Aktualności komunikacyjne

Weiterlesen...Zakończyliśmy konsultacje społeczne nowego układu komunikacyjnego. Zaakceptowaliśmy ponad 130, często powtarzających się wniosków Bydgoszczan. Rozmawialiśmy z mieszkańcami i stowarzyszeniami. Dzięki temu mogliśmy wyjaśnić wiele uwarunkowań, jakie wiążą się z planowaniem nowych połączeń. Już od 6 grudnia wraz z oddaniem do użytku torowiska na Kujawskiej, podróże po mieście staną się zdecydowanie wygodniejsze.
Po wprowadzeniu zmian poprosimy o ich ocenę pasażerów.

W trakcie prowadzonych konsultacji przedłożono 666 wniosków i prawie 50 pytań. Za wszystkie bardzo dziękujemy. Były one podstawą do wprowadzenia wielu korzystnych zmian. Pozwolą one skrócić czas podróży na ważnych relacjach, zwiększyć dostępność komunikacyjną, szczególnie dla osób z niepełnosprawnościami i zachować bardziej intuicyjną numerację linii. Warto podkreślić, że wiele wniosków powtarzało się, wzajemnie wykluczało lub wykraczało poza zakres konsultacji.

Z Błonia prosto na Kapuściska
Wśród najważniejszych zmian należy odnotować pozostawienie linii nr 53 na dotychczasowej trasie. Skróci to czas przejazdu pomiędzy Błoniem i Kapuściskami. Pozwoli to też zapewnić obsługę przystanku Wojska Polskiego/Kładka niskopodłogowym taborem autobusowym.

Nowa linia nr 84 zmieni przebieg w obrębie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. W drodze pomiędzy Glinkami i Kapuściskami pomiędzy ulicami Dziatkiewicza i Petersona kursować będzie ul. Bydgoskich Przemysłowców. W ten sposób obsłuży dodatkowe firmy oraz biurowiec Idea-Przestrzeń Biznesu wraz z centrum demonstracyjnym.

Linia nr 79 kursować będzie ul. Glinki i Trasą Uniwersytecką (do ul. Wojska Polskiego i dalej do r. Kujawskiego, następnie dotychczasową trasą do pętli Rycerska), a w wybranych kursach obsłuży rejon ul. Cmentarnej. W ten sposób mieszkańcy tej części osiedla Glinki-Rupienica będą mieli bezpośrednie połączenie ze Śródmieściem.
Ponadto, wszędzie tam gdzie to było możliwe, wprowadzono koordynację rozkładów jazdy.

Weiterlesen...Tradycyjna numeracja
Zmieni się też numeracja linii 2 i 11. W ten sposób linia nr 2 tak jak do tej pory będzie obsługiwać Las Gdański oraz górny Taras (z pętlą na Kapuściskach), a nowa linia 11 będzie łączyć Bielawy z Górnym Tarasem (pętla Wyżyny), a docelowo (od roku 2023) z Fordonem. Zaakceptowano poza tym zamianę pętli dla linii nr 7 i 11 ( 7 do pętli Łoskoń, 11 do pętli Niepodległości) po wybudowaniu torowiska na Kazimierza Wielkiego.

Weiterlesen...Dużo zmiennych
Blisko połowa wniosków (ponad 300) wymagała rzetelnych wyjaśnień. W ramach prac nad koncepcją wykorzystywane było środowisko symulacyjne VISUM, oparte na modelu stworzonym przez naukowców z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy i aktualizowanym przez ZDMiKP, którego działanie oparte jest na wielu danych, takich jak m.in. dane urbanistyczne, demograficzne, ruchowe, atrakcyjności obszarów, jakości infrastruktury i innych.

Porównywano szereg różnych parametrów takich jak średni czas i długość podróży, liczbę przesiadek, liczbę przewożonych pasażerów oraz koszt usług przewozowych. Analizy tych danych pozwalały wyjaśnić wielu osobom, że czasami z pozoru mało istotna zmiana w jednym punkcie miasta powoduje szereg innych problemów na innych osiedlach. Na przykład zmiana liczby linii tramwajowych wiązałaby się z koniecznością zmiany częstotliwości ich kursowania i wpływałaby na zmniejszenie liczby połączeń bezpośrednich realizowanych trakcja tramwajową.

Weiterlesen...W grudniu pojedziemy Kujawską
Nową siatkę połączeń planujemy wdrażać od 6 grudnia, a więc po oddaniu do użytku torowiska wzdłuż ul. Kujawskiej. Przygotowana koncepcja zakłada skrócenie czasu podróży pomiędzy Górnym Tarasem, a Centrum Miasta oraz docelowo szybsze połączenia z Fordonem dla mieszkańców Górnego Tarasu i Kapuścisk oraz poprawę obsługi terenów inwestycyjnych .

Zwiększy się też udział ekologicznego transportu tramwajowego przy jednoczesnym zachowaniu wysokości nakładów na komunikację zbiorową, chociaż wpływy z biletów są obecnie niższe od zakładanych. Udział zestawów niskopodłogowego w trakcji tramwajowej wyniesie 39%.

Weiterlesen...Tramwajem w każdym kierunku
Nową trasą tramwajową wzdłuż ulicy Kujawskiej i Wojska Polskiego kursować mają 3 linie. Zapewnią one mieszkańcom tych osiedli możliwość swobodnego podróżowania niemal w każdym kierunku miasta i szybszy dojazd do Centrum :
• do Dworca Głównego (linia nr 9 z pętli Glinki),
• do Lasu Gdańskiego (linia nr 2 z pętli Kapuściska),
• do Bielaw (linia nr 11)
• do Fordonu (linia nr 11, po wybudowaniu tramwajowego mostu na Kazimierza Wielkiego).

Tak jak do tej pory, bez zmian z Kapuścisk do Dworca Głównego przez Dworzec Autobusowy (PKS) kursować ma linia tramwajowa nr 8, a w kierunku Fordonu podążać mają też tramwaje linii nr 7. Ich trasa skróci się po wybudowaniu nowego mostu wzdłuż ul. Kazimierza Wielkiego.
Z Glinek dotychczasową trasą przez Dworzec Autobusowy (PKS) w kierunku Bielaw kursować ma linia nr 4.

Siatka połączeń tramwajowych została skonstruowana tak, że z pozostałych pętli linie także rozjeżdżają się w możliwie wielu kierunkach umożliwiając tym samym maksymalna liczbę relacji bezpośrednich (bez przesiadek). Maksymalnie wykorzystano także przepustowość pętli tramwajowych kierując m.in. aż po trzy linie na pętlę Bielawy, Las Gdański, Rycerska i Kapuściska.

Poniższe mapy prezentują przejściową sieć połaczeń (na lata 2020 - 2023) oraz docelowy schemat, po wybudowanie mostu w ciągu ul Kaziemirza Wielkiego ( po roku 2023)

MAPA – SIATKA POŁĄCZEŃ TRAMWAJOWYCH
Weiterlesen...


Weiterlesen...

 

 

 



Weiterlesen...Zmiany w liniach autobusowych
Duże zmiany dotyczyć mają też połączeń autobusowych.
Linia nr 79 przejedzie w drodze z pętli Rycerska na pętle Glinki przez nowy odcinek trasy Uniwersyteckiej (z obsługą w wybranych kursach ul. Cmentarnej).
Linia 61 z Osowej Góry zostanie przekierowana od ronda Kujawskiego do pl. Kościeleckich. W ten sposób powstanie bezpośrednie połączenie północnej części Szwederowa z centrum. Zaplanowano też szereg mniejszych korekt pozwalających na synchronizację wielu linii kursujących tymi samymi odcinkami ulic.

GÓRNY TARAS
Weiterlesen...Nowe dowozowe linie 84 i 85 zapewnią lepszą obsługę terenów inwestycyjnych m.in. Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego oraz centrów logistycznych ulokowanych wzdłuż ul. Chemicznej. Każda z tych linii będzie skomunikowana z dwiema pętlami tramwajowymi.


BYDGOSKI PARK PRZEMYSŁOWO TECHNOLOGICZNY
Weiterlesen...Ważna ocena pasażerów
Obecnie trwają ostatnie prace nad przygotowaniem rozkładów jazdy. Na początku przyszłego roku ankieterzy na przystankach oraz w autobusach i tramwajach zapytają bydgoszczan o opinie dotyczące nowych rozwiązań. Nie wykluczamy wprowadzania dalszych korzystnych zmian.

 

UKŁAD KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ (poniższe mapy prezentują przejściową sieć połaczeń (na lata 2020 - 2023) oraz docelowy schemat (po roku 2023)

Weiterlesen...

 

Weiterlesen...

Od dnia 14 listopada 2020 r. (sobota) linie nr 77 i 35N (wariant przez Niklową) od pierwszych kursów porannych, skierowane zostaną objazdem ulicami Stalową i Spiżową bez wjazu na ulicę Niklową.

Weiterlesen...

Informujemy, że w związku z zamknięciem dla ruchu kołowego odcinka ulicy Orlej, od dnia 02 listopada (poniedziałek) do odwołania, nastąpi tymczasowa zmiana trasy linii nr 61.

Linia ta w obu kierunkach będzie skierowana ulicami:
Solskiego, Bielicką i Żuławy.

Z obsługi pasażerskiej
zostaną wyłączone przystanki:

* Ugory / Solskiego,
* Ugory / Nowodworska,
* Skorupki / Orla,
* Skorupki / Jordanowska.

Przypominamy, że w nocy z soboty na niedzielę (24/25 października 2020 r.) przesuwamy wskazówki zegarków do tyłu, w związku ze zmianą czasu z letniego na zimowy.
Nieco inaczej będzie więc funkcjonowała miejska komunikacja nocna.
Kursy linii nocnych wykonane w godz. 02:00 - 02:59, zostaną powtórzone po zmianie czasu.

Linie nocnych po zmianie czasu na swoich przystankach pojawią się ponownie, zgodnie z zaplanowanym rozkładem jazdy i wariantem realizowanej trasy,
Autobusy wyjadą więc na trasę dwa razy tj. według czasu letniego oraz zimowego.

Seite 106 von 254