Aktualności komunikacyjne

Weiterlesen...Wraz z wymianą tramwajowego taboru niezbędna będzie również rozbudowa zajezdni. Obiekt wybudowany w latach 1956-59 nie jest przystosowany do serwisu nowoczesnych składów. Inwestycja pomoże również ograniczyć hałas na bydgoskich ulicach. Zlecenie prac jest uzależnione od uzyskania zewnętrznego dofinansowania.

Inwestycja składa się z kilku części.
Obejmuje m.in. rozbudowę i przebudowę:
• układu torowego i sieci zasilającej trakcję
• dostosowanie obiektów infrastruktury technicznej i obsługowej zajezdni do zapewnienia wymaganych warunków obsługiwania technicznego oraz remontów floty tramwajów niskopodłogowych.

W zakres zadania wchodzi również modernizacja infrastruktury towarzyszącej (sieć elektryczna, oświetlenie terenu, instalacja wod.-kan., c.o. i sieć trakcyjna) oraz przebudowa układu drogowego zajezdni. 



Wniosek o dofinansowanie złożony
Bydgoszcz zabiega o maksymalne dofinansowanie (65 mln zł) ze środków centralnych w ramach Programu Inwestycji Strategicznych. Zadanie zostanie uruchomione po uzyskaniu dofinansowania. Wcześniej inwestycja, na zlecenie Miejskich Zakładów Komunikacyjnych (MZK), została przygotowana dokumentacyjnie wraz z decyzją administracyjną o pozwoleniu na budowę.

Działa już ponad 60 lat
Zajezdnia przy ul. Toruńskiej została wybudowana w latach 1956-59. Rozwiązała problem postoju i serwisu pojazdów sprowadzonych po wybudowaniu linii „Brda" w 1953 roku. Tymczasowo pełniła również rolę zajezdni autobusowej. W latach 80. XX wieku obiekt przebudowywano pod kątem dostarczanych do Bydgoszczy wagonów 805Na z „Konstalu".

Na terenie zajezdni znajduje się w sumie ponad 7,3 km torów z siecią trakcyjną. Obecnie tory odstawcze mogą pomieścić około 85 jednostek typu Konstal. Jednak liczba torów umożliwiająca przejazd i postój tramwajów niskopodłogowych, które wymagają innych parametrów geometrycznych torowisk niż tramwaje typu 805Na, jest zdecydowanie niewystarczająca.



informujemy, że na potrzeby obchodów 77. rocznicy zakończenia II Wojny Światowej w dniach 7-8 maja 2022 roku (sobota-niedziela), wprowadzona zostanie czasowa organizacja ruchu na Placu Wolności, ul. Gimnazjalnej, ul. Piotra Skargi i ul. Konarskiego.

Na Placu Wolności i ul. Gimnazjalnej od dnia 07 maja 2022 roku od godz. 17.00 do 08 maja 2022 roku do godz. 13.00 zostanie wprowadzony zakaz zatrzymywania się.
W dniu 08 maja 2022 roku od godz. 11.00 do godz. 13.00 wskazane ulice zostaną zamknięte dla ruchu kołowego.

Ze względu na powyższe dojazd poprzez ul. Gimnazjalną, Plac Wolności oraz ul. Konarskiego, ul. Piotra Skargi, ul. Gimnazjalną, Plac Wolności do ul. Gdańskiej stanie się we wskazanych terminach niemożliwy.

Z uwagi na bezpieczeństwo prosimy o bezwzględne stosowanie się do czasowego oznakowania oraz poleceń służb porządkowych regulujących ruch w obrębie ulic objętych czasową organizacją ruchu. 

Weiterlesen...Trwa procedura przetargowa na zakup kolejnych tramwajów w Bydgoszczy.
Zależy nam na zastąpieniu wszystkich starych wozów nowymi „niskopodłogowcami".
Na obecnym etapie chcemy zamówić 10 tramwajów.

26 kwietnia otworzyliśmy oferty w przetargu.

Zakończenie prac nad szczegółową dokumentacją techniczną, realizowaną wspólnie z MZK w Bydgoszczy, pozwoliło ogłosić przetarg na dostawę 10 szt. fabrycznie nowych tramwajów wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych w tym 6 szt. długich i 4 szt. krótkich.
Wraz z tramwajami chcemy zamówić specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe.

Poza podstawowym zakresem zamówienia, w przetargu przewidzieliśmy też możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie dostawy kolejnych 36 tramwajów (29 szt. długich i 7 szt. krótkich)

Weiterlesen...26 kwietnia otworzyliśmy oferty w przetargu.
Zgłosiła się 1 firma – PESA S.A. – która za wykonanie zamówienia podstawowego zaproponowała kwotę ponad 102 mln zł. 
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację tego zadania podstawowego prawie 90 mln zł.

Zgodnie z przetargiem dostawa 10 tramwajów miałaby zostać zrealizowana do końca listopada 2023 roku.

Natomiast pozostałe zamówienie planujemy sukcesywnie realizować, w kolejnych 6 latach.

Weiterlesen...Po Bydgoszczy kursuje nadal 46 składów typu „Konstal" 805Na. Najstarsze pojazdy mają 41 lat.
To od czasów „eNek" najpopularniejsze tramwaje w Polsce (na szeroki tor produkowano model 105Na).

Zarówno w wersji normalnotorowej, jak i wąskotorowej, pojawiły się we wszystkich miastach Polski. Poddawano je wielu przeróbkom i modyfikacjom.

Pojazdy rozpędzają się do około 70 km/h. Zabierają prawie 150 pasażerów.
Największym mankamentem jest wysoka podłoga wykluczająca z transportu osoby starsze oraz z niepełnosprawnościami.

W ciągu ostatniej dekady Bydgoszcz zakupiła 33 nowe tramwaje.

Weiterlesen...Większość prac przy budowie parkingów dobiegło końca. Wykonawca rozpoczął montaż elementów niezbędnych do ich prawidłowego funkcjonowania. Pojawiły się szlabany, kamery i biletomaty.
Trwają też prace nad uruchomieniem nowoczesnego, wielomodułowego systemu informatycznego do zarządzania, konfigurowania i obsługi sieci Park & Ride w całym mieście.


Budowa systemu P+R to jeden z największych projektów, które mają ograniczyć ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy i wzmocnić transport publiczny.
Użytkowników obowiązywać będą też atrkacyjne taryfy za przejazd.

Cały system tworzyć będzie (w I etapie) 5 dużych obiektów położonych przy ważnych węzłach komunikacyjnych.
Uruchomienie wszystkich parkingów zakończy się jeszcze w tym roku.
Zostaną one wyposażone w całą niezbędną infrastrukturę (szlabany, biletomaty, kamery), a następnie włączone do nowoczesnego systemu informatycznego sterującego całą siecią Park & Ride.

Weiterlesen...BUDOWA PARKINGÓW - POSTĘP PRAC
Las Gdański
Budowa parkingu u zbiegu ulicy Gdańskiej i Rekreacyjnej została zakończona. Zamontowane zostały kamery, szlabany i biletomaty.
Do montażu pozostały juź tylko słupki okalające cały teren.
W tym punkcie miasta będzie mogło parkować około 125 pojazdów.

Weiterlesen...Rondo Kujawskie
Zamontowane zostały szlabany, biletomaty oraz kamery.
W miejscu wyburzonych kamienic powstało ponad 140 miejsc parkingowych wraz z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.



Weiterlesen...Wielopoziomowy parking na Grudziądzkiej
Nowy 6-kondygnacyjny obiekt pomieści 570 samochodów. Powstaną także 2 stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych.
Miejsca parkingowe znajdą także motocykliści i rowerzyści.
Prace budowlane zostaną zakończone do końca kwietnia.

Po pozytywnym odbiorze robót, rozpocznie się montaż niezbędnych elementów infrastruktury (kamery, szlabany, biletomaty).
Część parkingu będzie funkcjonować na zasadach ogólnych Strefy Płatnego Parkowania.

Weiterlesen...Parking na Węźle Zachodnim
Budowa obiektu przy Węźle Zachodnim zakończyła się na początku bieżącego roku. Parking pomieści 75 pojazdów. Powstaje on pomiędzy ulicami Nad Torem, Grunwaldzką i stacją benzynową. Zamontowane zostały już szlabany i biletomaty.

Przylesie
Docelowo w Fordonie ma funkcjonować kilka parkingów tego typu. W pierwszej kolejności powstanie parking w sąsiedztwie pętli Przylesie. Zostanie on zbudowany w północno-zachodniej części skrzyżowania ulic Akademickiej i Korfantego. Po zakończeniu inwestycji w tym punkcie miasta będzie mogło parkować około 160 pojazdów. Wszystkie prace podziemne zostały już wykonane. Wykonawca będzie musiał jeszcze przeprowadzić prace brukarskie i montaż infrastruktury towarzyszącej.

Weiterlesen...Po zamontowaniu na parkingach kamer i szlabanów będą one musiały być podłączone do systemu informatycznego.
Całość systemu będzie monitorowana na bieżąco w Centrum Nadzoru, który został już przygotowywany przy ul. Grudziądzkiej.

Dodatkowo na wlotach do miasta i w obrębie parkingów, zamontowane zostaną specjalne tablice naprowadzające na parkingi oraz informujące kierowców, o dostępnych miejscach do zaparkowania pojazdu.

Dostępna będzie także specjalna aplikacja dla kierowców, w której moduł naprowadzania na poszczególne parkingi będzie zmienny i zależny od zajętości miejsc na poszczególnych parkingach.

Seite 66 von 254