• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny

Aktualności komunikacyjne

Kup bilet przez telefon. Kolejne aplikacje w Bydgoszczy.

jakdojade-2Innowacje technologiczne cieszą się coraz większym powodzeniem wśród Pasażerów bydgoskiej komunikacji.
Przejazd można opłacić już nie tylko kartą płatniczą ale też za pomocą aplikacji w telefonie.

W naszym Mieście dostępnych jest już 5 aplikacji, które ułatwiają zakup biletu.

W Bydgoszczy bilet za przejazd można opłacić za pomocą karty płatniczej w pojeździe lub poprzez aplikację na telefon.
W tym drugim przypadku, wystarczy pobrać ze sklepu (Google Play; App Store) bezpłatną aplikację:
Mint Mobile Bydgoszcz (operator Mennica Polska)
zBiletem (operator Infospread Polska Sp. zo.o.)
lub
SkyCash

W ostatnim czasie podpisaliśmy umowę z kolejnymi operatorami.
Od grudnia można korzystać już z aplikacji Jakdojade a od 20 lutego rusza w naszym mieście aplikacja MPay.
Obie można bezpłatnie pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei App Gallery.

mpay-4Aplikacja MPay
Po zainstalowaniu aplikacji wystarczy się zarejestrować i zasilić swoją elektroniczną portmonetkę mPay środkami pieniężnymi np. za pomocą przelewu bankowego.
Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą, co pozwala uniknąć konieczności pamiętania o regularnych zasilaniach konta.

Zakup biletu trwa zaledwie kilka sekund, a transakcji można dokonać o dowolnej porze dnia i nocy.
Dzięki zakupom w aplikacji mobilnej unikamy konieczności szukania biletomatu czy punktu sprzedaży oraz stania w kolejce martwiąc się, że pojazd odjedzie.
Bilet możemy zakupić tuż przed wejściem do pojazdu - pojawi się w zakładce „Moje Bilety" natychmiast po zatwierdzeniu płatności.

jakdojade-1W grudniu Bydgoszcz dołączyła natomiast do grona miast biletowych Jakdojade.
W aplikacji Jakdojade znaleźć można bilety jednorazowe, krótkookresowe i długookresowe - w tym także semestralne. Aby aktywować możliwość kupowania biletów, należy uruchomić aplikację Jakdojade i wejść w zakładkę "Bilety". Po zalogowaniu i wybraniu metody płatności, konieczne jest wskazanie rodzaju biletu, a także podanie numeru telefonu.

Przy zakupie biletów jednorazowych dodatkowo należy podać numer linii oraz numer boczny pojazdu. Bilet kasowany jest w momencie zakupu, a na wybranych liniach może obejmować przejazd dwoma pojazdami - na określonych trasach łączonych, zgodnie z systemem przesiadkowym AT.

Zakup biletu krótkookresowego nie wymaga podawania danych oprócz numeru telefonu i - podobnie, jak jednorazowy - bilet ten kasowany jest w momencie zakupu.
W celu zakupu biletów okresowych natomiast, potrzebne są bardziej szczegółowe dane, tj. imię i nazwisko oraz numer PESEL.

Płatności dokonuje się za pomocą e-portfela lub kodu BLIK.
Po opłaceniu bilet zapisuje się w aplikacji. Podczas kontroli należy okazać wygenerowany kod QR biletu oraz dokument tożsamości.

wiedenskie-3Liczne innowacje w bydgoskiej komunikacji
Bydgoszczanie już od dawna mogą potwierdzać zbliżeniową kartą płatniczą uprawnienia do przejazdu autobusem lub tramwajem na podstawie biletu okresowego.
Co więcej, pasażerowie już od ponad 10 lat mogą podróżować z biletem okresowym zakupionym online.

Dodatkowo funkcjonuje Open Payment System (OPS). Płacenie bezpośrednio w pojeździe za przejazd funkcjonuje już od 2018 roku. Wystarczy przyłożyć kartę płatniczą (lub smartfon) do urządzenia zainstalowanego w pojeździe.
Istnieje też możliwość zakup biletu miesięcznego przez internet lub w aplikacji w telefonie.

Rower BRA na start

rower-441 marca rusza Bydgoski Rower Aglomeracyjny (BRA). 

W tym sezonie wydłużamy bezpłatne przejazdy do 30 minut. Pojawią się też taryfy turystyczne.

Wszyscy chętni mogą już zakładać konto na nowy sezon.

W bieżącym roku skorzystamy po raz ostatni z systemu pomostowego.
Oznacza to, że umowa została podpisana na jeden sezon a usługa oparta będzie wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach.
Pomimo większej liczby dróg rowerowych w mieście, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, co roku traci użytkowników.

rowe-1Mając więc na uwadze spadającą liczbę wypożyczeń, trudną sytuację tej branży w innych miastach Polski oraz problemy z produkcją komponentów do takich systemów rowerowych wprowadziliśmy jednoroczny system pomostowy.

Rowery BRA po przeprowadzonych przeglądach i niezbędnych naprawach, zostały rozstawione na terenie miasta. 

Operatorem systemu w 2023 roku jest firma BIKEU Sp. z o.o.
Sezon rowerowy potrwa do 31 października 2023 roku.
W ramach umowy do dyspozycji użytkowników będzie 400 rowerów i 53 miejskie stacje w dotychczasowych lokalizacjach.
Aplikacja mobilna, strona internetowa i terminal będą dostępne w językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.

Taryfy:
Od 1 do 30 minuty - 0 zł
Od 31 do 60 minuty - 1 zł
Od 61 do 120 minuty - 4zł
Od 121 do 180 minuty - 6 zł
Każda następna godzina - 7 zł

Nowości:
TARYFA TURYSTYCZNA 12H
12 – godzinny, jednorazowy, bezzwrotny abonament – 19 zł. -aktywna bezpośrednio po zaksięgowaniu środków.
TARYFA TURYSTYCZNA 24H
jednodniowy, jednorazowy, bezzwrotny abonament – 29 zł. - aktywna bezpośrednio po zaksięgowaniu środków.

Korzystanie z systemu wymaga ponownej rejestracji:
Przeprowadzenie przez Klienta rejestracji przez stronę internetową www.bra.org.pl lub aplikację mobilną Freebike, wniesienie opłaty inicjalnej w wysokości 10 zł (jednorazowa, bezzwrotna).

Park&Ride od kwietnia z korzystnymi biletami okresowymi

Park-1Rada Miasta zdecydowała o wprowadzeniu nowych, bardzo korzystnych rozwiązanć dla osób, które regularnie zdecydują się zaparkować na parkingach P&R i kontynuować podróże miejską komunikacją.

Od kwietnia w sprzedaży pojawią się bilety okresowe w cenach biletów komunikacji publicznej.

pr-6Parkingi P+R wybudowane zostały w ubiegłym roku.
Po pierwszych miesiącach testów i użytkowania planujemy wprowadzenie zmian, które zwiększą liczbę użytkowników.
Głównym celem systemu jest ograniczanie ruchu pojazdów w centrum miasta i wzmacnianie transportu publicznego.
Kierowca może zostawić swój samochód na parkingu i podróżować dalej bezpłatnie komunikacją miejską.

Od kwietnia wprowadzone zostaną udogodnienia dla osób, które regularnie dojeżdżają do Bydgoszczy samochodami i pracują w Śródmieściu.
Będzie można wykupić bilet okresowy na parkowanie i podróż komunikacją miejską w bardzo atrakcyjnej cenie:

• Bilet 1 – dobowy– 12 zł
• Bilet 5 – dobowy– 34 zł
• Bilet 14 – dobowy – 80 zł
• Bilet 30 – dobowy– 108 zł

Dotychczasowe opłaty godzinowe (monetami lub kartą) pozostają bez zmian.

Bilet okresowy = oszczędność
- Bilet okresowy będzie obowiązywał dla 1 lub 2 osób podróżujących razem samochodem.
- Podróż komunikacją miejską również będzie musiała odbywać się wspólnie (max. 2 osoby).
- Bilet okresowy nie będzie „przypisany" do jednego parkingu. Będzie obowiązywał na wszystkich parkingach w systemie P&R (z wyjątkiem parkingu przy ul. Grudziądzkiej). Mając bilet okresowy będzie można parkować na każdym z nich.
- Należ jednak pamiętać, że nie będzie możliwości pozostawienia auta na parkingu przez całą noc. Doba parkingowa będzie trwała do godziny 2 w nocy. Oznacza to, że parking należy opuścić do godziny 1:59 w nocy, natomiast wjechać na parking można po 2:00 w nocy. Jeżeli kierowca pozostawi auto przez całą noc, będzie musiał zapłacić dodatkową opłatę w wysokości 100 zł.

pr-3Bilet okresowy P&R to nie Bydgoska Karta Miejska

Mimo, że bilet okresowy na system P&R będzie kosztował tyle co bilet sieciowy komunikacji miejskiej, trzeba pamiętać, że system P&R jest niezależny od BKM.

Oznacza to, że:
- zakup biletu okresowego P&R będzie odbywać się tylko w biletomatach znajdujących się na parkingach Park&Ride.
- bilet okresowy będzie przypisany do numeru rejestracyjnego pojazdu i będzie biletem na okaziciela,
- podróż komunikacją miejską będzie możliwa na bilecie okresowym P&R tylko podczas parkowania pojazdu na jednym z parkingów P&R. Po wyjechaniu auta z parkingu, bilet na komunikację zostanie automatycznie zawieszony.
- po zakupie biletu okresowego korzystanie zarówno z parkingu jak i transportu publicznego nie będzie wymagało od użytkownika żadnych dodatkowych czynności, wjazd i wyjazd z parkingu odbywać się będzie automatycznie po odczytaniu numeru rejestracyjnego pojazdu. Także w autobusie czy tramwaju biletu nie trzeba dodatkowo kasować tylko okazać podczas kontroli.

Decyzja o wprowadzeniu zmian w systemu Park&Ride podjęła na minionej sesji Rada Miasta.

Taniej niż w strefie płatnego parkowania
Obecnie pozostawienie auta na parkingach Park & Ride uzależniona jest od liczby pasażerów i czasu korzystania z systemu.
Całodzienne pozostawienie pojazdu i podróż komunikacją miejską w przypadku P&R - jednej lub dwóch osób kosztuje 12 zł. Dla porównania parkowanie tylko przez 3 godziny w strefie płatnego parkowania to wydatek 13,7 zł.

System P&R tworzą obecnie parkingi:
• Parking Las Gdański (skrzyżowanie Gdańska – Rekreacyjna) - 125 miejsc
• Rondo Kujawskie - 140 miejsc parkingowych
• Parking na Węźle Zachodnim - 75 miejsc.
• Parking Przylesie (rejon skrzyżowania Akademicka – Korfantego)- 160 miejsc.
• Wielopoziomowy parking przy ul. Grudziądzkiej – 285 miejsc –w ramach SPP .

Wszystkie informacje dotyczące bydgoskiego systemu Park & Ride oraz obowiązujący cenników znajdziecie Państwo na naszej stronie TUTAJ

 

Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania - więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów

strefaaa-2Strefa płatnego parkowania wkrótce zmieni swoje granice. Jej rozszerzenie ma przede wszystkim ograniczać ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy. Konsekwentnie w tej części miasta coraz więcej przestrzeni udostępniamy pieszym i rowerzystom.
Wprowadzimy też wiele nowych rozwiązań, postulowanych przez mieszkańców i organizacje społeczne. 

Zmiany dla wszystkich użytkowników dróg.

Przeniesiemy miejsca postojowe z chodników na jezdnie, wprowadzimy nowe ulice jednokierunkowe a na wielu trasach ograniczymy prędkość do 30 km/h.
Pojawią się też nowe rozwiązania dla rowerzystów i pieszych. 
Zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo na bydgoskich ulicach.
Wszystkie zmiany planujemy wprowadzić jest jeszcze w tym roku.

strefa-7Zmiana granic strefy
Zgodnie decyzją Rady Miasta rozszerzone zostaną granice Strefy Płatnego Parkowania.
Będzie w niej teraz ponad 5000 miejsc.
To wskaźnik na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi miastami Unii Metropolii Polskich.
Włączone zostaną do niej m.in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach i Babiej Wsi.

Strefa nadal będzie podzielona na dwie podstrefy a wprowadzenie zmian parkingowych w centrum, znacznie ułatwi funkcjonujący od ubiegłego roku wielopoziomowy obiekt przy ul. Grudziądzkiej.

strefa-99Kolejne ulice jednokierunkowe i kontraruch rowerowy
Przed zmianami zinwentaryzowaliśmy istniejące miejsca postojowe oraz te, które zostaną włączone do nowej strefy.
Przeprowadziliśmy też analizę w zakresie wprowadzenia dróg jednokierunkowych oraz kontraruchu rowerowego.
Takie rozwiązania zostaną wprowadzone m.in. na ulicach Bocianowo, Czartoryskiego i Zduny.

strefa-9000Większe bezpieczeństwo i chodnik dla pieszych
Przeanalizowany został też obszar planowanej strefy SPP pod kątem uspokojenia ruchu i ograniczenia prędkości na konkretnych ulicach.
Na ulicach objętych zmianami w miarę możliwości, parkowanie zostanie w części lub w całości przeniesione na jezdnię.
Analizowana była również lokalizacja nowych parkometrów.

W wielu punktach wyznaczone będą dodatkowe miejscach postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Zasady porządkujące ruch na terenie miasta, zostały uzgodnione z Plastykiem Miejskim, Radami Osiedli, Radą Estetyki Miasta oraz Zespołem do spraw polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy.

strefa-788Czas na zmiany - ruszył przetarg
Wraz z zakończeniem prac projektowych nad nową strefą płatnego parkowania, ogłosiliśmy przetarg na wdrożenie przedmiotowych zmian w terenie.

Wprowadzaniu zmian w oznakowaniu pionowym i poziomym zajmą Wykonawcy około 4 miesięcy.


streeefW kolejnym etapie ogłoszony zostanie jeszcze przetarg na zakup i wymianę parkometrów.
Nowe urządzenia będą nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne niż te działające obecnie.
Pozwolą na płacenie kartą oraz wydadzą bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu. To pozwoli natomiast w przyszłości na zdalne sprawdzanie, czy auta w strefie mają opłacony postój.

W pierwszej kolejności planowane jest ustawienie parkometrów w nowej strefie parkowania, a następnie wymiana istniejących w centrum miasta.

Szczegółowe rozwiązania
Przygotowana dokumentacja dotycząca rozszerzenia Strefy Płatengo Parkowania obejmuje też zmiany w 3 dużych obszarach:
• [ZMIANY DROGOWE] - zmiany organizacji ruchu w istniejącej i nowej strefie płatnego parkowania,
• [ZMIANY ROWEROWE] - wprowadzenie nowych rozwiązań rowerowych w SPP
• [POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA] - wprowadzenie ulic jednokierunkowych oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu na wielu bydgoskich ulicach.

  1. Ferie zimowe - zmiany w komunikacji
  2. [FILM] Pierwszy tramwaj na ul. Perłowej
  3. Zmiany na linii 97
  4. Kolejna aplikacja do zakupu biletów na przejazd komunikacją miejską

Seite 61 von 269

  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025