• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny

Aktualności komunikacyjne

Dzieci i młodzież z Solca Kujawskiego z prawami do tanich przejazdów bydgoską komunikacją

Mobilis-2Dzięki porozumieniu Bydgoszczy i Solca Kujawskiego najmłodsi mieszkańcy gminy skorzystają z biletów uczniowskich i biletów malucha w bydgoskiej komunikacji miejskiej i podmiejskiej.

Rady Miasta Bydgoszczy rozszerzyła grupę osób uprawnionych do korzystania z biletów przeznaczonych dla „maluchów" o dzieci zamieszkałe na terenie gminy Solec Kujawski.
Z uprawnień będą mogły korzystać dzieci posiadające Metropolitalną Kartę Malucha.

Podobnie rozszerzono grupę osób uprawnionych do korzystania z biletów uczniowskich, o uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z Solca Kujawskiego.
Z uprawnień skorzystają posiadacze Metropolitalnej Karty Uczniowskiej wraz z ważną legitymacją szkolną.

Dzięki Metropolitalnej Karcie Malucha i Metropolitalnej Karcie Uczniowskiej uczniowie mogą jeździć komunikacją miejską i podmiejską przez cały rok za 100 złotych.
Podobne rozwiązanie obowiązuje już dzięki porozumieniu Bydgoszczy z gminą Dobrcz, Nowa Wieś Wielka, Osielsko, Białe Błota, Dąbrowa Chełmińska, Sicienko, Mrocza.

Uwaga – porozumienie zacznie obowiązywać od 1 września 2023 roku.



Metropolia lepiej skomunikowana. Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej przyjęty

autobus-2Rada Miasta Bydgoszczy podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia metropolitalnego planu zrównoważonej mobilności.
Dokument będzie jedną z podstaw do składania wniosków o dofinansowanie ważnych zadań poprawiających komunikację, bezpieczeństwo i stan środowiska na terenie naszej metropolii.

Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego (SUMP BydOF) ma służyć poprawie mobilności mieszkańców.

Pozwoli lepiej:

- wykorzystać istniejącą infrastrukturę w miastach, gminach i powiatach bydgoskiego obszaru funkcjonalnego,
- planować rozbudowę systemu transportowego oraz utrzymywać jego wysoką jakość,
- koordynować inwestycje.

SUMP BydOF ma przyczynić się do zmniejszenia negatywnego wpływu transportu na środowisko, takiego jak: zanieczyszczenie powietrza, hałas czy emisja gazów cieplarnianych.

Warunkiem tych zmian jest zwiększenie roli środków transportu przyjaznych środowisku, do których należą:

- transport publiczny,
- rowery,
- komunikacja piesza,
- transport elektryczny.

Eksperci pracujący nad planem zaproponowali m.in. kluczowe pakiety projektów.
Obejmują one zdania związane z:

- poprawą obsługi autobusowej (m.in. poprzez budowę węzłów transportowych integrujących różne formy komunikacji, rozbudowę siatki podmiejskich linii autobusowych,
- dalszą rozbudowę tzw. „Bydgoskiego Rusztu Tramwajowego" (kontynuację prac projektowych dla tras tramwajowych przez Szwederowo i Górzyskowo, wzdłuż ul. Wyszyńskiego i przez ul. Chocimską i Świecką do Rycerskiej. Dodatkowo eksperci proponują podjąć działania związane z wytyczeniem trasy tramwajowej wzdłuż ul. Szubińskiej na Błonie oraz docelowo połączenie torowiskiem placu Poznańskiego z rondem Bernardyńskim.
- rozbudowę aglomeracyjnego systemu dróg rowerowych ( obejmującego nie tylko stworzenie spójnych połączeń gmin z Bydgoszczą i stacjami kolejowymi, ale także powstanie pełnego Bydgoskiego Pierścienia Rowerowego łączącego gminy oddalone od Bydgoszczy tj. Pruszcz, Koronowo, Sicienko, Mrocza, Nakło nad Notecią, Kcynia, Szubin, Barcin, Łabiszyn, Nowa Wieś Wielka, Rojewo oraz Solec Kujawski.


autobus-1Ważny dokument
Dokument będzie podstawą do ubiegania się o dofinansowanie nowych inwestycji poprawiających komunikację pomiędzy gminami Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego z europejskich funduszy na lata 2021-27. Wskazuje on kierunki działań, które powinny uwzględniać wszystkie samorządy oraz określić kluczowe inwestycje wzmacniające spójność obszaru metropolitalnego i ułatwiające codzienne przemieszczanie się mieszkańców.

Podstawą planu oprócz specjalistycznych prognoz, analiz i modeli były szerokie konsultacje społeczne. W ich ramach odbywały się wywiady, warsztaty, sondy uliczne, spotkania z mieszkańcami i przedstawicielami organizacji pozarządowych.


rower-333Warto wiedzieć
Bydgoszcz wraz z okolicznymi samorządami od 2016 roku rozwija inicjatywę Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz, w ramach której pogłębiana jest współpraca międzysamorządowa – zarówno bezpośrednio w ramach Stowarzyszenia, a także w oparciu o kilkadziesiąt umów i porozumień międzygminnych - w takich obszarach jak rozwój komunikacji publicznej, wspólna promocja gospodarcza i polityka senioralna, gospodarka odpadami, zarządzanie kryzysowe czy realizacja grup zakupowych na gaz i energię elektryczną. Działania takie nie tylko przyczyniają się do integracji i poprawy komfortu życia mieszkańców, ale przede wszystkim potwierdzają dobrowolną wolę współpracy i realne powiązania w ramach Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego. 

Komunikacja przyjazna Seniorom

autobus-1Często pytacie Państwo, na jakie zniżki w komunikacji miejskiej liczyć mogą seniorzy.

Najlepszą wiadomość mamy dla osób, które ukończyły 65. rok życia – wszystkimi miejskimi tramwajami i autobusami jeździć możecie za darmo, okazując dowód tożsamości umożliwiający ustalenie wieku osoby uprawnionej. 

Stuprocentowa ulga w opłatach za przejazdy – czyli jazda za darmo, bez biletu – przysługuje osobom, które ukończyły 65. rok życia.
WAŻNE jednak, aby w trakcie przejazdu mieć przy sobie dowód osobisty bądź inny dokument tożsamości potwierdzający wiek.

Przejazd dotyczy wszystkich linii autobusowych (także międzygminnych) i tramwajowych.
Nieważne jest też miejsce zamieszkania - liczy się tylko ukończenie 65 roku życia.

WYKAZ OSÓB UPRAWNIONYCH DO ULG na przejazd komunikacją miejską - TUTAJ

 

Komunikacja przyjazna Turystom

listopad-6W Bydgoszczy rośnie liczba turystów. 
W ubiegłym roku do naszego miasta przyjechało ponad pół miliona osób.
Każdy odwiedzający nasze miasto może zwiedzać muzea, zabytki i galerie. Przygotowaliśmy dla nich też atrkacyjną ofertę komunikacyjną.  

Bydgoska karta Turysty, Rower Aglomeracyjny czy parkingi PArk& Ride - do wykorzystania w atrakcyjnej cenie.


pakiet-1Bydgoska Karta Turysty funkcjonuje w naszym mieście od 2021 roku.
Projekt ma zachęcać turystów do obejrzenia jak największej liczby atrakcji w naszym mieście.
Pakiet zapewnia możliwość bezpłatnego skorzystania z najpopularniejszych bydgoskich atrakcji turystycznych w tym: muzea, galerie, restauracje, lodowisko, zoo, park rozrywki, spacer z przewodnikiem, rejs tramwajem wodnym czy wypożyczenie kajaka.

W ub. roku po Bydgoską Kartę Turysty sięgnęło ponad 700 osób.

Jeden z pakietów daje również możliwość podróżowania komunikacją miejską.
Zintegrowaliśmy systemy informatyczne, który pozwoliły połączyć Kartę Turysty z Bydgoską Kartą Miejską.
Dzięki temu osoby odwiedzające Bydgoszcz, mogą podróżować po mieście bez konieczności kupowania biletu. Wszystkie dane są zapisywane kodem QR na Karcie Turysty.

Przypominamy, że Karta Turysty jest kartą wirtualną.
To przede wszystkim wygoda dla turystów, bo nie muszą kupować osobnych biletów do obiektów kulturalnych czy na komunikację miejską.
Wszystko jest w telefonie.

Szczegóły dotyczące Karty Turysty znajdziesz TUTAJ

rower-04Osoby zwiedzające Bydgoszcz mają również możliwość skorzystania z Taryf Turystycznych Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego.
TARYFA TURYSTYCZNA 12H
12 – godzinny, jednorazowy, bezzwrotny abonament – 19 zł. -aktywna bezpośrednio po zaksięgowaniu środków.
TARYFA TURYSTYCZNA 24H
jednodniowy, jednorazowy, bezzwrotny abonament – 29 zł. - aktywna bezpośrednio po zaksięgowaniu środków.

Park-1Jeżeli przyjechałeś do Bydgoszczy samochodem to możesz skorzystać z parkingów Park&Ride (Parkuj i Jedź).
Dzięki temu pozostawisz auto na parkingu, a po mieście możesz podróżować komunikacją miejską za darmo.

Koszt uzależniony jest od liczby pasażerów i czasu korzystania z systemu P&R.
Od kwietnia można również skorzystać z biletów okresowych.

Więcej o Park&Ride przeczytasz
TUTAJ

bilet-app-2W Bydgoszczy coraz więcej miejskich usług możesz też opłacić swoim telefonem.
Nie potrzebujesz już kupować papierowych biletów na przejazd autobusem czy tramwajem.

Nie trzeba też posiadać bilonu za opłacanie Strefy Płatnego Parkowania (SPP). Wystarczy pobrać aplikację na telefon.

Przypominamy o "apkach" dzięki którym wszystkie opłaty stają się szybsze i znacznie prostsze - 
TUTAJ



  1. Noc Muzeów - zmiany w komunikacji
  2. Korekty w rozkładzie jazdy
  3. Zmiany w komunikacji miejskiej - maj 2023
  4. KWIECIEŃ 2023 - zmiany w komunikacji

Seite 54 von 269

  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025