• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny
  4. Aktualności komunikacyjne

Aktualności komunikacyjne

Wygodne parkowanie w centrum miasta

parkowanie-1Coraz więcej kierowców korzysta z parkingu wielopoziomowego przy ulicy Grudziądzkiej.
W ostatni weekend, kiedy parkowanie jest bezpłatne, zajętych było prawie 70 procent miejsc.
Obiekt pozwolił uporządkować ważną część Śródmieścia i ograniczyć parkowanie na ulicach Starego Miasta.

Wybierając się na Jarmark czy świateczne zakupy, warto skorzystać z nowych parkingów.


parkowanie-2Parking przy ul. Grudziądzkiej jest podzielony na dwie strefy. W części SPP (Strefa Płatnego Parkowania) parkowanie po godz. 17.00 i w weekendy jest darmowe. W czasie ostatniego weekendu w godzinach popołudniowych zajętych było około 170 z 240 dostępnych miejsc.

W tygodniu pierwsza godzina parkowania (8.00 – 17.00) kosztuje 3,80zł. W obiekcie na Grudziądzkiej można też zostawić samochód na 30 minut bez żadnych opłat. 

parking-kujawska-1Wybierając się na świąteczne zakupy możesz też zostawić samochód na parkingu przy rondzie Kujawski, a pobrany bilet wykorzystać jako bilet komunikacji miejskiej. Koszt tego typu parkowania w P&R wynosi 3,80 zł za pierwszą godzinę. Parkując w tym miejscu można wybrać dalszy sposób podróży – pieszo lub tramwajem/autobusem. Opłaty ponosi się przy wyjeździe z parkingu.
W przypadku parkingu na rondzie Kujawskim przejazd tramwajem do ronda Jagiellonów zajmuje zaledwie 4 minuty.


Już 10 lat tramwaje jeżdżą na dworzec PKP

pkp-2Dokładnie 10 lat temu ( 22 listopad 2012 roku) oddano do użytku nową linię tramwajową do dworca PKP.

Skróciła ona czas dojazdu do północnej części Śródmieścia, poprawiła bezpieczeństwo kierowców i pieszych oraz podniosła estetykę tej części Bydgoszczy.
Trzy lata później powstał też nowy dworzec kolejowy.


Obszar dworca PKP obsługują obecnie trzy linie tramwajowe nr 5, 8 i 9.
Każdego dnia z tramwajów w tej części miasta korzysta ponad 9 tysięcy osób, a z linii autobusowych 12 tysięcy pasażerów.

pkp-3Budowa nowej linii o długości 1,7 kilometrów trwała dwa lata.
Już na etapie prac projektowych zdecydowano się na wiele nowoczesnych rozwiązań.
Na odcinku od węzła Garbary do Dworcowej powstało nowe wydzielone torowisko.
Most im. Wł. Jagiełły zarezerwowano wyłącznie dla tramwajów, pojazdów uprzywilejowanych, rowerzystów i pieszych.

pkp-1Zupełnie zmienił się wygląd placu przed dworcem.
Ograniczony został na nim ruch, zlokalizowano jedynie przystanki przelotowe, zapewniono też bezpieczne dojścia w ich kierunku.
Pętlę zlokalizowano natomiast przy ul. Rycerskiej, do której dobudowano wydzielona jezdnię dla autobusów i tramwajów (tzw. tram-bus pas).
Wraz z tą inwestycją wdrożono system ITS, który działa do dziś.

pkp-6Po oddaniu trasy do użytku zrealizowano wiele kolejnych inwestycji, które zdecydowanie poprawiły estetykę tej części miasta: nowy dworzec kolejowy, remonty przyległych ulic i chodników, kamienic, modernizacja przejść podziemnych.
W ostatnich latach powstała również koncepcja wydłużenia tramwajowej trasy przez osiedle Bocianowo i ulicę Chocimska do skrzyżowania ulic Gdańskiej i Chodkiewicza.

pkp-7Historia w pigułce:
• Pierwsza linia tramwajowa do dworca uruchomiona została w 1888 roku
• Obsługiwały ją początkowo tramwaje konne
• Trasa prowadziła od ul. Gdańskiej ulicą Dworcową
• Ruch zawieszono w 1990 roku ze względu na zły stan torowiska
• Tramwaje wróciły po 22 latach przerwy

Przystanki wiedeńskie na ul. Gdańskiej - umowa podpisana

wiedenskie-4Rozpoczyna się projektowanie i budowa dwóch wiedeńskich przystanków tramwajowych na ul. Gdańskiej na wysokości ul. Chodkiewicza. Poprawią one bezpieczeństwo i ułatwią podróże osobom z niepełnosprawnościami. Takie rozwiązanie już wcześniej zastosowaliśmy na ul. Focha.
Umowa z wykonawcą została podpisana.


Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej. Poprawia też bezpieczeństwo. Wymusza zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.

Firma Affabre, która przystąpiła do przetargu wyceniła wartość prac projektowo-budowlanych na kwotę 1,4 mln zł. Umowa została podpisana. W pierwszej kolejności wykonawca opracuje projekt i uzyska niezbędne pozwolenia. Prace budowlane realizowane będą w przyszłym roku. Będą one objęte 5-letnią gwarancją.

Nowe przystanki w obu kierunkach zostaną nieznacznie przesunięte bliżej ul. Zamoyskiego. Koncepcja zakłada m.in. przebudowę pasów ruchu na jezdni po obu stronach torowiska oraz chodników na wysokości zaprojektowanych przystanków. Nowe perony przystankowe będą miały długość około 30 metrów.

wiedenskie-66Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej. Gotowa koncepcja, która była także przedmiotem konsultacji społecznych, zakłada budowę aż 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej. Projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary).

Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy został oddany na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów. Na ul. Gdańskiej przed skrzyżowaniem z ul. Chodkiewicza jeszcze przed budową przystanku wiedeńskiego dla bezpieczeństwa pasażerów zastosowane zostało tymczasowe rozwiązanie w postaci wyspowego progu zwalniającego.

Ruszają kolejne parkingi Par&Ride

pr-3We wtorek (15 listopada) uruchamiamy kolejne parkingi w ramach bydgoskiego systemu Park&Ride (Parkuj i Jedź).
Kierowcom udostępniamy parking przy rondzie Kujawskim oraz ul.Gdańskiej w Myślęcinku.

Od października można już korzystać z obiektu przy węźle Zachodnim.

parking-kujawska-1Docelowo cały system tworzyć będzie 5 parkingów zlokalizowanych przy ważnych węzłach komunikacyjnych.
Niebawem otwarte zostaną jeszcze Parking Przylesie (rejon skrzyżowania Akademicka – Korfantego) oraz wielopoziomowy parking przy ul. Grudziądzkiej.




parking-centrumCałość systemu jest monitorowana na bieżąco w Centrum Nadzoru, który został przygotowywany przy ul. Grudziądzkiej.
Dodatkowo na wlotach do miasta i w obrębie parkingów, zamontowane zostały specjalne tablice naprowadzające na parkingi oraz informujące kierowców, o dostępnych miejscach do zaparkowania pojazdu.



W poniższym filmie prezentujemy instrukcję korzystania z bydgoskiego systemu Park & Ride.

  1. Nazwiska lokalnych Patriotów na bydgoskich tramwajach
  2. Rządowa ustawa – musimy oszczędzać prąd
  3. Montaż Jarmarku Świątecznego i pierwsze zmiany w ruchu
  4. Zmiana obsługi Gminy Białe Błota

Seite 66 von 269

  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025