• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Inwestycje i Projekty
  4. Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027

Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027

Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy

Obraz1

Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy

 

Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

Wartość projektu: 38.220.760,94 PLN

Wysokość dofinansowania: 18.778.073,78 PLN

Okres realizacji: 2023 – 2024

 

Miasto Bydgoszcz otrzymało dofinansowanie na przebudowę dróg gminnych
o nawierzchni gruntowej i utwardzonej. W ramach projektu przebudowano poniższe ulice:

1.  Ulice o nawierzchni gruntowej

a)   ulice Janowiecka, ul. Kętrzyńska, ul. Ciechocińska, ul. Żeromskiego, ul. Charzykowska, ul. Szamarzewskiego, ul. Baranowskiego, ul. Piaski wykonano nawierzchnię z kostki brukowej z charakterystycznymi otworami, które wypełniono kruszywem płukanym. Dodatkowo zapewniono jednostronny spadek poprzeczny umożliwiający odprowadzenie na pobocze nadmiaru wody przy nawalnych deszczach.

b)   ulice Kotowicza, Syrokomli, Pogodna oraz Kromera zyskały nową konstrukcję. Nawierzchnie jezdni, chodników oraz zjazdów do posesji wykonano z kostki betonowej. Zapewniono odwodnienie terenu.

2.  Ulice o nawierzchni utwardzonej

a)   ul. Iławskiej – przebudowa polegała na wykonaniu nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej. Chodniki oraz zjazdy wykonane zostały z kostki betonowej. Przebudowano oświetlenie drogowe, a istniejącą infrastrukturę podziemną wyregulowano i zabezpieczono.

b)   uliczki wokół Starego Rynku tj. ulicy Grodzka, Przy Zamczysku, Jana Kazimierza, Pod Blankami, Przyrzecze, Zaułek oraz Malczewskiego – przebudowa polegała na ułożeniu nowej nawierzchni ulic z kostki kamiennej rzędowej czy z bruku „kocie łby”, a na chodnikach kostki betonowej lub płyt granitowych. Przebudowano oświetlenie oraz infrastrukturę podziemną.

Powstała infrastruktura została w pełni dostosowana do swobodnego poruszania się osób z niepełnosprawnościami, z wózkami oraz starszych osób starszych. Szereg rozwiązań, w tym m.in. zagospodarowanie terenu rozwiązano w taki sposób, aby wszyscy użytkownicy przestrzeni publicznej mogli przemieszczać się w sposób optymalny, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego transportu.

Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta Bydgoszczy na drogi nowoczesne,  dostosowane do potrzeb otoczenia infrastruktury wpłynie na wzrost jakości życia mieszkańców oraz podróżujących, aktywizacji społecznej związanej z rekreacją, a także do ograniczenia emisji pyłów do otoczenia m.in. ze względu na lepszą organizację ruchu.

Łącznie wsparciem objęto 20 ulic na terenie miasta Bydgoszczy.

Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244

b_200_150_16777215_00_images_KP_2021-2027_poziom_kolor.jpg

Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu FEKP.03 Fundusze Europejskie na zrównoważony transport miejski Działania FEKP. 03.01 Rozwój i usprawnienie mobilności miejskiej i podmiejskiej BydOF-IP Celu szczegółowego EFRR/FS.CP2.VIII - Wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.

Wartość Projektu: 174 724,21 PLN 

Wysokość dofinasowania z FEdKP: 132 227,15 PLN

Okres realizacji: 16.05.2024 – 31.07.2025

 Działania które będą realizowane w ramach Projektu

Projekt polega na budowie drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244. Wybudowany odcinek o długości 0,1092 km ma na celu połączenie istniejącej infrastruktury rowerowej (od strony węzła Tryszczyn) z projektem drogi dla rowerów (od strony Bożenkowa), koordynowanym przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

Grupa docelowa

Projekt skierowany jest bezpośrednio do mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego,
w szczególności Bydgoszczy i Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego.

Z infrastruktury objętej projektem będą mogły korzystać na równych prawach wszystkie osoby, bez względu na płeć. Projekt pozytywnie wpływa na politykę niedyskryminacji, która ma na celu eliminowanie wszelkich form oraz przejawów dyskryminacji. Przedmiotowa inwestycja jest zgodna z koncepcją uniwersalnego projektowania w tym poprzez zastosowanie „standardów dostępności”: standardu transportowego, architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-promocyjnego.

Cel projektu:

Realizacja przedmiotowej inwestycji przyczyni się do osiągnięcia szeregu celów, mających wymiar efektów społecznych, ekologicznych i ekonomicznych. Zaliczają się do nich:

• poprawa funkcjonowania systemu indywidualnego i niezmotoryzowanego transportu w obszarze Bydgoszczy i Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego,

• wzrost wykorzystania alternatywnych i ekologicznych form komunikacji transportowej,

• wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym w szczególności niechronionych uczestników ruchu drogowego oraz komfortu podróży,

• przeniesienie ruchu rowerowego poza główną oś jezdni wraz ze zwiększeniem płynności ruchu drogowego,

• wzrost zainteresowania mieszkańców korzystaniem z transportu niezmotoryzowanego,

• usprawnienie powiązań dróg dla rowerów w obszarze BydOF, dążąc tym samym do budowania spójnej sieci tras dedykowanych rowerzystom,

• poprawa jakości środowiska naturalnego i obniżenie poziomu hałasu w wyniku zmiany pojazdów samochodowych na bezemisyjne i ekologiczne rozwiązania, jakimi są rowery,

• poprawa jakości powietrza w wyniku ograniczenia emisji liniowej, której składnikiem są pochodzące ze spalin związki chemiczne i substancje smoliste.


Rezultaty projektu:

Wskaźniki produktu:

Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 925 osób

Wspierana infrastruktura rowerowa – 0,1092 km

Wspierane strategie zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 szt.

Wskaźnik rezultatu:

Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej – 1 680 użytkowników

#FunduszeUE   

#FunduszeEuropejskie

Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

 

 logo UE

Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

Projekt dofinansowany z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w ramach Komponentu E: Zielona, inteligenta mobilność, Inwestycji: E1.2.1. Zeroemisyjny transport zbiorowy w miastach (tramwaje).

Wartość projektu: 63 968 350,00 PLN

Wysokość dofinansowania: 43 887 642,28 PLN

Wkład własny Miasta: 20 080 707,72 PLN

Okres realizacji: 26.07.2022 r. – 30.06.2025 r.


Zadania realizowane w projekcie:

Zakup 6 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych tramwajów długich (100% niskiej podłogi).

Grupy docelowe:

Odbiorcami Projektu są pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej, a także turyści, studenci oraz korzystający z parkingów P&R w Bydgoszczy.

W szczególności poprawi się dostępność do publicznego transportu zbiorowego dla grup osób ze szczególnymi potrzebami tj. osoby na wózkach inwalidzkich, z ograniczoną mobilnością, osoby starsze, czy osoby z wózkami dziecięcymi.


Cel projektu:

Celem projektu jest podniesienie komfortu podróży publicznym transportem zbiorowym na obszarze Bydgoszczy.


Rezultaty projektu:

Wskaźnik rezultatu

Nowe tramwaje w eksploatacji dla publicznego transportu miejskiego - 6 sztuk


#NextGenerationEU
#FunduszeUE

Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2

 KP 2021-2027 poziom kolor

Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Funduszy Europejskich dla Kujawa i Pomorza na lata 2021 – 2027, Priorytet FEKP.03 Fundusze Europejskie na zrównoważony transport miejski, Działanie FEKP.03.01 Rozwój i usprawnienie mobilności miejskiej i podmiejskiej BydOF-IP.

Wartość projektu: 126 731 160,00 PLN

Wysokość dofinansowania z FEdKP: 75 423 908,85 PLN

Okres realizacji: 06.02.2023 r. – 31.12.2025 r.

Działania, które będą realizowane w projekcie:

Projekt obejmuje zakup 11 szt. (10 długich i 1 krótki) nowoczesnych tramwajów z 100% udziałem niskiej podłogi. W ramach projektu dostarczone będzie specjalistyczne wyposażenie obsługowe i pakiet naprawczo-eksploatacyjny, w tym dźwig samochodowy (specjalistyczne wyposażenie obsługowe tramwajów) oraz dwa kompletne wózki wagonowe jezdne (pakiet eksploatacyjno-naprawczy).

Grupy docelowe:

Grupą docelową są przede wszystkim pasażerowie transportu tramwajowego w Bydgoszczy, którzy bezpośrednio doświadczą poprawy jakości systemu Publicznego Transportu Zbiorowego (PTZ) poprzez skrócenie czasu wymiany pasażerskiej na przystankach, poprawę komfortu podróży poprzez wyposażenie w klimatyzację, właściwie ukształtowaną przestrzeń pasażerską zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, ograniczenie drgań, hałasu, zwiększenie wygody wsiadania i wysiadania w tym dla osób starszych, osób o utrudnionym poruszaniu się, osób z niepełnosprawnościami, kobiet w ciąży, opiekunów z dziećmi, osób
z wózkami, osób z bagażem i integrację informacji.

W rezultacie, w wyniku realizacji projektu zwiększona zostanie dostępność transportu tramwajowego dla osób z niepełnosprawnościami, którzy stanowią ważną grupę beneficjentów projektu. Dzięki niskiej podłodze i wbudowanemu systemowi wewnętrznej
i zewnętrznej informacji audiowizualnej w praktyce realizowane będzie przeciwdziałanie dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami i wsparcie integracji społecznej.

Cel projektu:

Celem projektu jest poprawienie jakości usług publicznego transportu zbiorowego.

Rezultaty projektu:

Wskaźnik produktu

Liczba zakupionych jednostek taboru tramwajowego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej i metropolitarnej – 11 szt.

Wspierane strategie zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 szt.

Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego - 354 000 osób

Pojemność ekologicznego taboru do zbiorowego transportu publicznego – 2 130 osób

Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.

Wskaźniki rezultatu

Szacowana emisja gazów cieplarnianych - 1 642,6 tona ekwiwalentu CO2/rok

#FunduszeUE    

#FunduszeEuropejskie

Seite 2 von 2

  • 1
  • 2
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025