• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Pełna kontrola obiektów mostowych w Bydgoszczy, dlaczego to robimy?

trasa-4Każdy obiekt inżynierski na terenie miasta podlega obowiązkowym okresowym kontrolom stanu technicznego, co wynika bezpośrednio z obowiązków nałożonych w ustawie Prawo budowlane.

Kontrole takie, zwane przeglądami okresowymi, wykonywane są co roku na każdym obiekcie inżynierskim. W szczególnych przypadkach, kiedy sytuacja lub stan konstrukcji wymaga szczególnego potraktowania, wykonuje się przeglądy szczegółowe lub ekspertyzy czy inne opracowania uzależnione od aktualnej potrzeby.

Dzięki takim działaniom monitorującym, możemy dokonywać odpowiednich zmian w planach remontowych lub podejmować możliwie szybkie działania, zapewniające bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom tych obiektów.

W roku bieżącym również wykonano okresowe przeglądy i na ich podstawie zlecono wykonanie kilku specjalistycznych ekpertyz, np. Wiaduktów Warszawskich, kładki przez Brdę w rejonie ul. Krakowskiej, wiaduktu w ciągu ul. Wojska Polskiego oraz zlecono opracowanie pomiaru sił w wantach (linach podwieszających przęsło) Mostu Uniwersyteckiego. W przyszłym roku planowane są kolejne przeglądy i wykonanie kolejnych opracowań dotyczących bydgoskich obiektów inżynierskich.

W odniesieniu do Trasy Uniwersyteckiej, wskutek podjęcia rutynowych czynności kontrolnych, stwierdzono uszkodzenie systemu monitorującego stan techniczny want, w związku z czym wiosną 2020 roku zleciliśmy wykonanie dodatkowych badań, których przedmiotem było pozyskanie brakujących informacji dotyczących obecnego stanu technicznego want. Innymi słowy, z uwagi na dość skomplikowany proces naprawy systemu monitorującego, aby nie stracić kontroli nad parametrami want mostu, zdobyliśmy te same informacje inną drogą – poprzez pomiary indywidualne, przeprowadzane przez zespół naukowo-badawczy.

trasa-3Opracowany materiał wykazał, że stan techniczny want mostu jest dobry, jednak występują anomalia w węzłach mocujących tj. w elementach które nie były i nie są objęte monitoringiem automatycznym. 

Nie znając dokładnych przyczyn wystąpienia wspomnianych anomalii w węzłach mocujących i przygotowując się do ich badań szczegółowych, w sierpniu br. wprowadzone zostały na obiekcie profilaktyczne ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych. W listopadzie br. zleciliśmy natomiast wykonanie szczegółowej ekspertyzy przez doświadczone gremium naukowe w tym zakresie.

W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną Covid-19, proces wyłonienia wykonawcy tej ekspertyzy, jak i negocjacje cenowe znacznie się przedłużyły się, co skutkowało podpisaniem Umowy w listopadzie 2020 roku.
Obecnie czekamy na wyniki tych badań, są one uzależnione od warunków atmosferycznych. Powinniśmy otrzymać je na początku przyszłego roku. Podawanie obecnie jakikolwiek informacji dotyczących obiektu, jego stanu technicznego oraz wniosków końcowych na tym etapie, byłoby przedwczesne.

Jednocześnie nadmieniamy, że wszelkie decyzje dotyczące wprowadzanych ograniczeń na obiektach mostowych są konsultowane ze specjalistami i są one adekwatne do sytuacji, a udostępniane przez ZDMiKP informacje muszą mieć swoje potwierdzenie w wiarygodnej formie popartej analizami i ekspertyzami.

trasa-2Historia mostu
Most nurtowy przez Brdę jest obiektem dwuprzęsłowym. Pylony mostu o wysokości ok. 70 m. ukształtowano w formie przenikających się podków o kształtach liter greckich alfa i omega, co jest oryginalną konstrukcją na terenie Polski.
Pomost pod obie jezdnie jest podwieszony do pylonów za pomocą 16 lin (po 4 pary z każdej strony) w osłonach. Najdłuższe wanty mają 160 metrów długości. Konstrukcja przęseł jest stalowa, zespolona z betonową płytą współpracującą. Podporami są filary betonowe posadowione na palach.

trasa-1Podstawowym celem inwestycji było wykonanie w ciągu ul. Ogińskiego połączenia al. Powstańców Wielkopolskich z ul. Wojska Polskiego na Górnym Tarasie, położonym ok. 30 m wyżej niż Taras Dolny.

Most oddano do użytku 12 grudnia 2013 r.
Obiekt mieści dwie jezdnie o czterech pasach ruchu.
W 2019 wydłużono Trasę Uniwersytecką w kierunku alei Jana Pawła II i ul. Glinki
Most jest elementem Trasy Uniwersyteckiej o długości ponad 1,5 km.
Całkowita długość mostu z estakadami wynosi ponad 700 m.
Gwarancja na most zakończyła się w 2018 roku.

Obiekt pomalowano w odcieniach zieleni, beżu, pomarańczy i czerwieni. Pylony oraz kładka widokowa dla pieszych są iluminowane po zmroku przy pomocy reflektorów LED.
W ramach zadania wykonana została nad mostem kładka dla pieszych, która stanowi akcent widokowy całej trasy.

Nowe miejsca postojowe na Kapuściskach

szarych-1Zakończyła się budowa miejsc parkingowych na ul. Szarych Szeregów. Przebudowane zostało też skrzyżowanie na wysokości drogi dojazdowej do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5, przy którym powstał basen.
Inwestycja zrealizowana została w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.


szarych-2Parking powstał wzdłuż budynków wielorodzinnych: ul. Szarych Szeregów 4 oraz 11-14. Zbudowanych zostało prawie 50 stanowisk postojowych z dodatkowymi miejscami parkingowymi dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami.
Zakres robót obejmował również przebudowę skrzyżowania w ciągu ul. Szarych Szeregów, a dokładnie jego wlotu południowego, polegającą na zwiększeniu promienia skrętu z 7 metrów w stanie istniejącym do projektowanych 9 m.

W ten sposób ułatwiliśmy dojazd m.in. autokarów do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 5, przy której powstał nowy basen.

szarych-3Ponadto w obrębie remontowanego skrzyżowania odnowiona została nawierzchnia chodnika zlokalizowanego wzdłuż ulicy Szarych Szeregów. Dodatkowo z myślą o osobach z niepełnosprawnościami, obniżone zostały krawężniki w obrębie przejść dla pieszych. Prace trwały dwa miesiące. Koszt zadania to 290 tysięcy zł.

Nowe nawierzchnie i bezpieczne przejścia na ul. Jagiellońskiej

JAg-1Trwa remont kolejnego odcinka ul. Jagiellońskiej od ronda Fordońskiego w stronę ul. Łużyckiej. Wcześniej prowadzone były prace przy torowisku. Doświetliliśmy też wszystkie przejścia bez sygnalizacji.
Wykonane prace usprawnią ruch na tym odcinku i poprawią bezpieczeństwo pieszych.


jag-2Remont ul. Jagiellońskiej rozpoczął się w ubiegłym tygodniu od frezowania nawierzchni wewnętrznego pasa ruchu. Po usunięciu warstw asfaltu okazało się, że konieczne będą dodatkowe prace przy wymianie części podbudowy. Równocześnie ustawiane są nowe krawężniki. Wszystkie prace zakończą się w pierwszej połowie grudnia. Po ułożeniu nawierzchni odnowione zostanie oznakowanie poziome.
Koszt zadania to 600 tysięcy złotych.

jag-66Warto podkreślić, że w tym roku wzdłuż ul. Jagiellońskiej prowadzone były również prace przy torowisku.
Zagęszczono i uzupełniano podtorze. Wszystkie prace odbywały się w nocy, by nie zakłócać ruchu tramwajowego na magistralnej linii.

przejscie-222Zakończyliśmy też doświetlanie przejść dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej.
Dodatkowe oprawy poprawiają widoczność pieszych na wysokości ul. Łużyckiej, M. Piotrowskiego i K. Gotowskiego. W poprzednich latach remontowane były również odcinki nawierzchni na wysokości parku Ludowego im W. Witosa.

jag-4Równocześnie prowadzone są prace przy remontach nawierzchni kolejnych ulic: Kruszyńskiej na Osowej Górze i krótkim odcinku ul. Wojska Polskiego na Wyżynach (od wiaduktu do kładki). W tych miejscach pozostało już tylko do wymalowania oznakowanie poziome.

Kończą się też prace na ul. Stawowej. Wykonana została już nawierzchnia. Obecnie wykańczane są już miejsca parkingowe oraz kontynuowane są prace w pasie zieleni..

Rozpoczęliśmy montaż dekoracji świątecznych

wita-1Rozpoczęliśmy montaż pierwszych elementów świątecznych ozdób i iluminacji. Świetlne łańcuchy, kule, żarówki i inne dekoracje rozświetlą wiele bydgoskich ulic i placów. Pierwsze prace rozpoczęły się już na ul. Długiej.

Bydgoszcz w ostatnich latach uznawana jest za jedno z najpiękniej przystrojonych miast w Polsce.

Rynek-1Najwięcej dekoracji tradycyjnie rozbłyśnie na Starym Rynku. Ustawimy tam nową instalację w formie 5 metrowej figury anioła, który swoją formą nawiązywać będzie do artystycznej rzeźby. Pojawią się święcące prezenty, stylowe przedwojenne auto w formie iluminacji. Dodatkowo oprócz świecącego fotela, rozbłyśnie też instalacja w formie kominka.

wita-3Tradycyjnie podświetlimy też gmach bydgoskiego ratusza multimedialną instalacją.
Latarnie na Rynku przybiorą formę świetlistych kwiatów. Na płycie Starego Rynku ustawimy przystrojoną kilkunastometrową choinkę, która przyjedzie do nas z Borów Tucholskich.
Dekoracje, w formie karety z reniferem oraz Gracja z parasolką przeszły już gruntowną renowację.

wita-5Nową dekorację zyska również Most Królowej Jadwigi w formie trzymetrowych świetlistych królewskich koron. 
Nad ul. T. Magdzińskiego zamontowana zostanie natomiast instalacja świetlna w formie żarówek, a nad ulicą Długą przewieszki w kształcie bydgoskich spichrzy nad Brdą.
Nowymi elementami będą kule świetlne nad ul. Batorego.

wita-4Ubiegłoroczne iluminacje w formie aniołów ponownie ustawimy m.in. w Starym Fordonie, gdzie również ozdobimy latarnie na Rynku. Stanie tu też piękna choinka. Sanie z reniferami ozdobią ul. Mickiewicza. Na terenie miasta udekorujemy również drzewa- na Placu Teatralnym, rondzie Jagiellonów i ul. Gdańskiej.
Jak co roku dekorować będziemy również słupy oświetleniowe m.in. na ul. Gdańskiej, Dworcowej, Focha, Jagiellońskiej Długiej, Mostowej i Wyspie Młyńskiej. 

wita-2Większośc świątecznych dekoracji zamontowana zostanie do końca listopada. Będą zdobić Bydgoszcz do końca stycznia.

Ze względu na trudną sytuacją epidemiologiczną w tym roku na ul. Mostowej nie odbędzie się tradycyjny Bydgoski Jarmark Świąteczny. Przeniesiony zostanie do świata wirtualnego.



  1. Rozbudowa ul. Kujawskiej. Ostatnie jezdnie w budowie.
  2. Stary Fordon - nabrzeże w budowie a kolejne inwestycje w przygotowaniu
  3. Droga rowerowa na ul. Focha – ostatnia prosta
  4. Jaki jest klimat dla rowerów w Bydgoszczy? Weź udział w ogólnopolskim badaniu

Seite 210 von 473

  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025