• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Oddajemy Wyspę Młyńską pieszym i rowerzystom

wyspa-1Jeszcze przed wakacjami wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu na Wyspie Młyńskiej. Ograniczony zostanie wjazd samochodów. Po otwarciu tarasów przy Młynach Rothera to miejsce każdego dnia jest wyjątkowo chętnie odwiedzane przez spacerujących bydgoszczan i turystów. Wprowadzamy szereg innych rozwiązań korzystnych dla pieszych i rowerzystów w Salonie Bydgoszczy.

Dojazd tylko do posesji
- Parkowanie na Wyspie Młyńskiej będzie mocno ograniczone, a ruch pojazdów będzie możliwy tylko dla kierowców dojeżdżających do posesji zlokalizowanych na Wyspie.
- Dla ruchu kołowego zamknięty zostanie mostek w ciągu ul. Ku Młynom. Przejazd nim możliwy będzie tylko dla służb miejskich i drogowych.
- Przejazd od strony ul. Focha będzie możliwy tylko dla pojazdów dojeżdżających do posesji i dostaw towarów. Kierowcy chcąc wyjechać z Wyspy Młyńskiej również będą musieli skorzystać z ulicy Focha.
- Wzdłuż ulic Mennica pojawią się zakazy parkowania z tabliczkami informującymi o ewentualnym odholowaniu źle zaparkowanego pojazdu. Parkowanie będzie możliwe wyłącznie na miejscach do tego wyznaczonych.

Zmiany jeszcze przed wakacjami
Obecnie trwają uzgodnienia dotyczące wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Zakładamy, że przedmiotowe zmiany zostaną wprowadzone już w I połowie czerwca bieżącego roku.

Warto podkreślić, że w związku z budową wielopoziomowego parkingu P+R na Grudziądzkiej zdecydowaliśmy się również na likwidację parkingu przed Młynami Rothera. W jego miejscu powstało szerokie dojście dla pieszych, gdzie powstaną jeszcze elementy małej architektury.

wyspa-2Szereg zmian już za nami
To kolejny etap zmian w organizacji ruchu na Starym Mieście. Wcześniej ruch samochodowy ograniczony został na Starym Rynku i przyległych ulicach. W ramach rozbudowy ul. Kujawskiej odcięty został wjazd na ul. Długą od strony Zbożowego Rynku, a odcinek do ul. Pod Blankami odzyskał historyczne nawierzchnie.

Wprowadziliśmy też szereg udogodnień dla pieszych na Wyspie Młyńskiej dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami: przebudowaliśmy przejścia dla pieszych, dobudowaliśmy brakujące fragmenty chodników i wymalowaliśmy w odpowiednich miejscach niebieskie koperty.

wyspa-4Rowerem przez Stare Miasto
Organizacja ruchu na Starym Mieście preferuje też ruch rowerowy. Zbudowaliśmy drogi rowerowe prowadzące do Starego Miasta wzdłuż ul. Kujawskiej, ul. Focha i bulwaru od mostów kolejowych do mostów Solidarności.
Na ul. Gdańskiej i Wiatrakowej wytyczone zostały kontrapasy.

W porozumieniu z Zespołem ds. Rowerowych wprowadziliśmy kontraruch na wielu ulicach jednokierunkowych oraz ustawiliśmy w mieście pół tysiąca stojaków.
Od tego roku można również wypożyczyć rowery cargo.

Przygotowywane są kolejne inwestycje, m.in. budowa trasy rowerowej wzdłuż północnego nabrzeża Brdy. W ramach zagospodarowania przestrzeni przed Młynami oraz tarasu planowaliśmy budowę parkingów rowerowych. Jednak widząc ilu z mieszkańców przyjeżdża na Wyspę rowerami oraz ograniczeniem wjazdu samochodów w najbliższym czasie znacznie zwiększymy liczbę miejsc do parkowania dla rowerów.

wyspa-3Wyspa Młyńska w komplecie
Na początku roku przeprowadzone zostały prace związane z porządkowaniem Wyspy Młyńskiej. Rozebrana została publiczna toaleta i amfiteatr zasłaniające widok na zrewitalizowany Młyn Rothera, przy których powstały tarasy i fontanny. Przebudowano ścieżki i oświetlenie tak by było ono spójne z iluminacją zrewitalizowanego kompleksu młyna i spichrzy.

Dzięki tym dodatkowym pracom centralna część Wysp Młyńskiej doskonale komponuje się z odrestaurowanym gmachem Młyna Rothera i spichrzy. Na ten rok zaplanowaliśmy również modernizację Międzywodzia.

Ojciec bydgoskiej onkologii patronem ronda

csm rondo Sniegockiego 453f23043bDoktor Jacek Śniegocki, ojciec bydgoskiej onkologii, od dziś (17 maja) patronuje rondu u zbiegu ulic Romanowskiej i Matki Teresy z Kalkuty.
Inicjatorem nadania rondu im. dra Śniegockiego był Zbigniew Pawłowicz, wieloletni dyrektor Centrum Onkologii, senator i poseł.


Dr n. med. Jacek Śniegocki urodził się 15 września 1928 w Łomży. W czasie II wojny światowej wstąpił do 9 kompanii dywersyjnej Szarych Szeregów na warszawskim Żoliborzu. Uczestniczył w Powstaniu Warszawskim pod pseudonimem „Czek" i walczył w składzie 229 plutonu Zgrupowania „Żniwiarz" II Obwodu „Żywiciel" (Żoliborz) Warszawskiego Okręgu AK. 15 września 1944 został ranny.

Do Bydgoszczy przyjechał w 1952 roku jako młody lekarz tuż po studiach medycznych w Szczecinie i rozpoczął pracę w obecnym Szpitalu Klinicznym im. dr. A. Jurasza. Po uzyskaniu specjalizacji z chirurgii ogólnej, został powołany na stanowisko Wojewódzkiego Inspektora Lecznictwa Zamkniętego w Wojewódzkim Wydziale Zdrowia, a następnie Dyrektora Szpitala im. dr. A. Jurasza.

Świadomy istniejących potrzeb, czuły na ogrom problemów chorych na nowotwory, z pełnym przekonaniem i żarliwością włączył się w ideę rozwoju onkologii w Bydgoszczy. Dzięki jego staraniom, niezwykłej ofiarności i zaangażowaniu brytyjskiej Fundacji Sue Ryder wybudowano w kierowanym przez niego szpitalu pawilon onkologiczny. Z Jego inicjatywy powstały pierwsze jednostki lecznicze w zakresie onkologii ogólnej, radioterapii, chemioterapii i chirurgii onkologicznej. W 1964 roku objął funkcję Ordynatora Oddziału Chirurgii Onkologicznej, a w 1970 roku, po przeniesieniu onkologii do obecnego Szpitala Klinicznego nr 2 im. dr. J. Biziela, został powołany na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. Onkologii.

Jego konsekwentne działania w rozwijaniu onkologii w Bydgoszczy oraz starania o poparcie władz miasta i resortu zdrowia, w 1982 roku zaowocowały decyzją o budowie samodzielnego szpitala onkologicznego . W kwietniu 1985 roku dr med. Jacek Śniegocki został powołany na stanowisko Pełnomocnika Wojewody Bydgoskiego ds. Budowy Szpitala Onkologicznego, a we wrześniu tego samego roku objął funkcję Dyrektora Szpitala Onkologicznego w Budowie, którą pełnił do 1991 r.

Doktor Jacek Śniegocki dokładał starań w pozyskiwaniu młodej kadry lekarzy, których wspierał w dążeniu do zdobywania wiedzy i specjalizacji z zakresu onkologii. Przez wiele lat pełnił funkcję specjalisty wojewódzkiego w dziedzinie onkologii, a następnie członka Krajowego Zespołu Specjalistycznego w Onkologii. Doceniony za wniesiony wkład w działania na rzecz służby zdrowia został uhonorowany tytułem Honoris Causa Polskiego Towarzystwa Onkologicznego i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Za swój udział w walce z okupantem w okresie Powstania Warszawskiego Rada Państwa uznała go Weteranem Walk o Wolność i Niepodległość Ojczyzny. Wielokrotnie na różnego rodzaju konferencjach i zjazdach z dziedziny onkologii podkreślano oraz honorowano Jego osiągnięcia i zasługi dla tworzenia i rozwoju bydgoskiej onkologii.

Był harcerzem i żeglarzem.

Zmarł 21 listopada 2018 r., został pochowany na bydgoskich Bielawkach. Pomnik nagrobny stanowi kamień wykopany przy budowie Centrum Onkologii w Bydgoszczy.

Na wniosek dra n. med. Zbigniewa Pawłowicza Rada Miasta Bydgoszczy 25 listopada 2020 r. podjęła uchwałę w sprawie nadania nazwy im. dra Jacka Śniegockiego rondu stanowiącemu skrzyżowanie ulic Matki Teresy z Kalkuty oraz dr Izabeli Romanowskiej (uchwała nr XXXI/740/20).

UZUPEŁNIENIE RAPORTU nr 8 z działań naprawczych ZDMiKP – Most Uniwersytecki (17.05.2021)

Dnia 12 maja do ZDMiKP oraz Miasta Bydgoszczy wpłynęła ekspertyza tzw. koreferat przeprowadzona przez Politechnikę Gdańską na zlecenie biura projektującego most tj. Transprojektu Gdańskiego.

Wynika z niej, podobnie jak z ekspertyzy zleconej przez ZDMiKP, że przyczyną uszkodzenia Mostu Uniwersyteckiego mogły być błędy projektowe.

Dodatkowo nowa ekspertyza Politechniki Gdańskiej jest nacechowana sformułowaniami, które mają prawdopodobnie za zadanie obniżyć wartość skutków błędów projektowych Transprojektu Gdańskiego i podważyć zakres dotychczas podjętych przez Miasto działań zabezpieczających (m.in. zamknięcie mostu, docelowych kosztów naprawy mostu).

W związku z powyższym 17 maja otrzymaliśmy oficjalny komentarz prof. Krzysztofa Żółtowskiego (autora pierwszej ekspertyzy, na podstawie której podjęliśmy decyzję o zamknięciu przeprawy) do koreferatu Politechniki Gdańskiej.

Pan dr. hab. inż. Krzysztof Żółtowski - ekspert, autor pierwszej ekspertyzy mostu Uniwersyteckiego, na podstawie której podjęliśmy decyzję o jego natychmiastowym zamknięciu, skomentował nową ekspertyzę i podtrzymał słuszność decyzji Miasta dot. wyłączenia przeprawy z użytkowania.

Szczegóły materiałów poniżej:

KOMENTARZ do EKSPERTYZY PG - 17 maja 2021 roku [pdf]

TREŚĆ EKSPERTYZY [pdf] – 12 maja 2021

ANEKS DO EKSPERTYZY - koncepcja naprawy [pdf] – 12 maja 2021

RAPORT nr 8 z działań naprawczych ZDMiKP – Most Uniwersytecki (13.05.2021)

Kolejne udogodnienia dla pieszych. Będzie bezpieczniej

ITD-01Podpisaliśmy umowę dla budowy sygnalizacji świetlnej na ul. Toruńskiej w Łęgnowie Wsi.
Będzie ona gwarantowała bezpieczne przekraczanie jezdni oraz płynny ruch pojazdów, które nie przekraczają dozwolonej prędkości.

Nowa sygnalizacja na ul. Toruńskiej pojawi się na wysokości posesji 328.
Ma zapewnić bezpieczne przekraczanie jezdni w centrum osiedla, gdzie ulokowane są plac zabaw, przystanki autobusowe, siedziba Rady Osiedla oraz zwarta zabudowa. Wnioskowali o to mieszkańcy oraz Przedstawiciele Rady Osiedla.

W ubiegłym roku przygotowana została koncepcja budowy. Zakłada ona, że sygnalizacja wzbudzana będzie przyciskami pieszych z zachowaniem priorytetu zielonego światła dla kierujących w obu kierunkach ruchu.
Równocześnie sygnalizacja będzie zintegrowana z urządzeniami radarowymi, które mierzą prędkość nadjeżdżającego pojazdu.
W przypadku pojazdów znacznie przekraczających dopuszczalną prędkość (obowiązuje w tym miejscu 40km/h) zmieni ona sygnał na czerwony, nawet jeśli z przejścia nie będą korzystać piesi.
Przejście będzie też dodatkowo monitorowane.

Rozopoczęły się prace projektowe. Budową sygnalizacji w terenie rozpocznie się w wakacje.
Koszt zadania: ponad 227 tys. zł

owietlenie-3W Łęgnowie Wsi planujemy też zamontować oświetlenie uliczne. Prace będa prowadzone od ostatniego punktu świetlnego do granic miasta – odcinek dł. 700m.

Obecnie trwa przetarg, w którym wyłonieni zostaną wykonawcy odpowiedzialni za zaprojektowanie i budowę oświetlenia aż kilku ulic w mieście.


Lampy pojawią się na ulicach:
- K. Przerwy Tetmajera na odcinku od ulicy gen. A. Madalińskiego do schodów przy ulicy Tęczowej (Jary)
- Szczytowej na odcinku od ulicy Pijarów do ulicy Paprociej; (Miedzyń)
- Waleniowej na odcinku od ulicy M. Kolbego do posesji nr 7 oraz dojazd do posesji nr 3 (Osowa Góra)
- Sowiej – w kierunku Ibisowej 9 – droga dojazdowa (Osowa Góra)
- Runowskiej i Żołędowskiej – odcinek dł. 250mb, (Osowa Góra)
- J. Grussa od posesji nr 20 - odcinek dł. 300mb (Nowy Fordon)
- Odrzańskiej (Brdyujście)
- Pielęgniarskiej – teren nad Wisłą – odcinek dł. 700mb (Stary Fordon)
- Toruńskiej – odcinek od ostatniego punktu świetlnego do granic miasta – odcinek dł. 700mb (Łęgnowo Wieś)

Zakres robót budowlanych obejmuje między innymi: montaż szaf oświetlenia, montaż latarni ulicznych wraz z podłączeniem; ułożenie kabla, montaż opraw typu LED, sterowników wraz z uruchomienie wybudowanej linii oświetlenia. 

przejscie-1Bezpieczniej też na pasach
W tym roku zaplanowaliśmy również kontynuację programu doświetlania przejść dla pieszych.
W ostatnim czasie doświetliliśmy przejścia na al. Powstańców Wielkopolskich przy Komendzie Wojewódzkiej Policji oraz na ul. Żeglarskie przy ul. Ludwikowo. 

Niebawem ogłosimy przetarg na doświetlenie kilkunastu kolejnych przejść w mieście.



  1. Bądź na bieżąco
  2. RAPORT nr 8 z działań naprawczych ZDMiKP – Most Uniwersytecki (13.05.2021)
  3. WybieraMY najważniejsze inwestycje w mieście. Zostało już tylko kilka dni na głosowanie
  4. Pomagamy pszczołom. Ty też możesz

Seite 180 von 472

  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025