• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Rybi Rynek czeka estetyczna rewolucja

Rybi-Rynek-1Wraz z kończącą się budową Teatru Kameralnego, ruszyły przygotowania do przebudowy Rybiego Rynku.

Stanie się on kolejnym estetycznym placem z małą architekturą, zielenią, gastronomią oraz miejscem organizacji wydarzeń dla instytucji kultury.

W ramach nowej inwestycji zagospodarowany zostanie nie tylko teren bezpośrednio przylegający do teatru.
Projekt obejmie przebudowę Rybiego Rynku oraz ul. Grodzkiej na odcinku od ul. Podwale do skrzyżowania z ul. Przy Zamczysku włącznie wraz z dowiązaniem się do przebudowanego w latach ubiegłych odcinka ul. Podwale.

Dzięki przebudowie Rybi Rynek będzie mógł pełnić funkcje uzupełniające dla instytucji w pobliżu: Teatru Kameralnego, Muzeum Okręgowego oraz Barki Lemara.
Stworzy to również możliwość uruchomienia gastronomii.
Zadanie doskonale będzie współgrać ze zrealizowaną już w latach ubiegłych restylizacją uliczek przyległych do płyty Starego Rynku (m.in. Podwale, Kręta, Mostowa, cześć Grodzkiej)

Ryni-Rynek-2Z Rybiego Rynku zniknie parking.
Pozwala na to zbliżająca się do finału budowa wielopoziomowego parkingu Park & Ride przy ul. Grudziądzkiej. Warto podkreślić, że również w innych punktach powstają parkingi P+R, m.in. przy rondzie Kujawskim.
Wcześniej powstała też infrastruktura tramwajowa (linia wzdłuż Kujawskiej) oraz drogowa (buspasy na Wałach Jagiellońskich i Kujawskiej – trwa jego oznakowywanie).

Na etapie przygotowania pierwszego projektu szereg uwag zgłosiła Rada ds. Estetyki.
Dotyczyły one między innymi podświetlenia róży wiatrów przy przystanku tramwaju wodnego, iluminacji spichrzy oraz drzew, wyboru nawierzchni kamiennej, ustawienia kutych lamp, umieszczenia przy nabrzeżu żurawia przypominającego o portowej historii tego miejsca oraz rzeźby „sprzedającej śledzie".
Zmienić ma się również forma samego przystanku tramwaju wodnego, tak by nawiązywał do strefy staromiejskiej.
Uwagi te mają być uwzględnione w przetargach.

Jeszcze w tym roku planowana jest aktualizacja dokumentacji projektowej do aktualnych norm i przepisów. W 2022 roku planowane jest zlecenie prac budowlanych. Szacowany koszt zadania to niespełna 4 mln zł. Prace powinny zakończyć się w ciągu jednego roku.

Rozpoczynamy przebudowę kolejnych ulic gruntowych

aury-2Już blisko 6 kilometrów osiedlowych ulic utwardziliśmy ażurowymi płytami, które doskonale zdają egzamin na drogach o niskim obciążeniu ruchem. Zawsze część nowych jezdni wykładana jest kostką betonową, po której wygodniej poruszać się pieszym.
W tym roku uruchomimy kolejny duży pakiet zadań związanych z utwardzaniem ulic gruntowych.


Zadania realizujemy głównie na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nie narażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych.
Zależy nam też na utrzymaniu ciągłości utwardzanych ulic z innymi istniejącymi drogami twardymi oraz poprawie tą technologią dojazdu do osiedlowych obiektów użyteczności publicznej.

W tym roku utwardzone nawierzchnie pojawią się między innymi na osiedlach : Miedzyń, Czyżkówko, Osowa Góra i Fordon.
Łącznie wytypowanych do budowy zostało 9 odcinków ulic.
Na ten cel zabezpieczyliśmy ponad 2 mln zł.

Lista ulic do realizacji:
ul. Widok – sięgacz ( tzn. ulica bez przejazdu)
ul. Wierzbowa od ul. Maciaszka do nr 49
ul. Zawodzie od ul. Świętopełka do ul. Karsińskiej
ul. Sztormowa - sięgacz ( tzn. ulica bez przejazdu)
ul. Średzka od ul. Czerwonego Krzyża do ul. J. Ostroroga
ul. 2 Października – Lądowa – Kameralna (ul. Lądowa w zakresie od ul. 2 Października do ul. Kameralnej)
ul. Widok od ul. Leszczyna do ul. Kłosowej (prace uzależnione od postępu robót gazowych)

Nie tylko ażury
W ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic. Na ten cel miasto wydało blisko 100 mln zł.
Zadania, realizowane są w oparciu o kilka miejskich programów.
Najważniejszy z nich to wieloletni program utwardzanie ulic gruntowych. Lokalne ulice powstają również wraz z przebudową najważniejszych arterii oraz dzięki współpracy z inwestorami zewnętrznymi.
Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ

Udostępniamy do ruchu wiadukty Warszawskie

WARSZAAWSKIEDnia 15 czerwca w godzinach popołudniowych udostępnione zostaną do ruchu wszystkie pasy ruchu wiaduktów Warszawskich w ciągu ulicy Fordońskiej.
Przywrócenie ruchu zdecydowanie usprawni komunikację pomiędzy centrum miasta a Fordonem.



Zmiana organizacji ruchu
Udostępnienie kierowcom wszystkich pasów ruchu, będą związane ze zmianami w dotychczasowej organizacji ruchu na wiaduktach.
Prędkość na obiektach zostanie ograniczona do 30 km/h, a pojazdy ciężarowe będą mogły poruszać się wyłącznie prawy pasem ruchu (od strony chodnika).
Pas lewy na każdym z obiektów będzie przeznaczony dla pojazdów o wadze nie przekraczającej 3,5 t. i szerokości 2,2 m.
W celu zapewnienia przestrzegania powyższych ograniczeń, obiekt będzie monitorowany.

war-1Wzmocnienie konstrukcji
Pod wiaduktami ustawionych zostało 8 podpór, z których każda składa się z 4 żelbetowych słupów zakończonych głowicami z teflonowym łożyskowaniem ślizgowym. Pozwoliły one wzmocnić wiadukty oraz rozpocząć właściwe prace naprawcze pod obiektem, przy jednoczesnym utrzymaniu na nim ruchu.
Przedmiotowe prace udało się zakończyć ponad 2 tygodnie przed terminem.

Przyszłość wiaduktów Warszawskich
Warto przypomnieć, że wykonane podpory i prace naprawcze mają charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną ekspertyzą pozwolą użytkować obiekt jeszcze tylko przez około 10 lat.
ZDMiKP przygotował już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych Wiaduktów Warszawskich:
I. Prace przygotowawcze, koncepcje, dokumentacja techniczna:
• wykonanie szeregu napraw umożliwiających przedłużenie funkcjonalności obiektu do roku 2030. Obecne prace realizowane w okresie 2020-2021,
• ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji projektowej dla rozbiórki i budowy nowych obiektów – rok 2022, wykonanie koncepcji w latach 2022-2023,
• ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej (projekt architektoniczno-budowlany wraz z projektami technicznymi) dla rozbiórki i budowy nowych obiektów – rok 2023, realizacja w latach 2023-2025.
II. Realizacji inwestycji:
• uzyskanie pozwolenia na budowę – rok 2025.
• przeprowadzenie procedury wyłonienia wykonawcy robót budowlanych – rok 2026.
• rozbiórka i budowa nowych obiektów inżynierskich: lata 2026 – 2029.

Zgodnie z planami, zakładamy, że w okresie 2026 -2029 roku rozpoczną się rzeczywiste prace związane realizacją w tym obszarze Miasta nowej i w pełni nowoczesnej przeprawy, odpowiedniej do obecnych warunków technicznych, obciążeń i natężeń ruchu.
Szacowany obecnie wstępnie koszt budowy nowej przeprawy to ok. 200 mln.

war-3Warto wiedzieć
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych rowzwiązań. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.
Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji.

Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.
Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego.
W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.

Ruszają remonty bydgoskich chodników

chodnik-1Podpisaliśmy umowę na przebudowę ponad 20 chodników. Prace ruszą jeszcze w tym tygodniu. Ich ważną częścią jest odtwarzanie historycznych wzorów chodników na terenie Śródmieścia. Takie remonty będą prowadzone m.in. na ul. Śniadeckich, która ma również stać się reprezentacyjnym traktem.

Nowa infrastruktura dla pieszych powstanie też w ramach inwestycji drogowych realizowanych na terenie miasta oraz Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

Na terenie Śródmieścia kontynuować będziemy rewitalizację ulic w oparciu o nowe standardy z wykorzystaniem płyt chodnikowych i kamiennych opasek. W wielu miejscach pojawią się też nowe latarnie. To kolejny element porządkowania Salonu Miasta. W takim standardzie remontowane będą m.in. odcinki chodników wzdłuż ul. Śniadeckich, Warmińskiego i Pomorskiej. 

Warto podkreślić, że wszystkie prace zaplanowaliśmy z uwzględnieniem inwestycji gestorów podziemnego uzbrojenia.
Wykonawca, w trakcie prac, będzie zobowiązany zabezpieczyć ciągłość ruchu pieszego i kołowego na remontowanych odcinkach.
Prace zakończą się jesienią.
Wartość  zadania to ponad 1,6 mln zł.

ul-2W pierwszej kolejności prace będą wykonywane na ulicach:
- ul. Śniadeckich (Gdańska – Pomorska)
- ul. Jesionowa (na wys. Kościoła)
- ul. gen. W. Andersa – ciąg pieszo rowerowy - kontynuacja
- ul. J. Kossaka – od posesji nr 61 w kierunku ul. Żwirki i Wigury


Lista kolejnych miejsc planowanych do przebudowy w 2021 roku:
1. Ul. Warmińskiego – od ul. Podolskiej do ul. Zdun (strona nieparzysta)
2. ul. Pod Blankami - remont schodów
3. ul. Pomorska – od ul. Cieszkowskiego do ul. Mazowieckiej
4. ul. Królowej Jadwigi – od ul. Dworcowej w kierunku mostu
5. ul. Skośna – od przejazdu kolejowego w kierunku ul. Sowiej
6. ul. Czerkaska posesje nr 19-25
7. ul. Korczaka – kontynuacja robót
8. ul. Świerkowa 14
9. ul. Bartłomieja z Bydgoszczy / J. Teski
10. ul. Jodłowa – w okolicy Domu Seniora
11. ul. Powstańców Wielkopolskich od ul.Wybickiego w kierunku posesji nr 23
12. ul. Fordońska / Brzechwy – chodnik prowadzący do przejścia
13. ul. ks. Ignacego Skorupki od ul. Stromej w kierunku ul. Jordanowskiej
14. ul. Stanisława Leszczyńskiego odcinkowy remont od ul. Ugoru
15. ul. Toruńska przystanek tramwajowy – pętla autobusowa
16. ul. Gen. E. Fieldorfa "Nila"
17. zatoka autobusowa przy ul. Bernardyńskiej

Dodatkowe zadanie dzięki BBO

Część zleconych zadań zrealizujemy w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski. Przygotowujemy się też do realizacji kolejnych zadań zgłoszonych przez bydgoszczan w ramach ostatniej edycji tego programu, m.in. remonty chodników wzdłuż ul. Kanałowej i Nowogrodzkiej na Okolu, przy ul. Świetlicowej 8 w Łęgnowie i rewitalizacji trasy pieszo-rowerowej przy ul. Jar Czynu Społecznego.

Nowe chodniki w budowie

Szereg nowych ciągów pieszo-rowerowych powstaje przy okazji dużych inwestycji drogowych.
Piesi już korzystają z nowej infrastruktury w obrębie rozbudowanej ul. Kujawskiej, kontynuowane są prace na ul. Kolbego na Osowej Górze.
W ciąg pieszo-rowerowy wyposażona będzie też rozbudowana ul. Smukalska pomiędzy Piaskami i Smukałą.
Rozpoczęliśmy też rewitalizacje uliczek w Starym Fordonie, które zostaną dostosowane do potrzeb pieszych.
Wkrótce rozpocznie się też rewitalizacja Rynku w tej części miasta.

  1. Rozbudowa ul. Kujawskiej. Ostatnie prace
  2. Zmiany organizacji ruchu na Wiaduktach Warszawskich
  3. Doświetlimy kolejne „zebry” w mieście
  4. Zgłoś pomysł w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim

Seite 175 von 472

  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025