• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Rozbudowa ul. Kujawskiej - rozpoczynamy prace odbiorowe.

Kujawska-o-9Wykonawca zgłosił do ZDMiKP gotowość do odbioru robót prowadzonych w ciągu ulicy Kujawskiej. Ruszają prace odbiorowe.
Rozbudowa ul. Kujawskiej to największa inwestycja zrealizowana na terenie Bydgoszczy. Powstało nowe torowisko, buspasy, wygodne przystanki. W ramach projektu zakupionych zostało kilkanaście nowoczesnych tramwajów. Zyskali piesi, kierowcy i  rowerzyści.

Czas odbiorów
Po zgłoszeniu przez Wykonawcę oficjalnego zakończenia prac, rozpoczną się prace odbiorowe realizowane przez Zamawiającego (ZDMiKP)

Jeszcze w tym tygodniu (28.06 - 02.07) zostanie sprawdzone całe oznakowanie poziome i pionowe. Po jego akceptacji będzie można testowo uruchomić sygnalizację świetlną na obu rondach.
Przez kilka dni działanie świateł będzie dokładnie monitorowane i synchronizowane z bydgoskim system ITS.

Kujawska-o-4W tym czasie sprawdzone będą przez pracowników ZDMiKP i przy udziale Inżyniera Kontraktu, wszystkie pozostałe elementy wykonane w obrębie ronda Kujawskiego i Bernardyńskiego. Szczegółowej kontroli poddane zostaną chodniki, jezdnie, zjazdy do posesji, schody, drogi rowerowe i przystanki.
Wskazane przez Zamawiającego elementy wymagające jeszcze ewentualnego uzupełnienia czy poprawy, będą musiały zostać zrealizowane przez Wykonawcę.

W związku z powyższym w wakacje mieszkańcy mogą jeszcze spodziewać się drobnych prac na jezdniach czy chodnikach oraz terenach przyległych do inwestycji. Nie będą one jednak generowały większych utrudnień w ruchu, a o wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Kujawska-o-14W związku z tym, że panujące warunki klimatyczne w końcowej fazie realizacji inwestycji (upały) zdecydowanie nie sprzyjały nasadzeniom zieleni (cześć drzew nasadzonych w obrębie realizowanej inwestycji „nie przyjęła się"), podjęliśmy decyzję o kontynuowanie tych prac w bardziej sprzyjających warunkach tj. w okresie jesiennym bieżącego roku.

Zależy nam aby ponad 600 drzew i setki krzewów w pełni uzupełniały krajobraz tak dużej i kompleksowej inwestycji, zrealizowanej w ścisłym centrum Miasta.
Zaplanowane nasadzenia zdecydowanie podniosą walory estetyczne wykonanych prac budowlanych

Kujawska-o-6Niespodziewane odkrycia archeologiczne
W trakcie ostatnich prac przy zieleni prowadzonych tuż przy parkingu na ul. Długiej, natrafiono na kolejne znaleziska dotyczące historii naszego miasta. W tym miejscu muszą zostać przeprowadzone dodatkowe prace archeologiczne. Prawdopodobnie są to dalsza część staropolskiego traktu, który został już odkryty w trakcie prowadzonych prac budowlanych.


Warto dodać, że przy ul. Zbożowy Rynek ( w miejscu wyburzonej kamienicy) odtworzony został historyczny zarys fundamentów kościoła św. Stanisława.Położenie obiektu zaakcentowane zostało klinkierową cegłą. Wcześniej archeolodzy natrafili również na inne obiekty, m.in. dawny cmentarz i fundamenty kościoła św. Idziego (pod dzisiejszym tramwajowym przystankiem Zbożowy Rynek).

W terminie do dwóch miesięcy wykonawca ma obowiązek uzyskać pozwolenie na użytkowanie dla wykonanych robót.

Kujawska-o-12Tak duże zadanie drogowe rowiązało niewątpliwie szereg problemów komunikacyjnych, które do tej pory występowały w centrum miasta.
Powstało nowe torowisko, buspasy, drogi rowerowe i wygodne przystanki. Znacznie skrócił się też czas podróży komunikacją miejską.
Prowadzone w trakcie budowy badania archeologiczne, pozwoliły natomiast poznać ciekawą historię tej części miasta.

Co zyskaliśmy?
Rozbudowa ul. Kujawskiej rozwiązała szereg problemów komunikacyjnych, które do tej pory występowały w centrum miasta. Bydgoszcz i jej mieszkańcy zyskali jednak znacznie więcej:
• Powstało nowe tramwajowe połączenie górnego tarasu z centrum
• Zakupiliśmy 15 nowoczesnych tramwajów
• Czas podróży komunikacją miejską z Wyżyn do ronda Jagiellonów skrócił się do 12 minut
• Autobusy kilku linii korzystają z buspasa na ul. Kujawskiej
• Wszystkie przystanki i przejścia zostały dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
• Powstało bezpieczne rowerowe połączenie górnego tarasu ze Starym Miastem
• Park Wolności z ul. Kujawską łączą nowe schody
• Badania archeologiczne pozwoliły lepiej poznać historię Bydgoszczy
• Zrewitalizowany został ostatni odcinek ul. Długiej
• Powstał duży parking przy r. Kujawskim (docelowo w systemie P+R)
• Infrastruktura zapewnia znacznie większe bezpieczeństwo
• Nowa trasa znacznie ułatwi funkcjonowanie sieci tramwajowej, podczas kolejnych inwestycji lub zdarzeń losowych

Historia torowiska na ul. Kujawskiej w pigułce:
• 1970 - torowisko od węzła Szarych Szeregów do Zbożowego Rynku ujęte w programie nowego układu komunikacyjnego Bydgoszczy
• 1975 – budowa pierwszego elementu trasy od Szarych Szeregów do Magnuszewskiej
• 1984 – budowa kolejnego etapu od Magnuszewskiej do ronda Kujawskiego
• 2014 – ujęcie inwestycji na Kujawskiej w Kontrakcie Terytorialnym (gwarancja unijnego dofinansowania), konsultacje społeczne
• 2017 – uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, przetarg na wykonanie
• 2018 – finalizacja kontraktu na 15 tramwajów, podpisanie umowy z wykonawcą prac budowlanych
• 2020 – uruchomienie torowiska na Kujawskiej
• 2021 – zakończenie wszystkich prac

Inwestycja w liczbach:
• Długość nowego i zmodernizowanego torowiska: ok. 1,2 km
• Liczba tramwajów zakupionych do obsługi tras: 15 sztuk
• Różnica poziomów pomiędzy rondem Kujawskim i Zbożowym Rynkiem – 24 m
• Koszt prac budowlanych na Kujawskiej – 174 mln zł
• Długość nowego buspasa – ponad 500m
• Gwarancja – 8 lat
• Liczba zasadzonych drzew w ramach projektu – ponad .600
• Długość nowych dróg rowerowych – 4,1 km
• Czas podróży pomiędzy Wyżynami i rondem Jagiellonów – 12 minut

Rozbudowa ul. Kujawskiej – historia budowy
Kluczowym momentem dla uruchomienia tej inwestycji było zapewnienie unijnego finansowania w 2014 roku (Kontrakt Terytorialny). Pozwoliło to sfinalizować prace projektowe, przeprowadzić konsultacje społeczne, ogłosić przetarg na budowę i wybrać wykonawców zadania.

Prace w terenie rozpoczęły się w lutym 2019 roku.
Inwestycja została skoordynowana między innymi z przebudową całe sieci wodno-kanalizacyjnej prowadzonej przez MWIK. W pierwszej kolejności konieczne były między innymi rozbiórki budynków przy ul. Kujawskiej, Toruńskiej i Zbożowym Rynku. Usunięte zostały też nieczynne przejścia podziemne pod rondem Kujawskiem.

W wielu miejscach prowadzone były dodatkowe prace archeologiczne związane z ciekawymi znaleziskami m.in. dawnych cmentarzy, fundamentów średniowiecznego kościoła oraz dawnego traktu.

Torowisko będące podstawowym elementem inwestycji udało się uruchomić w grudniu ubiegłego roku. Pozwoliło ono skrócić czas podróży pomiędzy rondem Jagiellonów a Kujawskim. Czas przejazdu pomiędzy pętlą Wyżyny i rondem Jagiellonów to ok. 12 minut. Konstrukcja torowiska została zbudowana w wykopie. Był on niezbędny by zniwelować nachylenie i uniknąć większych rozbiórek. Mury oporowe na długości ponad 400 metrów zostały ozdobione dynamicznym muralem.

Konieczne było też obniżenie poziomu ronda Kujawskiego i podniesienie ronda Bernardyńskiego, co wiązało się z potężną skalą prac ziemnych.
Warto podkreślić, że wraz z otwarciem Kujawskiej górny taras miasta zyskał alternatywne połączenie z centrum. Znacznie ułatwi to organizację ruchu w przyszłości w trakcie kolejnych modernizacji, remontów lub zdarzeń losowych.

Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zakończoną w 2019 roku przebudową węzła Szarych Szeregów to ponad 370 mln zł.

Kujawska-o-3Transportowe inwestycje na górnym tarasie
Większość inwestycji związanych z przebudową głównej arterii spinającej osiedla górnego tarasu, czyli ulic Wojska Polskiego i L. Solskiego zostało już zakończonych. Były one rozłożone w czasie, by minimalizować ewentualne utrudnienia w ruchu i dostosować liczbę realizowanych zadań do możliwości finansowych miasta.

Najważniejsze zadania związane z rozbudową infrastruktury górnego tarasu to:

• Budowa trasy Uniwersyteckiej I etap 2010-13
• Przebudowa skrzyżowania WP-Magnuszewska - 2013
• Budowa dróg rowerowych wzdłuż ul. Solskiego i Wojska Polskiego -2013-14
• Rozbudowa pętli Kapuściska 2017-18
• Przebudowa wiaduktu południowego WP – 2017-18
• Budowa trasy Uniwersyteckiej II etap 2017-19
• Rozbudowa węzła Szarych Szeregów 2018-19
• Rozbudowa ul. Kujawskiej 2019-21
• Przebudowa wiaduktu północnego w ciągu ul. Wojska Polskiego – 2021-22
• Budowa przedłużenia linii tramwajowej w kierunku Szwederowa i ronda Grunwaldzkiego (planowana)
• Przebudowa wiaduktu południowego w ciągu u. Wojska Polskiego – 2021-22

Bądź na bieżąco

Szanowni Państwo

Przypominamy, że najświeższe informacje z inwestycji drogowych realizowanych na teren Bydgoszczy oraz zmiany w komunikacji miejskiej, można śledzić również na naszych oficjalnych kontach społecznościowych ZDMiKP (Facebook, Instagram, Twitter) oraz YouTube.

Serdecznie polecamy

 

Praca szuka człowieka

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłasza nabór na wolne stanowiska pracy:

Inspektora Nadzoru branży drogowej w Wydziale Utrzymania i Ewidencji

Dwóch Inspektorów Nadzoru branży drogowej w Wydziale Realizacji Inwestycji

Inspektora Nadzoru branży mostowej w Wydziale Realizacji Inwestycji

Od Asystenta Inspektora Nadzoru do Inspektora Nadzoru w Zespole Torowo – Sieciowym

Dwóch Pracowników na stanowiska ds. przygotowania dokumentacji projektowej w Wydziale Przygotowania Inwestycji

 
Lista bieżących ogłoszeń:
http://www.bip.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.php/ogloszenia-o-zatrudnieniu/lista-biezacych-ogloszen

Zapraszamy do składania ofert

Wyspa Młyńska staje się strefą pieszych i rowerzystów

Wyspa-1Trwa wprowadzanie zmian w organizacji ruchu na Wyspie Młyńskiej. Malowane są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, a w ciągu tygodnia ustawione zostaną znaki ograniczające ruch samochodowy.
Zrewitalizowana wyspa stanie się strefą przyjazną przede wszystkim dla pieszych, turystów i rowerzystów, którzy coraz chętniej spędzają tam czas. Sprawdź na mapie co się zmieni.

Przypominamy, że nowa organizacja ruchu oznaczać będzie, że ulice Mennica, Tamka, i most na ul. Ku Młynom będą wyłączone ze standardowego ruchu. Parkowanie na Wyspie Młyńskiej będzie mocno ograniczone, a ruch pojazdów będzie możliwy tylko dla kierowców dojeżdżających do posesji zlokalizowanych na Wyspie.

Wyspa-2Najważniejsze zmiany
• Dla ruchu kołowego zamknięty zostanie mostek w ciągu ul. Ku Młynom. Przejazd nim możliwy będzie tylko dla służb miejskich i ratunkowych
• Przejazd od strony ul. Focha ulicami Tamka i Mennica będzie możliwy wyłącznie dla pojazdów dojeżdżających do posesji i dostaw towarów. Kierowcy chcąc wyjechać z Wyspy Młyńskiej również będą musieli skorzystać z ulicy Focha. Z zakazu wyłączone będą również taksówki podjeżdżająca na postój przy Młynach Rothera). Parkowanie taksówek będzie jednak dopuszczone wyłącznie na czas obsługi pasażerów do 5 minut.
• Wzdłuż ulic Mennica pojawią się zakazy parkowania z tabliczkami informującymi o ewentualnym odholowaniu źle zaparkowanego pojazdu.
• Z zakazów ruchu po Wyspie Młyńskiej wyłączone zostaną rowery oraz urządzenia transportu osobistego (np. deskorolka elektryczna)

Zmiany w organizacji ruchu są możliwe dzięki budowie nowych parkingów P+R m.in. przy ul. Grudziądzkiej i Kujawskiej. Będą one doskonale skomunikowane z tą częścią miasta.

Mapa poglądowa wprowadzanych zman:
Wyspa-podkad
Szereg zmian już za nami 
To kolejny etap zmian w organizacji ruchu na Starym Mieście. Wcześniej ruch samochodowy ograniczony został na Starym Rynku i przyległych ulicach. W ramach rozbudowy ul. Kujawskiej odcięty został wjazd na ul. Długą od strony Zbożowego Rynku, a odcinek do ul. Pod Blankami odzyskał historyczne nawierzchnie.

Wprowadzonych został też szereg udogodnień dla pieszych na Wyspie Młyńskiej dedykowanym osobom z niepełnosprawnościami: przebudowa przejścia dla pieszych, dobudowa brakujących fragmentów chodników i wymalowanie w odpowiednich miejscach niebieskich kopert.

Rowerem przez Stare Miasto
Organizacja ruchu na Starym Mieście preferuje też ruch rowerowy. Powstały drogi rowerowe prowadzące do Starego Miasta wzdłuż ul. Kujawskiej i Focha i bulwaru od mostów kolejowych do mostów Solidarności. Na Gdańskiej i Wiatrakowej wytyczone zostały kontrapasy. Od tego roku można również wypożyczyć rowery cargo. 

Wyspa-3Wyspa Młyńska w komplecie
Na początku roku przeprowadzone zostały prace związane z porządkowaniem Wyspy Młyńskiej. Rozebrana została publiczna toaleta i amfiteatr zasłaniające widok na zrewitalizowany Młyn Rothera, przy których powstały tarasy i fontanny. Przebudowano ścieżki i oświetlenie tak by było ono spójne z iluminacją zrewitalizowanego kompleksu młyna i spichrzy. Dzięki tym dodatkowym pracom centralna część Wysp Młyńskiej doskonale komponuje się z odrestaurowanym gmachem Młyna Rothera i spichrzy. Na ten rok zaplanowano również modernizację Międzywodzia.

  1. Rybi Rynek czeka estetyczna rewolucja
  2. Rozpoczynamy przebudowę kolejnych ulic gruntowych
  3. Udostępniamy do ruchu wiadukty Warszawskie
  4. Ruszają remonty bydgoskich chodników

Seite 174 von 472

  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025