• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Rusza przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Wojska Polskiego

wiadukt-WP-4Wykonawca po przygotowaniu dokumentacji i dróg objazdowych oraz uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, rozpoczyna prace budowlane.

Zakres inwestycji obejmuje rozbiórkę obecnego wiaduktu w ciągu ul. Wojska Polskiego (nad al. Jana Pawła II) i budowę w tym miejscu nowego obiektu.
Prace rozpoczną się w nocy z 6 na 7 września.

W pierwszej kolejności wprowadzone zostaną zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu.
Termin prac został skoordynowany z zakończeniem rozbudowy ul. Kujawskiej.

wiadukt-wp-1Zmiany dla kierowców:
Wykonawca przygotował już przejazdy przez pas zieleni na ul. Wojska Polskiego i ul. Jana Pawła II (pod obiektem). Wykonane zostało również nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Ruch pojazdów zostanie przełożony na istniejący wiadukt południowy, co wiązać się będzie z tymczasowym przejazdem przez istniejące torowisko. Zmiany zostaną wprowadzone też pod obiektem.

Ruch tramwajowy na tym odcinku będzie odbywał się na dotychczasowych zasadach.
Apelujemy do kierowców o ostrożność i uważne spoglądanie na znaki.

Wiadukt w najwyższym standardzie
W ramach inwestycji powstanie nowy obiekt z drogą rowerową, chodnikiem i oświetleniem.
Nowy wiadukt jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem, ma być przejezdny już zimą.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.
Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.

wiadukt-WP-1To już kolejne prace w tym miejscu. Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego zakończyła się w maju 2017 roku. W jej ramach wymienione zostały filary, przęsła, wybudowany został prawoskręt w kierunku alei Jana Pawła II. Wykonany został też nowy chodnik z drogą rowerową, które zastąpiły prowizoryczną drogę wygrodzoną od jezdni betonowymi barierkami.

Po oddaniu nowej przeprawy, trwały dalsze prace przy dokumentacji dla wiaduktu północnego.
By ograniczyć utrudnienia na Górnym Tarasie, rozpoczęcie roboty zaplanowano po zakończeniu prac na ul. Kujawskiej.

Linia-tramwajowa-2Historia wiaduktów
Przeprawa przez jar Niziny to tak naprawdę trzy niezależne obiekty mostowe, które powstały jako estakady nad naturalnym jarem, w którym płynie dzisiaj skanalizowana struga i przebiegała polna droga.
Estakady te były jednym z ważnych elementów projektowanej południowej trasy średnicowej przebiegającej przez cały górny taras.
Budowę obiektów – dwóch wiaduktów drogowych oraz ulokowanego między nimi tramwajowego – zakończono w 1978 roku.
Każdy z nich ma 4 przęsła i długość 112 m.

Na początku lat dziewięćdziesiątych oba wiadukty drogowe wyremontowano – był to remont kapitalny (wówczas dodano na południowej jezdni trzeci pas ruchu).
Wiadukt tramwajowy doczekał się takiego remontu pod koniec pierwszej dekady XXI wieku.
Nie był w swojej historii jednak intensywnie eksploatowany, więc posłuży mieszkańcom jeszcze kilka dobrych lat.

wiadukt-WP-2Wiadukt południowy, został rozebrany i zastąpiony w roku 2017 nową konstrukcją.
Teraz przyszedł czas na wiadukt północny.

O postępach prac będziemy informować na naszej stronie internetowej oraz kontach społecznościowych.

Rowerowe podsumowanie tegorocznych wakacji

rower-44Rower cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Jeździmy nim nie tylko rekreacyjnie, ale też do pracy i na zakupy.
Rower jest ekologicznym i dobrym dla zdrowia środkiem transportu.

Podczas tegorocznych wakacji mieszkańcy chętnie korzystali z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego oraz rowerów cargo. Rozwijana była też sieć dróg rowerowych w mieście.

rowerr-999Kilka kilometrów nowych dróg rowerowych.
Nowe szlaki dla jednośladów pojawiły się między innymi na ul. Kujawskiej, ul. Kruszwickiej, ul. Focha i ul. Gdańskiej.

W realizacji jest kolejnych blisko 10 km nowych dróg dla rowerów, które powstają przy okazji dużych inwestycji drogowych.

Nowe drogi rowerowe pojawią się już niebawem na:
ul. Kolbego - w ramach budowy buspasa,
ul. Smukalskiej - przebudowa ulicy na odcinku blisko 3 km,
ul. Wojska Polskiego - przebudowa wiaduktu,
ul. Kazimierza Wielkiego - budowa mostów nad Brdą.
ul. Promenada – rewitalizacja ulic w Starym Fordonie
ul. Jeździeckiej w Myślęcinku.

rowerr-3BRA - rower dla mieszkańców
W tym roku Bydgoski Rower Aglomeracyjny działa w systemie pomostowym.
Bydgoszczanie mają do dyspozycji prawie 500 rowerów, które można wypożyczyć w 56 stacjach.
Podczas tegorocznych wakacji (lipiec/sierpień) rower wypożyczono blisko 16 tysięcy razy. Średni czas wypożyczenia to 24 minuty.

Najdłużej na rowerach BRA jeździliśmy zazwyczaj w wakacyjne weekendy - w godzinach 12-18 (średnio 40 minut). Rekordziści potrafili jeździć na rowerze ponad godzinę.

rowerr-6789Rowery cargo – nowa bydgoska atrakcja
Od kwietnia jest też okazja wypożyczyć na Starym Rynku holenderskie rowery cargo. 

Na mieszkańców i turystów czeka 10 rowerów wyposażonych w skrzynie z ławkami, do przewozu dzieci czy drobnych towarów. Wszystkie rowery są wspomaganie elektryczne, więc śmiało mogą z nich korzystać nawet osoby ze słabszą kondycją.

W lipcu i sierpniu rowery cargo wypożyczono ok. 100 razy.
Taka liczba nie powinna jednak dziwić, gdyż rowery były zabierane przez użytkowników średnio na okres 6 dni.

Rowery cargo będą jeszcze dostępne dla wszystkich chętnych, tak długo jak pozwoli na to pogoda. Żeby wypożyczyć rower, wystarczy wejść na stronę visitbydgoszcz.pl i wypełnić formularz rezerwacyjny.


Rozpoczynamy przebudowę ulic gruntowych w mieście

azury-1Utwardzanie osiedlowych ulic płytami ażurowymi zdaje doskonale egzamin na drogach o niskim obciążeniu ruchem. W tym roku uruchamiamy kolejny pakiet takich zadań. Niektóre będziemy realizować też w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

Zadania realizujemy głównie na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nie narażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych. Zależy nam też na utrzymaniu ciągłości utwardzanych ulic z innymi istniejącymi drogami twardymi oraz poprawie tą technologią dojazdu do osiedlowych obiektów użyteczności publicznej.

W tym roku w ramach proramu  wytypowanych do budowy zostało 7 odcinków ulic.
Na ten cel zabezpieczyliśmy ponad 2 mln zł.

Na przełomie sierpnia i września rozpoczynamy prace na:
- ul. 2 Października – Lądowa – Kameralna – Stary Fordon - w realizacji
- ul. Sztormowa - sięgacz ( tzn. ulica bez przejazdu) – Osowa Góra,
- ul. Wierzbowa od ul. Maciaszka do nr 49 - Miedzyń

Lista pozostałych ulic zaplanowanych do realizacji w 2021 roku:
ul. Widok – sięgacz ( tzn. ulica bez przejazdu)
ul. Zawodzie od ul. Świętopełka do ul. Karsińskiej
ul. Średzka od ul. Czerwonego Krzyża do ul. J. Ostroroga
ul. Widok od ul. Leszczyna do ul. Kłosowej (prace uzależnione od postępu robót gazowych)

Poprawa nawierzchni dzięki BBO
Utwardzanie ulic gruntowych na terenie miasta jest realizowana również w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Prowadzone są już prace na ul. Żnińskiej (Czyżkówko) a od 7 września rozpoczną się roboty na ul. Hożej (Jary)

azury-2Nie tylko ażury
W ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic. Na ten cel miasto wydało blisko 100 mln zł.
Zadania, realizowane są w oparciu o kilka miejskich programów.
Najważniejszy z nich to wieloletni program utwardzanie ulic gruntowych.

Lokalne ulice powstają również w ramach BBO, przy okazji przebudowy najważniejszych bydgoskich arterii oraz dzięki współpracy z inwestorami zewnętrznymi.

Wspólnie z Mieszkańcami przesadzaliśmy drzewa

W Nowym Fordonie już wktórtce  powstanie parking Park&Ride.
Budowa systemu P+R to projekt, który ma ograniczyć ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy i wzmocnić transport publiczny.

31 sierpnia rozpoczynają się prace budowlane przy ul. Korfantego, Prejsa i Akademickiej.
Przed rozpoczęciem robót, każdym mógł jednak przyjść i zabrać sobie drzewko z terenu przyszłej inwestycji.

Akcja spotkała z bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców.
Przez cały dzień zabranych zostało i przesadzonych ponad 300 młodych drzewek.

Dziękujemy za udział we wspólnej akcji.

O budowie parkingu P+R w Nowym Fordonie pisaliśmy więcej TUTAJ

 

  1. System P+R. Przesadźmy wspólnie fordońskie drzewa.
  2. Budujemy parking i wspólnie przesadzamy drzewa
  3. Kolejne 100 drzew i 1000 krzewów
  4. Ulica Smukalska - prace w toku

Seite 166 von 472

  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025