• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Dzień bez samochodu. Dziś wszyscy jesteśmy Pieszymi

22 września obchodzony jest Europejski Dzień Bez Samochodu. Stanowi on punkt kulminacyjny Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, gdzie promuje się ekologiczne formy transportu - pieszego, rowerowego i publicznego.
W tym dniu Wszyscy jesteśmy pieszymi i zwracamy szczególną uwagę na bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu.

przepisyZmiany w przepisach i kolejne inwestycje pomagają ograniczyć liczbę wypadków na przejściach.

Od 1 czerwca 2021 roku zaczęły obowiązywać nowe przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Ustawa wprowadziła między innymi zasadę, że pieszy (zachowując szczególną ostrożność) wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed każdym pojazdem za wyjątkiem tramwaju. 

Wprowadzenie nowych przepisów miało za zadanie zmniejszyć liczbę wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Tylko w 2020 roku piesi stanowili blisko 1/5 wszystkich poszkodowanych.

pieszyyyMniej wypadków 
Od czerwca do sierpnia tego roku zginęło ponad 30% mniej pieszych niż w 2019 r. a blisko 20% mniej zostało rannych. Liczba wypadków na przejściach dla pieszych również zmniejszyła się.

Podczas wakacyjnych miesięcy (lipiec/sierpień) na przejściach doszło do wypadków z udziałem pieszych: w 2021 r. – 278 zdarzeń, a w 2019 r. – 339.

Zmiany widać też w Bydgoszczy.
W lipcu i sierpniu 2019 roku mieliśmy 9 zdarzeń z udziałem pieszych a w roku 2020 aż 13.
Podczas tegorocznych wakacji takich zdarzeń mieliśmy już o ponad połowę mniej (5 wypadków)

rower-2Działamy na rzecz poprawy bezpieczeństwa
Na bydgoskich ulicach od lat stosujemy elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych. Podstawą jest separacja tego rodzaju ruchu, a więc budowa wydzielonych chodników i dróg rowerowych.
W miejscach, gdzie kierowcy nie przestrzegają ograniczeń prędkości, sięgamy po rozwiązania sprawdzone w wielu innych krajach.


w3tBądź widoczny na drodze
Poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach poprzez dodatkowe ich doświetlenie została zainicjowana w 2018 roku przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego dla Miasta Bydgoszczy i Powiatu Bydgoskiego.
Do tej pory poprawiliśmy bezpieczeństwo już w ponad 50 punktach Bydgoszczy.

W tym roku dodatkowe lampy pojawią się jeszcze w kilkunastu punktach naszego miasta.
Przygotowanie dokumentacji dobiega końca.
W październiku wykonawca rozpoczyna prace w terenie, które potrwają około 2 miesięcy.

Przypominamy, że w tym roku doświetlone zostaną przejścia:
• ul. Nad Torem / Żnińska – dwa przejścia dla pieszych
• ul. Inowrocławska / Brzozowa / Bielicka – trzy przejścia dla pieszych
• ul. Nakielska / Wrocławska / Dolina – jedno przejście dla pieszych
• ul. Sułkowskiego / Czerkaska – dwa przejścia dla pieszych
• ul. Wojska Polskiego / Łukasiewicza – dwa przejścia dla pieszych (bez torowiska)
• ul. Wojska Polskiego / Baczyńskiego – trzy przejścia dla pieszych
• ul. Akademicka / Igrzyskowa – jedno przejście dla pieszych (bez torowiska)
• ul. Żwirki i Wigury – Kcyńska - jedno przejście dla pieszych
• ul. Żwirki i Wigury – Gołębia - dwa przejścia dla pieszych
• ul. Żwirki i Wigury – Jaskółcza - jedno przejście dla pieszych
• ul. Żwirki i Wigury – Kossaka - jedno przejście dla pieszych

Aleja Ossolińskich - rozszerzamy zakres prac

Osol-1Zmieniła się organizacja ruchu na odnowionych alejach Ossolińskich.
Po rewitalizacji traktów spacerowych i remoncie nawierzchni, wymalowaliśmy dodatkowe pasy dla rowerzystów.
Teraz prowadzimy prace, które usprawnią ruch pieszych na tym obszarze.


osol2W maju bieżącego roku zakończył się remont spacerowego deptaku znajdującego się na reprezentacyjnej ulicy Śródmieścia, gdzie od 2002 roku sadzone są pamiątkowe dęby.
W ramach modernizacji wymieniony został trakt spacerowy.Zastosowano całkowicie przyjazną dla środowiska nawierzchnię mineralną.
Na ścieżkach ułożone zostały obrzeża z granitowej kostki.


osol3Przebudowane zostało też skrzyżowanie, które dzieli aleję. Na całym terenie zamontowane zostały stylowe ławki i donice z kwiatami.
Prace kosztowały prawie pół miliona złotych.

Po wykonaniu powyższych prac na całej ulicy przeprowadziliśmy remont nawierzchni.


osol5Zmiany przyjazne rowerzystom
Na wniosek bydgoskich rowerzystów wprowadziliśmy też duże zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu. 
Zlikwidowaliśmy jeden pas ruchu dla samochodów. Miejsca postojowe zostały przeniesione z chodników na jezdnie.
W obu kierunkach utworzone zostały odrębne pasy dla rowerzystów, a w obrębie skrzyżowań pojawiła się czerwona nawierzchnia.

osol6Wjazd na pasy rowerowe został dodatkowo zabezpieczony wyspami. Dla rowerzystów skręcających w lewo w ul. Kopernika i Szymanowskiego wprowadzono śluzy rowerowe.
Takie działania pozwolą zachować bezpieczeństwo i poinformują kierowców o rowerzystach poruszających się po drodze.



osol89Dalsze zmiany na Ossolińskich
Wprowadzenie powyższych zmian (pasy rowerowe, przesunięcie przystanku autobusowego, zwężenie jezdni) wymusiło przesunięcie przejścia dla pieszych bliżej ronda Weyssenhoffa. Właśnie rozpoczęły się prace, które wydłużą centralny deptak o 12 metrów w stronę ronda, gdzie powstanie nowe przejście.

Dotychczasowa "zebra" będzie fukcjonowa w tym miejscu, do czasu zakończenia robót.
Przy sprzyjających warunkach pogodowych, prace w tym miejscu potrwają około 3 tygodnie. 
Nie beda one jednak ingerowały we wcześniej wykonany zekres robót.
Wszystkie zmiany będą nieątpliwie korzystne zarówno dla pieszych, rowerzystów, kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. 

Więcej zmian na lepsze
Kończy się również przebudowa placu przed "botanikiem". Jezdnie przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Wielkopolskich i J. Niemcewicza zostały przewężone, a chodniki zyskały nowe nawierzchnie. Powstanie tam pierwszy tak zwany parklet – miejsce dedykowane pieszym wygospodarowane z jezdni. Wkrótce na skwerze rozpocznie się nasadzanie roślin i ustawianie ławek. Zadanie do realizacji wybrali bydgoszczanie w trakcie głosowania na inwestycje Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

21 września - zmiany na Starym Rynku

W związku z organizowaną 21 września 2021 roku (wtorek) uroczystością pn. „Centralne Obchody Dnia Krajowej Administracji Skarbowej" wprowadzone będą zmiany na Starym Rynku i ulicach przyległych.

Na wniosek Krajowej Administracji Skarbowej oraz Komendy Miejskiej Policji, od godzin porannych (21.09.) wprowadzone zostaną:
- zakaz poruszania się wszelkimi pojazdami (w tym także rowerami i hulajnogami) i parkowania na:
Starym Rynku, ul. Krętej, ul. Magdzińskiego, ul. Jana Kazimierza (od ul. Zaułek do ul. Magdzińskiego), ul. Batorego (od ul. Zaułek do ul. Niedźwiedzia), ul. Niedźwiedzia, ul. Jezuickiej, ul. Przyrzecze, ul. Ku Młynom, ul. Farnej.

- należy się również spodziewać znacznych utrudnień w ruchu pieszych w obrębie Starego Rynku i ulic do niego dochodzących, a także ul. Mostowej (na odcinku od ul. Grodzkiej do Starego Rynku), ul. Jatki oraz bulwarze przy katedrze.

Z uwagi na bezpieczeństwo prosimy o bezwzględne stosowanie się do czasowego oznakowania w obrębie ulic objętych czasową organizacją ruchu oraz wykonywania poleceń Policji, która będzie sterowała ruchem kołowym i pieszych.

Utrudnienia potrwają do około godziny 15.00

Trwają prace rozbiórkowe wiaduktu.

WP-4Postępują roboty rozbiórkowe obiektu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Znikają kolejne elementy dotychczasowej przeprawy.
Już niebawem w tym miejscu powstanie nowy obiekt z chodnikami, drogą rowerową i oświetleniem. 
Ruch pojazdów na tym odcinku odbywa się bez większych zakłóceń.


WP-1Po zorganizowaniu przy wiadukcie zaplecza budowy, Wykonawca przygotował też przejazdy przez pas zieleni na ul. Wojska Polskiego i ul. Jana Pawła II (pod obiektem), po których obecnie poruszają się pojazdy. Kierowcy muszą uważać na zmiany w organizacji ruchu, zwężenia i ograniczenia prędkości.
Ruch tramwajowy na tym odcinku odbywa się natomiast na dotychczasowych zasadach. 

WP-3Obecnie prowadzone są prace rozbiórkowe wiaduktu północnego (od strony Wzgórza Wolności).
W ciągu niespełna kilku dni znaczna część obiektu została już rozebrana. Zerwana została też dotychczasowa nawierzchnia i chodniki. Demontowane są słupy oswietleniowe. Pod obiektem zdemontowana została już większość stalowych podpór. Niebawem będą prowadzone też prace przy podporach betonowych wiaduktu. 

WP6Po zakończeniu wszystkich robót, ruch pod obiektem (na al. Jana Pawła II) zostanie przełożony na jezdnię zachodnią i rozpocznie się rozbiórka dalszej części wiaduktu (od strony Wyżyn).
Dalsze prace nie wpłyną jednak na dotychczasową organizację ruchu na obiekcie w ciągu ul. Wojska Polskiego.



WP5Wiadukt w najwyższym standardzie
W ramach inwestycji powstanie nowy obiekt z drogą rowerową, chodnikiem i oświetleniem.
Nowy wiadukt jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem ma być przejezdny już zimą.
Całość prac zakończy się do połowy przyszłego roku.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.
Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.

To już kolejne prace w tym miejscu.
Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego zakończyła się w maju 2017 roku. W jej ramach wymienione zostały filary, przęsła, wybudowany został prawoskręt w kierunku alei Jana Pawła II. Wykonany został też nowy chodnik z drogą rowerową, które zastąpiły prowizoryczną drogę wygrodzoną od jezdni betonowymi barierkami.
Po oddaniu nowej przeprawy, trwały dalsze prace przy dokumentacji dla wiaduktu północnego. Teraz przyszedł czas na wiadukt północny.
Prace w toku.

  1. Kolejne ulice gruntowe z twardą nawierzchnią
  2. Rusza naprawa Mostu Uniwersyteckiego
  3. Nowa ulica i parking na Osowej Górze
  4. Praca szuka człowieka - wrzesień 2021

Seite 164 von 472

  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025