Aktualności
Nowe mosty. Układają płyty i tory
Wykonawca (firma Trakcja S.A.) układa płyty torowe na moście tramwajowym i przygotowuje się do nasuwania elementów nowego mostu drogowego.
Trwają też prace związane z przebudową skrzyżowania ul. Toruńskiej i Kazimierza Wielkiego, gdzie układane jest nowe torowisko.
Wykonano też wiele prac podziemnych.
W połowie kwietnia uruchomione zostały nowe przystanki tramwajowe na ul. Fordońskiej na wysokości mostów.
Wykonawca przygotowuje się również do przebudowy południowej jezdni ulicy Fordońskiej.
Obecnie trwają robty przy torowisku w kierunku mostu, gdzie wykonano już warstwy konstrukcji nprzy najazdach na obiekt.
Trwają prace związane z montażem prefabrykowanych elementów mostu drogowego.
Poszczególne sekcje są łączone i już niebawem będą w całości nasuwane w kierunku rzeki zarówno od strony północnej jak i południowej.
Na moście tramwajowym wykonawca rozpoczął układanie płyt betonowych, w których będą osadzone szyny.
Wykonawca prowadzi również roboty związane z przygotowaniem do zabetonowania kolejnej części skrzyżowania ulic Fordońskiej i Łęczyckiej z infrastrukturą torową.
Po drugiej stronie rzeki, wykonano większość prace przy infrastrukturze podziemnej, przede wszystkim przebudowie wodociągów i kanalizacji.
Zaczęło się także układanie nowego torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej.
Poza tym powstały pierwsze warstwy konstrukcyjne pod nowe jezdnie skrzyżowania ulic Toruńskiej i Kazimierza Wielkiego.
Przypominamy, że ruch na tym skrzyżowaniu jest ograniczony, a tramwaje poruszają się po jednym torze.
Trwa także przebudowa torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej na wysokości ul. Perłowej.
[FILM] Roboty na wiadukcie - w toku
Postępują prace przy budowie nowego waiduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Obiekt docelowo będzie posiadał 2 pasy ruchu, dostosujemy go również do potrzeb pieszych i rowerzystów.
Nowy obiekt będzie wyglądał identycznie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe.
Nowy obiekt został już nasunięty nad tory kolejowe.
Konstrukcja nadal jednak jest uniesiona na tymczasowych podporach.
Pod koniec kwietnia zwożone są na teren budowy końcówki przęseł, które zostaną dospawane do obiektu.
To na nich docelowo osadzone zostaną łuki ogromnej konstrukcji.
Po zakończeniu robót, obiekt zostanie opuszczony i osadzony na przyczółkach.
Przebudowa ul. Jeździeckiej w Myślęcinku na ukończeniu
Dzięki współpracy z sąsiednimi gminami, drogi rowerowe coraz częściej są nie tylko atrakcyjnymi szlakami rekreacyjnymi, ale odgrywają ważną rolę komunikacyjną.
Na ul. Jeździeckiej kończymy budowę drogi rowerowej, która lepiej skomunikuje Bydgoszcz z gminą Osielsko.
Inwestycja obejmuje budowę ciągu pieszo – rowerowego na odcinku od ul. Podkowa do ul. Gdańskiej, z nawiązaniem do istniejącego fragmentu pomiędzy ulicą Bydgoską a ul. Słowackiego w Niemczu.
Łączna długość nowego ciągu pieszo-rowerowego wynosi 2,3 km, a szerokość to 3 m.
Nowa infrastruktura ułatwi bezpieczne poruszanie się pomiędzy różnymi częściami Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku oraz dojazd do pobliskich miejscowości na terenie gminy Osielsko (m.in. Niemcz, Maksymilianowo).
To jeden z elementów tworzenie spójnej i wygodnej sieci rowerowej na terenie Metropolii Bydgoszcz.
W ramach wykonanych robót przebudowaliśmy infrastrukturę podziemną.
Wykonaliśmy przystanki autobusowe i przejścia dla pieszych.
Powstało też nowe oświetlenie LED.
Na ciągu pieszo-rowerowym ułożyliśmy nawierzchnię.
Obecnie ustawiane i regulowane są krawężniki w rejonie przebudowywanych skrzyżowań co pozwoli przy sprzyjających warunkach pogodowych, ułożyć nawierzchnię na w obrębie jezdni.
Wykonawca wymaluje jeszcze oznakowanie poziome.
Pas zieleni ozdobi aż 318 drzew.
Po obu stronach rowerowej trasy dosadzonych zostanie również kilkaset krzewów.
Tak rozbudowany program nasadzeń to między innymi efekt spotkań i konsultacji z mieszkańcami.
Nowa infrastruktura powstaje na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Miastem Bydgoszcz i Gminą Osielsko.
Zakłada ono sfinansowanie zadania po połowie.
Wartość inwestycji to ok. 5 mln zł.
Przebudowa ronda Jagiellonów – spotkanie on-line
Trwają konsultacje społeczne związane z planami przebudowy ronda Jagiellonów.
Projektant po wielu analizach rekomenduje między innymi dobudowanie wind oraz wyznaczenie pasów rowerowych.
Dziś (24 kwietnia) o godzinie 16:30 zapraszamy na spotkanie on-line.
8 maja zaplanowany został spacer badawczy.
Jak zmieni się rondo?
W ramach opracowanej koncepcji projektowej zakłada się wykonanie ośmiu wind, po jednej w każdej ćwiartce skrzyżowania oraz na każdy peron tramwajowy.
Kabiny mają umożliwiać także swobodny transport rowerów czy wózków dziecięcych.
Dla bezpieczeństwa skorygowane zostaną jezdnie na wszystkich wlotach i wylotach skrzyżowania.
Projektowane są dodatkowe wyjścia w postaci schodów na perony tramwajowe po wschodniej stronie skrzyżowania.
Nad schodami prowadzącymi do przejścia podziemnego zaplanowano zadaszenia ze szklanymi okładzinami i załamaniami konstrukcji.
Przewiduje się remont istniejących schodów oraz samego przejścia podziemnego wraz ze zmianą zagospodarowania jego przestrzeni.
Nowością będzie wyznaczenie pasów dla rowerzystów na ciągu wzdłuż ul. Jagiellońskiej.
Czas na konsultacje
Oprócz opinii ekspertów zależy nam na uwagach bydgoszczan. Konsultacje społeczne odbywają się w dniach 18 kwietnia – 9 maja br.
Mają zasięg ogólnomiejski, są skierowane do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy.
Narzędzia konsultacyjne:
karta konsultacyjna dostępna na stronie www.bydgoszcz.pl/rondo
spotkanie online w dniu 24 kwietnia o godz. 16:30 – pytania przesyłamy na Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
spacer badawczy w dniu 8 maja o godz. 16:30 - spotkanie przy budynku Collegium Medicum
Pomogą nam unijne fundusze
Zakończenie prac nad koncepcją planowane jest jeszcze w tym roku. Kolejnym krokiem będzie zlecenie prac projektowych i uzyskanie niezbędnych zezwoleń.
Na prace budowlane planujemy wykorzystać między innymi Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).
Wartość unijnego dofinansowania na ten cel szacowana jest na ponad 27 mln zł.