• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Nowe parkomaty – sprawdź, jak z nich korzystać

spp13-002Od 3 marca znacznie łatwiejsze będzie uiszczanie opłat w nowoczesnych parkomatach. Zapłacimy m.in. korzystając z kart płatniczych i BLIK-iem. Parkomaty są bardzo intuicyjne. Uruchom urządzenie, wprowadź numer rejestracyjny, określ czas parkowania i opłać transakcję: kartą, BLIK-iem lub bilonem.

Nowe parkomaty stoją w obszarach powiększonej strefy. W najbliższych tygodniach nowoczesne urządzenia zastąpią też stare parkomaty w ścisłym centrum. Warto zapoznać się ze wskazówkami, które ułatwią korzystanie z urządzeń.

Informacja-o-zarejestrowaniu-biletuOpłata bilonem:

  • By uruchomić ekran parkomatu należy nacisnąć przycisk włączenia (w lewym, dolnym polu klawiatury).
  • Następnie wciskamy przycisk numer „1” na klawiaturze odnoszący się do pozycji „Zakup lub przedłuż bilet postojowy”
  • Następnie wprowadzamy za pomocą klawiatury numer rejestracyjny pojazdu. Zatwierdzamy go zielonym przyciskiem potwierdzenia (w prawym dolnym rogu klawiatury).
  • Następnie w przypadku transakcji bilonem wrzuć monety do szczeliny (oznaczonej żółtym kolorem, znajdującej się po lewej stornie czytnika kart). Parkomat przyjmuje nominały 10 gr, 20 gr, 50 gr, 1 zł, 2 zł, 5 zł.
  • Ponownie zatwierdź transakcję zielonym przyciskiem potwierdzenia. Twój bilet został zarejestrowany w systemie. W przypadku konieczności wydruku biletu papierowego ponownie potwierdź zielonym przyciskiem, parkomat wydrukuje wówczas bilet. Wydrukowany bilet pobieramy z kieszeni zlokalizowanej poniżej czytnika monet.

Płatność kartą:

  • By uruchomić ekran parkomatu należy nacisnąć przycisk włączenia (w lewym, dolnym polu klawiatury).
  • Następnie wciskamy przycisk numer „1” na klawiaturze odnoszący się do pozycji „Zakup lub przedłuż bilet postojowy”
  • Następnie wprowadzamy za pomocą klawiatury numer rejestracyjny pojazdu. Zatwierdzamy go zielonym przyciskiem potwierdzenia (w prawym dolnym rogu klawiatury).
  • Niebieskimi przyciskami „++” lub „+” lub „-„  zwiększamy lub zmniejszamy kwotę, za jaką chcemy wykupić bilet. Na ekranie pojawia się kwota i odpowiadający jej czas parkowania/godzina, do której obowiązywać będzie wykupiony bilet.
  • Następnie zatwierdzamy transakcję zielonym przyciskiem potwierdzenia.
  • Do czytnika kart zbliżamy kartę. Parkomat pobierze opłatę. Twój bilet został zarejestrowany w systemie. W przypadku konieczności wydruku biletu papierowego ponownie potwierdź zielonym przyciskiem, parkomat wydrukuje wówczas bilet wraz z potwierdzeniem płatności. Druki pobieramy z kieszeni zlokalizowanej poniżej czytnika monet.

Płatność BLIK-iem:

  • By uruchomić ekran parkomatu należy nacisnąć przycisk włączenia (w lewym, dolnym polu klawiatury).
  • Następnie wciskamy przycisk numer „1” na klawiaturze odnoszący się do pozycji „Zakup lub przedłuż bilet postojowy”
  • Następnie wprowadzamy za pomocą klawiatury numer rejestracyjny pojazdu. Zatwierdzamy go zielonym przyciskiem potwierdzenia (w prawym dolnym rogu klawiatury).
  • Niebieskimi przyciskami „++” lub „+” lub „-„  zwiększamy lub zmniejszamy kwotę, za jaką chcemy wykupić bilet. Na ekranie pojawia się kwota i odpowiadający jej czas parkowania/godzina, do której obowiązywać będzie wykupiony bilet.
  • Następnie zatwierdzamy transakcję zielonym przyciskiem potwierdzenia.
  • Następnie wciskamy żółty przycisk (z symbolem dwóch strzałek) na klawiaturze.
  • Następnie wprowadzamy kod BLIK, po czym potwierdzamy transakcje w naszej aplikacji bankowej.
  • Urządzenie automatycznie wydrukuje potwierdzenie płatności BLIK.
  • Twój bilet został zarejestrowany w systemie. W przypadku konieczności wydruku biletu papierowego ponownie potwierdź zielonym przyciskiem, parkomat wydrukuje wówczas bilet. Wydrukowany bilet pobieramy z kieszeni zlokalizowanej poniżej czytnika monet.

Ważne pytania i odpowiedzi:

Spp-znakCzy parkomat drukuje potwierdzenie transakcji kartą?

Po zakończonej transakcji parkomat wyświetla okno wyboru „wydrukować bilet i potwierdzenie?”, jeżeli wybierzemy zielony przycisk (akceptacja) bilet oraz potwierdzenie zostanie wydrukowane, w przypadku wyboru czerwonego przycisku (anulacja) parkomat nic nie wydrukuje.

Czy trzeba podawać PIN przy dużych transakcjach?

Dla transakcji przekraczającej 100 zł po zbliżeniu karty płatnej do terminala PIN PAD wybudzi się automatycznie i należy wprowadzić kod PIN.

Do czego służą inne przyciski na klawiaturze?

  • Żółty koło on/off - W zależności od kroku, który wykonamy przycisk ma odpowiednie zastosowanie.  Jeżeli jesteśmy w oknie wprowadzenia numeru rejestracyjnego dla opłaty jednorazowego biletu poprzez wciśniecie wskazanego przycisku wybudzimy czytnik kodów QR zlokalizowany poniżej szczeliny wrzutu monet za pomocą którego będziemy mogli z wcześniej wykupionego biletu odczytać numer rej. przyspieszy to proces wykupu nowego biletu lub przedłużenia ważnego  Jeżeli natomiast jesteśmy w oknie opłaty kartą poprzez wciśniecie żółtego przycisku zmieniamy płatność z karty na BLIK. Tak jak opisano w procedurze płatność BLIK.
  • Czerwony przycisk oznaczony „X” jest przyciskiem anulacji, natomiast przycisk koloru pomarańczowego ze ß pozwala na poprawę/cofnięcie pojedynczego ruchu podczas wpisywania znaków np. numer rejestracyjny.

Czy można wybrać język menu?  

Tak. Przy pomocy przycisku zawierającego flagi zmieniamy język menu. Do wyboru mamy języki polski, angielski, niemiecki oraz ukraiński. Pojedyncze kliknięcie na wskazany przycisk zmienia język zgodnie z kolejnością wyświetlaną na ekranie urządzenia.  

Jak zamiast wpisywania nr rejestracyjnego skanować kod QR z poprzedniego biletu?

Jeżeli jesteśmy w oknie wprowadzenia numeru rejestracyjnego dla opłaty jednorazowego biletu poprzez wciśniecie wskazanego przycisku wybudzimy czytnik kodów QR zlokalizowany poniżej szczeliny wrzutu monet za pomocą którego będziemy mogli z wcześniej wykupionego biletu odczytać numer rej. przyspieszy to proces wykupu nowego biletu lub przedłużenia ważnego.

 

Informacja-o-przedueniu-biletuJak przedłużyć opłatę za postój?

  • Procedura przedłużenia opłaty za postój możliwa jest tylko dla danej Podstrefy tzn. postój/bilet wykupiony w Podstrefie B możemy przedłużyć tylko w parkomacie z Podstrefy B, z Podstrefy A w A, z Podstrefy C tylko w C. Przy próbie przedłużenia biletu z Podstrefy B np. w parkomacie z Podstrefy A parkomat od razu przejdzie do wykupu nowej transakcji.   
  • Procedura przedłużenia postoju/biletu wygląda następująco po wpisaniu numeru rejestracyjnego, na który jest jeszcze ważna opłata lub zeskanowaniu ważnego biletu w parkomacie na ekranie pojawi się informacja o wykupieniu dodatkowego czasu do aktualnego biletu. Po akceptacji przechodzimy do standardowego okna wyboru formy płatności.

Czy w parkomatach istnieje możliwość opłaty za zawiadomienie o stwierdzeniu parkowania bez uiszczenia opłaty?

Tak. Należy wówczas postępować zgodnie z poniższą procedurą:

  • By uruchomić ekran parkomatu należy nacisnąć przycisk włączenia (w lewym, dolnym polu klawiatury).
  • Następnie wciskamy przycisk numer „2” na klawiaturze odnoszący się do pozycji „Opłać zawiadomienie”
  • W następnym kroku wybieramy sposób wprowadzenia numeru zawiadomienia przyciśniecie na klawiaturze „1” wybudzi czytnik kodów QR, wybranie „2” pozwoli na ręczne wprowadzenie numeru zawiadomienia
  • W następnym kroku wyświetlą nam się informacje m.in. numer zawiadomienia, który został wprowadzony do urządzenia, data wystawienia zawiadomienia oraz kwota do zapłaty za zawiadomienia istnieje możliwość wyboru opłacenia zawiadomienia.
  • Następnie do wyboru będziemy mieli dwie formy wniesienia opłaty: płatność kartą wymagane wprowadzeni kodu PIN w PIN PADZIE lub płatność BLIK po wciśnięciu żółtego przycisku wymagane potwierdzenie w aplikacji bankowej
  • Parkomat wydrukuje potwierdzenie realizacji transakcji.  

Czy w parkomacie znajdziemy dodatkowe informacje o SPP?

Tak. Po wybudzeniu ekranu parkomatu mamy również możliwość po wciśnięciu przycisku „3” na klawiaturze alfanumerycznej i przejścia do informacji o SPP Bydgoszcz. Na ekranie wyświetli się cennik oraz kody QR odsyłające do regulaminu SPP oraz dodatkowych informacji.

Od 3 marca zmiany w Strefie Płatnego Parkowania: pytania i odpowiedzi

parkingPrzypominamy, że 3 marca zmieniają się granice Strefy Płatnego Parkowania. Łatwiejsze będzie też uiszczanie opłat w nowoczesnych parkomatach. Zapłacimy m.in. korzystając z kart płatniczych i aplikacji. Wiemy, że zmiany budzą wciąż wiele pytań – odpowiadamy na kolejne, które zadali mieszkańcy.

Czy w rozszerzonej SPP będą stawiane nowe słupki, które zabiorą miejsca parkingowe?

Lokalizacja słupków na chodniku nie ma na celu ograniczania miejsc postojowych. Słupki blokujące ustawia się w miejscach, gdzie ze względu na geometrię drogi (szerokość ulicy, szerokość chodników, lokalizację zjazdów) nie można wyznaczyć miejsc postojowych, a parkujące pojazdy zagrażają bezpieczeństwu najmniej chronionych użytkowników dróg – pieszych. Słupki lokalizuje się również w obrębie skrzyżowań, gdzie notorycznie łamane są przepisy ruchu drogowego.

Czy w Bydgoszczy również jest tak, że osoby z niepełnosprawnościami mogą zaparkować w dowolnym miejscu w SPP za darmo, gdy nie ma wolnej koperty? W Katowicach tak jest, a przez to, że oni mają automatyczny system weryfikacji osoby zwolnione z opłat i tak dostawały kary.

Karta parkingowa osoby niepełnosprawnej nie zwalnia z opłat za parkowanie poza miejscami oznaczonymi dla osób niepełnosprawnych. Podczas wyznaczania strefy, uwzględniliśmy potrzeby osób z niepełnosprawnościami, rezerwując większą liczbę miejsc postojowych dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami.

Czy dobrze zostały oznaczone granice nowej SPP pomiędzy terenami miejskimi, a tymi należącymi do spółdzielni mieszkaniowych?

Zgodnie z przepisami korzystający z dróg publicznych są zobowiązani do ponoszenia opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania. W związku z powyższym strefy płatnego parkowania wyznacza się wyłącznie na drogach publicznych. Natomiast zarządzanie ruchem na drogach wewnętrznych, w tym w strefie ruchu i strefie zamieszkania, należy do podmiotu zarządzającego tymi drogami np. spółdzielni

Czy na ul. J. Pestalozziego zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy?

Uwzględniliśmy wniosek mieszkańców, by na razie zachować ruch dwukierunkowy, chociaż początkowo zakładaliśmy taką zmianę. ZDMIKP monitoruje sytuację.

Czy miasto wyda pieniądze z SPP na naprawę infrastruktury drogowej w SPP?

Pieniądze z abonamentu trafiają do budżetu miasta. Połowa środków na inwestycje jest przeznaczana na infrastrukturę drogową oraz transport publiczny.

Mam umowę najmu, ale właściciel nie wyraża zgody na zameldowanie. Co zrobić?

Najemca nie potrzebuje formalnej zgody właściciela na meldunek, jeśli ma umowę najmu. 

Mam wykupiony abonament na pół roku na ulicę, która znajduje się obecnie w strefie B a po zmianie będzie strefą A. Abonamenty sprzedawane są na kilka miesięcy do przodu. Czy nowy abonament mam wykupić w nowej cenie a ten który mam obowiązuje do końca zawarcia umowy czy prawo w tym przypadku działa wstecz i 3 marca mogę spodziewać się mandatu za niedostosowanie abonamentu do odpowiedniej podstrefy?

Ważność abonamentów zakupionych przed 3 marca zachowuje ważność

Jakie aplikacje będą obsługiwać parkowanie?

  • AnyPark,
  • SkyCash,
  • ePARK,
  • mPay,
  • CityParkApp,
  • Flowbird.
  • E-sklep

Dlaczego zakładamy, że płatna strefa będzie wpływać na większą rotację pojazdów?

Bazujemy na doświadczeniach związanych z powstaniem SPP (w Bydgoszczy funkcjonuje ona od 2002 roku) oraz innych miast. Wprowadzenie strefy sprawiło, że pojazdy rzadziej parkują przez cały dzień. Miejsca postojowe są wykorzystywane przede wszystkim przez określony czas np. na zakupy, wizytę w punkcie usługowym/handlowym. Z jednego miejsca w ciągu dnia zazwyczaj korzysta kilka lub kilkanaście pojazdów. Oczywiście część miejsc jest dłużej wykorzystywana przez mieszkańców posiadających abonamenty.

Kiedy rusza e-sklep z abonamentami?

Sklep działa od 17 lutego.

Dlaczego wszystkie parkomaty nie będą miały od razu płatności kartą?

W pierwszej kolejności nowe parkomaty zostały ustawione przez wykonawcę w nowych obszarach strefy. Ułatwia to weryfikację funkcjonowania nowego systemu niezależnie od funkcjonującej już części. W najbliższych tygodniach sukcesywnie wymienione zostaną też stare urządzenia w centrum strefy.

Dlaczego na części ulic w SPP dopuszczony jest ruch rowerów pod prąd?

To rozwiązanie ułatwiające poruszanie się rowerzystom w strefach o ograniczonej prędkości, skonsultowane z policją i środowiskiem rowerowym. Funkcjonuje ono już w Bydgoszczy od kilku lat i w ocenie ekspertów dobrze się sprawdza.

Czy na parkingu wielopoziomowym przy ul. Grudziądzkiej (Strefa C) będzie można płacić kartą?

Tak, jest taka możliwość.

Dlaczego miasto nie buduje parkingów?

Tam, gdzie jest to możliwe, powstają parkingi, które wiążemy z transportem publicznym. Zrealizowaliśmy też szereg dodatkowych zadań związanych z budową miejsc postojowych m.in. na osiedlach Leśne, Błonie, Kapuściska. Najczęściej jednak problem braku odpowiedniej liczby miejsc parkingowych związany jest z nieruchomościami, które nie są własnością miasta. W ocenie ekspertów i bazując na doświadczeniu wielu innych europejskich miast wiemy, że Bydgoszcz potrzebuje zrównoważonej mobilności. Dlatego w centrum realizujemy cały pakiet inwestycji, które mają zachęcać do korzystania z innych form poruszania się po centrum Bydgoszczy niż własny samochód (transport publiczny, rower). Wcześniej zrealizowaliśmy szereg zadań, które usprawniły poruszanie się po centrum komunikacją publiczną (buspasy, nowe torowisko na Kujawskiej, koordynacja rozkładów tramwajowych) oraz rowerami (nowe drogi rowerowe, kontrapasy, dopuszczenie kontraruchu). W tej części miasta coraz więcej przestrzeni oddajemy też pieszym (zrewitalizowane place, ulice Starego Miasta, zrewitalizowane bulwary).

SPP to dodatkowy wydatek dla kierowców. Kiedy miasto będzie budować również infrastrukturę dla kierowców?

Wydatki na infrastrukturę drogową to jedna z największych części budżetu miasta. Przygotowujemy się do przebudowy ul. Nakielskiej, remontu dróg na Osowej Górze, budowy kolejnych ulic osiedlowych. 

Mieszkam w podstrefie A, Czy drugą ulicę do abonamentu mogą wybrać z obszaru w podstrefie B?

Nie ma takiej możliwości.

Jestem emerytem, czy ubiegając się o abonament muszę przedstawić zeznanie podatkowe?

Ten dokument jest również niezbędny, pomaga określić czy osoba ubiegająca się o preferencyjne opłaty rzeczywiście mieszka w Bydgoszczy.

Warto wiedzieć

Z listą wcześniejszych pytań i odpowiedzi można zapoznać się TUTAJ

Mam inne pytanie, gdzie mogę je zadać?

 Informacji o zmianach udzielają pracownicy ZDMIKP

  • telefonicznie o funkcjonowaniu SPP 52 582 24 08 (od poniedziałku do piątku od godziny 7 do 15)
  • telefonicznie o abonamentach SPP 52-582-27-65 (od poniedziałku do piątku od godziny 7 do 15)
  • mailowo: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein.
  • bezpośrednio w Biurze SPP przy ul. Zygmunta Augusta 10 w godzinach 7-17.

Szybciej i wygodniej. Kup abonament w SPP w nowym e-sklepie

Spp-znakWystarczy założyć konto poprzez wypełnienie formularza, wybrać podstrefę, na której chcemy wykupić abonament i przesłać wymagane dokumenty. Już działa nowy e-sklep.

3 marca zmieniają się granice Strefy Płatnego Parkowania. Mieszkańcy zameldowani przy ulicach, które znajdą się w powiększonej strefie, będą mogli wykupić abonament w korzystnej cenie 30 złotych miesięcznie w podstrefie A lub 20 złotych w podstrefie B. Łatwiejsze będzie też uiszczanie opłat w nowoczesnych parkomatach. Zapłacimy m.in. korzystając z kart płatniczych i BLIK-iem. Nowością jest również e-sklep, który w łatwiejszy i szybszy sposób pozwala na zakup abonamentu na parkowanie pojazdu na obszarze Strefy Płatnego Parkowania w Bydgoszczy.

Projekt-bez-nazwy-27Za pośrednictwem serwisu można zakupić:

  • abonament miesięczny dla pojazdu mieszkańca zameldowanego na pobyt stały lub czasowy w granicach SPP,
  • abonament miesięczny, 3-miesięczny, 6-miesięczny lub 12-miesięczny dla pojazdu mieszkańca, ważny na ulicy zameldowania oraz jednej wskazanej przy zakupie ulicy przylegającej do ulicy zameldowania uprawniający do parkowania w SPP w danej podstrefie,
  • abonament miesięczny dla pojazdu o napędzie hybrydowym – uprawniający do parkowania w SPP w danej podstrefie w czasie jego ważności.

Dotychczasowi użytkownicy, korzystający z e-abonamentów, również muszą przejść proces rejestracji w nowym sklepie. Aby zakupić abonament dla mieszkańców udokumentować należy:

  • zameldowanie w SPP,
  • prawo własności pojazdu,
  • potwierdzenie rozliczania podatku w mieście Bydgoszczy.

Wymagane dokumenty:

  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • oryginał umowy cywilno-prawnej, umowa leasingu, najmu długoterminowego lub umowa przewłaszczenia na zabezpieczenie w przypadku umowy kredytu na zakup samochodu, bądź umowa użyczenia pojazdu zawarta w formie pisemnej potwierdzona przez notariusza,
  • dokument tożsamości, z którego wynika miejsce zameldowania bądź zaświadczenie
    o zameldowaniu wydane przez Biuro Ewidencji Ludności UM Bydgoszczy,
  • w przypadku zameldowania czasowego – zaświadczenie o zameldowaniu wydane przez Biuro Ewidencji Ludności UM Bydgoszczy.
  • dokument potwierdzający rozliczenie za rok poprzedni podatku dochodowego od osób fizycznych w Mieście Bydgoszczy.

Skan lub zdjęcie dokumentów należy dołączyć do formularza. Więcej informacji na temat wymaganych dokumentów znajduje się TUTAJ.

SPP-nowaAbonamenty w e-sklepie można zakupić z datą ważności najwcześniej od 3 marca. W kolejnych miesiącach abonamenty będzie można zamawiać z wyprzedzeniem. Zamówienie należy złożyć nie później niż cztery dni przed dniem rozpoczęcia ważności abonamentu. Jednocześnie podkreślamy, że do zamówienia należy dołączyć komplet wymaganych dokumentów. Brak jakiegokolwiek dokumentu będzie skutkował weryfikacją negatywną i tym samym spowoduje konieczność złożenia nowego, kompletnego zamówienia.   

Tramwaj na Szwederowie z zezwoleniem na budowę

Bydgoszcz-Solskiego 6 R01Uzyskaliśmy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla nowej trasy tramwajowej na Szwederowie. To kolejny krok do rozpoczęcia oczekiwanej inwestycji. Jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na prace budowlane. To jedno z kilku tramwajowych zadań, które zrealizujemy w najbliższych latach.

Głównym celem inwestycji jest budowa trasy tramwajowej przez Szwederowo - od ronda Kujawskiego do ronda Grunwaldzkiego, a trasa do ul. Bielickiej to pierwszy etap tego przedsięwzięcia. Wymaga to dostosowania ciągu ulic L. Solskiego do przekroju dwujezdniowego, z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi i torowiskiem po środku wraz z budową pętli tramwajowo – autobusowej przy ul. Bielickiej. W ramach przedmiotowego zadania węzeł przesiadkowy Rondo Kujawskie zostanie doposażony w dwa dodatkowe przystanki tramwajowe. Przebudowana zostanie też podziemna infrastruktura wokół nowej tramwajowej trasy. Część ulic poprzecznych zostanie rozbudowana lub przebudowana w celu Bydgoszcz-Solskiego 2 R01upłynnienia ruchu tramwajowego i samochodowego. Między rondem Kujawskim a ul. T. Lenartowicza wytyczymy też dodatkowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym na wysokości centrum handlowego. Przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym powstanie także na wysokości ul. Konopnej. Na trasie powstaną też zielone torowiska oraz przystanki z roślinami rosnącymi na dachach. W ramach obecnych prac zaprojektowane zostały też elementy zmniejszające hałas i drgania oraz zadaszony parking rowerowy w obrębie pętli przy ul. Bielickiej. Nowością będą też kieszonkowe parki wzdłuż ul. Solskiego  (m.in. przy ul. Konopnej, Bielickiej oraz przy ul. Kossaka). Zależy nam by trasa miała dużo zieleni.

Inwestycja uwzględnia budowę nowej podstacji dla zasilania sieci trakcyjnej. Obiekt zostanie wkomponowany w obszar pętli autobusowo-tramwajowej pomiędzy ul. Bielicką i S. Leszczyńskiego i będzie również zawierał część przeznaczoną dla obsługi transportu publicznego tzw. dyżurkę.

Bydgoszcz-Solskiego 1 R01Za ul. ks. I. Skorupki planowane torowisko zakończy się ślepo, a ulica Solskiego zostanie sprowadzona do istniejącego przekroju jednojezdniowego. To rozwiązanie z myślą o realizacji II etapu inwestycji w kolejnych latach – tj. trasy tramwajowej wzdłuż ul. Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej aż do ronda Grunwaldzkiego, dla której posiadamy gotową koncepcję. W tym newralgicznym miejscu wprowadzone zostaną też tymczasowo buspasy, które usprawnią przejazd autobusom.

Prace projektowe realizowała firma Progreg Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Finalizuje je wydana decyzja o  zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) z rygorem natychmiastowej wykonalności. Stanowi ona jednocześnie pozwolenie na budowę, zatwierdza nowe podziały nieruchomości, a także przenosi własność nieruchomości koniecznych do realizacji inwestycji na inwestora.

Bydgoszcz-Solskiego 7 R01Decyzja ZRID pozwoli jeszcze w tym roku ogłosić przetarg, który wyłoni wykonawcę robót budowlanych. Na realizację inwestycji zdobyliśmy dofinansowanie z funduszy europejskich. Prace budowlane zajmą około 2 lat. Nie będą one w żaden sposób wpływać na funkcjonowanie istniejącej sieci tramwajowej – wraz z budową ul. Kujawskiej na rondzie Kujawskim od razu powstały niezbędne rozjazdy.

Pakiet tramwajowych inwestycji

Jesteśmy w trakcie innych ważnych tramwajowych inwestycji, m.in.:

  • Finalizujemy całkowitą wymianę taboru,
  • Trwa gruntowna przebudowa torowiska na ul. Toruńskiej,
  • Trwa modernizacja zajezdni tramwajowej.
  • Trwają prace nad projektem modernizacji ronda Jagiellonów,
  • Zlecimy przebudowę pętli w Lesie Gdańskim,
  • Zlecimy projekt budowy linii tramwajowej przez Bocianowo i wzdłuż ul. Wyszyńskiego
  1. Nowe ścieżki na Zimnych Wodach
  2. Trwa naprawa skateparku w bydgoskim Fordonie
  3. Wymieniamy kolejne przystankowe wiaty
  4. Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania: nowe granice, zapłacimy kartą

Seite 36 von 472

  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025