Aktualności komunikacyjne

W związku z sytuacją epidemiologiczną i tym samym znacznie mniejszą liczbą pasażerów w środakch komunikacji miejskiej -  od dnia 18 marca 2020 roku (środa) do odwołania - w dni powszednie będą obowiązywały sobotnie rozkłady jazdy na większości linii komunikacyjnych.

WYJĄTEK STANOWIĄ linie nr:

56, 59, 60, 68, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 i 98, - które będą kursowały według rozkładów dnia powszedniego

linie nr 9 i 62 - zostaną zawieszone.

Godziny odjazdów linii nocnych nie ulegają zmianie.

Po wprowadzeniu zmian w rozkładach jazdy, otrzymaliśmy od Pasażerów wiele cennych uwag i sugestii.
Chcąc dostosować tabor do natężeń pasażerskich i oczekiwań mieszkańców, wprowadzone zostały korekty w rozkładach jazdy:

od 18 marca:
- na lnii nr 6 zamiast tramwajów jednowagonowych zadysponowane zostały tramwaje dwuwagonowe
- na liniach 53, 64, 77 i 83 w miejsce autobusów krótkich skierowano do ruchu autobusy przegubowe

od 19 marca:
- na linii 76 przywrócony zostaje rozkład obowiązujący w dzień powszedni
- do obsługi linii 54 dysponowane będą 4 autobusy długie
- na liniach tramwajowych nr 4 i 7 pojawi się więcej składów dwuwagonowych.

od 20 marca:
- na liniach 61, 71 i 77 przywrócone zostają rozkłady obowiązujące w dzień powszedni

od 23 marca:
- linia nr 5 , 64 oraz 99 kursować będą zgodnie z rozkładem obowiązującym w dni powszednie

od 24 marca
- linia nr 3 kursować będzie zgodnie z rozkładem obowiązującym w dni powszednie 

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszcz monitoruje sytuację komunikacyjną na bieżąco.
Reagujemy też na zgłoszenia i uwagi Pasażerów.
W razie potrzeby do rozkładów jazdy wprowadzane mogą zostać kolejne korekty, o czym informować będziemy z wyprzedzeniem.


 

W związku z działaniami mającymi na celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się koronawirusa i czasowym zamknięciem jednostek kulturalno-oświatowych, wprowadzona zostaje zmiana rozkładów jazdy na wybranych liniach autobusowych. 

Od dnia 16.03.2020r. (poniedziałek) rozkłady wakacyjne wprowadzone zostaną na liniach autobusowych nr 52, 53, 54, 57, 65, 73, 80 i 83.
Rozkłady wakacyjne na tych liniach obowiązywać będą do odwołania.

O dalszych zmianach, informować będziemy na bieżąco.

Przypominamy, że w celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się koronowirusa, w komunikacji publicznej w Bydgoszczy wprowadzone zostały specjalne środki ostrożności.

We wszystkich autobusach i tramwajach zawieszona została sprzedaż biletów przez obsługę pojazdów.

Na wnioskek kierowców wzorem innych miast, wygrodzone zostały strefy buforowe w pojazdach komunikacji miejskiej – pomiędzy częścią pasażerską a stanowiskiem kierowcy (wydzielenie pomiędzy pierwszym, a drugim rzędem siedzeń). W związku z wprowadzeniem tej strefy, nie będzie możliwe wsiadanie i wysiadanie pierwszymi drzwiami. W przypadku zestawów dwuwagonowych dotyczy to oczywiście wyłącznie pierwszego wagonu

W pojazdach komunikacji publicznej wyłączone zostały tak zwane „ciepłe guziki". Drzwi są otwierane i zamykane bezpośrednio przez kierowców i motorniczych na każdym przystanku.

W związku z aktualną sytuacją w kraju związaną z szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 i potrzebą podjęcia działań profilaktycznych mających na celu ochronę zdrowia pracowników i interesantów ZDMiKP wprowadza się szczególne zasady załatwiania spraw taryfowo – biletowych oraz spraw związanych z parkowaniem w Strefie Płatnego Parkowania.


Informacje dla Pasażerów z zakresu funkcjonowania Wydziału Taryf i Płatnego Parkowania:

a). Bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a, można załatwiać następujące sprawy:

 

- Wydanie duplikatu Bydgoskiej Karty Miejskiej.
- Zakup biletów jednorazowych przez dystrybutorów.

 

Punkty obsługi interesantów zlokalizowane przy ul. Zygmunta Augusta 10, ul. Modrzewiowej 19
i ul. Gdańskiej 47 są nieczynne.
Bezpośrednio w punkcie ZDMiKP przy ul. Modrzewiowej 19 od dnia 25.03.2020 r. w godz. 08:30-15:30 będzie można zakupić abonamenty na parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania

 

b). Sprawy załatwiane wyłącznie drogą elektroniczną lub za pośrednictwem poczty:

 

- Wnioski o wydanie Bydgoskiej Karty Miejskiej (BKM) przyjmowane są:
• drogą elektroniczną - wniosek o wydanie karty drogą elektroniczną znajduje się pod adresem https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/card-proposal
• drogą pocztową - Wniosek do wypełnienia i przesłania znajduje się na stronie internetowej www.zdmikp.bydgoszcz.pl

 

Gotowe Bydgoskie Karty Miejskie są odsyłane wyłącznie drogą pocztową na wskazany we wniosku adres.

 

- Zakup biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem:
https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl
Przypominamy o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.

 

- Regulowanie opłat dodatkowych za parkowanie w SPP możliwe jest wyłącznie przelewem bankowym. Dane konta bankowego: nr 36 1240 6452 1111 0010 4816 9315

 

- Składanie reklamacji związanych z wezwaniem do zapłaty za przejazd komunikacją miejską, z parkowaniem w SPP oraz windykacją tych należności możliwe jest drogą elektroniczną
na adres Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! lub drogą pocztową na adres:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,
ul. Toruńska 174 a,
85-844 Bydgoszcz.

 

c). Sprawy załatwiane bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a lub za pośrednictwem poczty:

 

- Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet.

 

Wniosek wraz z Bydgoską Kartą Miejską i paragonem można przesłać na adres ZDMiKP.
Bilet będzie anulowany od następnego dnia po nadaniu listu.

 

WYMAGANE DO PRZESŁANIA DOKUMENTY:
• wypełniony wniosek o zwrot pieniędzy z tytułu niewykorzystanego biletu okresowego,
• oryginał paragonu potwierdzającego zakup biletu lub wystawiona na jego podstawie faktura. Przy zakupie przez Internet (bez pobrania faktury) transakcja jest potwierdzana raportem generowanym z systemu BKM podczas rozliczania biletu,
• Bydgoska Karta Miejska– w celu usunięcia transakcji.
Karta po usunięciu biletu będzie odsyłana do Wnioskodawcy.

 

Ponadto informujemy, że wyznaczone przez ZDMiKP terminy składania dodatkowych dokumentów w sprawach reklamacyjnych i windykacyjnych prolonguje się o 30 dni.

 

Szczególne zasady załatwiania spraw obowiązują do odwołania.

 

Seite 121 von 254