• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny
  4. Aktualności komunikacyjne

Aktualności komunikacyjne

Nowoczesna zajezdnia. Umowa podpisana

zajezdnia-22Zakupiliśmy 40 nowoczesnych tramwajów.
Wraz z wymianą taboru, niezbędna jest też rozbudowa istniejącej zajezdni tramwajowej.

Podpisaliśmy umowę na przebudowę obiektu przy ul. Toruńskiej i dostosowanie go do serwisu nowoczesnych składów.
Inwestycja pomoże również ograniczyć hałas na bydgoskich ulicach.

Dodatkowo w lutym rozpoczniemy plebiscyt, w którym zapytamy mieszkańców o propozycje patronów dla nowych bydgoskich tramwajów.

zajezdnia-33Duży zakres prac
W przetargu na I etap modernizacji zajezdni najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Mirbud, z którą 1 lutego br. podpisana została umowa o wartości 96,7 mln zł.
Prace budowlane zajmą około 26 miesięcy.
Po odbiorach będą objęte 7-letnią gwarancją.

Głównym celem inwestycji jest podniesienie konkurencyjności miasta, poprzez rozbudowę infrastruktury transportu publicznego oraz umożliwienie pełnej obsługi tramwajów niskopodłogowych wraz z wymianą wyeksploatowanej infrastruktury technicznej.

zajezdnia-2Inwestycja obejmuje: rozbiórkę budynków dyspozytorni, działu eksploatacji, sieci trakcyjnej i torowisk.
Na ich miejscu wybudowane zostaną nowoczesne budynki służb eksploatacyjnych, portierni oraz zasilania zajezdni tramwajowej, myjni tramwajów z proekologicznym wyposażeniem. 
Powstanie też infrastruktura związana z funkcjonowaniem zajezdni m.in. nowy układ torowo-sieciowy oraz drogowy, parkingi, urządzenia sterowania zwrotnicami, monitoring, kanalizacja itd. 

Warto podkreślić, że modernizacja i budowa infrastruktury technicznej, a w szczególności obiektu tokarki podtorowej, zapewniającej automatyzację procesów reprofilacji obręczy kół tramwajów, wpłynie docelowo na ograniczenie hałasu komunikacyjnego i drgań na trasach tramwajowych.

zajezdni-1Tramwaje cały czas w ruchu
Podczas wykonywania robót budowlanych, zapewnione zostanie ciągłe funkcjonowanie wszystkich obiektów zajezdni oraz przejezdność głównych szlaków komunikacyjnych, w tym wykonywanie zadań przewozowych na liniach tramwajowych.

W tym celu wykonywanie robót budowlanych na obiektach oraz robót na torowiskach tramwajowych zostało podzielone na podzadania, aby nie sparaliżować pracy zajezdni i nie zaburzyć przewozów pasażerskich na liniach tramwajowych.

zajezdnia-11Trochę historii
Zajezdnia przy ul. Toruńskiej została wybudowana w latach 1956-59.
Rozwiązała problem postoju i serwisu pojazdów sprowadzonych po wybudowaniu linii „Brda" w 1953 roku.
Tymczasowo pełniła również rolę zajezdni autobusowej.
W latach 80. XX wieku obiekt przebudowywano pod kątem dostarczanych do Bydgoszczy wagonów 805Na z „Konstalu".

pesa-1Bydgoszcz stawia na tramwaje. Wybierz dla nich nazwę!
W ciągu ostatniej dekady zakupiliśmy 33 nowe tramwaje. Obsługują one między innymi nowe torowiska do Fordonu, dworca kolejowego oraz wzdłuż ul. Kujawskiej.
Obecnie w trakcie realizacji jest zamówienie na 40 kolejnych pojazdów (10 już kursuje po Bydgoszczy).

W związku z dostawami kolejnych tramwajów, jeszcze w lutym ogłosimy konkurs na patronów nowych pojazdów.

 

Zniżki w komunikacji dla dzieci z Nakła - od 1 lutego

autobuss-1Tańsze bilety okresowe przysługują już uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz maluchom w wieku 4-7 lat z terenu Bydgoszczy i kilku gmin tworzących Metropolię Bydgoszcz.

Od 1 lutego z korzystnych rozwiązań skorzystają też najmłodsi pasażerowie z terenu gminy Nakło nad Notecią.

Dzieci w wieku od 4 roku życia do 30 września roku, w którym kończą 7 lat oraz uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych do 30 września roku, w którym kończą 20 lat zamieszkali na terenie Bydgoszczy oraz gmin: Dobrcz, Nowa Wieś Wielka, Osielsko, Białe Błota, Dąbrowa Chełmińska, Sicienko, Mrocza, Koronowo i Solec Kujawski mogą korzystać z biletów „malucha" i „uczniowskich" – w atrakcyjnych cenach (miesięczne -10 zł bądź 100 zł - roczne).

naklooo-jpgOd 1 lutego do grona uprawnionych dołączą też dzieci i młodzież zamieszkała w gminie Nakło nad Notecią.

Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski i burmistrz Nakła Sławomir Napierała zawarli porozumienie zapewniające dostęp do atrakcyjnych taryf w bydgoskiej komunikacji miejskiej.
Koszty udzielonych ulg dla swoich mieszkańców poniesie gmina.

Przypominamy, że Bydgoską Kartę Miejską można wyrobić w punktach ZDMIKP.
Metropolitalne Karty Uczniowskie oraz Malucha są wydawane natomiast przez gminy.

Gmina Nakło udostępni wnioski pozwalające na wyrobienie kart w Zespole Obsługi Oświaty i Rekreacji w Nakle nad Notecią na ul. Krzywoustego 7a.
Ulgi dla pasażerów z Nakła będą już dostępne od 1 lutego 2024 roku.

Bilet uczniowski i malucha przysługuje w okresie ważności porozumienia międzygminnego bądź umowy zawartej z właściwą gminą.
Uprawnieni uczniowie przy kontroli okazują: kartę BKM z zakodowanym biletem, ważną legitymację szkolną i ważną Metropolitalną Kartę Uczniowską.

Uprawnione dzieci „maluchy" przy kontroli biletowej okazują kartę BKM z zakodowanym biletem i ważną Metropolitalną Kartę Malucha.

Dzięki rozwojowi metropolitalnej taryfy, która finansowana jest z budżetu współpracujących z Bydgoszczą gmin istotnie wzmacniamy atrakcyjność transportu publicznego.
Pomaga to ograniczyć ruchu pojazdów indywidualnych w centrum Bydgoszczy.

Zmiany w komunikacji - luty 2024

naklooo-jpgTańsze bilety okresowe dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz maluchów w wieku 4-7 lat przysługują dzieciom z Bydgoszczy i gmin tworzących Metropolię Bydgoszcz.

Od 1 lutego do grona uprawnionych dołączą też dzieci i młodzież zamieszkała w gminie Nakło nad Notecią.

Metropolitalne Karty Uczniowskie oraz Malucha będą wydawane przez Gminę. Wnioski na wyrobienie kart, znajdziecie Państwo w Zespole Obsługi Oświaty i Rekreacji w Nakle nad Notecią na ul. Krzywoustego 7a.
Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ

- Od 1 lutego (czwartek) dla linii nr 54 w kierunku pętli Piaski zostanie uruchomiony przystanek pn. Saperów / Okrężna pomiędzy przystankami Saperów / Kąpielisko a Smukalska / Błądzimska.

petla-zmianaOd 1 lutego zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu w obrębie pętli Czyżkówko. Zmiana dotyczy linii nr 51 i 83 zgodnie z załączoną mapką.

- Od 12 do 23 lutego komunikacja miejska w dni powszednie będzie kursowała według wakacyjnych rozkładów jazdy.
Wakacyjne rozkłady dotyczą linii nr 5, 52, 55, 56, 62, 64, 65, 67, 68, 69, 71, 73/76, 74, 77, 83 i 89.

Bydgoszczanie o mieście, komunikacji i inwestycjach

ankieta-2Poznaliśmy wyniki badań sondażowych na temat jakości życia w Bydgoszczy.
Aż 70 procent bydgoszczan jest zadowolonych z życia w mieście, przede wszystkim zrewitalizowanej zieleni, oferty kulturalnej i sportowo-rekreacyjnej.
Teraz rozwiązujemy najczęściej wskazywane problemy: poprawiamy komunikację publiczną i koordynację inwestycji drogowych.

Zadowolenie z poziomu życia w Bydgoszczy wzrasta.

Aktualnie 70 proc. badanych wyraża satysfakcję z jakości życia w mieście– to poziom o ponad 10 punktów procentowych wyższy niż w poprzednich pomiarach. Jednocześnie badani coraz częściej spodziewają się poprawy jakości życia – aktualnie 41 procent.

Bydgoszcz zdaniem mieszkańców zdecydowanie zyskuje na obecności w Unii Europejskiej (80 procent). W najbliższych latach to właśnie unijne środki pomogą nam w realizacji drogowych inwestycji m.in: budowę nowej linii tramwajowej na Szwederowo.
Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ

blanki-8Miejskie programy dobrze znane
Najlepiej rozpoznawalnym programem miejskim jest Bydgoski Budżet Obywatelski (85 proc.), następnie Aktywna Bydgoszcz (64 proc.) oraz Czysta Bydgoszcz (62 proc.). 

Na tle codziennych aspektów życia w Bydgoszczy najlepsze oceny dotyczą wywozu śmieci (80 proc.), zieleni miejskiej (74 proc.), a także oferty kulturalnej (68 proc.) i sportowo-rekreacyjnej (64 proc.). 

ankieta-3Komunikacja – problem do poprawy
Z komunikacji miejskiej korzysta dwóch na trzech mieszkańców.
Wśród użytkowników komunikacji publicznej 41 proc. korzysta z tego rodzaju transportu regularnie (minimum 4-5 razy w tygodniu). 35% bydgoszczan ocenia ją negatywnie.

W ubiegłym roku, jeszcze przed rozpoczęciem badań, zapadły decyzje, które mają poprawić jej funkcjonowanie:

- Jesteśmy w trakcie wymiany całej floty tramwajowej na nowoczesne "niskopodłogowce". Do 2025 roku odbierzemy wszystkie z 40 zamówionych składów.

- W budżecie na 2024 roku najbardziej wzrosły wydatki na transport publiczny (o 17 procent do kwoty ponad 267 mln zł).

- Zaplanowaliśmy zwiększenie pracy przewozowej, której wielkość ma wynieść 18 mln wozokilometrów (w ubiegłym roku było to 17,7 mln wzkm).

- Od nowego roku obsługę części kursów MZK przejął prywatny przewoźnik.

- Miasto zdobyło też środki i jest przed podpisaniem umowy na modernizację zajezdni tramwajowej MZK.

- Przygotowujemy się do budowy nowej linii tramwajowej na Szwederowo.

- W tym roku rozpoczniemy budowę kolejnych przystanków wiedeńskich i przygotowania do dostosowania ronda Jagiellonów (najważniejszego węzła komunikacyjnego) do potrzeb pasażerów z niepełnosprawnościami ruchowymi.

park-and-2Miejsca parkingowe i drogi– zmieniamy filozofię
Połowa bydgoszczan wskazywała również na problem związany z brakiem odpowiedniej liczby miejsc parkingowych.
W salonie Bydgoszczy miasto zdecydowało się jednak wprowadzić jakościową zmianę.
W tym obszarze Bydgoszczy preferowany będzie ruch pieszych, rowerzystów oraz transport publiczny.


per-fin-3Mieszkańcy zwracali również uwagę na przedłużające się remonty, korki, stan dróg i chodników (badanie prowadzono w kulminacyjnym momencie wielu prac nad kanalizacją deszczową prowadzonych przez MWiK).
W tym roku inwestycji powodujących utrudnienia na drogach będzie jednak znacznie mniej. Zaplanowaliśmy przede wszystkim prace na drogach osiedlowych, rewitalizację reprezentacyjnych placów, remonty nawierzchni i mniejsze remonty.

Warto wiedzieć
Badanie zrealizowała firma Instytut badań rynkowych i społecznych.
Realizowano je w grudniu 2023 roku metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
Przeprowadzono je na próbie 1000 mieszkańców.



  1. [FILM] Zielone Torowisko na Szwederowie – prace projektowe w toku
  2. Zamienimy postoje taksówek na miejsca parkingowe dla mieszkańców!
  3. Specjalne wydanie Bydgoskiej Karty Miejskiej
  4. Dodatkowe autobusy Mobilisu wzmocniły komunikację

Seite 34 von 269

  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025