wiata22

Na kolejnych przystankach  ustawiliśmy wiaty. Zadaszone przystanki to standard w przypadku nowych inwestycji.

 

 

 

 

Nowe wiaty ustawiliśmy w 5 lokalizacjach.

  • ks. Schulza/Szubińska (dla linii 32N i 53)
  • Wysoka-Koszarowa (dla linii nr 57)
  • pl. Weysenhoffa (dla linii 52,59,60,64,67)
  • Śniadeckich/Gdańska (dla linii 67)
  • Armii Krajowej/Jeździecka (dla linii 52)

Wiaty w zależności od lokalizacji mają długość 4 lub 6 metrów. Z uwagi na ograniczoną szerokość pasa drogowego na tych przystankach, wszystkie wiaty są wyposażone w szyby z węższymi bokami. Konstrukcja wykonana jest z metalowych profili w kolorze brązowym (na obszarze Śródmieścia) lub granatowym. Panele wykonane są z hartowanego szkła. Boczne szyby są dodatkowo znakowane żółtymi pasami. To rozwiązanie stosowane z myślą o osobach słabo widzących.

Nowe zadaszenia kosztowały 27 tysięcy złotych. Wiosną we wiaty wyposażyliśmy kilka innych przystanków m.in. Szubińska/Piękna.

Wszystkie duże zadania inwestycyjne związane z przebudową dróg i torowisk też połączyliśmy z wymianą bądź ustawieniem nowych wiat.  W tego typu infrastrukturę wyposażyliśmy m.in.  przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej oraz węzeł Szarych Szeregów. Wiosną estetyczne przystanki zyska ulica Grunwaldzka.