Na kolejnych przystankach ustawimy wiaty. Zadaszone przystanki to standard w przypadku nowych inwestycji.
Nowe wiaty pojawią się w 5 lokalizacjach.
- ks. Schulza/Szubińska (dla linii 32N i 53)
- Wysoka-Koszarowa (dla linii nr 57)
- pl. Weyssenhoffa (dla linii 52,59,60,64,67)
- Śniadeckich/Gdańska (dla linii 67)
- Armii Krajowej/Jeździecka (dla linii 52)
Wiaty w zależności od lokalizacji będą miały długość 4 lub 6 metrów. Z uwagi na ograniczoną szerokość pasa drogowego na wymienionych przystankach, wszystkie wiaty wyposażymy w szyby boczne o mniejszej szerokości. Konstrukcja wykonana będzie z metalowych profili w kolorze brązowym (na obszarze Śródmieścia) lub granatowym. Panele wykonane będą z hartowanego szkła. Boczne szyby będą dodatkowo znakowane żółtymi pasami. To rozwiązanie stosowane z myślą o osobach słabo widzących.
Obecnie trwa procedura związana z wyborem wykonawcy zadania. Zależy nam na ich ustawieniu do połowy grudnia. Wiosną we wiaty wyposażyliśmy kilka innych przystanków m.in. Szubińska/Piękna.
Wszystkie duże zadania inwestycyjne związane z przebudową dróg i torowisk też połączyliśmy z wymianą bądź ustawieniem nowych wiat. W tego typu infrastrukturę wyposażyliśmy m.in. przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej oraz węzeł Szarych Szeregów, gdzie rozpoczęliśmy już pierwsze odbiory.