Aktualności

Weiterlesen...W związku z decyzją Rządu RP o zamknięciu cmentarzy informujemy, że w dniach 31 października do 2 listopada 2020 roku (okres Wszystkich Świętych):

- linie autobusowe nr 108, 109, 110 – nie będą kursowały

- komunikacja miejska funkcjonować będzie według standardowych rozkładów jazdy, tj. w dniu:

31.10. (sobota) – według rozkładu sobotniego

01.11 (niedziela) – według rozkładu niedzielnego
02.11 (poniedziałek) – według rozkładu dnia powszedniego

 

Weiterlesen...W poniedziałek, 2 listopada ruszają prace budowlane przy budowie wielopoziomowego parkingu przy ul. Grudziądzkiej 9-15. Pomieści on 570 pojazdów i ułatwi parkowanie w rejonie Starego Miasta. Parking znajdujący się na tym terenie zostanie zamknięty w sobotę 31 października.

Na 6 poziomach zaparkuje 570 pojazdów. 30 miejsc dedykowanych będzie osobom z niepełnosprawnościami. Ze względów konstrukcyjnych i z uwagi na warunki terenowe podzielono go na 2 części. Elewacja budynku utrzymana będzie w kolorze szarym z pionowymi elementami żaluzyjnymi. W centralnym punkcie pojawi się prosty zegar. Ściany budynku zostaną zagospodarowane naturalną zielenią pnącą.

Jedna część parkingu funkcjonować będzie w systemie Park&Ride (zaparkowanie pojazdu i kontunuowanie jazdy komunikacją miejską), natomiast druga - w Strefie Płatnego Parkowania. Obiekt posiadać będzie 2 klatki schodowe wraz z windami.

Inwestycja jest realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawca wejdzie na plac budowy w pierwszych dniach listopada. Na terenie obecnie znajduje się tymczasowy parking, który zostanie zamknięty w sobotę 31 października.

Aby ułatwić mieszkańcom dojście do znajdujących się nieopodal instytucji, planuje się utworzenie tymczasowego przystanku. Autobusy będą zatrzymywały się przy Urzędzie Miasta. Docelowo, w tym miejscu powstanie zatoka, która pozwoli ma sprawną przesiadkę z samochodu na autobus. Dzięki rozwiązaniu wielu bydgoszczan będzie miało krótszą drogę do autobusu.

Budowa wielopoziomowego parkingu potrwa około roku. Wartość inwestycji to niemal 35 mln zł.

W budynku zaplanowano 2 stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych. Miejsca parkingowe znajdą także motocykliści i rowerzyści. Parking dla rowerów znajdzie się przed budynkiem i swoją formą będzie nawiązywał do budynku. W ramach budowy ul. Nowogrudziądzkiej i zagospodarowania terenu zaprojektowano również m.in. budowę i przebudowę: zjazdów, dróg wewnętrznych, chodników, fragmentu ścieżki rowerowej, wiat rowerowych. Pojawią się elementy małej architektury. Utworzone zostanie dojście do parkingu od strony parku Dąbrowskiego.

Weiterlesen...Wydana została decyzja środowiska dla rozbudowy trasy WZ. W oparciu o nią zlecimy opracowanie projektu niezbędnego do rozpoczęcia I etapu zadnia. Dzięki tej inwestycji upłynni się ruch na ul. Kamiennej, na której powstaną dwupoziomowe skrzyżowania.

Trasa WZ w Bydgoszczy to ciąg ulic W. Pileckiego, Artyleryjska i Kamienna od węzła zachodniego do planowanego węzła wschodniego na styku z ulica Fordońską. W ostatnich latach opracowana została wielowariantowa koncepcja rozbudowy tej trasy do układu dwujezdniowego.

Weiterlesen...Początkowo przygotowane zostały 3 warianty. W toku konsultacji społecznych, które zorganizowaliśmy 3 lata temu powstał dodatkowy, czwarty wariant uwzględniający wiele uwag bydgoszczan. Do tych rozwiązań przychyliła się również Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy uznając go za najbardziej zasadny.

Jednocześnie w decyzji wskazano wiele rozwiązań chroniących środowisko zarówno na etapie prac budowlanych jak i po zakończeniu zadania. Również na etapie prac projektowych zwrócimy uwagę wykonawcy, że zależy nam na jak najmniejszej ingerencji w środowisko naturalne.

Weiterlesen...Dwupoziomowe skrzyżowania i estakady
Wariant wybrany w oparciu o konsultacje z mieszkańcami zakłada oprócz dobudowania drugiej jezdni między innymi budowę dwupoziomowych skrzyżowań na połączeniu trasy z ulicami Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego. Przewiduje się budowę drugiego mostu na Brdzie na Jachcicach oraz wiaduktu nad torami kolejowymi w rejonie zakładu Pesy.

Poza tym opracowanie objęło także węzeł wschodni, czyli połączenie drogowe ulic Kamiennej i Lewińskiego wraz z przyległymi ulicami. Dzięki tej inwestycji kierowcy korzystający z Trasy WZ i ulicy Lewińskiego nie będą musieli pokonywać przejazdów kolejowych. Projektowany węzeł ułatwi też wyjazd z ul. Spornej na Fordońską.

Zmodernizowana trasa ma spełniać funkcję ulicy głównej ruchu przyspieszonego, po której będzie można poruszać się z prędkością do 70 km/h. Opracowanie objęło też rozbudowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej w tym m.in.: oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej z systemem odwodnienia, elementami związanymi z transportem publicznym ruchem rowerowym i pieszym, rozbudowę systemu ITS oraz ekrany akustyczne. Odległości między skrzyżowaniami będą nie mniejsze niż 600 metrów.

Inwestycja w etapach
Cała trasa docelowo będzie miała długość 8,6 km. Budowana będzie etapami. W pierwszej kolejności planowana jest realizacja około 1,5 kilometrowego odcinka pomiędzy Gdańską i Wyszyńskiego.
Zlecone zostaną projekty architektoniczno-budowlane i techniczne. W budżecie miasta na ten cel zarezerwowaliśmy 250 tysięcy złotych.
Zakładamy, że dzięki kompleksowej dokumentacji możliwe będzie pozyskanie dofinansowania zewnętrznego na budowę.

Weiterlesen...Ulica Smukalska zmieni się w wygodną i przystosowana do przejazdu autobusów trasę łączącą osiedla Piaski i Smukałę. Powstanie też nowa droga rowerowa. Wcześniej zmodernizowaliśmy część ulicy Smukalskiej w wąwozie oraz ulice Saperów na Jachcicach. W ramach inwestycji ulica Smukalska zostanie przebudowana na 3-kilometrowym odcinku od Błądzimskiej na Piaskach do Rajskiej w Smukale.

W pierwszej kolejności planowana jest całkowita rozbiórka istniejących nawierzchni. Następnie wykonane zostaną nowe odwodnienie i usunięte zostaną kolizje z podziemna infrastrukturą. Ulice oświetlą nowe latarnie. Ostatnim etapem budowy będzie budowa nowej jezdni, drogi rowerowej, przystanków autobusowych i chodników wraz z niezbędnym oznakowaniem.

Weiterlesen...Dla pasażerów, rowerzystów i kierowców
Koncepcja rozbudowy ulicy Smukalskiej przygotowana została we współpracy z Miejską Pracownią Urbanistyczną. Projekt poddano również konsultacjom społecznym. Ulica po gruntownej modernizacji stanie się ważnym połączeniem osiedla Smukała z centrum miasta, pozwalającym na organizację sprawnej komunikacji miejskiej.

 

Trasa ta nie jest obecnie przystosowana do ruchu autobusowego. W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie też pętla przy ul.Rajskiej. Dodatkowo ulica Smukalska stanie się również ważną trasą rowerową dla wielu bydgoszczan podróżujących w kierunku terenów rekreacyjnych w Smukale, Janowie oraz nad Zalewem Koronowskim. Nowa ścieżka rowerowa na Piaskach połączy się ze zwyczajowym szlakiem biegnącym do Myślecinka.

Obecnie został przetarg na prace budowlane. Po podpisaniu umowy zajmą one ponad 2 lata. Prace po odbiorach będą objęte długą 5-letnią gwarancją. 
Warto przypomnieć, że wiosną bieżącoego roku w porozumieniu z Nadleśnictwem Żołędowo wykonane zostały już roboty przygotowawcze w pasie inwestycji.

Dużo prac już za nami

W poprzednich latach wyremontowany został odcinek ul. Smukalskiej od ul. Szamarzewskiego do ul. Błądzimskiej. Gruntownie zmodernizowana została część tej ulicy biegnąca w wąwozie, gdzie również dobudowany został szeroki ciąg pieszo-rowerowy oraz zabezpieczone zostały skarpy. Równie kompleksowy remont przeszła ulica Saperów od ul. Ludwikowo do Żeglarskiej. W tym roku dodatkowo na tej ulicy doświetliliśmy również przejścia dla pieszych.

Seite 190 von 448