• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

1 listopada - zmiany organizacji ruchu przy cmentarzach

Ossoliskich-3Transport publiczny to najlepszy sposób na wygodne poruszanie się po mieście w czasie Wszystkich Świętych. 
Kierowcy natomiast muszą liczyć się na spore utrudnienia w ruchu.
W obrębie cmentarzy pojawią się zakazy wjazdu i parkowania, a na wielu ulicach wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy.

Pierwsze zmiany przy bydgoskich nekropoliach, będą wprowadzane już od najbliższego piątku (29 października).

Kcynska-jaskoczaCMENTARZ PRZY UL. KCYŃSKIEJ:
a). ruch jednokierunkowy na ul. Łabiszyńskiej (dopuszczony kierunek ruchu Szubińska-Kcyńska);
b). ruch jednokierunkowy na ul. Kcyńskiej (odcinek od skrzyżowania z ul. Łabiszyńską do skrzyżowania z ul. Żwirki i Wigury, dopuszczony kierunek ruchu Łabiszyńska-Żwirki i Wigury);
c). ruch jednokierunkowy na ul. Kcyńskiej (odcinek od skrzyżowania z ul. Łabiszyńską do skrzyżowania z ul. Gnieźnieńską, dopuszczony kierunek ruchu Łabiszyńska-Gnieźnieńska);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

CMENTARZ PRZY UL. JASKÓŁCZEJ:
a).ruch jednokierunkowy na ul. Jaskółczej (odcinek pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Żwirki i Wigury a skrzyżowaniem z ul. Gnieźnieńską; dopuszczony kierunek ruchu Żwirki i Wigury-Gnieźnieńska);
b). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Jaskółczej (po stronie północnej);
c). ruch jednokierunkowy na ul. Kossaka (odcinek pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Gnieźnieńską a skrzyżowaniem z ul. Żwirki i Wigury; dopuszczony kierunek ruchu Gnieźnieńska-Żwirki i Wigury);
d). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Kossaka (po stronie południowej);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

chojnickaCMENTARZ PRZY UL. CHOJNICKIEJ:
a). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Wiejskiej (po obu stronach jezdni, odcinek od skrzyżowania z ul. Chełmżyńską do skrzyżowania z ul. Deszczową);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00


toruskaCMENTARZ PRZY UL. TORUŃSKIEJ:
a). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Spokojnej (po stronie zachodniej);
b). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Władysława Bełzy (po stronie południowej, odcinek od skrzyżowania z ul. Cienistą do skrzyżowania z ul. Spokojną);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

wislana-1CMENTARZ PRZY UL. WIŚLANEJ:
a). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Fordońskiej (jezdnia południowa, odcinek od skrzyżowania z ul. Kapliczną do skrzyżowania z ul. Wiślaną), ul. Wiślanej (po stronie wschodniej) oraz na ul. Więcka (po stronie południowej i północnej na całej długości);
b). wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Wiślanej (odcinek od skrzyżowania z ul.Fordońską do skrzyżowania z ul. Więcka; dopuszczony kierunek ruchu od ul. Fordońskiej w stronę cmentarza) oraz ul. Więcka (odcinek od skrzyżowania z ul. Wiślaną do skrzyżowania z ul. Skandynawską; dopuszczony kierunek ruchu Wiślana - Skandynawska);
c). wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Wiślanej ze sposobem parkowania równolegle do krawężnika (odcinek od posesji nr 4 do ul. Więcka);
d). czasowa likwidacja ścieżek rowerowych;
e). wprowadzenie alternatywnego objazdu dla ul. Fordońskiej ulicami: Przemysłową, Witebską, Wyszogrodzką.

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 22.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

artyleryjska-ludwikowo-11CMENTARZ PRZY UL. ARTYLERYJSKIEJ I UL. LUDWIKOWO:
Etap I
a). wprowadzenie nakazu skrętu w prawo z ul. Rynkowskiej w ul. Pileckiego.

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 29.10.2021 roku od godz. 04.00 do 30.10.2021 roku do godz. 22.00

Etap II
a). utrzymanie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Artyleryjskiej;
b). czasowa likwidacja ścieżki rowerowej na ul. Pileckiego, ul. Artyleryjskiej, ul. Zaświat i ul. Zygmunta Augusta;
c). wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Rynkowskiej (dopuszczony kierunek ruchu Pileckiego-Putza);
d). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Rynkowskiej (po stronie zachodniej na odcinku od skrzyżowania z ul. Pileckiego do wjazdu na cmentarz, po stronie wschodniej od wjazdu na cmentarz do ul. Putza);
e). wprowadzenie „zakazu postoju" (po stronie wschodniej od końca oznakowania poziomego w postaci linii podwójnej ciągłej do wjazdu na cmentarz);
f). wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Rynkowskiej ze sposobem parkowania równolegle do krawężnika (po stronie zachodniej odcinek od wjazdu na cmentarz do ul. Putza);
g). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Putza (po obu stronach jezdni);
h). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Ludwikowo (po obu stronach jezdni, odcinek od ul. Putza do linii lasu);
i). wyłączenie z ruchu odcinka ul. Ludwikowo od ul. Putza do wjazdu do PESY;
j). wyznaczenie jednokierunkowego objazdu lasem dla pojazdów wyjeżdżających z obszaru przy cmentarzu przy ul. Rynkowskiej;
k). wygrodzenie na ul. Zaświat skraju rampy kolejowej.

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 30.10.2021 roku od godz. 22.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

Uwaga!
- 1 listopada zostanie umożliwione parkowanie pojazdów na parkingach przy siedzibie firmy Pesa Bydgoszcz SA przy ul. Pileckiego.
- Przejście dla pieszych w poziomie szyn pomiędzy cmentarzami przy ul. Zaświat i ul. Ludwikowo podobnie jak w latach ubiegłych nie będzie możliwe!

stawowa-11CMENTARZ PRZY UL. STAWOWEJ:
a). wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Stawowej ze sposobem parkowania równolegle do krawężnika (po stronie południowej na odcinku od przystanku autobusowego do ul. Lotników);
b). wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Ostroroga (dopuszczony kierunek ruchu Władysława IV - Lotników);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 30.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

Dodatkowo na potrzeby komunikacji publicznej zostanie udostępniona nieczynna do tej pory zatoka autobusowa przy skrzyżowaniu ulic Sułkowskiego –Modrzewiowa. Zorganizowany przystanek będzie funkcjonował w dniach 29.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11 2021 roku do godz. 24.00. W związku z powyższym parkowanie w tym miejscu będzie w tym czasie niemożliwe.

objazd-torunZ uwagi na bezpieczeństwo prosimy o bezwzględne stosowanie się do tymczasowego oznakowania oraz poleceń służb porządkowych, regulujących ruch w obrębie bydgoskich cmentarzy.

Polecamy jednak podróż komunikacją miejską szczególnie, że 1 listopada można podróżować za darmo.

Postępują prace na Rynku w Starym Fordonie.

fordon-7Zakończone zostały wszystkie prace podziemne. Układana jest już nawierzchnia oraz montowana fontanna w centralnej części rynku.

Nadal też trwają prace przy rewitalizacji pobliskich uliczek i terenów zielonych pomiędzy ulicą Bydgoską i brzegiem Wisły.


fordon-2W tym tygodniu betonowana była płyta przyszłej fontanny.
Docelowo będzie ona miała formę płytkiej, 5-centymetrowej niecki o średnicy ok. 22 metrów.
W późniejszym etapie zamontowane zostaną jeszcze dysze i elektronika.

Na płycie rynku prowadzone są też prace przy układaniu nawierzchni i odwodnieniu.

fordon-3Pomnik Poległych który został przesunięty bliżej kościoła, został już oczyszczony a jego brakujące i zniszczone elementy uzupełnione.
Zostanie on jeszcze dodatkowo zabezpieczony przed warunkami atmosferycznymi.
Konstrukcja wykonana z piaskowca, nie jest bowiem najtrwalsza.


fordon-4Na terenie inwestycji zakończyły się już prace archeologiczne.
Obecnie trwa przygotowanie wariantowej koncepcji wyeksponowania tzw. „grobu popielnicowego"(sprzed 2500 lat). Został on odnaleziony w tym miejscu w trakcie prac archeologicznych.
Rozważane są różne lokalizacje zarówno w obszarze płyty, jak i poza nią.

fordon-6
Po wykonaniu wszystkich robót przy nawierzchni pojawią się jeszcze dodatkowo lampy uliczne, więcej zieleni, mała architektura oraz szereg innych rozwiązań podnoszących estetykę tego miejsca.

Przypominamy, że zamknięta dla ruchu nadal jest wschodnia jezdnia rynku (wjazd w kierunku ulicy Cechowej).
Funkcjonuje też tymczasowy parking przy ul. Ordynackiej.

Rewitalizacja Rynku w Starym Fordonie to koszt ponad 7 mln zł.

fordon-5Przypominamy, że nadal też trwa rewitalizacja nabrzeża Wisły.
Wykonana została już większość robót na ul. A. Frycza Modrzewskiego, Sikorskie, Zakładowej i ul. Rybaki
Prace kontynuowane są na ul. Kapeluszników, Filomatów i Promenada.

Pojawiła się już nowa nawierzchnia pieszo - jezdni oraz dodatkowe miejsca postojowe.
Docelowo przy nabrzeżu wiślanym zaplanowano między innymi budowę: boiska, toru do jazdy wyczynowej rowerem, miejsc wypoczynku, placu zabaw i ścianek do wspinaczki.

Ruszają dalsze prace naprawcze na wiaduktach Warszawskich

wwarszawski-127 października podpisana została umowa z wykonawcą, który wykona szereg napraw umożliwiających funkcjonowanie obiektów na ul. Fordońskiej przez kilka kolejnych lat.

W pierwszej połowie bieżącego roku pod wiaduktami ustawionych zostało 8 podpór.
Pozwoliły one wzmocnić wiadukty i udostępnić ruch na wszystkich pasach jezdni.
Usprawniło to zdecydowanie komunikację pomiędzy centrum miasta a Fordonem.

Prędkość na obiektach została jednak ograniczona do 30 km/h, a pojazdy ciężarowe mogą poruszać się wyłącznie prawy pasem ruchu (od strony chodnika).
Pas lewy na każdym z obiektów jest przeznaczony dla pojazdów o wadze nie przekraczającej 3,5 t. i szerokości 2,2 m.
W celu zapewnienia przestrzegania powyższych ograniczeń, obiekt jest monitorowany.

Wszystkie działania przeprowadzone na obiektach w tym roku pozwoliły nie tylko udostępnić na nich ruch, ale umożliwiły też przeprowadzić dalsze prace naprawcze pod obiektem.

27 października podpisana została umowa z firmą Kormost.
Prace naprawcze i konserwacyjne, będą realizowane tylko pod obiektem i nie będą miały one wpływu na ruch na obiekcie.

Roboty potrwają : co najmniej 3 miesiące.
Koszt zadania w podstawowym zakresie to niespełna 930 000 zł.

Należy podkreślić, że zamówienie jest realizowane w trybie projektuj i buduj, a nad przebiegiem i zakresem prac projektowych i robót budowlanych czuwa, oprócz nadzoru ZDMiKP, również nadzór ekspercki, podobnie jak to ma miejsce na Moście Uniwersyteckim.

warszawski-2Przyszłość wiaduktów Warszawskich
Warto przypomnieć, że wykonane podpory i prace naprawcze mają charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną ekspertyzą pozwolą użytkować obiekt jeszcze tylko przez około 10 lat.

Przygotowaliśmy już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych Wiaduktów Warszawskich:
I. Prace przygotowawcze, koncepcje, dokumentacja techniczna:
• wykonanie szeregu napraw umożliwiających przedłużenie funkcjonalności obiektu do roku 2030 - realizowane
• ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji projektowej dla rozbiórki i budowy nowych obiektów – rok 2022, wykonanie koncepcji w latach 2022-2023,
• ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej (projekt architektoniczno-budowlany wraz z projektami technicznymi) dla rozbiórki i budowy nowych obiektów – rok 2023, realizacja w latach 2023-2025.

II. Realizacji inwestycji:
• uzyskanie pozwolenia na budowę – rok 2025.
• przeprowadzenie procedury wyłonienia wykonawcy robót budowlanych – rok 2026.
• rozbiórka i budowa nowych obiektów inżynierskich: lata 2026 – 2029.

Zgodnie z planami, zakładamy, że w okresie 2026 -2029 roku rozpoczną się rzeczywiste prace związane realizacją w tym obszarze Miasta nowej i w pełni nowoczesnej przeprawy, odpowiedniej do obecnych warunków technicznych, obciążeń i natężeń ruchu.
Szacowany obecnie wstępnie koszt budowy nowej przeprawy to ok. 200 mln.

warszawskieWarto wiedzieć
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych rozwiązań. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.

Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji. Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.

Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego.
W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.


Bydgoski Rower Aglomeracyjny – koniec sezonu 2021

rower-4431 października kończy się umowa na obsługę roweru aglomeracyjnego w Bydgoszczy. Mimo trudnej sytuacji w tej branży, rower miejski nadal funkcjonuje, choć niestety ze  znacznie mniejszym zainteresowaniem niż jeszcze kilka lat temu.

W tegorocznym sezonie z uwagi na doświadczenia roku poprzedniego związane z pandemią, obowiązywał w naszym mieście system pomostowy. Umowy została podpisana na jeden sezon a  usługę oparto wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach.

To rozwiązania wprowadzono mając na uwadze sytuację epidemiologiczną w roku 2020-2021, spadającą liczbę wypożyczeń, trudną sytuację tej branży w innych miastach Polski oraz problemy z produkcją komponentów do takich systemów rowerowych.

W roku 2021 uruchomiliśmy system bez ponoszenia dodatkowych kosztów licząc na szybkie odrodzenie się tego alternatywnego segmentu komunikacji miejskiej.

rowerr-3Rower BRA - podsumowanie sezonu
W roku bieżącym Bydgoszczanie mieli do dyspozycji prawie 500 rowerów, które można było wypożyczyć w 56 stacjach finansowanych przez Miasto.

Najwięcej wypożyczeń operator systemu odnotował w maju i czerwcu.
W ciągu tych dwóch miesięcy rower wypożyczono ponad 20 tysięcy razy. Liczba wypożyczeń była i tak o 25% mniejsza niż w tym samym okresie 2020 roku.

Przez kolejne wakacyjne miesiące (lipiec, sierpień) rower wypożyczono ponad 16 tysięcy razy i również ten wynik w zakresie liczby wypożyczeń był mniejszy o 50% niż w roku ubiegłym.
We wrześniu liczba wypożyczeń wynosiła ponad 5 tysięcy i była mniejsza o blisko 70% niż we wrześniu 2020 roku.

W całym sezonie 2021 roku rower BRA wypożyczono ponad 50 tysięcy razy.
Średni czas wypożyczenia roweru to 24 minuty.

Trudne czasy roku 2020 i 2021 spowodowały tez znaczne zmniejszenie liczby aktywnych osób zarejestrowanych w systemie.
Niestety okres trwającej pandemii Covid zmienił trwale nastawienie osób dotychczas korzystających z rowerów publicznych.
Pomimo większej liczby dróg rowerowych w mieście, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, co roku traci użytkowników.

rowe-2Tendencja spadkowa utrzymała się również w roku 2021.
Wpływ na spadającą liczbę wypożyczeń miała niewątpliwie nie tylko pandemia, okresowe zawieszenie systemu w ramach obostrzeń, pojawienie się w mieście elektrycznych hulajnóg, skuterów elektrycznych ale również zakup indywidualnych rowerów przez dotychczasowych użytkowników systemu BRA.

Ponadto pandemia ograniczyła też dostępność do części zamiennych do rowerów.
Spadek popularności rowerów publicznych ma obecnie tendencję ogólnokrajową.

rowe-1Rower BRA - plany
Analizę funkcjonowania systemu BRA przedstawiliśmy na posiedzeniu Zespołu do spraw polityki rowerowej Miasta Bydgoszczy. Biorąc pod uwagę obecną sytuację zmierzamy wspólnie do kontynuacji obecnego „systemu pomostowego" również w sezonie 2022.

Obecnie planujemy zabezpieczenie odpowiednich środków finansowych w planie budżetu Miasta pod tego typu rozwiązanie.
Po zatwierdzeniu i przyznaniu przedmiotowych środków, będzie można przeprowadzić postępowanie przetargowe na usługę dotyczącą zarządzania i eksploatacji obecnych stacji i rowerów.

Przypominamy, że obsługa BRA w 2021 roku, kosztowała blisko 1,3 mln zł.
Usługę świadczyła firma Homeport Polska Sp. zo.o z Warszawy, która jako jedyna zgłosiła się w ubiegłorocznym przetargu.

  1. Nowe latarnie LED na kolejnych ulicach
  2. Jesienne nasadzenia wzdłuż ul. Kujawskiej
  3. Rozpoczynamy doświetlanie kolejnych przejść dla pieszych
  4. Nowe sygnalizacje poprawią bezpieczeństwo.

Seite 158 von 472

  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025