Aktualności
Ulica Smukalska - prace w toku
Prawie 3-kilometrowy odcinek łączący osiedle Piaski i Smukałę zostanie dostosowany do przejazdu autobusów oraz ruchu rowerowego. Obecnie postępują zaawansowane prace budowalne. Z każdym tygodniem zakres robót jest rozszerzany.
Uwaga kierowcy mamy zmiany w organizacji ruchu.
Do tej pory usunięta została większość drzew i krzewów oraz został wykarczowany teren.
Kontynuowana jest budowa kanalizacji deszczowej.
Na ul. Smukalskiej od ul. Błądzimskiej do ul. Drzycimskiej (ok., 400 m.) obowiązuje ruch wahadłowy sterowany za pomocą całodobowej sygnalizacji świetlnej. W związku z powyższym zamknięty został wlot ulicy Smętowskiej.
Na przedmiotowym odcinku po zakończeniu robót rozbiórkowych nawierzchni, Wykonawca prowadził przebudowę infrastruktury podziemnej oraz budowę kanału deszczowego.
Tym samym już niebawem będzie można już przystąpić do układania poszczególnych warstw nawierzchni.
Wykonawca prowadzi też prace na pozostałych odcinkach inwestycji.
Trwają roboty przy układaniu pierwszych warstw podbudowy. Ponadto sukcesywnie wykonywane są kolejne zlewnie kanalizacji deszczowej.
W przeciągu dwóch tygodni wprowadzone zostanie zwężenie, które pozwoli na usunięcie kolizji sieci podziemnej, znajdującej się obecnie w istniejącej nawierzchni ulicy Smukalskiej.
Na terenie prac obowiązują przewężenia i ograniczenia prędkości.
Apelujemy więc do kierowców o ostrożność i uważne spoglądanie na znaki.
Smukalska – dla autobusów i rowerzystów
Przypominamy, że w ramach inwestycji ulica Smukalska ma zostać przebudowana na 3 km odcinku od ul. Błądzimskiej na Piaskach do ul. Rajskiej w Smukale. W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie też pętla autobusowa przy ul. Rajskiej. Pojawi się nowa nawierzchnia, chodniki, drogi rowerowe, oświetlenie a cała trasa będzie dostosowana do ruchu autobusowego.
Wykonawcą robót jest firma Strabag
Prace budowlane zajmą 2 lata.
Koszt inwestycji to prawie 25,5 mln zł.
Inwestycja realizowana przez ZDMiKP w porozumieniu z miejskimi wodociągami.
Rozstrzygnięcie konkursu na handel okolicznościowy przy cmentarzach
Konkurs ofert dla handlu okolicznościowego w okresie: "Wszystkich Świetych" przy bydgoskich nekropoliach w roku 2021 wygrała firma Pani Elżbiety Leśniewskiej.
Rondo Jagiellonów – ruszają pierwsze prace projektowe
17 sierpnia podpisaliśmy umowę na opracowanie wielowariantowej koncepcji programowo-przestrzennej, której głównym celem będzie przystosowanie przejścia pod rondem Jagiellonów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Obiekt wybudowany blisko 50 lat temu nie spełnia już wielu współczesnych standardów.
Prace projektowe przeprowadzi bydgoska firma BAK Sp. z.o o, która na wykonanie prac projektowych będzie miała 12 miesięcy.
Wartośc zadania to ponad 356 tys. zł brutto.
Głównym celem projektantów ma być przygotowanie minimum trzech wariantów, które będą podstawą do dalszych decyzji w sprawie do przebudowy czy też rozbudowy tego skrzyżowania.
Projektanci mają zaproponować i sprawdzić rozwiązania, w ramach których wyznaczone zostanie: naziemne przejście dla pieszych lub przebudowane zostaną schody do przejścia podziemnego i dobudowane zostaną windy.
Trzeci wariant ma być autorską propozycją projektantów.
Plany projektowe dotyczyć mogą też przebudowy istniejących jezdni ulic: Jagiellońskiej, Bernardyńskiej i 3 Maja. W przygotowanym wariancie należy bowiem ująć konieczne korekty układu geometrii i organizacji ruchu skrzyżowania oraz organizacji ruchu wszystkich wlotów w zależności od rekomendowanego wariantu.
W przypadku, jeżeli ekspertyza techniczna wykaże brak możliwości wykorzystania istniejącej konstrukcji, należy przewidzieć jej przebudowę w niezbędnym zakresie lub rozbiórkę i budowę nowej.
Trzeba mieć jednak świadomość, że obecne przejście podziemne jak i rozwiązania na samym rondzie, mają bardzo ograniczone możliwości do ewentualne rozbudowy (gęsta zabudowa, duże natężenia ruchu, brak dostępności terenu). Projektanci muszą więc sprawdzić każde rozwiązanie pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym.
Historia
Rondo Jagiellonów w obecnym kształcie powstało blisko 50 lat temu. W pierwotnych założeniach miało ono pełnić też funkcję schronu dla mieszkańców.
To obecnie jeden z największych węzłów komunikacyjnych w mieście – przez rondo przejeżdżają bowiem niemal wszystkie bydgoskie linie tramwajowe oraz kilka linii autobusowych.
Największym problemem na rodzie jest przede wszystkim brak dostępności dla osób niepełnosprawnych, starszych oraz osób z wózkami dziecięcymi.
Praca szuka człowieka.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłasza nabór na wolne stanowiska urzędnicze:
Od Asystenta Inspektora Nadzoru do Inspektora Nadzoru w Zespole Torowo - Sieciowym - szczegóły TUTAJ
Inspektor Nadzoru branży drogowej w Wydziale Utrzymania i Ewidencji – szczegóły TUTAJ
Dwóch Inspektorów Nadzoru branży drogowej w Wydziale Realizacji Inwestycji - szczegóły TUTAJ oraz TUTAJ
Drożnik w Obwodzie Drogowym ZDMiKP – 2 stanowiska pracy – szczegóły dostęne w Powiatowym Urzędzie Pracy
Zapraszamy do składania ofert