Aktualności

Weiterlesen...Intensywnie przygotowujemy się do rozbudowy ulicy Nakielskiej. Jeszcze tej jesieni chcemy wybrać wspólnie z bydgoszczanami najlepszy sposób przebudowy odcinka ważnej arterii od ul. Nasypowej do ronda Grunwaldzkiego.
Od 10 listopada zapraszamy mieszkańców na konsultacje społeczne.

Inwestycja na ulicy Nakielskiej realizowana będzie w etapach.

odcinek Łochowska-Nasypowa – dla tej części odbyły się już konsultacje, kończą się prace projektowe i uzyskiwane są niezbędne pozwolenia.
odcinek wiadukt-Nasypowa - opracowano koncepcję programowo-przestrzenną, 10 listopada rozpoczynamy konsultacje społeczne
odcinek Nasypowa – Rondo Grunwaldzkie – opracowano warianty przekrojów poprzecznych ulicy, 10 listopada rozpoczynamy konsultacje społeczne.

- Wszystkie warianty zakładają brak wyburzeń. Pas drogowy zostanie wpisany w granice istniejącej zabudowy i zachowane zostaną budynki tworzące obustronne pierzeje ulicy. To jeden z często pojawiających się już postulatów mieszkańców, który uwzględniliśmy przed formalnym rozpoczęciem konsultacji – podkreśla zastępca prezydenta Bydgoszczy, Mirosław Kozłowicz.
 
Weiterlesen...Gdzie i kiedy?
Konsultacje trwają od 10 listopada do 20 grudnia br.
Mają zasięg ogólnomiejski, są skierowane do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy.

Opinie będzie można (od 10 listopada) wyrazić za pomocą karty konsultacyjnej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/nakielska
Zależy nam na oddaniu głosu na konkretny wariant oraz zgłoszeniu własnych uwag i wniosków.

W ramach konsultacji odbędzie się również spotkanie z projektantem, pracownikami miasta koordynującymi przygotowanie zadania oraz wiceprezydentem Mirosławem Kozłowiczem. Będzie to okazja do uzyskania dodatkowych informacji.

Już teraz zapraszamy do wysyłania pytań na adres: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!.

Planowane jest również spotkanie konsultacyjno-informacyjne na osiedlu Miedzyń.

Weiterlesen...Różne warianty. 
Po szczegółowych analizach oraz mając na uwadze dużą wartość historycznej zabudowy wzdłuż najważniejszej ulicy osiedla Wilczak, projektanci zalecają wybór pomiędzy dwoma podstawowymi wariantami. Kluczowym elementem zmian będzie podniesienie bezpieczeństwa oraz płynności ruchu szczególnie dla komunikacji publicznej.

• Z wiedeńskimi przystankami -
 w tym wariancie na jednoprzestrzennej jezdni funkcjonowałyby po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Weiterlesen...Tramwaje korzystałyby ze środkowych pasów ruchu, a na zewnętrznych pasach ruchu powstaną przystanki wiedeńskie (Model 1).






Weiterlesen...Możliwe jest również zarezerwowanie torowiska wyłącznie dla pojazdów komunikacji publicznej, czyli stworzenie trambuspasów (Model 2).

Tam gdzie będzie to możliwe pomiędzy wewnętrznymi pasami ruchu wygospodarowane zostaną miejsca na lewoskręty. Ograniczyłoby to blokowanie ruchu na pasach, którym poruszałyby się tramwaje. Autobusy poruszałyby się na zasadach ogólnych korzystając również z przystanków wiedeńskich. Wybór takiego wariantu nie pozwala jednak na wprowadzenie ścieżek rowerowych.
Weiterlesen...
Ciąg rowerowy zostałby wyprowadzony od ul. Nakielskiej w kierunku Starego Kanału Bydgoskiego i dalej w kierunku ronda Grunwaldzkiego. Konieczne byłoby „wyprowadzenie" torowiska tramwajowego poza jezdnię w rejonie skrzyżowania z ul. Czerwonego Krzyża.

• Z rowerowymi drogami - W takim układzie jezdnia składałaby się z trzech pasów ruchu (Model 3).

Weiterlesen...Zewnętrzne prowadziłyby wspólny ruch tramwajowy, autobusowy i samochodowy. Natomiast środkowa część jezdni umożliwiłaby wytyczenie lewoskrętów oraz azyli na przejściach dla pieszych. Taki układ jezdni pozwoliłby dodatkowo na wydzielenie poza jezdnią obustronnych dróg rowerowych. Wejście do tramwaju lub autobusu odbywałoby się bezpośrednio z chodnika, bez konieczności wkraczania pieszych na jezdnię. Wszystkie parametry zaproponowanych rozwiązań uwzględniają szereg norm i wymogów jakim muszą odpowiadać drogi publiczne (szerokości pasów ruchu, promienie skrętu, odległości od budynków itp.).

Weiterlesen...Płynny ruch na skrzyżowaniu z Nasypową
Konsultacje będą dotyczyć rónież rozwiązań projektowych wokół wiaduktu kolejowego.

Ta część dokumentacji powstała zgodnie z uwagami mieszkańców złożonych podczas rozmów o odcinku od ul. Łochowskiej do wiaduktu.

Eksperci po rozmowach z kolejarzami uznali, że ze względu na planowaną inwestycję PKP PLK (koncepcję rozbudowy linii kolejowej wraz z projektem przebudowy wiaduktu kolejowego i projektem przystanków kolejowych) warto zaprojektować nową pętlę tramwajowo-autobusową po zachodniej stronie torów i skoordynować oba zadania. Powstałby w ten sposób kolejny zintegrowany węzeł komunikacyjny pozwalający na wygodne przesiadki pomiędzy różnymi środkami transportu publicznego, a także umożliwiający zaplanowanie parkingu P+R.

Na tym etapie kolejowa spółka PKP PLK nie określiła jednak szczegółowego zakresu swojej inwestycji, co nie pozwala na dostosowanie dokumentacji rozbudowy ul. Nakielskiej do kolejowych rozwiązań w obrębie wiaduktu.

W przypadku braku realizacji zadania kolejowego konieczne będzie opracowanie dokumentacji i budowa tymczasowej pętli po wschodniej stronie torów oraz dostosowanie układu drogowego do istniejącego wiaduktu.

Weiterlesen...Przebudowa torów tramwajowych na wysokości ul. Nasypowej jest niezbędna by ograniczyć zatory pojawiające się w tej części ul. Nakielskiej. Zabudowanym torowiskiem w kierunku centrum (w stronę kościoła) mogłyby również poruszać się autobusy. Po obu stronach funkcjonować mają również drogi rowerowe.

Inwestycja wybrana przez Bydgoszczan
Przebudowa ul. Nakielskiej w konsultacjach mieszkańców na priorytetowe inwestycje zdobyła 4680 głosów.

Zajęła drugie miejsce tuż za rewitalizacją nabrzeży Brdy.

Weiterlesen...Transport publiczny to najlepszy sposób na wygodne poruszanie się po mieście w czasie Wszystkich Świętych. 
Kierowcy natomiast muszą liczyć się na spore utrudnienia w ruchu.
W obrębie cmentarzy pojawią się zakazy wjazdu i parkowania, a na wielu ulicach wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy.

Pierwsze zmiany przy bydgoskich nekropoliach, będą wprowadzane już od najbliższego piątku (29 października).

Weiterlesen...CMENTARZ PRZY UL. KCYŃSKIEJ:
a). ruch jednokierunkowy na ul. Łabiszyńskiej (dopuszczony kierunek ruchu Szubińska-Kcyńska);
b). ruch jednokierunkowy na ul. Kcyńskiej (odcinek od skrzyżowania z ul. Łabiszyńską do skrzyżowania z ul. Żwirki i Wigury, dopuszczony kierunek ruchu Łabiszyńska-Żwirki i Wigury);
c). ruch jednokierunkowy na ul. Kcyńskiej (odcinek od skrzyżowania z ul. Łabiszyńską do skrzyżowania z ul. Gnieźnieńską, dopuszczony kierunek ruchu Łabiszyńska-Gnieźnieńska);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

CMENTARZ PRZY UL. JASKÓŁCZEJ:
a).ruch jednokierunkowy na ul. Jaskółczej (odcinek pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Żwirki i Wigury a skrzyżowaniem z ul. Gnieźnieńską; dopuszczony kierunek ruchu Żwirki i Wigury-Gnieźnieńska);
b). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Jaskółczej (po stronie północnej);
c). ruch jednokierunkowy na ul. Kossaka (odcinek pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Gnieźnieńską a skrzyżowaniem z ul. Żwirki i Wigury; dopuszczony kierunek ruchu Gnieźnieńska-Żwirki i Wigury);
d). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Kossaka (po stronie południowej);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

Weiterlesen...CMENTARZ PRZY UL. CHOJNICKIEJ:
a). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Wiejskiej (po obu stronach jezdni, odcinek od skrzyżowania z ul. Chełmżyńską do skrzyżowania z ul. Deszczową);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00


Weiterlesen...CMENTARZ PRZY UL. TORUŃSKIEJ:
a). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Spokojnej (po stronie zachodniej);
b). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Władysława Bełzy (po stronie południowej, odcinek od skrzyżowania z ul. Cienistą do skrzyżowania z ul. Spokojną);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

Weiterlesen...CMENTARZ PRZY UL. WIŚLANEJ:
a). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Fordońskiej (jezdnia południowa, odcinek od skrzyżowania z ul. Kapliczną do skrzyżowania z ul. Wiślaną), ul. Wiślanej (po stronie wschodniej) oraz na ul. Więcka (po stronie południowej i północnej na całej długości);
b). wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Wiślanej (odcinek od skrzyżowania z ul.Fordońską do skrzyżowania z ul. Więcka; dopuszczony kierunek ruchu od ul. Fordońskiej w stronę cmentarza) oraz ul. Więcka (odcinek od skrzyżowania z ul. Wiślaną do skrzyżowania z ul. Skandynawską; dopuszczony kierunek ruchu Wiślana - Skandynawska);
c). wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Wiślanej ze sposobem parkowania równolegle do krawężnika (odcinek od posesji nr 4 do ul. Więcka);
d). czasowa likwidacja ścieżek rowerowych;
e). wprowadzenie alternatywnego objazdu dla ul. Fordońskiej ulicami: Przemysłową, Witebską, Wyszogrodzką.

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 31.10.2021 roku od godz. 22.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

Weiterlesen...CMENTARZ PRZY UL. ARTYLERYJSKIEJ I UL. LUDWIKOWO:
Etap I
a). wprowadzenie nakazu skrętu w prawo z ul. Rynkowskiej w ul. Pileckiego.

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 29.10.2021 roku od godz. 04.00 do 30.10.2021 roku do godz. 22.00

Etap II
a). utrzymanie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Artyleryjskiej;
b). czasowa likwidacja ścieżki rowerowej na ul. Pileckiego, ul. Artyleryjskiej, ul. Zaświat i ul. Zygmunta Augusta;
c). wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Rynkowskiej (dopuszczony kierunek ruchu Pileckiego-Putza);
d). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Rynkowskiej (po stronie zachodniej na odcinku od skrzyżowania z ul. Pileckiego do wjazdu na cmentarz, po stronie wschodniej od wjazdu na cmentarz do ul. Putza);
e). wprowadzenie „zakazu postoju" (po stronie wschodniej od końca oznakowania poziomego w postaci linii podwójnej ciągłej do wjazdu na cmentarz);
f). wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Rynkowskiej ze sposobem parkowania równolegle do krawężnika (po stronie zachodniej odcinek od wjazdu na cmentarz do ul. Putza);
g). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Putza (po obu stronach jezdni);
h). wprowadzenie „zakazu zatrzymywania się" na ul. Ludwikowo (po obu stronach jezdni, odcinek od ul. Putza do linii lasu);
i). wyłączenie z ruchu odcinka ul. Ludwikowo od ul. Putza do wjazdu do PESY;
j). wyznaczenie jednokierunkowego objazdu lasem dla pojazdów wyjeżdżających z obszaru przy cmentarzu przy ul. Rynkowskiej;
k). wygrodzenie na ul. Zaświat skraju rampy kolejowej.

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 30.10.2021 roku od godz. 22.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

Uwaga!
- 1 listopada zostanie umożliwione parkowanie pojazdów na parkingach przy siedzibie firmy Pesa Bydgoszcz SA przy ul. Pileckiego.
- Przejście dla pieszych w poziomie szyn pomiędzy cmentarzami przy ul. Zaświat i ul. Ludwikowo podobnie jak w latach ubiegłych nie będzie możliwe!

Weiterlesen...CMENTARZ PRZY UL. STAWOWEJ:
a). wyznaczenie miejsc parkingowych na ul. Stawowej ze sposobem parkowania równolegle do krawężnika (po stronie południowej na odcinku od przystanku autobusowego do ul. Lotników);
b). wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ul. Ostroroga (dopuszczony kierunek ruchu Władysława IV - Lotników);

termin wprowadzenia organizacji ruchu:
od 30.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11.2021 roku do godz. 01.00

Dodatkowo na potrzeby komunikacji publicznej zostanie udostępniona nieczynna do tej pory zatoka autobusowa przy skrzyżowaniu ulic Sułkowskiego –Modrzewiowa. Zorganizowany przystanek będzie funkcjonował w dniach 29.10.2021 roku od godz. 20.00 do 02.11 2021 roku do godz. 24.00. W związku z powyższym parkowanie w tym miejscu będzie w tym czasie niemożliwe.

Weiterlesen...Z uwagi na bezpieczeństwo prosimy o bezwzględne stosowanie się do tymczasowego oznakowania oraz poleceń służb porządkowych, regulujących ruch w obrębie bydgoskich cmentarzy.

Polecamy jednak podróż komunikacją miejską szczególnie, że 1 listopada można podróżować za darmo.

Weiterlesen...Zakończone zostały wszystkie prace podziemne. Układana jest już nawierzchnia oraz montowana fontanna w centralnej części rynku.

Nadal też trwają prace przy rewitalizacji pobliskich uliczek i terenów zielonych pomiędzy ulicą Bydgoską i brzegiem Wisły.


Weiterlesen...W tym tygodniu betonowana była płyta przyszłej fontanny.
Docelowo będzie ona miała formę płytkiej, 5-centymetrowej niecki o średnicy ok. 22 metrów.
W późniejszym etapie zamontowane zostaną jeszcze dysze i elektronika.

Na płycie rynku prowadzone są też prace przy układaniu nawierzchni i odwodnieniu.

Weiterlesen...Pomnik Poległych który został przesunięty bliżej kościoła, został już oczyszczony a jego brakujące i zniszczone elementy uzupełnione.
Zostanie on jeszcze dodatkowo zabezpieczony przed warunkami atmosferycznymi.
Konstrukcja wykonana z piaskowca, nie jest bowiem najtrwalsza.


Weiterlesen...Na terenie inwestycji zakończyły się już prace archeologiczne.
Obecnie trwa przygotowanie wariantowej koncepcji wyeksponowania tzw. „grobu popielnicowego"(sprzed 2500 lat). Został on odnaleziony w tym miejscu w trakcie prac archeologicznych.
Rozważane są różne lokalizacje zarówno w obszarze płyty, jak i poza nią.

Weiterlesen...
Po wykonaniu wszystkich robót przy nawierzchni pojawią się jeszcze dodatkowo lampy uliczne, więcej zieleni, mała architektura oraz szereg innych rozwiązań podnoszących estetykę tego miejsca.

Przypominamy, że zamknięta dla ruchu nadal jest wschodnia jezdnia rynku (wjazd w kierunku ulicy Cechowej).
Funkcjonuje też tymczasowy parking przy ul. Ordynackiej.

Rewitalizacja Rynku w Starym Fordonie to koszt ponad 7 mln zł.

Weiterlesen...Przypominamy, że nadal też trwa rewitalizacja nabrzeża Wisły.
Wykonana została już większość robót na ul. A. Frycza Modrzewskiego, Sikorskie, Zakładowej i ul. Rybaki
Prace kontynuowane są na ul. Kapeluszników, Filomatów i Promenada.

Pojawiła się już nowa nawierzchnia pieszo - jezdni oraz dodatkowe miejsca postojowe.
Docelowo przy nabrzeżu wiślanym zaplanowano między innymi budowę: boiska, toru do jazdy wyczynowej rowerem, miejsc wypoczynku, placu zabaw i ścianek do wspinaczki.

Weiterlesen...27 października podpisana została umowa z wykonawcą, który wykona szereg napraw umożliwiających funkcjonowanie obiektów na ul. Fordońskiej przez kilka kolejnych lat.

W pierwszej połowie bieżącego roku pod wiaduktami ustawionych zostało 8 podpór.
Pozwoliły one wzmocnić wiadukty i udostępnić ruch na wszystkich pasach jezdni.
Usprawniło to zdecydowanie komunikację pomiędzy centrum miasta a Fordonem.

Prędkość na obiektach została jednak ograniczona do 30 km/h, a pojazdy ciężarowe mogą poruszać się wyłącznie prawy pasem ruchu (od strony chodnika).
Pas lewy na każdym z obiektów jest przeznaczony dla pojazdów o wadze nie przekraczającej 3,5 t. i szerokości 2,2 m.
W celu zapewnienia przestrzegania powyższych ograniczeń, obiekt jest monitorowany.

Wszystkie działania przeprowadzone na obiektach w tym roku pozwoliły nie tylko udostępnić na nich ruch, ale umożliwiły też przeprowadzić dalsze prace naprawcze pod obiektem.

27 października podpisana została umowa z firmą Kormost.
Prace naprawcze i konserwacyjne, będą realizowane tylko pod obiektem i nie będą miały one wpływu na ruch na obiekcie.

Roboty potrwają : co najmniej 3 miesiące.
Koszt zadania w podstawowym zakresie to niespełna 930 000 zł.

Należy podkreślić, że zamówienie jest realizowane w trybie projektuj i buduj, a nad przebiegiem i zakresem prac projektowych i robót budowlanych czuwa, oprócz nadzoru ZDMiKP, również nadzór ekspercki, podobnie jak to ma miejsce na Moście Uniwersyteckim.

Weiterlesen...Przyszłość wiaduktów Warszawskich
Warto przypomnieć, że wykonane podpory i prace naprawcze mają charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną ekspertyzą pozwolą użytkować obiekt jeszcze tylko przez około 10 lat.

Przygotowaliśmy już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych Wiaduktów Warszawskich:
I. Prace przygotowawcze, koncepcje, dokumentacja techniczna:
• wykonanie szeregu napraw umożliwiających przedłużenie funkcjonalności obiektu do roku 2030 - realizowane
• ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji projektowej dla rozbiórki i budowy nowych obiektów – rok 2022, wykonanie koncepcji w latach 2022-2023,
• ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej (projekt architektoniczno-budowlany wraz z projektami technicznymi) dla rozbiórki i budowy nowych obiektów – rok 2023, realizacja w latach 2023-2025.

II. Realizacji inwestycji:
• uzyskanie pozwolenia na budowę – rok 2025.
• przeprowadzenie procedury wyłonienia wykonawcy robót budowlanych – rok 2026.
• rozbiórka i budowa nowych obiektów inżynierskich: lata 2026 – 2029.

Zgodnie z planami, zakładamy, że w okresie 2026 -2029 roku rozpoczną się rzeczywiste prace związane realizacją w tym obszarze Miasta nowej i w pełni nowoczesnej przeprawy, odpowiedniej do obecnych warunków technicznych, obciążeń i natężeń ruchu.
Szacowany obecnie wstępnie koszt budowy nowej przeprawy to ok. 200 mln.

Weiterlesen...Warto wiedzieć
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r., zarówno czasy jak i technologie ich wykonania były dalekie od obecnych oczekiwań i nowych rozwiązań. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.

Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji. Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji.

Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego.
W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.


Seite 118 von 433