Aktualności

Weiterlesen...Na plac budowy nowego wiaduktu J. Nowaka-Jeziorańskiego w ciągu ul. Armii Krajowej zwożone są już pierwsze elementy przyszłego pomostu.
Obecnie trwa ich łączenie. 

Wkrótce zakończą się też pracy przy nowych przyczółkach.

Cały nowy wiadukt ma być gotowy jeszcze w tym roku.

Weiterlesen...Wiadukt zachodni będzie prawie dokładnie taki sam jak przebudowana przed dwoma laty konstrukcja po stronie cmentarza.
Ma składać się z pomostu podwieszonego do łuków. Prace przy przyczółkach są już mocno zaawansowane.

W tym tygodniu na plac budowy przyjechały też pierwsze elementy pomostu.
Ostatnie zostaną przywiezione jeszcze w marcu.

Teraz wszystkie gotowe elementy są scalane, a następnie zostaną nasunięte na nowe przyczółki i tymczasowe podpory.
Łuki nowego wiaduktu będą natomiast montowane z użyciem ogromnego dźwigu.

Weiterlesen...Na nowym obiekcie zachowane zostaną dwa pasy ruchu dla samochodów, natomiast zlikwidowany zostanie nieużywany pas awaryjny, a odzyskane w ten sposób miejsce przeznaczone zostanie na drogę rowerową.
Powstanie lustrzane odbicie obiektu istniejącego po stronie wschodniej.
Będą więc schody po obu stronach torów kolejowych, chodnik i droga rowerowa od strony ul. Czerkaskiej oraz pochylnia pieszo-rowerowa do Lasu Gdańskiego.
Inwestycja kosztuje 29 mln zł.
Zakończenie prac planowane jest w tym roku.

Weiterlesen...Metropolia Bydgoszcz ma już projekt nowego planu transportowego.
Przed zakończeniem prac jeszcze raz chcemy poznać opinię mieszkańców. Ostatni etap konsultacji potrwa od do 12 marca.

Dokument będzie jedną z podstaw do składania wniosków o dofinansowanie ważnych zadań poprawiających komunikację, bezpieczeństwo i stan środowiska na terenie naszej metropolii.


Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego (SUMP BydOF) to:
narzędzie ułatwiające planowanie długookresowe uwzględniające szerszy kontekst funkcjonowania gmin wchodzących w skład BydOF w dziedzinie: transportu, środowiska, bezpieczeństwa, jakości życia, zielonej przestrzeni, gospodarki. wypracowana strategia działania na zapewnienie najlepszych środków dostępu do celów podróży i usług.

Odpowiada na szereg pytań związanych między innymi z kierunkiem rozwoju infrastruktury transportowej w tym: 
-budową kolejnych dróg rowerowych,
-rozwojem transportu szynowego
-tworzeniem zintegrowanych węzłów
-rozwojem linii autobusowych
-budową obwodnic
-porządkowaniem urbanistycznym
-poprawą dostępności miejscowości o walorach rekreacyjnych i historycznych
-zwiększeniem bezpieczeństwa
-promowaniem i wdrażaniem elektromobilności

Dokument będzie podstawą do ubiegania się o dofinansowanie nowych inwestycji poprawiających komunikację pomiędzy gminami Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego z europejskich funduszy na lata 2021-27. Wskazuje on kierunki działań, które powinny uwzględniać wszystkie samorządy oraz określić kluczowe inwestycje wzmacniające spójność obszaru metropolitalnego i ułatwiające codzienne przemieszczanie się mieszkańców.

Podstawą planu oprócz specjalistycznych prognoz, analiz i modeli są szerokie konsultacje społeczne. Za nami już dwie tury bezpośrednich spotkań. W ich ramach odbywały się wywiady, warsztaty, spotkania z mieszkańcami i przedstawicielami organizacji pozarządowych.

Kolejna szansa na zgłaszanie uwag
Opracowany na tej podstawie projekt planu dostępny jest od 20 lutego 2023 r. do dnia 12 marca 2023 r.
- na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Bydgoszczy w pod adresem: https://bip.um.bydgoszcz.pl/
- w siedzibie Urzędu Miejskiego Bydgoszczy przy ul. Jagiellońska 61, 85-027
- pod linkiem zamieszczonym na materiałach informacyjnych dotyczących SUMP BydOF zamieszczonych na stronach urzędów Gmin/Starostw wchodzących w skład Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego tj. gmin członkowskich Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz.


Wnioski i uwagi do projektu Planu Zrównoważonej Mobilności dla Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz Prognozy oddziaływania na środowisko można składać do dnia 12 marca 2023 r.
-elektronicznie na adres e-mail: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!;
- formie pisemnej: na adres Urzędu Miasta Bydgoszczy, Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego, ul. Jagiellońska 61, 85-027 Bydgoszcz;
- bezpośrednio do Biura Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego przy ul. Jagiellońskiej 61, 85-027 Bydgoszcz;
- ustnie do protokołu w miejscu wyłożenia dokumentów – Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego, ul. Jagiellońska 61, 85-027 Bydgoszcz.

Wnioski i uwagi powinny być składane na formularzu dostępnym do pobrania na dedykowanej stronie [TUTAJ].
Projekt plany z wszystkimi załącznikami dostępny jest również TUTAJ.

 

Weiterlesen...Przygotowujemy się do remontu i przebudowy kolejnych ciągów pieszych.
Budowane będą też zupełnie nowe odcinki chodników, przy okazji rozbudowy bydgoskich ulic.
Część zadań do realizacji wybrali też mieszkańcy w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.


W tym roku remonty i przebudowy planujemy przeprowadzić w ponad 20 miejscach Bydgoszczy.
Wszystkie prace zaplanowaliśmy z uwzględnieniem inwestycji gestorów podziemnego uzbrojenia.

W pierwszej kolejności ruszą prace przy remontach chodników, które mieszkańcy zgłosili przez aplikację Dbamy o Bydgoszcz.
To jedna z najprostszych metod sygnalizowania wszelkich usterek związanych z miejską infrastrukturą.

Równocześnie planujemy prowadzić też remonty dłuższych odcinków chodników i dojść do przejść dla pieszych
Trwa właśnie przetarg na wybór wykonawcy tych robót.
W jej ramach prowadzone będą prace w kilkudziesięciu miejscach - między innymi przy ulicach:
1.Marii Skłodowskiej-Curie
2.Kazimierza Przerwy-Tetmajera
3.Koronowska
4.Gdyńska
5.Stanisława Małachowskiego
6.Kasztanowa
7.Piotra Skargi
8.Słoneczna
9.Juliana Ursyna Niemcewicza
10.Aleja Prezydenta Lecha Kaczyńskiego
11.Stanisława Noakowskiego
12.Królowej Jadwigi
13.Lubelska
14.Seminaryjna
15.Toruńska
16.Wielorybia
17.Podmiejska
18.Racławicka
19.Bocianowo
20.Stawowa
21. Dolina

Wykonawca, zgodnie z warunkami zamówienia w trakcie prac musi zabezpieczyć ciągłość ruchu pieszego i kołowego na remontowanych odcinkach.
Przebudowy planujemy zakończyć jesienią.
Nie wykluczamy jednak rozszerzenia powyższych zadań o kolejne punkty w Bydgoszczy.

Weiterlesen...Dodatkowe zadanie dzięki BBO
Część inwestycji dla pieszych zrealizujemy też w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski. 
Trwa budowa ścieżek nad Kanałem Bydgoskim na Miedzyniu. W kolejnym etapie na Terenach Nadwiślańskich zlecona zostanie budowa chodnika wzdłuż części ul. Geodetów.

Na Wzgórzu Wolności planowany jest remont schodów przy cmentarzu Bohaterów Bydgoszczy.
Do realizacji w czasie ostatniego głosowania na BBO wybrany zostały też m.in. projekt związany z restylizacją części chodnika wzdłuż ul. Królowej Jadwigi na Okolu

Weiterlesen...Nowe inwestycje zawsze z chodnikiem
Szereg nowych ciągów pieszo-rowerowych powstaje też przy okazji dużych inwestycji drogowych.
Piesi już korzystają z części nowej infrastruktury, która powstaje w ramach przebudowy ul. Smukalskiej, Jeździeckiej, Chemicznej i Grudziądzkiej.
Szereg nowych chodników powstanie też wokół nowych mostów pomiędzy ulicą Fordońską i Toruńską oraz w obrębie ul. Perłowej.

Warto podkreślić, że także ulice utwardzane płytami ażurowymi, zawsze wyposażamy w cześć dla pieszych wyłożoną betonową kostką.

Weiterlesen...W tym roku na mapie Bydgoszczy w obrębie planowanej Strefy Płatnego Parkowania, kolejne ulice zostaną przekształcone w drogi jednokierunkowe.
Takie rozwiązanie niesie za sobą znaczące zalety. Powstaną dodatkowe miejsca do parkowania, a także zostanie rozbudowana infrastruktura rowerowa.
Poprawi się tez bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu.


Ruch jednokierunkowy planujemy wprowadzić w obrębie poszerzonej Strefy Płatnego Parkowania na 17 ulicach.
Dotyczy to przede wszystkim takich dzielnic jak: Śródmieście, Bielawy oraz Bocianowo.

PROJEKTOWANE ULICE JEDNOKIERUNKOWE
1 ul. Adama Czartoryskiego - odcinek Marszałka Ferdynanda Focha - Św. Trójcy
2 ul. Mieczysława Karłowicza - odcinek Leona Wyczółkowskiego - Łużycka
3 ul. Jana Pestalozziego - odcinek Jagiellońska - Skwer Ludwika Zamenhoffa
4 ul. Karola Kurpińskiego - odcinek Karola Kurpińskiego (łącznik) - Mieczysława Karłowicza
5 ul. Księdza Piotra Wawrzyniaka - odcinek  Jana Karola Chodkiewicza - Jana Kozietulskiego
6 ul. Księcia Józefa Poniatowskiego - odcinek Jana Kozietulskiego - Jana Karola Chodkiewicza
7 ul. Jana Kilińskiego - odcinek Jana Karola Chodkiewicza - Cicha
8 ul. Plac Tadeusza Kościuszki - odcinek Pomorska - Kaszubska
9 ul. Jana Zamoyskiego - odcinek 20 Stycznia 1920 roku - Gdańska
10 ul. Generała Józefa Sowińskiego - odcinek Hetmańska - Bocianowo
11 ul. Bocianowo - odcinek Generała Józefa Sowińskiego - Pomorska
12 ul. Kaszubska - odcinek  Hetmańska - Bocianowo
13 ul. Racławicka - odcinek Bocianowo - Ogrodowa
14 ul. Zduny - odcinek Pomorska - Henryka Sienkiewicza
15 ul. Henryka Siemiradzkiego - odcinek  Śląska - Władysława Łokietka
16 ul. Księdza Jana Długosza - odcinek Władysława Łokietka - Śląska
17 ul. Maksymiliana Jackowskiego - odcinek Śląska - Władysława Łokietka

Weiterlesen...  MAPA [wersja pdf]
[ kliknij aby powiększyć]

Będzie bezpieczniej
Konsekwencją wprowadzenia ruchu jednokierunkowego jest np.:
- zmniejszenie liczby punktów kolizji na skrzyżowaniach
- eliminacja zderzeń czołowych
- eliminacja oślepiania kierowców przez pojazdy nadjeżdżające z przeciwnego kierunku
- stworzenie dodatkowych możliwości miejsc do parkowania
- zwiększenie przepustowości

Seite 57 von 431