Aktualności

Weiterlesen...W Bydgoszczy mamy prawie 550 wiat przystankowych a kolejne sukcesywnie dostawiamy w różnych częściach miasta. 
W I kwartale bieżącego roku nowe wiaty przystankowe pojawią się na: ul. Glinki / Dąbrowa w kierunku do Centrum, most Kazimierza Wielkiego w stronę Kapuścisk oraz na ul. Witebskiej (oś. Brdyujście) oraz ul. Pińczowskiej . 
 
 
W ostatnim czasie wiaty zamontowaliśmy na: Placu Weyssenhoffa; ul. Śniadeckich/Gdańska; ul. Wysoka / Koszarowa; ul. ks. Schulza / Szubińska oraz na Armii Krajowej przy Jeździeckiej. Dodatkowo powstały też wiaty w ciągu budowanej ul. Grunwaldzkiej. 
 
Obecnie na terenie miasta już ponad 92,5 % pasażerów korzysta z wiat przystankowych. 
Stawiane są one zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku. Dodatkowo  warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika, który  w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości ( w zależności od typu wiaty). Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy. 
 
Na utrzymanie wiat składają się: mycie (poza okresem zimowym), naprawy, wymiana uszkodzeń i malowanie. Wszystkie wymagane prace utrzymaniowe w tym zakresie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy realizuje na bieżąco.
 

Weiterlesen...W związku z wyburzeniem budynku na ul. Zbożowy Rynek 4, realizowanym w ramach budowy ulicy Kujawskiej, od 6 lutego nastąpią spore zmiany w organizacji ruchu w obrębie ronda Bernardyńskiego i wlocie na ul. Zbożowy Rynek.

 

PLANOWANE ZMIANY:

1. Jezdnia pod budynkiem przygotowanym do wyburzenia, zostanie zamknięta. Odcinek Wałów Jagiellońskich zostanie natomiast zwężony od zakładu karnego w stronę ronda Bernardyńskiego. Pojazdy będą się poruszały dwukierunkowo jedną jezdnią. Kierowcy poruszający w kierunku Błonia, będą mogli zjechać na drugą jezdnię (ul. Wały Jagiellońskie) dopiero na wysokości parkingu, po wykonanym w pasie rozdziału przejeździe.

Weiterlesen...Na przedmiotowym odcinku wprowadzony zostanie zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ponadto przeniesiony zostanie przystanek autobusowy (przy parkingu) aby wykonawca mógł wykonać nową zatokę autobusową.

 

2. Zamknięte zostaną dwa przejścia dla pieszych i chodnik przy rondzie Bernardyńskim pod wyburzanym budynkiem. Ruch pieszych będzie musiał odbywać się tylko przez plac Kościeleckich. Dodatkowo wykonawca robót ma obwiązek doświetlić wszystkie przejścia dla pieszych na terenie budowy.

Weiterlesen...3. Dodatkowo wprowadzony zostaje ruch jednokierunkowy na ul. Sierocej  od ul. Lenartowicza do ul. Traugutta.

Prosimy o zachowanie ostrożności i stosowanie się do nowego oznakowania.

Weiterlesen...Bydgoszcz jest jednym z największych miast w Polsce. Po ulicach porusza się ponad 270 tysięcy pojazdów, a co roku przybywa kolejnych kilkanaście tysięcy. Dodatkowo na terenie miasta realizowane są liczne inwestycje drogowe a na jego obrzeżach trwa budowa drogi ekspresowej S5. Utrzymanie płynność ruchu w mieście przy tylu zmiennych, jest nie lada wyzwaniem. 

Od 5 lat pomaga w tym System ITS (System Intelligent Transportation Systems (ITS).

W obecnych warunkach system ITS staje się niezbędny i przyczynia się do skrócenia czasu podróży, w szczególności komunikacją tramwajową. Wdrożenie systemu zwiększyło przez ostatnie lata przepustowości sieci ulic, skróciło czas podróży, poprawiło komfort podróżowania oraz warunki ruchu kierowców i pieszych. 

System jest systematycznie rozbudowywany. W ciągu ostatnich 5 lat rozszerzyliśmy go o ponad 40 nowych sygnalizacji świetlnych (obecnie 93) inteligentne kamery (w 2015 było ich 96 obecnie 141), W skład systemu wchodzą też tablice parkingowe, meteo i informacyjne. Dzięki systemowi ITS czasy przejazdu autobusów skróciły się w ciągu ostatnich 5 lat o 20 % a tramwajów średnio o 10%.

Weiterlesen...W systemie ITS będącym jednym z pierwszych tego typu zadań inwestycyjnych w kraju, zastosowaliśmy wiele funkcjonalności: elementy usprawniające transport publiczny, poprawiające warunki ruchu kołowego na skrzyżowaniach, wykorzystanie miejsc parkingowych na terenie Śródmieścia, elementy naprowadzające kierowców na trasy alternatywne, informacje o warunkach ruchu i warunkach pogodowych, informacje dla pasażerów o funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej.

Dodatkowo dzięki odpowiednim narzędziom monitorującym zredukowaliśmy koszty zarządzania taborem drogowym oraz z utrzymaniem i renowacją nawierzchni. System wpływa też na jakość środowiska naturalnego, poprzez zmniejszenie ilości spalin w mieście oraz możliwość bardziej optymalnego stosowania soli podczas zimowego utrzymania dróg.

Średnie dobowe natężenia ruchu w wybranych miejscach naszego miasta (*pomiary 16 października 2019, 16 stycznia 2020)

1.Skrzyżowanie Fordońska / Kamienna / Sporna – wschodni wlot ul. Fordońskiej (od strony Fordonu): 19 038 poj./doba

2.Most Pomorski: w kierunku r. Fordońskiego: 21 808 poj./doba, w kierunku r. Toruńskiego: 21 580 poj./doba,

3.Skrzyżowanie Wyszyńskiego / Kamienna – północny wlot ul. Wyszyńskiego (od strony Osielska): 17 868 poj./doba

4.Skrzyżowanie Trasa Uniwersytecka / Wojska Polskiego – północny wlot Trasy Uniwersyteckiej:
w kierunku Wojska Polskiego: 15 408 poj./doba
w kierunku Jagiellońskiej: 14 040 poj./doba

5.Rondo Maczka
– wlot północny (Nad Torem): 12 457 poj./doba
- wlot wschodni (Pileckiego): 15 780 poj./doba
- wlot południowy (Grunwaldzka) 14 229 poj./doba 
- wlot zachodni (Grunwaldzka): 16 415 poj./doba

 

Weiterlesen...Płacenie bezpośrednio w pojeździe za przejazd komunikacją miejską, cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Już prawie 250 tysięcy pasażerów miesięcznie płaci zbliżeniowo kartą za jazdę autobusem czy tramwajem. To cztery razy więcej niż jeszcze rok temu.

System działa od października 2018 roku.

 

Urządzenia są dostępne we wszystkich autobusach i tramwajach - w tych starszego typu tylko w pierwszym wagonie.

Automaty działają technologii EMV, co umożliwia bezpieczną płatność za przejazd, przy pomocy zbliżeniowej karty bankowej. Urządzenia są wyposażone w wyświetlacz dotykowy, za pomocą którego pasażerowie sami wybierają rodzaj biletu i po zbliżeniu karty dokonają płatności.

Za pomocą urządzeń można zapłacić za przejazd także smartfonem, obsługującym technologię HCE lub NFC.
Dodatkowo,  funkcjonalność automatów umożliwia też sprawdzenie ważność biletu, Bydgoskiej Karty Miejskiej czy zakodowanie na niej biletu okresowego nabytego przez Internet.

W związku z coraz mniejszą liczbą punktów sprzedaży biletów i prasy, nowy system spotkał się z dużym zainteresowaniem i ciepłym przyjęciem pasażerów. Teraz wystarczy tylko karta płatnicza, którą przykłada się do specjalnego czytnika dotykowego w pojeździe i to wystarczy. Oczywiście w dalszym ciągu obowiązują pozostałe formy opłaty za przejazd, czyli tradycyjny bilet papierowy, jak również Bydgoska Karta Miejska.

Weiterlesen...Ilościowe zestawienie sprzedanych biletów w formie elektronicznej:

Październik 2018 roku: 6 695 płatności kartą
Listopad 2018 r. : 40 713 płatności
Listopad 2019 r.: 229 355
Grudzień 2019: 248 727

 

KUPNO BILETU KROK PO KROKU:

-na ekranie dotykowym wybór biletu (lub biletów), jaki chcemy kupić,

- naciśnięcie na monitorze KUPUJĘ,

- przyłożenie do czytnika zbliżeniowej karty płatniczej (bez podawania PIN) bądź smartfon obsługujący technologię NFC/HCE, zakup biletu wraz z jego skasowaniem.

Seite 205 von 422