W tym roku na mapie Bydgoszczy w obrębie planowanej Strefy Płatnego Parkowania, kolejne ulice zostaną przekształcone w drogi jednokierunkowe.
Takie rozwiązanie niesie za sobą znaczące zalety. Powstaną dodatkowe miejsca do parkowania, a także zostanie rozbudowana infrastruktura rowerowa.
Poprawi się tez bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu.
Ruch jednokierunkowy planujemy wprowadzić w obrębie poszerzonej Strefy Płatnego Parkowania na 17 ulicach.
Dotyczy to przede wszystkim takich dzielnic jak: Śródmieście, Bielawy oraz Bocianowo.
PROJEKTOWANE ULICE JEDNOKIERUNKOWE
1 ul. Adama Czartoryskiego - odcinek Marszałka Ferdynanda Focha - Św. Trójcy
2 ul. Mieczysława Karłowicza - odcinek Leona Wyczółkowskiego - Łużycka
3 ul. Jana Pestalozziego - odcinek Jagiellońska - Skwer Ludwika Zamenhoffa
4 ul. Karola Kurpińskiego - odcinek Karola Kurpińskiego (łącznik) - Mieczysława Karłowicza
5 ul. Księdza Piotra Wawrzyniaka - odcinek Jana Karola Chodkiewicza - Jana Kozietulskiego
6 ul. Księcia Józefa Poniatowskiego - odcinek Jana Kozietulskiego - Jana Karola Chodkiewicza
7 ul. Jana Kilińskiego - odcinek Jana Karola Chodkiewicza - Cicha
8 ul. Plac Tadeusza Kościuszki - odcinek Pomorska - Kaszubska
9 ul. Jana Zamoyskiego - odcinek 20 Stycznia 1920 roku - Gdańska
10 ul. Generała Józefa Sowińskiego - odcinek Hetmańska - Bocianowo
11 ul. Bocianowo - odcinek Generała Józefa Sowińskiego - Pomorska
12 ul. Kaszubska - odcinek Hetmańska - Bocianowo
13 ul. Racławicka - odcinek Bocianowo - Ogrodowa
14 ul. Zduny - odcinek Pomorska - Henryka Sienkiewicza
15 ul. Henryka Siemiradzkiego - odcinek Śląska - Władysława Łokietka
16 ul. Księdza Jana Długosza - odcinek Władysława Łokietka - Śląska
17 ul. Maksymiliana Jackowskiego - odcinek Śląska - Władysława Łokietka
MAPA [wersja pdf]
[ kliknij aby powiększyć]
Będzie bezpieczniej
Konsekwencją wprowadzenia ruchu jednokierunkowego jest np.:
- zmniejszenie liczby punktów kolizji na skrzyżowaniach
- eliminacja zderzeń czołowych
- eliminacja oślepiania kierowców przez pojazdy nadjeżdżające z przeciwnego kierunku
- stworzenie dodatkowych możliwości miejsc do parkowania
- zwiększenie przepustowości