Wraz z kończącą się budową Teatru Kameralnego, ruszyły przygotowania do przebudowy Rybiego Rynku.
Stanie się on kolejnym estetycznym placem z małą architekturą, zielenią, gastronomią oraz miejscem organizacji wydarzeń dla instytucji kultury.
W ramach nowej inwestycji zagospodarowany zostanie nie tylko teren bezpośrednio przylegający do teatru.
Projekt obejmie przebudowę Rybiego Rynku oraz ul. Grodzkiej na odcinku od ul. Podwale do skrzyżowania z ul. Przy Zamczysku włącznie wraz z dowiązaniem się do przebudowanego w latach ubiegłych odcinka ul. Podwale.
Dzięki przebudowie Rybi Rynek będzie mógł pełnić funkcje uzupełniające dla instytucji w pobliżu: Teatru Kameralnego, Muzeum Okręgowego oraz Barki Lemara.
Stworzy to również możliwość uruchomienia gastronomii.
Zadanie doskonale będzie współgrać ze zrealizowaną już w latach ubiegłych restylizacją uliczek przyległych do płyty Starego Rynku (m.in. Podwale, Kręta, Mostowa, cześć Grodzkiej)
Z Rybiego Rynku zniknie parking.
Pozwala na to zbliżająca się do finału budowa wielopoziomowego parkingu Park & Ride przy ul. Grudziądzkiej. Warto podkreślić, że również w innych punktach powstają parkingi P+R, m.in. przy rondzie Kujawskim.
Wcześniej powstała też infrastruktura tramwajowa (linia wzdłuż Kujawskiej) oraz drogowa (buspasy na Wałach Jagiellońskich i Kujawskiej – trwa jego oznakowywanie).
Na etapie przygotowania pierwszego projektu szereg uwag zgłosiła Rada ds. Estetyki.
Dotyczyły one między innymi podświetlenia róży wiatrów przy przystanku tramwaju wodnego, iluminacji spichrzy oraz drzew, wyboru nawierzchni kamiennej, ustawienia kutych lamp, umieszczenia przy nabrzeżu żurawia przypominającego o portowej historii tego miejsca oraz rzeźby „sprzedającej śledzie".
Zmienić ma się również forma samego przystanku tramwaju wodnego, tak by nawiązywał do strefy staromiejskiej.
Uwagi te mają być uwzględnione w przetargach.
Jeszcze w tym roku planowana jest aktualizacja dokumentacji projektowej do aktualnych norm i przepisów. W 2022 roku planowane jest zlecenie prac budowlanych. Szacowany koszt zadania to niespełna 4 mln zł. Prace powinny zakończyć się w ciągu jednego roku.