Trwają intensywne prace związane z rozbudową ul. Kujawskiej. Realizowane są roboty ziemne, kanalizacyjne, energetyczne i brukarskie. Trwa układanie nawierzchni oraz montaż torowisk i słupów trakcyjnych. Kontynuowane są też prace w wykopie, którym docelowo jeździć będą tramwaje. Prace na całym odcinku, zostały wykonane już w 50%.
W ostatnich dniach wykonawca przystąpił do układania torów na ulicy Bernardyńskiej. Realizowane są też prace ziemne i brukarskie w obrębie kościoła garnizonowego.
Kolejne warstwy nawierzchni układane są na wschodniej stronie ul. Kujawskiej. W połowie gotowy jest też chodnik i ścieżka rowerowa. Zamontowane zostało oświetlenie uliczne. Przełożenie ruchu na ten odcinek nowej trasy, pozwoli rozpocząć prace przy jezdni, po której obecnie poruszają się pojazdu.
Kontynuowane są też dalsze prace w wykopie, w którym docelowo będą jeździć tramwaje. Układane są tory oraz słupy trakcyjne. Na ulicach Wojska Polskiego i Solskiego trwają natomiast roboty kanalizacyjne i energetyczne oraz dalsze prace przy nawierzchni. Kierowcy mogą spodziewać się w tym miejscu zwężeń i ograniczeń prędkości.
Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zakończoną już przebudową węzła Szarych Szeregów to ponad 370 mln zł. Sam koszt prac budowlanych na Kujawskiej to 168 mln zł. Inwestycja obejmuje budowę nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego.
Konieczna jest także modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Ulica Bernardyńska jest przebudowywana od ronda Bernardyńskiego do mostu. Wraz z nią powstaje układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi na nabrzeżu Brdy. Ciąg - Wały Jagiellońskie –Toruńska jest rozbudowany do dwóch jezdni, od ul Długiej do ul. Babia Wieś. Rondo Kujawskie, ze względu na konieczność zmniejszenia pochylenia linii tramwajowej, jest obniżane. Na jezdni wschodniej ul. Kujawskiej wydzielony zostanie również buspas. Wszystkie rozwiązania dostosowane będą do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co oznacza m.in. budowę pochylni dla wózków, wyposażenie sygnalizacji drogowej w sygnalizatory dźwiękowe czy budowanie elementów ryflowanych ułatwiających orientację osobom niepełnosprawnym.