Aktualności

Trwają przygotowania do pierwszych remontów bydgoskich ulic. W pierwszej kolejności zajmiemy się ulicami Magnuszewską, Stawową oraz Pod Skarpą. To uzupełnienie wcześniej prowadzonych inwestycji. Na odnowy nawierzchni i modernizację ulic na terenach inwestycyjnych w tym roku w budżecie miasta zarezerwowaliśmy 12 mln zł.

Read more ...Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia pierwszych zadań. W pierwszej kolejności prace zlecone zostaną na ul. Magnuszewskiej. Remontowane będą obie jezdnie. Zaplanowano również wymianę nawierzchni zatok autobusowych. Na Wyżynach w ostatnich latach przebudowaliśmy sąsiadujące z ulicą Magnuszewską skrzyżowania. Na połączeniu z Wojska Polskiego zamontowaliśmy sygnalizację, a na styku z ulicą Glinki i Gniewkowską zbudowaliśmy rondo.

Kolejny remont planujemy na ul. Stawowej. Nową nawierzchnia pojawi się na odcinku od Broniewskiego do ks. Schulza. W trakcie tych prac niezbędna będzie wymiana podbudowy. To uzupełnienie ubiegłorocznej przebudowy skrzyżowania ulic Stawowej i Broniewskiego, które zmieniliśmy w bezpieczne rondo.

Zamierzamy również kontynuować przebudowę ul. Pod Skarpą łączącej Nowy Fordon z Myślęcinkiem. Nową nawierzchnię ułożymy na odcinku od zakresu zrealizowanego w ubiegłym roku do Korfantego. Z uwagi na sprawy własnościowe gruntów obecnie szczegółowo weryfikowana jest możliwość przeprowadzenia zakres remontu nawierzchni. W przypadku konieczności opracowania kompleksowej dokumentacji będzie ono realizowane w późniejszym terminie, a zabezpieczone środki trafią na inne zadania rezerwowe. Lista ulic do remontu może zostać rozszerzona po rozstrzygnięciu przetargu na wykonie pierwszych prac.

W tym roku ze środków na remonty i modernizację planowane są również wspólne zadania z innymi podmiotami, które mają poprawić obsługę terenów inwestycyjnych, gdzie lokowane są nowe firmy i intensywna zabudowa mieszkaniowa.

Ulice do remontu w pierwszej kolejności:

•Magnuszewska (obie jezdnie)

•Stawowa (od ul. ks. Schulza do Broniewskiego)

•Pod Skarpą (od Matki Teresy z Kalkuty do Korfantego)

O kolejnych zadaniach informować będziemy na bieżąco.

Read more ...Mając na uwadze wnioski, głosy mieszkańców oraz przeprowadzone dotychczasowe spotkania w sprawie istniejącej organizacji ruchu w rejonie Starego Rynku, przygotowujemy obecnie projekt zmian w organizacji ruchu. W dalszym ciągu Stary Rynek zostanie utrzymany jako miejsce przeznaczone przede wszystkim dla ruchu pieszego oraz rowerowego.
 
Zasadniczym celem projektowanych zmian jest: 
- wydłużenie godzin przeznaczonych dla dostawców od poniedziałku do piątku od 6.00 do 10.30 czyli o 30 min 
- zwiększenie liczby miejsc postojowych dla pojazdów zaopatrzenia. Tym samym wyznaczone zostaną dodatkowe miejsca dla pojazdów zaopatrzenia np. na Placu Kościeleckich ,ale także specjalne miejsca dla pojazdów zaopatrzenia (w ramach istniejących miejsc) o dopuszczalnej masie całkowitej 2.5 t – 3.5t. jak np. na ul. Pod Blankami, Jana Kazimierza, co spowoduje zwiększone możliwości prowadzenia dostaw przez pojazdy dostawcze.
- na ul. Przyrzecze zostaną wyznaczone również dwa nowe stanowiska dla osób niepełnosprawnych, które uzupełnią już wprowadzone na ulicach Mostowej czy ul. Pod Blankami.
 
Planowane zmiany zostaną wprowadzone wiosną bieżącego roku.Mają charakter optymalizacyjny i nie zmienią ogólnych zasad ruchu wprowadzonych w roku ubiegłym.
 

Po odkryciu fundamentów kościoła św. Idziego, pod nową jezdnią ul. Bernardyńskiej archeolodzy odkryli również pozostałości przykościelnego cmentarza. 

Read more ...W trakcie prac archeologicznych poprzedzających rozbiórkę kamienicy przy Zbożowym Rynku 4, archeolodzy natrafili m.in. na pozostałości cmentarza. Funkcjonował on na tym obszarze prawdopodobnie w XVI i XVII wieku. Nekropolia znajdowała się w bliskim sąsiedztwie nieistniejącego już kościoła szpitalnego św. Stanisława. Znajdował się on w miejscu rozebranej wcześniej kamienicy z numerem 3.

 

Read more ...Na miejscu rozbieranej narożnej kamienicy z numerem 4 wcześniej istniał mniejszy budynek - pałac hrabiego Czapskiego z połowy XVIII wieku. Kamienicę na jego miejscu wzniesiono około 1900 roku. Po spaleniu w 1945 została ona przebudowana bez zachowania dawnego stylu.

Rozbiórka obecnego budynku na Zbożowym Runku jest niezbędną by dobudować druga jezdnię wraz z chodnikami i drogą rowerową.

Prace wyburzeniowe ruszą w przyszłym tygodniu. Wcześniej odłączono instalacje oraz wymontowano drzwi i okna. Niewykluczone są kolejne odkrycia w trakcie prac przy układaniu instalacji podziemnych.

Read more ...Wiosną archeolodzy odkryli pozostałości innej świątyni podczas prac ziemnych w rejonie nowej jezdni ul. Bernardyńskiej. Były to pozostałości nieistniejącego kościoła św. Idziego. Powstał on prawdopodobnie w połowie XIII wieku. Wcześniej z rozebranej kamienicy przy Zbożowym Rynku 3 do muzeum trafiły zabytkowe tonda z dawnego kościoła św. Stanisława, który mieścił się w tej lokalizacji.

Read more ...

Read more ...Zaawansowane prace prowadzone są na całym obszarze budowy, rozciągającym się od mostu Bernardyńskiego aż do skrzyżowania ulicy Kujawskiej z Lwowską. Wykonawca prowadzi dalsze prace w wykopie, który rozdzieli dwie jezdnie ul. Kujawskiej. Kontynuowane są również prace przy murze oporowym. Zakończenie tych robót pozwoli na układanie kolejnych odcinków torowiska, posiadającego mniejsze nachylenie niż sąsiednie jezdnie.

Read more ...Trwa również budowa chodników i dróg rowerowych przy rondzie Kujawskim od strony Centrum Handlowego. Kontynuowane są tez prace ziemne od strony ul. Solskiego, która docelowo zostanie dostosowana do nowego poziomu jezdni. Nadal realizowane są prace przy torowisku.

 

 

Read more ...Na ul. Bernardyńskiej od strony kościoła garnizonowego kontynuowane są prace przy układaniu chodników oraz roboty wodno-kanalizacyjne. Wykonywana został też część torowiska od strony ronda Jagiellonów. Wykonawca dostarczył na plac budowy pierwsze słupy trakcyjne.

 

 

Read more ...Przypominamy, że dalsze prace przy kościele, umożliwią rozpoczęcie robót drogowych na jezdni dojazdowej do nowego ronda od strony ul. Toruńskiej.

 

 

 

 

Read more ...

Read more ...

Read more ...

Read more ...