Aktualności
Akcja Zimowego Utrzymania 2024/2025
12 pługosolarek, 20 mikrociągników, ponad 100 pracowników do utrzymania chodników, a w magazynach zostało przygotowanych około 2500 ton soli oraz blisko 200 ton piasku.
Tak jak w ubiegłym roku akcję zimowego utrzymania jezdni będą prowadziły firmy Remondis oraz Corimp (w zakresie utrzymania mechanicznego). Natomiast 4 mniejsze firmy będą odpowiadać za odśnieżanie i posypywanie piaskiem chodników, przystanków komunikacji miejskiej, schodów, Strefy Płatnego Parkowania oraz parkingów P&R (tzw. utrzymanie ręczne).
Mamy również zakontraktowanych 12 pługosolarek, 20 mikrociągników oraz ponad 100 pracowników do utrzymania chodników. W przypadku bardzo trudnych warunków pogodowych, na ulice może zostać wysłanych ponad 40 pojazdów odśnieżnych oraz dodatkowo trzy równiarki będące w zasobach ZDMiKP.
W I standardzie utrzymania ujęte są wszystkie ulice wykazane w „Planie Zimowego Utrzymania Ulic na rok 2024/2025”, czyli blisko 357 kilometrów dróg. W II standardzie utrzymywane są pozostałe ulice, w tym drogi gruntowe. Zakładamy, że zakontraktowany sprzęt jest w stanie przejechać i posypać wyznaczone trasy w ciągu 4 godzin. Na wniosek bydgoskich środowisk rowerowych od kilku lat wybrane trasy rowerowe (ok. 13 km) są włączone do systematycznego odśnieżania i posypywania piaskiem.
W magazynach przygotowanych zostało około 2500 ton soli, 40 ton chlorku wapnia oraz blisko 200 ton piasku. W ciągu roku na akcję zimowego utrzymania bydgoskich ulic wydajemy około 9 milionów złotych.
Przypominamy, że działania służb drogowych mają na celu łagodzenie skutków zimy na drogach, a nie ich całkowitą likwidację.
W związku z powyższym prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze.
Dyżury całą dobę
Podczas wystąpienia złych warunków atmosferycznych dyżury są pełnione przez całą dobę przez wyznaczonych pracowników ZDMiKP.
Wszelkie uwagi i interwencje związane z prowadzoną akcją Zima można zgłaszać telefonicznie:
tel. 52 582 27 14 lub 15
Mailowo: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Nowe schody połączą ulicę Ku Młynom i nabrzeże Wenecji Bydgoskiej
We wtorek (19.11.2024) rozpoczęły się prace przy montażu schodów prowadzących z ul. Ku Młynom na nabrzeże Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy wzdłuż Młynówki. Powstanie także chodnik, który połączy schody z obecnym bulwarem.
Inwestycja umożliwi sprawne przedostanie się na drugą stronę rzeki i tym samym skrócenie drogi do lokali gastronomicznych położonych naprzeciwko Wyspy Młyńskiej.
Wykonawcą jest firma BETPOL. S.A. w ramach zadania „Przebudowa ulic w obszarze Starego Rynku wraz z przebudową Rybiego Rynku w Bydgoszczy”. Planowy termin zakończenia prac to 15 grudnia br. Prace budowlane nie powinny być uciążliwe dla mieszkańców.
Bydgoski Rower Aglomeracyjny po kolejnym sezonie. Z systemu skorzystało ponad siedem tysięcy cyklistów
W październiku dobiegł końca kolejny sezon funkcjonowania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Od marca do października 2024 roku rowery wypożyczono 29 623 razy, a w systemie zapisanych było 7333 użytkowników.
Bydgoski Rower Aglomeracyjny w 2024 roku funkcjonował jako „system pomostowy”, który polegał na kontynuacji rozwiązań z lat 2018 – 2023 i bazował na stacjach oraz jednośladach.
Do dyspozycji użytkowników przeznaczonych było 380 rowerów miejskich oraz 9 sponsorskich. Z systemu można było korzystać przez 8 miesięcy (1 marca – 31 października). Wypożyczalnie czynne były przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia, a pierwsze 30 minut korzystania z roweru odbywało się bezpłatnie. To właśnie ta opcja stanowiła około 81% ogólnej liczby wypożyczeń.
Sporo osób skorzystało też z taryf turystycznych: prawie 1500 wypożyczeń dokonanych zostało w dwunastogodzinnej taryfie turystycznej, a 95 wynajmów odbyło się w dwudziestoczterogodzinnej.
W minionym sezonie system tworzyły 62 samoobsługowe wypożyczalnie rowerów, z których:
- 53 stacje były własnością miasta – powierzone operatorowi,
- 3 stacje były sponsorskie – właścicielami były podmioty zewnętrzne: Ikea – przy
ul. Skandynawskiej, Galeria Pomorska – przy ul. Fordońskiej i Bydgoszcz Business Park – przy ul. Toruńskiej,
- 6 stacji było sponsorskich, a ich właścicielem był operator systemu – firma BikeU Sp. z o.o. (Rondo Maczka, ul. Nad Torem / Karolewska, ul. Modrzewiowa / Sułkowskiego, Rondo Toruńskie, ul. Grunwaldzka / Filtrowa i ul. Inowrocławska / Bielicka.
Stacją, która cieszyła się największą popularnością jest ta zlokalizowana przy Dworcu PKP. W sezonie 2024 dokonano na niej ponad 1,3 tys. wypożyczeń i ponad 1,2 tys. zwrotów rowerów. Na drugim miejscu uplasowała się stacja Wojska Polskiego / Lecha Kaczyńskiego. Łącznie wypożyczono tam rowery ponad 1,2 tys. razy. Trzecią najpopularniejszą stacją jest ta znajdująca się przy ul. Szubińskiej / Żwirki i Wigury, na której wypożyczono rowery ponad 1,1 tys. razy.
Użytkownicy wybierali zarówno przejazdy na dłuższych dystansach, jak i pomiędzy stacjami zlokalizowanymi w bezpośrednim sąsiedztwie W sezonie 2024 najpopularniejszą trasą była Solskiego / Ugory - Dworzec PKP. Na kolejnych miejscach uplasowały się Rondo Jagiellonów - Wojska Polskiego / Lecha Kaczyńskiego, Szubińska / Połtyna - Dworzec PKP, Myślęcinek - Gdańska / Stadion i Plac Teatralny – Rondo Grunwaldzkie.
Średnia liczba wypożyczeń BRA w ciągu tygodnia wyniosła 120. Najwięcej wypożyczeń realizowanych było w niedziele (143). Z zestawienia wynika, że najpopularniejsze godziny wypożyczeń w dniach powszednich to od 14.00 do 20.00. Rower BRA cieszył się największą popularnością w maju (5475) i czerwcu (4 695), najmniejszą w październiku (1 177).
Trwają prace na ulicy Pod Skarpą
Inwestycja pn. „Przebudowa ul. Pod Skarpą w Bydgoszczy”, by minimalizować utrudnienia, podzielona została na dwa realizowane po sobie etapy: pierwszy objął odcinek na zachód od ulicy Matki Teresy z Kalkuty (328 m), a drugi dotyczy odcinka zlokalizowanego po wschodniej stronie od tej ulicy (359 m).
Etap I został wybudowany i oddany do ruchu, natomiast nadal trwają prace na drugim odcinku. Aktualnie są prowadzone roboty drogowe i roboty związane z przepustem. Do wykonania pozostają jeszcze prace przełączeniowe na sieci gazowej. Na przyszły tydzień, przy sprzyjających warunkach pogodowych, zaplanowano układanie pierwszych warstw bitumicznych.
Wykonawca planuje zakończenie prac do końca listopada 2024r. W związku z powyższym na dzień dzisiejszy większe utrudnienia na ul. Pod Skarpą planowane są do końca tego miesiąca.
Wykonawcą inwestycji jest firma CZiLL Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością. Wartość zadania to ponad 4,4 mln zł.
To jeden z ostatnich etapów przebudowy całego ciągu łączącego Fordon z Myślęcinkiem (ul. Zamczysko i Pod Skarpą). W ostatnich latach przebudowaliśmy odcinki trasy pomiędzy ulicami Armii Krajowej i Sybiraków o łącznej długości 3,6 kilometrów. Na trasie wprowadziliśmy też elementy poprawiające bezpieczeństwo, o które apelowali mieszkańcy (progi zwalniające, wysepki, rondo na połączeniu z ul. Matki Teresy z Kalkuty, nowe oznakowanie). Nowe ulice i nawierzchnie pozwoliły też w ten rejon miasta skierować autobusy komunikacji miejskiej.