Aktualności
Zmiany na ul. Kruszwickiej. Ruszyła budowa ścieżek rowerowych
Wykonawca prac przy drogach rowerowych wzdłuż ul. Kruszwickiej wprowadza od czwartku (19 marca) tymczasową organizację ruchu. W trakcie inwestycji wyłączona z ruchu zostanie część chodników. Zawężone zostaną wloty jezdni na plac Poznański.
Sprawdź jak poruszać się w tej części miasta.
Rozbudowa ulicy Kruszwickiej pozwoli wytyczyć nowe drogi rowerowe. W jej zakres wchodzi również m.in. przebudowa chodników oraz budowa nowych zatok z przystankami.
Zmiany dla pieszych
W pierwszym etapie prac konieczne jest całkowite zamknięcie chodnika po stronie wschodniej (Zespołu Szkół Mechanicznych) na odcinku od tunelu przy ul. Dolina do ronda Grunwaldzkiego. Ruch pieszych zostanie przekierowany na stronę zachodnią ul. Kruszwickiej (wzdłuż centrum handlowego). Przejście tunelem będzie czynne przez cały okres trwania inwestycji.
Dojście do szkół zlokalizowanych wzdłuż ul. Kruszwickiej, możliwe będzie od strony ul. Marszałka Focha i ul. Świętej Trójcy. Ponadto ruch pieszy możliwy będzie również ciągami zlokalizowanymi na terenie szkoły. Ruch pieszy na ul. Kruszwickiej po stronie zachodniej, jak i wokół placu Poznańskiego będzie odbywał się wyznaczonymi ciągami komunikacyjnymi.
Zmiany dla pasażerów
W związku z pracami budowlanymi zamknięty zostanie przystanek na ul. Kruszwickiej znajdujący się przed wjazdem na Plac Poznański. W zamian za zamknięty przystanek powstaną dwa nowe na wylotach Placu Poznańskiego tj. na ul. Szubińskiej i ul. Stromej. Pozostałe przystanki w obszarze ronda Grunwaldzkiego i Placu Poznańskiego będą funkcjonowały bez zmian.
Zmiany dla kierowców
W pierwszym etapie prac konieczne jest wyłączenie z ruchu wszystkich lewoskrętów na wlotach jezdni na plac Poznański i pasów jezdni przylegających bezpośrednio do wyspy środkowej Placu Poznańskiego. Skręt w lewo możliwy będzie z pasów do jazdy na wprost i lewo. Ruch będzie odbywać się przy czynnej sygnalizacji. Pozwoli to minimalizować utrudnienia.
Kolejne ulice w ażurach
Wiosną rozpoczynamy III edycję pilotażowego przedsięwzięcia, jakim jest utwardzanie ulic gruntowych płytami ażurowymi. Część jezdni zostane również utwardzona betonową kostką aby ułatwić poruszanie się pieszym.
Na podstawie własnych doświadczeń, opinii użytkowników utwardzonych ulic oraz spotkań z przedstawicielami Rad Osiedli, również w tym roku płytami ażurowymi utwardzimy kolejne bydgoskie ulice gruntowe.
Tego typu zadania nadal będziemy realizować głównie na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nie narażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych. Zależy nam też na utrzymaniu ciągłości utwardzanych ulic z innymi istniejącymi drogami twardymi oraz poprawie tą technologią dojazdu do osiedlowych obiektów użyteczności publicznej.
Przy inwestycjach utrzymamy wysoki standard. Płyty zawsze stabilizujemy opornikami betonowymi a część utwardzanej ulicy dedykowaną pieszym, wyłożymy kostką betonową. Przed ułożeniem płyt przygotujemy 20-centymetrową podbudowę.
W budżecie Miasta na III edycję realizacji nawierzchni płytami ażurowymi, zarezerwowano łącznie 3 mln zł.
Zadania realizować będziemy na osiedlach (Opławiec, Jachcice, Glinki, Miedzyń-Prądy, Szwederowo i Stary Fordon.
Obecnie przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na pierwszy pakiet prac budowlanych.
Lista ulic:
• ul. Turystyczna dł. 98 m dojazd do szkoły, Opławiec
• ul. Letniskowa dł. 80 m dojazd do szkoły, Opławiec
• ul. Partyzantów dł. 550 m (cała), Jachcice
• ul. Rozłogi dł. 360 m (cały odcinek gruntowy), Glinki
• ul. Widok dł. 380 m (cały odcinek gruntowy), Miedzyń
• ul. Siemaszkowej dł. 324 m (cały odcinek gruntowy), Stary Fordon
• ul. Jordanowska dł. 170 m (cała), Szwederowo
• ul. Agatowa dł. 180 m (odcinek od ul. Nakielskiej do ul. Malachitowej), Prądy
O kolejnych ulicach będziemy informowali na bieżąco.
Komunikacja miejska – podróżuj bezpiecznie
W celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się koronowirusa wprowadzane są kolejne środki ostrożności w komunikacji publicznej w Bydgoszczy
Od soboty 14 marca we wszystkich autobusach i tramwajach zawieszona zostanie sprzedaż biletów przez obsługę pojazdów.
Na wnioskek kierowców wzorem innych miast, wygrodzone zostaną strefy buforowe w pojazdach komunikacji miejskiej – pomiędzy częścią pasażerską a stanowiskiem kierowcy (wydzielenie pomiędzy pierwszym, a drugim rzędem siedzeń). W związku z wprowadzeniem tej strefy, nie będzie możliwe wsiadanie i wysiadanie pierwszymi drzwiami. W przypadku zestawów dwuwagonowych dotyczy to oczywiście wyłącznie pierwszego wagonu
Od dnia 16.03.2020r. (poniedziałek) rozkłady wakacyjne wprowadzone zostaną na liniach autobusowych nr 52, 53, 54, 57, 65, 73, 80 i 83.
Rozkłady wakacyjne na tych liniach obowiązywać będą do odwołania.
O dalszych zmianach, informować będziemy na bieżąco.
Wcześniej w pojazdach komunikacji publicznej wyłączone zostały tak zwane „ciepłe guziki". Drzwi są otwierane i zamykane bezpośrednio przez kierowców i motorniczych na każdym przystanku.
Zakup biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem: https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/,
Przypominamy również o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.
Przypominamy również, że Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wprowadził działania prewencyjne, mające ograniczyć załatwianie spraw administracyjnych bezpośrednio w Urzędzie.
Pisaliśmy o tym TUTAJ
Rusza przebudowa ulicy Kruszwickiej
W czwartek 12 marca przekazaliśmy plac budowy pod nowe drogi rowerowe na ulicy Kruszwickiej. To jedna z najważniejszych inwestycji poprawiających spójność dróg rowerowych w centrum miasta. Pozwoli też na bezpieczny przejazd z zachodniej części Bydgoszczy na Stare Miasto. Wkrótce ruszy też budowa tras rowerowych wzdłuż ul. Focha i Starego Kanału Bydgoskiego.
Połączone zostaną:
• trasa wzdłuż Kanału Bydgoskiego
• drogi rowerowe wzdłuż Grunwaldzkiej
• droga rowerowa w kierunku dworca kolejowego
• powstanie bezpieczny dojazd na Wyspę Młyńską
W ramach zadania powstanie infrastruktura dla ruchu rowerowego obejmująca całą ulicę Kruszwicką oraz rondo Poznańskie wraz z wlotami ul. Poznańskiej, Grudziądzkiej, Stromej i Szubińskiej z wyprowadzeniem szlaków pieszych i rowerowych. Przy ul. Kruszwickiej drogi rowerowe powstaną po obu stronach jezdni. Wydzielona droga rowerowa będzie funkcjonować na całej długości po stronie zachodniej (przy centrum handlowym). Niezbędna będzie do tego korekta jezdni, która w części zostanie zawężona do dwóch pasów ruchu.
Po stronie wschodniej (od strony szkoły) część trasy wytyczona zostanie w formie drogi rowerowej i pieszo-jezdni. Rowerzyści będą mogli korzystać też z tunelu łączącego plac Poznański z ulicą Dolina oraz z jezdni parkingowej (zakończenie ul. Kordeckiego).Drogi rowerowe powstaną też wokół placu Poznańskiego.
Wykonane zostaną też nowe zatoki autobusowe na wylocie z ronda w ulice Szubińską i Stromą.
Ponadto w zadaniu przewiduje się przebudowę: oświetlenia ulicznego, urządzeń energetycznych i teletechnicznych, sygnalizacji świetlnej i urządzeń systemu ITS , sieci wodociągowej i sieć cieplna oraz rozbudowę kanalizacji deszczowej.
Ze względu na istotne znaczenie komunikacyjne ulic objętych zadaniem, roboty będą realizowane przy zachowaniu ciągłości ruchu na jezdniach głównej, bez wykonywania objazdów. Wykonawca w trakcie prowadzenia robót zobligowany jest też zapewnić bezpieczny dostęp do posesji i lokali użytkowych.
Planowany termin zakończenia robót to sierpień bieżącego roku.
Koszt zadania to blisko 9 mln zł.