• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. You are here:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie
  4. Aktualności

Aktualności

Nowa pętla w Łęgnowie – plac budowy przekazany

zalandoRozpoczyna się kolejny etap przebudowy ul. Hutniczej wraz z pętlą autobusową w Łęgnowie.
Powstanie też nowy łącznik do ul. Nowotoruńskiej, dzięki któremu ciężarówki nie będą przejeżdżać przed szkołą podstawową.
Inwestycje realizujemy we współpracy z firmami Zalando oraz Panattoni. 

hutnicza-1W oparciu o podpisaną w ubiegłym roku umowę inwestor stawiający w Łęgnowie centrum logistyczne opracował kompleksową dokumentację projektową poprawiającą dojazd do tej części miasta.
Zewnętrzny partner ponosi też większość kosztów związanych z budową dróg, ścieżek rowerowych i chodników.

Dokumentacja zakłada między innymi:
• budowę nowej drogi dojazdowej (ul. „Nowołęgnowskiej") do centrum logistycznego (będzie ona docelowo prowadziła również do ul. Chemicznej – osobny projekt przygotowuje kolejny inwestor, który również nabył działkę w tej części miasta);
• przebudowę odcinka ulicy Hutniczej (od ul. Łęgnowskiej do pętli tramwajowej wraz ze skrzyżowaniami);
• przebudowę pętli autobusowej Łęgnowo;
• budowę nowego łącznika w kierunku ul. Nowotoruńskiej wraz ze skrzyżowaniem skanalizowanym z dodatkowymi pasami do skrętu;
• zmiana układu skrzyżowania ulic Hutnicza / Nowotoruńska) celem poprawy bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu przy szkole.

petla-hutniczaW I etapie rozpoczętym w ubiegłym roku zewnętrzny inwestor zlecił na swój koszt budowę nowej drogi dojazdowej (ul. „Nowołęgnowskiej") przed centrum logistycznym (zadanie zakończone) oraz przebudowę części ulicy Hutniczej od Nowołęgnowskiej aż do budowy nowego łącznika z ul. Nowotoruńską. Prace związane z ułożeniem ostatnich warstw nawierzchni będą realizowane w najbliższych tygodniach.

Z początkiem marca podpisana została natomiast umowa z wykonawcą kolejnego etapu przebudowy (m.in. budowa łącznika do Nowotoruńskiej i nowej pętli autobusowej dla linii 59, 73, 76, 85 i 36N). Za prace o wartości około 14 mln zł odpowiadać będzie bydgoska firma Betpol, która przejęła już plac budowy. Ważną częścią zadania jest również budowa nowych, oświetlonych dróg rowerowych, chodników i przejść dla pieszych co poprawi bezpieczeństwo pieszych. Wszystkie roboty drogowe zakończą się jesienią. Po odbiorach zostaną objęte 5-letnią gwarancją.

Zmiany układu drogowego w rejonie ulic Hutniczej, Chemicznej i Nowotoruńskiej przygotowane zostały w porozumieniu z firmami wznoszącymi nowe centrum logistyczne.

Trwa częściowe wyłączanie oświetlenia ulic, placów i skwerów. Rządowa ustawa wymusiła oszczędność prądu.

oswietlenie-1Zgodnie z rządową ustawą Miasto Bydgoszcz musi zmniejszyć całkowite zużycia energii elektrycznej o 10 procent.
Obecnie trwają działania zmierzające do ograniczenia zużycia energii przy oświetleniu bydgoskich ulic, placów i budynków.
Pomimo podjęcia tak radykalnych działań, Miasto i tak zapłaci za energię elektryczną ponad dwa razy więcej niż ubiegłym roku.


W Bydgoszczy w związku z realizacją Ustawy, zdecydowano się na działania związane między innymi z:
- ograniczeniem oświetlenia ulic (bez ograniczeń w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych)
- wyłączeniem iluminacji obiektów architektonicznych, budynków posiadających iluminacje, pomników, drzew
- ograniczeniem oświetlenia obiektów sportowych (boiska, orliki, place zabaw)

oswietlenie-3Dziś prawie połowa lamp oświetlenia ulicznego w Bydgoszczy należy do Spółki Enea Oświetlenie. Pozostałą część, czyli majątek Miasta, obsługuje ZDMiKP.

Z roku na rok rozwijamy własne energooszczędne instalacje oświetlenia ulic. Nowoczesne energooszczędne lampy miejskie powstają między innymi przy nowych inwestycjach drogowych.

W oświetleniu stanowiącym własność Miasta, kontynuujemy wdrażanie ograniczeń w zużyciu energii na kilku tysiącach lamp zlokalizowanych przy bydgoskich ulicach:
- lampy LED świecą z mniejszą mocą w godzinach nocnych (od 22.00 - 5.00 rano), ograniczyliśmy również ich moc w godzinach popołudniowych
- wyłączamy podświetlenie obiektów sakralnych, budynków użyteczności publicznej, pomników i fontann.
- w zakresie starego oświetlenia ulicznego (bez źródła typu LED) wyłączona zostanie co 3 lampa oświetlająca bydgoskie ulice i chodniki, a w lapach posiadających kilka opraw na jednym słupie wyłączone zostanie 50% z nich.

Nie wyłączamy jednak lamp w bezpośredniej bliskości przejść dla pieszych, przystanków autobusowych oraz skrzyżowań.

oswietlenie-4Aby mieszkańcy wiedzieli, które lampy są wyłączone celowo, są one specjalnie oznakowane.
Tym samym unikniemy nieuzasadnionych zgłoszeń ze strony mieszkańców o ewentualnych awariach oświetlenia.
Lampy z metalowymi słupami posiadają specjalną naklejkę z napisem „oprawa wyłączona", a słupy betonowe są oznakowane żółtym trójkątem wymalowanym farbą.

Program oszczędnościowy jest obecnie wdrożony też na lampach należących do zewnętrznego operatora - Spółki Enea Operator – która zarządza drugą połową lamp w Mieście.

Ważne obiekty mostowe do przebudowy - ruszają prace projektowe

wojska-111W Bydgoszczy mamy ponad 100 obiektów mostowych. Na bieżąco prowadzimy prace remontowe i utrzymaniowe.
Właśnie podpisaliśmy umowy z wykonawcami, którzy przygotują dokumentację dla przebudowy 4 ważnych obiektów.

Posiadanie dokumentacji, ułatwi nam pozyskać zewnętrzne dofinansowanie na ich przebudowę.

Podpisaliśmy umowy z wykonawcami na przygotowanie dokumentacji koncepcyjnych i projektowych na:

• przebudowę mostu w ciągu ul. Biwakowej nad Brdą w Smukale – zależy nam na budowie nowego obiektu wraz z budową dróg dla rowerzystów, które połączą się z powstającą infrastrukturą rowerową w rejonie pętli autobusowej.
Wykonawca: konsorcjum w składzie:
- BAK Sp. z o.o. ul. Kościuszki 53, 85-079 Bydgoszcz - lider
- AXIAL Sp. z o.o. ul. Widok 13, 62-070 Dąbrówka–partner
Wartość zadania to prawie 245 tys. zł

• przebudowę mostu w ciągu ul. Toruńskiej pomiędzy Torem Regatowym i dawnym Portem Drzewnym – planowana jest budowa nowego obiektu wraz z chodnikiem i trasą rowerową w formie wspólnego ciągu pieszo-rowerowego.
Wykonawca: konsorcjum w składzie:
- BAK Sp. z o.o. - lider
- AXIAL Sp. z o.o.–partner
Wartość zadania to prawie 230 tys. zł

• remont wiaduktu przy stacji Bydgoszcz Fordon – planujemy kapitalny remont obiektu drogowego równoległego do wiaduktu kolejowego wraz z przebudową konstrukcji i budową nowych schodów.
Wykonawca: PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o.
Wartość zadania: ponad 175 tys. zł

• budowę kładki przez strugę Flis – zadanie zaplanowane w rejonie ul. Kanarkowej (Osowa Góra/Flisy). Planowany jest obiekt dla pieszych, o który wielokrotnie wnioskowali mieszkańcy i  Rada Osiedla.
Wykonawca: PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o.
Wartość zadania: prawie 130 tys. zł

Prace nad dokumentacjami potrwają około roku.
Przygotowanie projektu budowlanego jest często oceniane podczas ubiegania się o zewnętrzne dofinansowanie. Skraca też czas przystąpienia do właściwych prac budowlanych.

Przypominamy, że w ostatnim czasie przeprowadziliśmy remont czterech bydgoskich kładek dla pieszych.
Obecnie trwają prace nad dokumentacją niezbędną do przebudowy mostów „Solidarności" oraz nowej kładki w ciągu ul. Fordońskiej nad magistralą węglową
Prace budowlane prowadzone są natomiast na wiadukcie w ciągu al. Armii Krajowej oraz budowie nowych mostów nad Brdą.

Pozytywny trend na bydgoskich ulicach – działamy dalej

Grunwaldzka---las-2020-10-07-6Dzięki drogowym inwestycjom oraz zmianie przepisów, stale poprawia się bezpieczeństwo na bydgoskich ulicach.
Pozostaje jeszcze wiele do zrobienia.

Dlatego nadal realizować będziemy zadania, które jeszcze bardziej poprawią bezpieczeństwo na bydgoskich trasach.

W ostatnich latach w Bydgoszczy liczba wypadków i kolizji na terenie miasta spada o kilkanaście procent.

W ubiegłym roku policjanci odnotowali 4649 zdarzeń drogowych (stłuczki, kolizje, wypadki, potrącenia) z czego 117 zakwalifikowano jako wypadki (zdarzenia wyniku którego nastąpiła śmierć lub uszkodzenie ciała osób).

Dla porównania w 2018 roku w Bydgoszczy doszło do blisko 6000 zdarzeń drogowych (w tym 172 wypadków), a w 2021 roku policjanci odnotowali 5424 zdarzenia (122 wypadki).
Znacznie bezpieczniej na bydgoskich ulicach

W ubiegłym roku zmniejszyła się liczba zdarzeń drogowych w porównaniu do 2018 roku.
• na ulicy Fordońskiej ( spadek z 405 zdarzeń w 2018 do 294 w 2022)
• ul. Wyszyńskiego (z 270 na 143 w roku 2022),
• ul. Wojska Polskiego (spadek z 295 zdarzeń na 167)
• ul. Grunwaldzkiej (z 257 w 2018 na 128 w 2022 roku),
• ul. Szubińskiej (176 w 2018 na 122 w 2022 roku)
• al. Jana Pawła II ( spadek ze 190 na 77 zdarzeń)
• al. Armii Krajowej (z 46 zdarzeń w 2018 na 36 w 2022 r.)
• ul. Toruńskiej (z 185 na 152),
• na ul. Nakielskiej (141 na 129 w 2022 roku)
• na ul. Jagiellońskiej (191 na 127 w 2022 roku)

rowerr-999Najwięcej zdarzeń drogowych w ubiegłym roku odnotowano we wtorki i piątki.
W tygodniu najwięcej kolizji i wypadków ma miejsce między godz. 14 a 22.
Niestety każdego roku policja notuje około 10 wypadków z osobami zabitymi.

Główne przyczyny zdarzeń drogowych to: nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, niezachowanie odstępu od poprzedzającego pojazdu, niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, nieustąpienie pierwszeństwa podczas zmiany pasa ruchu.

KUJAWSKA-nagrodaNowe inwestycje to poprawa bezpieczeństwa
W ocenie ekspertów wpływ na pozytywny trend mają nie tylko zmiany prawne zwiększające odpowiedzialność osób łamiących przepisy drogowe ale też konsekwentna przebudowa drogowej infrastruktury. W tym roku w Bydgoszczy zlikwidujemy kolejne niebezpieczne miejsca (przebudowa skrzyżowań Fordońska-Łęczycka, Toruńska-Kazimierza Wielkiego, nowe drogi i pasy rowerowe, kolejne 20 doświetlonych przejść dla pieszych, przebudowa przejść dla pieszych w obrębie szkół, budowa nowych sygnalizacji świetlnych na ul. Toruńskiej i Bora-Komorowskiego).

  1. [FILM] Nowe mosty nad Brdą - postępują prace przy torowisku
  2. Rewitalizacja Starego Fordonu - ulica Promenada
  3. [FILM] Budowa wiaduktu na Armii Krajowej - prace w toku
  4. Pomysły na zrównoważony transport dla Metropolii Bydgoszcz

Page 99 of 475

  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025