• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. You are here:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie
  4. Aktualności

Aktualności

Gruntówki zyskują twarde nawierzchnie. Ten proces przyspieszył

rajdowa-2W ciągu ostatnich 8 lat liczba bydgoszczan mieszkająca przy drogach gruntowych spadła prawie o połowę.
To efekt wybudowania ponad 90 lokalnych ulic o długości prawie 50 kilometrów według dobrze dobranych, obiektywnych kryteriów.
Rada Miasta podejmie decyzję o aktualizacji Wieloletniego Programu Utwardzania Ulic Gruntowych.


Podstawową formą realizacji osiedlowych inwestycji drogowych jest od kilku lat uchwalony przez Radę Miasta Bydgoszczy program utwardzania ulic gruntowych. Po konsultacjach ze społecznościami lokalnymi oraz radami osiedli, uproszczone zostały kryteria wyboru.

Pakiet zadań do realizacji był wybranany na podstawie takich parametrów jak:
1. gęstość zaludnienia na danej ulicy (kryterium o największej wadze)
2. ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
3. wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu

W czasie sesji Radni podejmą decyzję o jego aktualizacji.
Dodane zostanie nowe kryterium uwzględniające wskaźnik sumy długości lokalnych dróg gruntowych na terenie danego osiedla do sumy długości wszystkich lokalnych dróg gruntowych na terenie miasta.
To rozwiązanie premiujące osiedla gdzie „gruntówek" jest najwięcej.


bielska-3Przed opracowaniem aktualizacji rozwiązania oceniali eksperci oraz rady osiedli. Nowym rozwiązaniem będzie też możliwość budowy ulic w tym programie w dobrze sprawdzającej się technologii z wykorzystaniem ekokostką oraz płyt ażurowych. To efekt bardzo dobrych wyników pilotażowego programu utwardzania ulic tymi materiałami. Jest ona zarezerwowana dla gruntów o dobrej przepuszczalności oraz ulic, które nie są narażone na intensywny ruch ciężkich pojazdów.

Jeśli Rada Miasta zgodzi się na aktualizację programu nowa lista ulic wybranych do realizacji w kolejnych latach zostanie podana do wiadomości publicznej w ciągu 21 dni od przyjęcia uchwały na stronach internetowych Urzędu Miasta Bydgoszczy.

schronisko-2Ulice, dla których rozpoczęto prace dokumentacyjne w ostatniej edycji programu, a z uwagi na niewystarczającą ilość środków finansowych nie zostały jeszcze zbudowane, będą realizowane w pierwszej kolejności. Są to ulice, dla których została przygotowana dokumentacja projektowa i przeprowadzono konsultacje społeczne.

Tylko w tym roku z budżetu miasta na utwardzanie ulic trafi pula ponad 49 mln złotych.
Te środki pozwolą między innymi na zakończenie prac przy ulicy Smukalskiej, rozpoczęcie pierwszych prac przy ulicy Odrzańskiej, Strusiej i Sowiej.
Zlecimy też prace związane z wykorzystaniem centralnego dofinansowania na drogi gruntowe.
Miasto na ten cel zabezpiecza połowę niezbędnych środków, a drugą połowę Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg.

Lokalne ulice powstają także często dzięki innym miejskim działaniom:
1. część zadań bezpośrednio wybierają mieszkańcy w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim (np. ul. Okólna, Kosmonautów, Wioślarska)
2. lokalne ulice są przebudowywane podczas dużych projektów infrastrukturalnych (np. odcinki sąsiadujące z ul. Grunwaldzką)
3. we współpracy z inwestorami zewnętrznymi (np. nowy układ w Łęgnowie, fragment ul. Paderewskiego)

Ważne liczby
1. W porównaniu do roku 2015 liczba mieszkańców zameldowanych przy drogach gruntowych zmniejszyła się z 30 081 do 16 670, a więc o 44%
2. W latach 2015 – 2022/23 zrealizowano 48,13 kilometrów dróg gruntowych
3. W tym czasie wybudowano 93 ulice
1. 49 mln zł miasto zabezpiecza na przebudowę gruntówek w bieżącym roku

Prace na ul. Promenada w Starym Fordonie – w toku

promenadaa-1Nabiera kształtu prawie kilometrowy odcinek nabrzeża Wisły między mostem a wałami wiślanymi.
To jeden z ostatnich etapów rewitalizacji Starego Fordonu.

Cały zakres zadania wraz z ulicą Promenada zostały wykonane już w 65 %.
Niebawem nad rzeką pojawią się ławki, place zabaw oraz nasadzona zostanie zieleń.


W ubiegłym roku udostępniliśmy mieszkańcom nie tylko zrewitalizowany Rynek w Starym Fordonie ale też nowe nabrzeże przy ul. Frycza Modrzewskiego. Odnowione zostały również między innymi ulice Bydgoska, Kapeluszników, Sikorskiego oraz Rybaki.
Obecnie trwają jeszcze roboty na ul. Promenada, zlokalizowanej pomiędzy więzieniem a rzeką.

To był zawsze popularny trakt spacerowy, ale wcześniej trzeba było przedzierać się wąską, nieuporządkowaną ścieżką nad rzeką.
Dopiero już na samym wale wiślanym można było pospacerować czy przejechać rowerem urządzoną tam alejką.

promenadaa-2Postęp robót
Obecnie ustawiane są ostatnie rzędy koszy gabionowych i ich uzupełnianie. Wyyznaczają one docelowy poziom ciągu pieszo rowerowego.
Prowadzone są też roboty ziemne przy wale powodziowym oraz rozpoczęło się zabijanie ścianek na terenach rekreacyjnych pod przyszły skatepark.

Wykonano kanalizację deszczową na ul. Promenada od ul. Sikorskiego 2 w kierunku do wału przeciwpowodziowego ul. Rybaki. Wymieniono oświetlenie na ścianie Aresztu Śledczego od strony ul. Zakładowej. Trwa też uzupełnianie nasypu na terenie prowadzonych robót.

Zakończone zostały prace przy kanalizacji deszczowej na odcinku od Ul. Nad Wisłą do Frycza-Modrzewskiego.
Teraz wykonawca rozpocznie prace energetyczne przy oświetleniu i kamerach.
W kolejnym etapie ustawione zostanie 4m ogrodzenie odgradzające ul. Promenadę od terenu Aresztu Śledczego.

promenadaa3Dalsze działania na budowie 
Wraz z ustaniem warunków zimowych wykonawca planuje przystąpić do robót elektrycznych związanych z oświetleniem na ul. Promenada i terenach rekreacyjnych.
Planowane jest również przystąpienie do przebudowy ul. Nad Wisłą (frezowanie nawierzchni, poszerzenia nasypu, wykonanie chodnika i oświetlenia ulicznego)
Oddanie całego odcinka do ruchu, planujemy po wakacjach.

Poza przebudową samych ulic, nad Wisłą powstanie także miejsce do zabaw i rekreacji dla dzieci i młodzieży.
Pojawią się ścianki wspinaczkowe, plac zabaw z bardzo nowoczesnymi, odpornymi na uszkodzenia, urządzeniami, miejsce do gry w siatkówkę. Zaplanowaliśmy także pumptrack, skatepark , strefy fitness i miejsce na scenę.
Pojawią się też stylowe ławki i kosze na śmieci.
Pierwsze prace w tym zakresie planujemy przeprowadzić już wiosną.

Na całym obszarze nasadzona zostanie też zieleń o czym więcej pisaliśmy TUTAJ

Postępują prace na drodze wylotowej z miasta

wiadukt-ak-1Na placu budowy nowego wiaduktu J. Nowaka-Jeziorańskiego w ciągu ul. Armii Krajowej zwożone są i łączone, kolejne elementy przyszłego pomostu.
Część obiektu została już nasunięta na miejsce docelowe.
Zakończyły się też pracy przy nowych przyczółkach.

Cały nowy wiadukt ma być gotowy jeszcze w tym roku. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom ograniczony zostanie hałas.

Wiadukt zachodni będzie prawie dokładnie taki sam jak przebudowana przed dwoma laty konstrukcja po stronie cmentarza.
Utworzy go pomost podwieszony do łuków. 
Prace przy przyczółkach są już praktycznie zakończone.

wiadukt-ak-3W ostatnich tygodniach przyjechały na plac budowy kolejne elementy pomostu, które nadal są ze sobą scalane.
Część gotowa obiektu została już nasunięta na nowy przyczółek i tymczasowe podpory od strony północnej.

Pozostał jeszcze odcinek nad samymi torami kolejowymi.
Ta część jest jednak uzależniona od wyłączenia sieci trakcyjnej pod obiektem.


wiadukt-ak-2Na transport do Bydgoszczy czekają jeszcze łuki oraz najbardziej złożone elementy konstrukcji, jakimi są końcówki przęsła, przy których zamocowane zostaną łuki nośne.

To w tych krańcowych elementach wykonawca zainstaluje urządzenia dylatacyjne, które w środę z Niemiec przyjechały do zakładu produkcyjnego w Kielcach.


wiadukt-ak-5
Będą to takie same urządzenia o kształcie fali, które zostały wykorzystane na wiadukcie w ciągu ul. Wojska Polskiego, charakteryzujące się właściwościami tłumiącymi hałas.

Ostatnim ważnym elementem będzie montaż łuków.
Prace będą wykonywane z użyciem ogromnego dźwigu.

wiadukt-ak-4Przypominamy, że na nowym obiekcie zachowane zostaną dwa pasy ruchu dla samochodów, natomiast zlikwidowany zostanie nieużywany pas awaryjny, a odzyskane w ten sposób miejsce przeznaczone zostanie na drogę rowerową.
Powstanie lustrzane odbicie obiektu istniejącego po stronie wschodniej.
Będą więc schody po obu stronach torów kolejowych, chodnik i droga rowerowa od strony ul. Czerkaskiej oraz pochylnia pieszo-rowerowa do Lasu Gdańskiego.

Inwestycja kosztuje 29 mln zł.
Zakończenie prac planowane jest w tym roku.

 

Rusza oficjalny trening do Rowerowej Stolicy Polski 2023

rower-BRAAJuż po raz piąty zaczyna się rozgrzewka przed Rowerową Stolicą Polski, która w całym kraju odbędzie się w czerwcu tego roku.
Zanim jednak do tego dojdzie, odbędzie się trening.
Start 21 marca.

Do treningu zgłosiło się już kilkadziesiąt i gmin w całej Polsce.
Kolejne 200 zgłosiło chęć przystąpienia. 

W ubiegłym roku w samym tylko treningu wzięły udział 53 miasta.
W ciągu dwóch miesięcy 15 tys. użytkowników wykręciło 2,3 mln km.

rower-ulica-1Jak wziąć udział w zabawie?
Wystarczy pobrać bezpłatną aplikację Aktywne Miasta, stworzyć swój profil i wybrać rywalizację do której chce się dołączyć. Trening jest tylko rozgrzewką przez główną rywalizacją o Puchar Rowerowej Stolicy Polski, który odbywać się będzie w od 1 do 30 czerwca br.

W tym roku w Rowerowej Stolicy Polski już po raz piąty wystartują miasta prezydenckie.
Do tej pory do tegorocznej rywalizacji zgłosiły się m.in. Poznań, Katowice, Białystok, Chorzów, Leszno, Toruń, Tarnów, Koszalin, Płock, Rybnik, oraz ubiegłoroczny zwycięzca RSP Biała-Podlaska.
Tegoroczną nowością jest rywalizacja gmin.

plac-K-4Przypominamy, że kilometry w aplikacji można też kręcić na Bydgokich Rowerach Aglomeracyjnych.
W tym sezonie wydłużyliśmy bezpłatne przejazdy do 30 minut.
Pojawiły się też atrkacyjne cenowo taryfy turystyczne.

Więcej na temat rowerów BRA pisaliśmy: TUTAJ

 

  1. Wiosna w Bydgoszczy – na zielono
  2. [FILM] Prace archeologiczne przy Operze. Zamknięcie kładki dla pieszych.
  3. Zielone torowisko na Szwederowie i przebudowa pętli Las Gdański – stają się faktem
  4. Zielony sygnał dla jadących przepisowo w Łęgnowie Wsi

Page 97 of 475

  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025