Zakończyliśmy I etap prac przy budowie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Fordońskiej od Kaplicznej do Inflanckiej.
Teraz rozpoczynamy prace projektowe dla II etapu obejmującego m.in. kładkę nad magistralą węglową i budowę dróg rowerowych aż do Starego Fordonu.
Umowa z projektantem została podpisana.
Fordońska o długości prawie 10 kilometrów to jedna z najbardziej obciążonych ruchem bydgoskich ulic. Dlatego w ocenie środowisk rowerowych budowa nowoczesnej rowerowej infrastruktury wzdłuż tej arterii jest niezbędna.
W ubiegłym roku rozpoczęliśmy inwestycje, dzieląc zadanie na dwa etapy.
ETAP I - zakończony
W ubiegłym roku zleciliśmy gruntowny remont istniejących odcinków ciągów pieszo - rowerowych, od wiaduktów Warszawskich do ul. Inflanckiej. Zostały one poszerzone do 3 metrów, by bezpiecznie mogli korzystać z nich wszyscy użytkownicy. Ustawiliśmy krawężniki, wzmocniliśmy podbudowę, a na nawierzchni ułożyliśmy asfaltobeton. Przy nowej trasie zasadzona została zieleń. Prace budowlane zostały właśnie zakończone.
Tym samym nową nawierzchnię zyskał ciąg pieszo-rowerowy o łącznej długości ponad 1300 metrów.
Zadanie kosztowało blisko 800 tysięcy złotych.
W ramach zadania, przebudowaliśmy też przystanek autobusowy przy ul. Kaplicznej.
ETAP II - prace projektowe
By cały ciąg rowerowy zyskał spójność, konieczne są jeszcze między innymi: przebudowa skrzyżowania Fordońskiej z Sochaczewską oraz budowa kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi. Dodatkowo projektanci opracują też wstępną dokumentacją dla odcinka w kierunku mostu Fordońskiego oraz wzdłuż ulicy Kasztelańskiej.
Podpisaliśmy umowę z projektantem.
Opracowanie koncepcji programowo przestrzennej wraz z PFU kosztować będzie ponad 291 tys. zł
Wykonawcą została firma JPPC POLSKA SP. Z O.O
Termin realizacji: 12 miesięcy
Już na etapie postępowania zobowiązaliśmy projektantów do uwzględnienia wielu rozwiązań zgłaszanych przez mieszkańców oraz rowerzystów.
Są wśród nich między innymi:
• wyposażenie całego skrzyżowania z ul. Sochaczewską w sygnalizację oraz dobudowanie lewoskrętu od strony Fordonu
• kładka pieszo-rowerowa nad magistralą węglową w 3 wariantach konstrukcyjnych, a także w wariantach o szerokości od 3 do 4 m.
• przy ul. Wiślanej obejście drogi dla rowerów za peronem przystankowym
• uzupełnienie przejścia dla pieszych przy ul. Traktorzystów o przejazdy rowerowe
• uzupełnienie przejść dla pieszych przy ul. Inflanckiej o przejazdy dla rowerów i korekty sygnalizacji
• nowa ścieżka pieszo-rowerowa od Inflanckiej do Kasztelańskiej
• dowiązanie się do zaprojektowanej wcześniej infrastruktury rowerowej przy ul. Andersa
Więcej o drogach rowerowych w Fordonie pisaliśmy TUTAJ