Aktualności komunikacyjne

W związku z działaniami mającymi na celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się koronawirusa i czasowym zamknięciem jednostek kulturalno-oświatowych, wprowadzona zostaje zmiana rozkładów jazdy na wybranych liniach autobusowych. 

Od dnia 16.03.2020r. (poniedziałek) rozkłady wakacyjne wprowadzone zostaną na liniach autobusowych nr 52, 53, 54, 57, 65, 73, 80 i 83.
Rozkłady wakacyjne na tych liniach obowiązywać będą do odwołania.

O dalszych zmianach, informować będziemy na bieżąco.

Przypominamy, że w celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się koronowirusa, w komunikacji publicznej w Bydgoszczy wprowadzone zostały specjalne środki ostrożności.

We wszystkich autobusach i tramwajach zawieszona została sprzedaż biletów przez obsługę pojazdów.

Na wnioskek kierowców wzorem innych miast, wygrodzone zostały strefy buforowe w pojazdach komunikacji miejskiej – pomiędzy częścią pasażerską a stanowiskiem kierowcy (wydzielenie pomiędzy pierwszym, a drugim rzędem siedzeń). W związku z wprowadzeniem tej strefy, nie będzie możliwe wsiadanie i wysiadanie pierwszymi drzwiami. W przypadku zestawów dwuwagonowych dotyczy to oczywiście wyłącznie pierwszego wagonu

W pojazdach komunikacji publicznej wyłączone zostały tak zwane „ciepłe guziki". Drzwi są otwierane i zamykane bezpośrednio przez kierowców i motorniczych na każdym przystanku.

W związku z aktualną sytuacją w kraju związaną z szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 i potrzebą podjęcia działań profilaktycznych mających na celu ochronę zdrowia pracowników i interesantów ZDMiKP wprowadza się szczególne zasady załatwiania spraw taryfowo – biletowych oraz spraw związanych z parkowaniem w Strefie Płatnego Parkowania.


Informacje dla Pasażerów z zakresu funkcjonowania Wydziału Taryf i Płatnego Parkowania:

a). Bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a, można załatwiać następujące sprawy:

 

- Wydanie duplikatu Bydgoskiej Karty Miejskiej.
- Zakup biletów jednorazowych przez dystrybutorów.

 

Punkty obsługi interesantów zlokalizowane przy ul. Zygmunta Augusta 10, ul. Modrzewiowej 19
i ul. Gdańskiej 47 są nieczynne.
Bezpośrednio w punkcie ZDMiKP przy ul. Modrzewiowej 19 od dnia 25.03.2020 r. w godz. 08:30-15:30 będzie można zakupić abonamenty na parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania

 

b). Sprawy załatwiane wyłącznie drogą elektroniczną lub za pośrednictwem poczty:

 

- Wnioski o wydanie Bydgoskiej Karty Miejskiej (BKM) przyjmowane są:
• drogą elektroniczną - wniosek o wydanie karty drogą elektroniczną znajduje się pod adresem https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/card-proposal
• drogą pocztową - Wniosek do wypełnienia i przesłania znajduje się na stronie internetowej www.zdmikp.bydgoszcz.pl

 

Gotowe Bydgoskie Karty Miejskie są odsyłane wyłącznie drogą pocztową na wskazany we wniosku adres.

 

- Zakup biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem:
https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl
Przypominamy o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.

 

- Regulowanie opłat dodatkowych za parkowanie w SPP możliwe jest wyłącznie przelewem bankowym. Dane konta bankowego: nr 36 1240 6452 1111 0010 4816 9315

 

- Składanie reklamacji związanych z wezwaniem do zapłaty za przejazd komunikacją miejską, z parkowaniem w SPP oraz windykacją tych należności możliwe jest drogą elektroniczną
na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. lub drogą pocztową na adres:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,
ul. Toruńska 174 a,
85-844 Bydgoszcz.

 

c). Sprawy załatwiane bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a lub za pośrednictwem poczty:

 

- Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet.

 

Wniosek wraz z Bydgoską Kartą Miejską i paragonem można przesłać na adres ZDMiKP.
Bilet będzie anulowany od następnego dnia po nadaniu listu.

 

WYMAGANE DO PRZESŁANIA DOKUMENTY:
• wypełniony wniosek o zwrot pieniędzy z tytułu niewykorzystanego biletu okresowego,
• oryginał paragonu potwierdzającego zakup biletu lub wystawiona na jego podstawie faktura. Przy zakupie przez Internet (bez pobrania faktury) transakcja jest potwierdzana raportem generowanym z systemu BKM podczas rozliczania biletu,
• Bydgoska Karta Miejska– w celu usunięcia transakcji.
Karta po usunięciu biletu będzie odsyłana do Wnioskodawcy.

 

Ponadto informujemy, że wyznaczone przez ZDMiKP terminy składania dodatkowych dokumentów w sprawach reklamacyjnych i windykacyjnych prolonguje się o 30 dni.

 

Szczególne zasady załatwiania spraw obowiązują do odwołania.

 

Read more ...W celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się koronowirusa wprowadzane są kolejne środki ostrożności w komunikacji publicznej w Bydgoszczy

Od soboty 14 marca we wszystkich autobusach i tramwajach zawieszona zostanie sprzedaż biletów przez obsługę pojazdów.

Na wnioskek kierowców wzorem innych miast, wygrodzone zostaną strefy buforowe w pojazdach komunikacji miejskiej – pomiędzy częścią pasażerską a stanowiskiem kierowcy (wydzielenie pomiędzy pierwszym, a drugim rzędem siedzeń). W związku z wprowadzeniem tej strefy, nie będzie możliwe wsiadanie i wysiadanie pierwszymi drzwiami. W przypadku zestawów dwuwagonowych dotyczy to oczywiście wyłącznie pierwszego wagonu.

Wcześniej w pojazdach komunikacji publicznej wyłączone zostały tak zwane „ciepłe guziki". Drzwi są otwierane i zamykane bezpośrednio przez kierowców i motorniczych na każdym przystanku.

Zakup biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem: https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/,
Przypominamy również o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.

Przypominamy również, że Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wprowadził działania prewencyjne, mające ograniczyć załatwianie spraw administracyjnych bezpośrednio w Urzędzie.
Pisaliśmy o tym TUTAJ

Read more ...

Przypominamy, że 1 marca we współpracy z gminą Białe Błota uruchamiamy nowe połączenie podmiejskie. Autobusy linii nr 90 pojadą z węzła Garbary do Łochowic. Z początkiem marca wprowadzone zostaną też zmiany rozkładów na innych liniach. W sezonie do Ostromecka pojedzie linia nr 40.

Nowa linia  będzie trasowana od pętli Garbary przez ulicę Nakielską, Lisi Ogon, Łochowo do pętli w Łochowicach (przy ulicy Zajęczej) z wjazdem kieszeniowym przez pętlę Belma. Na tej linii zaplanowaliśmy 10 kursów w dni powszednie oraz po 4 kursy w soboty, niedziele i święta. Godziny odjazdów zostały uzgodnione z Gminą Białe Błota. Na trasie znajduje się kilka miejsc, gdzie łatwo przesiadać się na inne linie autobusowe i tramwajowe.

W ubiegłym roku, dzięki dobrej współpracy z władzami gminy Białe Błota, wzmocniliśmy funkcjonujące linie nr 91, 96 i 92, wdrożono też dla mieszkańców gminy bilety malucha oraz uczniowskie.

Z początkiem marca zmienią się też rozkłady innych linii: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 51, 52, 53, 55, 56,  58, 61, 64, 65, 67, 68, 69, 71, 73, 74, 77, 79 i 89. Zmiany dotyczą przede wszystkim  niedzielnych rozkładów. W związku z zakazem handlu w ten dzień z komunikacji publicznej w niedziele korzysta mniej pasażerów, co uwzględnią nowe rozkłady. Zlikwidowane zostaną też skrócone warianty linii 74D. Szczegóły są dostępne TUTAJ.

Warto wiedzieć:

Z obecnych 9 linii podmiejskich każdego dnia korzysta około 7 tysięcy pasażerów. Autobusy obsługują łącznie około 30 sołectw miejscowości. Dzięki porozumieniu z gminą Dąbrowa Chełmińska w sezonie kursować będzie też linia autobusowa nr 40 do Ostromecka. Dodatkowo planowane jest wprowadzenie na niej atrakcyjnych biletów okresowych, z których korzystają już mieszkańcy innych gmin z Metropolii Bydgoszcz, które zawrły porozumienie z Miastem. Więcej informacji znajduje się w tekście „Korzystne zmiany na linii do Ostromecka”.

 Read more ...