Od poniedziałku 27 czerwca 2016 r. obowiązywać zaczną wakacyjne rozkłady jazdy w dni powszednie.
Odrębne, wakacyjne rozkłady jazdy dotyczą linii autobusowych nr 54, 57, 62, 64, 68, 69, 79, 80, 83 i 89. Ponadto, na liniach nr 52, 65, 73, 92 i 94 nie będą wykonywane kursy oznaczone literą "r" - tylko w dni nauki szkolnej. W czasie wakacji letnich niektóre tramwaje kursujące na liniach nr 1 i 4 będą obsługiwane jednym wagonem. Przypominamy, że w okresie letnim autobusy linii nr 52 w dni wolne realizują zwiększoną liczbę kursów na wydłużonej trasie z Błonia do Myślęcinka. W ciągu dnia kursy realizowane są z częstotliwością co 20 minut. Dodatkowo, oznaczone kursy linii nr 73 obsługują ogródki działkowe w rejonie ul. Inwalidów.
Turystyczna linia tramwajowa nr 0
Od 25 czerwca br. na bydgoskich torach ponownie będzie można spotkać historyczne tramwaje sprzed wielu lat! Podczas wakacji w każdą sobotę, niedzielę i święto serdecznie zapraszamy na przejażdżki wakacyjną linią tramwajową nr 0 obsługiwaną wagonami retro typu Herbrand i 5N. Zgodnie z dotychczasowymi zasadami zielony "Dziadek Herbrand" z uwagi na odkryte pomosty będzie dysponowany do ruchu w słoneczne dni. W dni deszczowe i pochmurne na przystankach można spodziewać się przyjazdu "Czerwonej eNki". Ponadto na liniach turystycznych kursuje także drugi, kryty kremowy wagon typu Herbrand VNCB-80, nazywany przez bydgoszczan "Persilem". Historyczne tramwaje są ogromną atrakcją dla dzieci, młodzieży, osób starszych i turystów i zawsze cieszą się dużą popularnością.
Wagony typu Herbrand zostały wyprodukowane w latach 1896 i 1898 roku w niemieckiej fabryce w Kolonii i są nastarszymi zachowanymi, czynnymi tramwajami w Polsce. Aż do połowy lat 50-tych po Bydgoszczy jeździło około 35 podobnych wagonów. Bydgoski, zielony Herbrand został gruntownie odnowiony w 1986 roku i służy Bydgoszczanom do dziś. Drugi Hebrand został wyremontowany w roku 2012. Czerwony wagon typu 5N jest natomiast jednym z wielu tego typu wagonów dostarczonych do Bydgoszczy w latach 50-tych i 60-tych. Po Bydgoszczy jeździły one liniowo aż do 1991 roku. W roku 2016 zakończono remont kolejnego wagonu historycznego, doczepy typu 5ND, która podczas różnych okazji będzie kursowała z wagonem 5N w zestawieniu dwuwagonowym. Najbliższy wyjazd pociągu zabytkowego zestawieniu 5N+5ND zaplanowano na sobotę 2 lipca br., z okazji przypadającej 120 rocznicy uruchomienia tramwajów elektrycznych w naszym mieście.
Przejażdżkę linią tramwajową nr 0 można odbyć na wyznaczonej trasie prowadzącej przez centrum miasta. Podczas wakacji letnich w 2016 r. przejazdy będą się odbywały na trasie Las Gdański – Bałtycka.
Pasażerowie korzystający z tramwaju mogą po drodze odwiedzić piękne oraz charakterystyczne zakątki Bydgoszczy. Wysiadając na jednym z przystanków w centrum miasta można przespacerować się na przykład ulicą Gdańską podziwiając jej stylową zabudowę, lub wybrać się w stronę Starego Miasta i Wyspy Młyńskiej. Pętla Las Gdański zlokalizowana jest z kolei w sercu "zielonych płuc" Bydgoszczy, ogromnego kompleksu rekreacyjno - parkowego Myślęcinek. Niewątpliwą atrakcją jest także fakt, że w tramwajach linii nr 0 bilety kasowane są dziurkaczem przez umundurowana obsługę konduktorską, a tramwaj prowadzi motorniczy w tradycyjnym stroju i czapce.
Turystyczne linie autobusowe nr 100 i 102
Od sierpnia 2013 roku w Bydgoszczy można skorzystać z ciekawej atrakcji turystycznej dla całej rodziny jaką jest przejazd zabytkowym autobusem na dwóch malowniczych trasach. Autobusy linii turystycznych będą kursowały w soboty, niedziele i święta ponownie od 25 czerwca br. do końca wakacji letnich.
Linia turystyczna nr 100 kursuje na trasie Stary Rynek – Myślęcinek, natomiast linia turystyczna nr 102 na trasie Stary Rynek – Exploseum. Przebieg tras skonstruowany został w taki sposób, aby umożliwić pasażerom szybkie i przyjemne dotarcie do najciekawszych miejsc w Bydgoszczy, takich jak Stare Miasto, Wyspa Młyńska, Myślęcinek, Muzeum Wodociągów, ulica Gdańska, Exploseum i wiele innych. Niewątpliwym atutem tych linii jest umiejscowienie początkowego przystanku w samym sercu miasta – na Starym Rynku, co pozwala podziwiać zabytkowe autobusy nie tylko korzystającym z nich pasażerom, ale także odwiedzającym Starówkę turystom i mieszkańcom.
Na turystyczną, autobusową flotę składają się przede wszystkim zabytkowe egzemplarze autobusów marki Jelcz "Ogórek" 043, Ikarus 280, Mercedes O305 oraz Jelcz M11. Obsługa tych linii ubrana jest w umundurowanie spełniające standardy historyczne z lat 50-tych i 60-tych.
Zasady taryfowe na liniach turystycznych obsługiwanych taborem zabytkowym
Przypominamy, że na liniach turystycznych obowiązuje standardowa taryfa opłat ZDMiKP. Pasażerowie posiadający okresowe bilety sieciowe mogą podróżować tymi liniami bez dodatkowych opłat. Sprzedaż i kontrolę biletów prowadzi obsługa konduktorska. Na liniach turystycznych obsługiwanych przez pojazdy zabytkowe są honorowane okresowe, papierowe bilety sieciowe (godzinne, dobowe, pięciodobowe) po uprzednim skasowaniu ich w kasowniku elektronicznym w pojeździe linii regularnej.
Sezonowa linia autobusowa nr 75
Jeżeli nie mają Państwo planów na nadchodzący weekend, to zapraszamy do skorzystania z sezonowej linii autobusowej nr 75 i wybrania się na piękną wycieczkę do Ostromecka. We tej podbydgoskiej miejscowości znajduje się okazały zespół pałacowo-parkowy należący kiedyś do rodziny Schönborn, a od 1890 do 1945 roku do rodziny von Alvensleben. Zespół pałacowo-parkowy składa się z trzech pałaców: Pałacu Starego, Pałacu Nowego i Pałacyku Myśliwskiego oraz rozległego parku w stylu angielskim o powierzchni 36ha.
Jedną z najprzyjemniejszych atrakcji w letnie, ciepłe dni jest wypoczynek w ostromeckim parku. Park, jest wielki, okazały i pięknie położony na wysokim brzegu Wisły. Pełno w nim okazów starych pomnikowych drzew i krzewów, w tym również okazów niewystępujących w polskiej florze. W tak pięknym parkowym otoczeniu trzy zabytkowe pałace prezentują się wyjątkowo okazale.
Dojazd do zespołu pałacowo-parkowego w Ostromecku zapewnia linia autobusowa nr 75. Jest to połączenie sezonowe, które funkcjonuje w soboty, niedziele i święta w miesiącach maj - wrzesień.
Autobusy linii nr 75 kursują na trasie: PRZYLESIE - Korfantego - Twardzickiego - Pelplińska - Wyzwolenia - Stary Fordon - Bydgoska - Strzyżawa - OSTROMECKO.
Cała trasa linii nr 75 zawiera się w I strefie taryfowej. Oznacza to, że do Ostromecka dojedziemy na standardowych biletach za 3,00 zł (normalny) / 1,50 zł (ulgowy). Pasażerowie posiadający okresowe bilety sieciowe na linie dzienne lub linie dzienne i nocne mogą korzystać z połączenia bez dodatkowych opłat.
Autobusem sezonowej linii międzygminnej nr 99 na plażę w Chmielnikach
Od dnia 1 lipca 2016 r. uruchamiamy sezonową linię międzygminną nr 99. Autobusy tej linii będą kursowały codziennie z Placu Kościeleckich w Bydgoszczy do Brzozy, Chmielnik, Prądocina, Januszkowa oraz do Nowej Wsi Wielkiej. Linia autobusowa nr 99 zapewni wygodny dojazd do głównej plaży nad Jeziorem Jezuickim w Chmielnikach, które jest jednym z miejsc rekreacji Bydgoszczan. W Prądocinie natomiast zlokalizowane są liczne ogródki działkowe. Dodatkowo, w uzgodnieniu z Urzędem Gminy, autobusy obsłużą dwie największe miejscowości w gminie - Nową Wieś Wielką i Brzozę. Linia nr 99 będzie kursowała do końca wakacji letnich.
Trasa linii autobusowej nr 99:
PLAC KOŚCIELECKICH – Kujawska – Al. Jana Pawła II – Stryszek – Brzoza – Chmielniki – Prądocin – Januszkowo – NOWA WIEŚ WIELKA
Bilet jednorazowy na linię międzygminną kosztuje tyle samo, co bilet ważny w granicach administracyjnych Miasta Bydgoszczy: zwykły - 3,00 zł, natomiast ulgowy - 1,50 zł.
Dla osób korzystających regularnie z komunikacji międzygminnej szczególnie atrakcyjna jest cena biletu sieciowego - okresowego (miesięczny lub 30-dniowy na strefę I i II: 120,00 zł - normalny / 60,00 zł - ulgowy). Przypominamy, że po przekroczeniu granicy stref taryfowych - bilety sieciowe ważne wyłącznie w strefie I nie są honorowane.
Granica stref I (miejska) i II (podmiejska) na trasie linii nr 99 wyznaczona jest pomiędzy przystankami: Jana Pawła II / Wąbrzeska i Stryszek.