Aktualności
Rowerowe podsumowanie tegorocznych wakacji
Rower cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Jeździmy nim nie tylko rekreacyjnie, ale też do pracy i na zakupy.
Rower jest ekologicznym i dobrym dla zdrowia środkiem transportu.
Podczas tegorocznych wakacji mieszkańcy chętnie korzystali z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego oraz rowerów cargo. Rozwijana była też sieć dróg rowerowych w mieście.
Kilka kilometrów nowych dróg rowerowych.
Nowe szlaki dla jednośladów pojawiły się między innymi na ul. Kujawskiej, ul. Kruszwickiej, ul. Focha i ul. Gdańskiej.
W realizacji jest kolejnych blisko 10 km nowych dróg dla rowerów, które powstają przy okazji dużych inwestycji drogowych.
Nowe drogi rowerowe pojawią się już niebawem na:
ul. Kolbego - w ramach budowy buspasa,
ul. Smukalskiej - przebudowa ulicy na odcinku blisko 3 km,
ul. Wojska Polskiego - przebudowa wiaduktu,
ul. Kazimierza Wielkiego - budowa mostów nad Brdą.
ul. Promenada – rewitalizacja ulic w Starym Fordonie
ul. Jeździeckiej w Myślęcinku.
BRA - rower dla mieszkańców
W tym roku Bydgoski Rower Aglomeracyjny działa w systemie pomostowym.
Bydgoszczanie mają do dyspozycji prawie 500 rowerów, które można wypożyczyć w 56 stacjach.
Podczas tegorocznych wakacji (lipiec/sierpień) rower wypożyczono blisko 16 tysięcy razy. Średni czas wypożyczenia to 24 minuty.
Najdłużej na rowerach BRA jeździliśmy zazwyczaj w wakacyjne weekendy - w godzinach 12-18 (średnio 40 minut). Rekordziści potrafili jeździć na rowerze ponad godzinę.
Rowery cargo – nowa bydgoska atrakcja
Od kwietnia jest też okazja wypożyczyć na Starym Rynku holenderskie rowery cargo.
Na mieszkańców i turystów czeka 10 rowerów wyposażonych w skrzynie z ławkami, do przewozu dzieci czy drobnych towarów. Wszystkie rowery są wspomaganie elektryczne, więc śmiało mogą z nich korzystać nawet osoby ze słabszą kondycją.
W lipcu i sierpniu rowery cargo wypożyczono ok. 100 razy.
Taka liczba nie powinna jednak dziwić, gdyż rowery były zabierane przez użytkowników średnio na okres 6 dni.
Rowery cargo będą jeszcze dostępne dla wszystkich chętnych, tak długo jak pozwoli na to pogoda. Żeby wypożyczyć rower, wystarczy wejść na stronę visitbydgoszcz.pl i wypełnić formularz rezerwacyjny.
Rozpoczynamy przebudowę ulic gruntowych w mieście
Utwardzanie osiedlowych ulic płytami ażurowymi zdaje doskonale egzamin na drogach o niskim obciążeniu ruchem. W tym roku uruchamiamy kolejny pakiet takich zadań. Niektóre będziemy realizować też w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Zadania realizujemy głównie na terenach o dużej przepuszczalności gruntu, w miejscach nie narażonych na częste przejazdy pojazdów ciężarowych. Zależy nam też na utrzymaniu ciągłości utwardzanych ulic z innymi istniejącymi drogami twardymi oraz poprawie tą technologią dojazdu do osiedlowych obiektów użyteczności publicznej.
W tym roku w ramach proramu wytypowanych do budowy zostało 7 odcinków ulic.
Na ten cel zabezpieczyliśmy ponad 2 mln zł.
Na przełomie sierpnia i września rozpoczynamy prace na:
- ul. 2 Października – Lądowa – Kameralna – Stary Fordon - w realizacji
- ul. Sztormowa - sięgacz ( tzn. ulica bez przejazdu) – Osowa Góra,
- ul. Wierzbowa od ul. Maciaszka do nr 49 - Miedzyń
Lista pozostałych ulic zaplanowanych do realizacji w 2021 roku:
ul. Widok – sięgacz ( tzn. ulica bez przejazdu)
ul. Zawodzie od ul. Świętopełka do ul. Karsińskiej
ul. Średzka od ul. Czerwonego Krzyża do ul. J. Ostroroga
ul. Widok od ul. Leszczyna do ul. Kłosowej (prace uzależnione od postępu robót gazowych)
Poprawa nawierzchni dzięki BBO
Utwardzanie ulic gruntowych na terenie miasta jest realizowana również w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Prowadzone są już prace na ul. Żnińskiej (Czyżkówko) a od 7 września rozpoczną się roboty na ul. Hożej (Jary)
Nie tylko ażury
W ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic. Na ten cel miasto wydało blisko 100 mln zł.
Zadania, realizowane są w oparciu o kilka miejskich programów.
Najważniejszy z nich to wieloletni program utwardzanie ulic gruntowych.
Lokalne ulice powstają również w ramach BBO, przy okazji przebudowy najważniejszych bydgoskich arterii oraz dzięki współpracy z inwestorami zewnętrznymi.
Wspólnie z Mieszkańcami przesadzaliśmy drzewa
W Nowym Fordonie już wktórtce powstanie parking Park&Ride.
Budowa systemu P+R to projekt, który ma ograniczyć ruch samochodowy w ścisłym centrum Bydgoszczy i wzmocnić transport publiczny.
31 sierpnia rozpoczynają się prace budowlane przy ul. Korfantego, Prejsa i Akademickiej.
Przed rozpoczęciem robót, każdym mógł jednak przyjść i zabrać sobie drzewko z terenu przyszłej inwestycji.
Akcja spotkała z bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców.
Przez cały dzień zabranych zostało i przesadzonych ponad 300 młodych drzewek.
Dziękujemy za udział we wspólnej akcji.
O budowie parkingu P+R w Nowym Fordonie pisaliśmy więcej TUTAJ
System P+R. Przesadźmy wspólnie fordońskie drzewa.
Rusza budowa kolejnego parkingu P+R w Nowym Fordonie. W pierwszej kolejności przesadzimy wspólnie z mieszkańcami drzewka kolidujące z inwestycją.
Zapraszamy mieszkańców w poniedziałek (30 sierpnia) po odbiór kilkudziesięciu drzewek. Po zakończeniu zadania w rejonie pętli Przylesie zasadzonych zostanie natomiast ponad 300 zastępczych drzew .
Przed rozpoczęciem prac ziemnych, część małych drzewek chcemy przekazać mieszkańcom oraz stowarzyszeniom ekologicznym.
W poniedziałek (30 sierpnia) od godziny 10.00 do 12.00 u zbiegu ulic Korfantego i Prejsa pracownicy ZDMiKP oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta, wskażą wszystkim chętnym drzewka do wykopania. Każdy może przyjść i wybrać sobie drzewko.
Pomożemy przy ich wykopaniu i przygotowaniu do przewiezienia.
Warto mieć worek lub donicę do zabezpieczenia korzeni oraz ziemi w czasie transportu.
Transport drzewek odbywać będzie się we własnym zakresie.
Po godzinie 12.00 wszystkie drzewka gotowe jeszcze do przesadzenia, zostaną dodatkowo oznaczone czerwonymi wstążkami.
Osoby zainteresowane będą mogły je wykopać jeszcze w godzinach popołudniowych.
31 sierpnia teren zostanie przekazany już Wykonawcy robót i wygrodzony.
Serdecznie zapraszamy po odbiór swojego drzewka.
Nowy parking powstaje w północno-zachodniej części skrzyżowania ulic Akademickiej i Korfantego. Po zakończeniu inwestycji w tym punkcie miasta będzie mogło parkować około 160 pojazdów.
Teren pod inwestycje drogowe został zabezpieczony wiele lat temu. W latach 80. planowano tu duże skrzyżowanie z wyspą centralną. W 2013 budowę parkingu uwzględnił miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Plan nasadzeń zastępczych obejmuje dosadzenie w pobliżu pętli Przylesie ponad 300 drzew. Będą to przede wszystkim sosny czarne oraz brzozy.
W pobliżu przystanków na ul. Korfantego sadzone będą również krzewy: róża pomarszczona oraz trzcinnik ostro kwiatowy.