• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. You are here:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie
  4. Aktualności

Aktualności

Badanie klimatu rowerowego - ankieta

rower-2Polska Unia Mobilności Aktywnej stworzyła ankietę w której mieszkańcy oceniają warunki korzystania z rowerów w danym mieście.
Jednym z miast, które przystąpiło do ankiety jest Bydgoszcz.

Badania klimatu rowerowego prowadzone są co dwa lata.
W założeniu pomysłodawców to użytkownicy rowerów są ekspertami w zakresie infrastruktury rowerowej w danym mieście.

Ankieta zawiera 27 pytań podzielonych na pięć obszarów tematycznych, a także pytania dodatkowe.

Obszary tematyczne to: rower i klimat ruchu drogowego, wartościowanie korzystania z rowerów, bezpieczeństwo osób korzystających z rowerów, komfort jazdy oraz infrastruktura i sieć udogodnień do jazdy rowerem.
Ankietę wypełnić można do końca 2022 roku na stronie rowerowyklimat.pl.

Ogłoszenie wyników Badania Klimatu Rowerowego 2022 nastąpi podczas konferencji Samorządy Przyjazne Życiu, która odbędzie się w maju 2023 r. w Poznaniu.

rowery-1Przypomnijmy, że w Bydgoszczy długość dróg rowerowych wynosi ponad 120 km.
Obecnie w mieście realizowanych jest kilka inwestycji rowerowych. Nowa ścieżka rowerowa powstaje przy ul. Smukalskiej. Trwają też zaawansowane prace przy budowie drogi rowerowej wzdłuż ulicy Jeździeckiej. 
W 2023 roku zlecimy prace projektowo-budowlane trasy rowerowej łączącej Śródmieście z osiedlem Bartodzieje.

rowery3We wrześniu zleciliśmy też zaprojektowanie 7 km ważnych ścieżek, które poprawią spójność sieci rowerowych dróg na terenie miasta. W miejscach gdzie, nie ma możliwości wybudowania drogi dla rowerów powstają kontraruchy i kontrapasy.

W Bydgoszczy nie brakuje również imprez skierowanych do rowerzystów.
Przejazdy rowerowe organizują m.in. Masa Krytyczna, Stowarzyszenie Rowerowa Brzoza, TKKF Gryf, czy Rowerowe Błonie. Miasto jest też organizatorem ogólnopolskich zmagań o tytuł Rowerowej Stolicy Polski.

Nowe płytki i kostki na bydgoskich chodnikach

chodniki-1Jeszcze przed zimą planujemy przeprowadzić dodatkowe remonty chodników.

To już kolejne zadania w tym zakresie realizowane w naszym mieście.
Łącznie wydamy w tym roku na remonty i budowy chodników ponad 2,5 mln zł.

Podpisaliśmy umowę z wykonawcą, który do połowy grudnia przebuduje 6 zniszczonych chodników na bydgoskich osiedlach.
Poprawi to zdecydowanie bezpieczeństwo pieszych.
Część prac zleciliśmy z myślą o ułatwieniach dla osób z niepełnosprawnościami.

Wykonawcą dodatkowych robót zostało konsorcjum firm w składzie: BPRD sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowemu AFFABRE i Zakład Usług Drogowych REN-DROG s.c.
Zadanie pochłonie ponad 500 tysięcy złotych.

Lista chodników do przebudowy:
• ul. Grunwaldzka – wzdłuż posesji nr 1-9,
• ul. Grunwaldzka jezdnia serwisowa – wzdłuż posesji nr 10-12 (trzy miejsca dla osób z niepełnosprawnościami),
• al. Powstańców Wielkopolskich – na wysokości budynku z nr 13,
• ul. Dolina – wzdłuż posesji nr 14-16,
• ul. Graniczna – wzdłuż posesji nr 17-22,
• ul. L. Mierosławskiego – na wysokości budynku z nr 23.

chodnikk-1Szereg prac zrealizowanych
To już kolejne remonty chodników realizowane w tym roku.
Od maja prowadziliśmy prace przy drobnych remontach i naprawach chodników, które mieszkańcy zgłosili poprzez aplikację Dbamy o Bydgoszcz.
To jedna z najprostszych metod sygnalizowania wszelkich usterek związanych z miejską infrastrukturą.

Za blisko 1,5 mln zł prace prowadziliśmy m.in. przy:
• zatoce autobusowej na ul. Bernardyńskiej przy rondzie Jagiellonów
• ul. Krętej - pusty plac po kwiaciarniach
• schodach łączących Wały Jagiellońskie z ul. Pod Blankami
• ul. Jagiellońskiej przy Pałacu Młodzieży
• ul. Toruńskiej
• przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Nakielskiej i Wrocławskiej
• ul. Śniadeckich

chodniczNowe ulice w parze z chodnikiem
Trwają nadal prace przy przebudowie chodników na ul. Grudziądzkiej i Jagiellońskiej (na wysokości ul. Kolberga).
Szereg nowych ciągów pieszo-rowerowych powstanie też przy okazji dużych inwestycji drogowych.
Piesi już korzystają z części nowej infrastruktury, która powstaje w ramach rewitalizacji Starego Fordonu.

W ciąg pieszo-rowerowy wyposażone zostały też rozbudowywane ul. Smukalska, ul. Chemiczna oraz wiadukt na ul. Wojska Polskiego. Warto wspomnieć, że część inwestycji dla pieszych zrealizujemy w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski. Do realizacji wybrane zostały m.in. projekty związane z rewitalizacją ulicy Piotra Skargi oraz wymianą chodników przy ul. 16 Pułku Ułanów Wlkp.

Rower BRA – przetarg na nowego operatora

rower-44W październiku zakończyła się umowa na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA). Mimo trudnej sytuacji w tej branży, chcemy aby rower miejski funkcjonował jeszcze w przyszłym roku.
Ogłosiliśmy właśnie przetarg na wybór wykonawcy, który będzie utrzymywał i obsługiwał rower miejski w 2023 roku.
W nowym sezonie wydłużamy jednak bezpłatne przejazdy do 30 minut.


Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, jesteśmy zmuszeni przełożyć budowę nowego systemu BRA na następne lata.
Tym samym w 2023 roku skorzystamy po raz ostatni z systemu pomostowego.
Oznacza to, że umowa zostałaby podpisana na jeden sezon a usługa oparta byłaby wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach.

rowe-1Pomimo większej liczby dróg rowerowych w mieście, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, co roku traci użytkowników.

Mając więc na uwadze spadającą liczbę wypożyczeń, trudną sytuację tej branży w innych miastach Polski oraz problemy z produkcją komponentów do takich systemów rowerowych wprowadziliśmy jednoroczny system pomostowy.

Obecnie rowery BRA są składowane w naszych magazynach, a my ogłosiliśmy przetarg na wyłonienie operatora systemu BRA na 2023 rok.
Przed nowym sezonem cały dotychczasowy sprzęt zostanie poddany przeglądom i niezbędnym naprawom. Jest on mniej wyeksploatowany niż zakładano z uwagi na mniejszą liczbę wypożyczeń.

W nowym sezonie dla użytkowników planujemy jednak wydłużyć okres darmowego wypożyczenia z obecnych 20 do 30 minut.
Dzięki temu rowerem miejskim będzie można za darmo pokonywać znacznie dłuższe dystanse.

rower-2Podsumowanie 2022 roku
Do dyspozycji użytkownicy mieli 400 jednośladów.
Liczba wypożyczeń była na podobnym poziomie, jak w ubiegłym roku.
Wynosiła 6 tysięcy użytkowników i ponad 54 tysiące wypożyczeń.
Średni czas jazdy rowerem BRA to 24 minuty dziennie.
System BRA w tym roku obsługiwała firma Homeport Polska Sp. zo.o z Warszawy, która realizowała usługę za kwotę 1,45 mln zł.

Dbamy o mosty – przygotowujemy się do kolejnych remontów i inwestycji

most-3W Bydgoszczy mamy ponad 100 obiektów mostowych.Na bieżąco prowadzimy prace remontowe i utrzymaniowe.
Rozpoczęliśmy przygotowania do gruntownej przebudowy 4 ważnych obiektów. Ogłosiliśmy przetarg na projekty budowlane. Posiadanie dokumentacji, często ułatwia uzyskanie zewnętrznego dofinansowania, od którego coraz częściej uzależnione są miejskie inwestycje.

Aktualne postępowanie przetargowe dotyczy przygotowania dokumentacji dla:
• przeprawy w ciągu ul. Biwakowej nad Brdą w Smukale – zależy nam na budowie nowego obiekt wraz z budową dróg dla rowerzystów, które połączą się z powstającą infrastrukturą rowerową w rejonie pętli autobusowej.
• mostu w ciągu ul. Toruńskiej pomiędzy Torem Regatowym i dawnym Portem Drzewnym – planowana jest budowa nowego obiektu wraz z chodnikiem i trasą rowerową w formie wspólnego ciągu pieszo-rowerowego.
• wiaduktu przy stacji Bydgoszcz Fordon - kapitalny remont obiektu równoległego do wiaduktu kolejowego wraz z przebudową konstrukcji i budową nowych schodów.
• budowy nowej kładki przez strugę Flis – zadanie zaplanowane w rejonie ul. Kanarkowej (Flisy). Planowany jest obiekt dla pieszych, o który wielokrotnie wnioskowali mieszkańcy Rada Osiedla.

Po wyborze wykonawców rozpoczną się prace nad dokumentacją, które potrwają około roku.
Przygotowanie dokumentacji jest często oceniane podczas ubiegania się o zewnętrzne dofinansowanie. Skraca też czas przystąpienia do właściwych prac budowlanych.

kadka-222Trwają także prace nad dokumentacją niezbędną do przebudowy mostów „Solidarności".
Obecnie prace prowadzone są przy budowie wiaduktu w ciągu AK, nowych mostów nad Brdą oraz przy remoncie czterech bydgoskich kładek dla pieszych.
Trwają też prace nad projektem nowej kładki w ciągu ul. Fordońskiej nad magistralą węglową (w ramach rozbudowy infrastruktury rowerowej).

  1. Zielony sygnał dla jadących przepisowo w Łęgnowie Wsi
  2. Akcja Zimowego Utrzymania 2022/2023
  3. [FILM] Raport z budowy dwóch ważnych kładek dla pieszych
  4. Bydgoski Jarmark Świąteczny. Nie będzie problemu z parkowaniem.

Page 110 of 475

  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025