• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. You are here:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie
  4. Aktualności

Aktualności

Bezpieczne skrzyżowanie na Leśnym - umowa podpisana

swiatla-2Nowa sygnalizacja świetlna poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ulic J. Sułkowskiego i Czerkaskiej.
Pozwoli też kierowcom płynniej włączyć się do ruchu.

Właśnie podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę sygnalizacji na tym ważnym skrzyżowaniu. 


kot-1Nowa sygnalizacja ma przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo pieszych na tym ruchliwym skrzyżowaniu.
Światła mają ułatwić również wyjazd w ulicę Sułkowskiego od storny ul. Czerkaskiej. W godzinach szczytu skręt w lewo, potrafi być bardzo czasochłonnym manewrem, ze względu na duże natężenia ruchu pojazdów i pieszych.
O rozwiązanie tego problemu apelowali wcześniej mieszkańcy osiedla.

kot-2Podpisaliśmy umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i wykonanie montażu sygnalizacji.
Wykonawca będzie musiał też przenieść dwie lampy doświetlonych przejść dla pieszych w nowe lokalizacje.
Roboty zajmą około 4 miesięcy.
Koszt zadania to ponad 840 tys. zł.
Wykonawca: konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Instalacyjne oraz PISJ Sp. z.o.o

Warto podkreślić, że nowa sygnalizacja będzie już uwzględniać rozbudowę ulicy Sułkowskiego o drogę rowerową. Ustawienie masztów i lokalizacja przejść dla pieszych zostały tak dobrane aby bez zmian uzupełnić infrastrukturę o drogę rowerową. 
Obecnie dla tego zadania powstaje koncepcja programowo-przestrzenna.

kot-3W poprzednich latach zrealizowaliśmy wiele innych zadań związanych z poprawą bezpieczeństwa na osiedlu Leśnym.
Powstały nowe ronda na skrzyżowaniach ulic Sułkowskiego i Modrzewiowej, Gdańskiej i Rekreacyjnej.
Wyremontowane zostały fragmenty chodników i jezdni na ulicach Czerkaskiej i Powstania Listopadowego.
Część skrzyżowań zyskało formę wyniesioną. Dobudowaliśmy również progi zwalniające w rejonie szkół i dodatkowe parkingi między blokami.

Pół roku do końca prac przy budowie mostów.

nawi-3Wykonawca budowanych mostów nad Brdą, prowadzi prace na torowisku.
Zamontowane zostały wszystkie słupy trakcyjne i montowana jest sieć trakcyjna. Układane są nowe tory na ul. Toruńskiej i ul. Perłowej. Kontynuowane są roboty przy zbrojeniu mostu drogowego. Trwają też dalsze prace przy układaniu nawierzchni na ul. Fordońskiej.
Zgodnie z zawartym aneksem do umowy, pierwsze prace zakończą się jeszcze w tym roku.

Umową z firmą Trakcja Spółka Akcyjna została podpisana w lipcu 2021 roku i zakładała zakończenie inwestycji w dwa lata czyli do lipca bieżącego roku.
W związku jednak pandemią i wojną w Ukrainie, które zakłóciły ciągłość budowy, Wykonawca wniósł do Zamawiającego (ZDMiKP) wniosek o zmianę i wydłużenie terminu realizacji zadania o 6 miesięcy.

nawi-4Dodatkowo napotkane przez Wykonawcę utrudnienia związane z odmiennymi warunkami hydrologicznymi pod obiekty mostowe i komory kanalizacji deszczowej, również wpłynęły na termin końcowy zadania.
Wobec powyższego konieczne stało się wydłużenie terminu na realizację całej inwestycji.

Most tramwajowy, torowisko na ul. Toruńskiej i Perłowej mają być wykonane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie do 15 grudnia 2023 roku

Roboty drogowe wraz z budową mostu drogowego mają zostać zrealizowane do 29 lutego 2024 roku (z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie).

Aktualnie jesteśmy w trakcie zawarcia aneksu do umowy na wydłużenie terminu realizacji zgodnie z powyższymi ustaleniami.

Zmiany w centrum miasta korzystne dla pieszych i rowerzystów

mostowa-2Od czwartku 29 czerwca wprowadzamy zmiany w organizacji ruchu na kilku ulicach w centrum Miasta.
Kolejny odcinek ul. Mostowej i Długiej oddamy pieszym i rowerzystom. Zmienimy też kierunek ruchu na ul. Pod Blankami. Nowa organizacja pozwoli poprawić bezpieczeństwo i ograniczyć ruch w centrum Bydgoszczy.

zmiany-o-4Dotychczasowa funkcja komunikacyjna ulicy Mostowej zostanie mocno ograniczona.
Zależy nam, by była to strefa przede wszystkim dla pieszych i rowerzystów, a sam most pozwalał na organizowanie jeszcze częściej różnych wydarzeń, jak na przykład Bydgoski Jarmark Bożonarodzeniowy oraz rozszerzać ofertę innych imprez odbywających się w tej części miasta.

Planowane zmiany jeszcze bardziej wpłyną na poprawę bezpieczeństwa ale pozwolą też wyeksponować nieprzeciętny charakter obszaru Starego Rynku oraz uliczek do niego przylegających. 

zmiany-o-78Co się zmieni ?
- przejazd przez ul. Mostową zostanie zamknięty.
- dla kierowców dostępny będzie wyłącznie parking na placu Teatralnym z wjazdem od strony ul. F. Focha.
- wyjazd z ul. Mostowej nie będzie już sterowany sygnalizacją świetlną. Na istniejących sygnalizatorach uruchomione będzie tylko pulsujący sygnał ostrzegawczy.

Zamknięcie przejazdu przez most, wiąże się również ze zmianami w dotychczasowej organizacji ruchu w obrębie całego Starego Miasta.

zmiany-o-1Najważniejsze z nich to:
- wyłączony zostanie z ruchu odcinek ul. Grodzkiej przy Spichrzach.

- ruch kołowy od ul. Jezuickiej (przy Urzędzie Miasta) będzie mógł się odbywać poprzez ul. Farną w kierunku ul. Przyrzecze, która na całym odcinku będzie jednokierunkowa i skierowana do ul. Długiej.

- na ul. Pod Blankami (odc. od Jana Kazimierza do ul. Podwale) odwrócony zostanie kierunku ruchu. Zmiana ta ograniczy niewątpliwie ruch na ul. Długiej.

zmiany-o-3- wyłączenie z ruchu fragmentu ulicy Długiej od strony ul. Jana Kazimierza (przy tramwaju) poprzez zastosowanie słupków jak na przyległych ulicach. Odcinek ulicy Długiej od ul. Jana Kazimierza do ul. Podwale będzie dwukierunkowy, z możliwością wjazdu tylko od ul. Podwale.

W związku ze zmianami konieczne stanie się również wprowadzenie niewielkich zmian porządkowych na ul. Kazimierza Wielkiego poprzez optyczne jej przewężenie od strony ul. Pod Blankami (donice, elementy małej architektury).

zmiany-o-2To tylko cześć zmian w ścisłym Centrum Miasta.
Obecnie trwa już kompleksowa rewitalizacja placu Kościeleckich.

W wakacje zaplanowaliśmy natomiast ogłoszenie przetargu na rewitalizację Rybiego Rynku oraz ulic Pod Blankami, Malczewskiego, Zaułek, Przy Zamczysku i Przyrzecze, Jana Kazimierza i Grodzkiej.

 




Rowerowa ścieżka w Myślęcinku gotowa

je-12Zakończyliśmy budowę trasy rowerowej na ul. Jeździeckiej.
Powstała parkowa obwodnica przyjazna dla rowerzystów, która łączy się z wcześniej wybudowanymi ścieżkami w Myślęcinku.
To już kolejna droga rowerowa w Bydgoszczy.
Tylko w tym roku powstanie ich w całym mieście blisko 13 km.

je-14Inwestycja na ul. Jeździeckiej objęła budowę ciągu pieszo – rowerowego na odcinku od ul. Podkowa do ul. Gdańskiej, z nawiązaniem do istniejącego fragmentu pomiędzy ulicą Bydgoską a ul. Słowackiego w Niemczu.
Łączna długość nowej trasy to około 2,3 km, a szerokość to 3 m.

Nowa infrastruktura ułatwia bezpieczne poruszanie się pomiędzy różnymi częściami Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku oraz dojazd do pobliskich miejscowości na terenie gminy Osielsko (m.in. Niemcz, Maksymilianowo). To jeden z elementów tworzenie spójnej i wygodnej sieci rowerowej na terenie Metropolii Bydgoszcz.

je-7W ramach zadania przebudowaliśmy infrastrukturę podziemną. Wykonaliśmy przystanki autobusowe i przejścia dla pieszych. Zainstalowaliśmy też nowe ledowe oświetlenie.
Na ciągu pieszo-rowerowym ułożyliśmy nawierzchnię bitumiczną.
W pasie zieleni zasadziliśmy aż 318 drzew.
Po obu stronach rowerowej trasy dosadziliśmy również kilkaset krzewów.

je-5Nowa infrastruktura powstała na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Miastem Bydgoszcz i Gminą Osielsko.

Zakładało ono sfinansowanie zadania po połowie.
Wartość inwestycji to ok. 5 mln zł.


je-3 je-10

 

  1. Nowe drogi rowerowe - zapraszamy na konsultacje
  2. Malowanie oznakowania poziomego - lista ulic 26.06 - 30.06
  3. Prace projektowe dla Węzła Wschodniego i Wiaduktów Warszawskich.
  4. Raport z budowy mostów nad Brdą - czerwiec

Page 85 of 475

  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025