Aktualności
Droga rowerowa na ul. Jeździeckiej - w budowie
Tworzymy coraz bardziej spójną i funkcjonalną sieć rowerowych dróg.
Dzięki współpracy z sąsiednimi gminami drogi rowerowe, coraz częściej są nie tylko atrakcyjnymi szlakami rekreacyjnymi, ale odgrywają ważną rolę komunikacyjną. Wzdłuż ul. Jeździeckiej trwa budowa kolejnej drogi rowerowej, która lepiej skomunikuje Bydgoszcz z gminą Osielsko.
Prace na ul. Jeździeckiej rozpoczęły się w tym, miesiącu.
Wykonawca pracuje przy przebudowie sieci podziemnych oraz przygotowuje koryto pod drogę rowerową.
Łączna długość projektowanego ciągu pieszo-rowerowego wynosi około 2,3 km, a typowa szerokość to 3 m.
Inwestycję zleciliśmy w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Wykonawca wcześniej opracował dokumentację i uzyskał pozwolenia. Inwestycja obejmuje budowę ciągu pieszo – rowerowego na odcinku od ul. Podkowa do ul. Gdańskiej, z nawiązaniem do istniejącego fragmentu pomiędzy ulicą Bydgoską a ul. Słowackiego w Niemczu.
Zależy nam, by nowa infrastruktura pozwalała na bezpieczne poruszanie się nie tylko rowerzystom, ale również pieszym.
Ciąg pieszo-rowerowy będzie skomunikowany z istniejącą infrastrukturą dla niechronionych uczestników ruchu, w tym z przystankami komunikacji publicznej.
Wytyczone zostaną nowe przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe.
Wszystkie rozwiązania skonsultowaliśmy na etapie prac nad koncepcją z mieszkańcami.
Nowa infrastruktura powstaje na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Miastem Bydgoszcz i Gminą Osielsko. Zakłada ono sfinansowanie zadania po połowie. Wartość inwestycji to ok. 5 mln zł.
Nowa infrastruktura ułatwi bezpieczne poruszanie się pomiędzy różnymi częściami Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku oraz dojazd do pobliskich miejscowości na terenie gminy Osielsko (m.in. Niemcz, Maksymilianowo).
To jeden z elementów tworzenie spójnej i wygodnej sieci rowerowej na terenie Metropolii Bydgoszcz. W wakacje Bydgoszcz zyskała również połączenie z Bożenkowem i Maksymilianowem (obie miejscowości na terenie gminy Osielsko) wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 244.
W ostatniej dekadzie w Myślęcinku wybudowaliśmy i wyremontowaliśmy szereg innych dróg rowerowych. Powstało połączenie z Nowym Fordonem oraz bezpieczna droga rowerowa na odcinku ul. Jeździeckiej pomiędzy nowym rondem na połączeniu z ulicą Słowackiego i skrzyżowaniem z ul. Hipiczną.
W rowerową infrastrukturę wyposażyliśmy również rondo w Myślęcinku.
Dojazd do Lasu Gdańskiego ułatwia zmodernizowany wschodni wiadukt J. Nowaka-Jeziorańskiego w ciągu ul. Armii Krajowej. Nowe nawierzchnie ułożone zostały na promenadzie parkowej (ul. Hipicznej) oraz Konnej.
Rozbudowa ul. Smukalskiej.
Trwają prace związane z rozbudową ul. Smukalskiej. Wykonawca przystąpił do układania nawierzchni na drogach rowerowych i chodnikach. Kontynuowane są roboty ziemne. Duży zakres prac realizowany jest jeszcze w obrębie przebudowywanej pętli autobusowej w Smukale.
Ruch na całym odcinku odbywa się bez większych zakłóceń.
W ostatnich tygodniach wykonawcy udało się zakończyć przebudową warstw konstrukcyjnych na odcinku przebiegającym przez osiedle Piaski. Pozwoliło to zlikwidować tymczasowy ruch wahadłowy. Na jezdni ułożone są już pierwsze warstwy nawierzchni na całej szerokości.
Na odcinku pomiędzy Piaskami i Smukałą rozpoczęło się układanie nawierzchni na drodze rowerowej.
Na Piaskach w pobliżu pętli budowane są kolejne odcinki chodników i brakujący fragment drogi rowerowej.
Kontynuowane są prace przy umacnianiu skarp w wąwozie na wysokości ul. Kaktusowej.
Wykonawca kontynuuje też prace brukarskie przy peronach, przejściach dla pieszych i zjazdach.
Montowane są pierwsze słupy oświetleniowe.
Kolejne prace związane z budową kanalizacji realizowane są jeszcze na odcinku pomiędzy ul. Agrestową oraz pętlą w Smukale.
Przebudowa ulicy Smukalskiej obejmuje 3-kilometrowy odcinek od ul. Błądzimskiej na Piaskach aż do ul. Rajskiej w Smukałę.
W ramach inwestycji modernizowane są też pętle autobusowe oraz oświetlenie.
Cała trasa będzie zdecydowanie lepiej przystosowana do ruchu autobusowego.
Na całym odcinku ul. Smukalska zyska nową drogę rowerową biegnącą przez malowniczą część Bydgoszczy położona na lewym brzegu Brdy, graniczącą z lasem.
Tę część inwestycji realizujemy z unijnym wsparciem.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest wiosną przyszłego roku.
Odpowiada za nie firma Strabag.
W poprzednich latach na całym 7-kilometrowym ciągu łączącym Jachcice, Piaski i Smukałe zrealizowaliśmy kilka innych inwestycji:
• Zmodernizowaliśmy ulicę Saperów
• Przebudowaliśmy odcinek ul. Smukalskiej w wąwozie na Piaskach
• Odnowiliśmy nawierzchnię ul. Smukalskiej pomiędzy ul. Szamarzewskiego i wąwozem
• Doświetliliśmy część przejść dla pieszych na ul. Saperów
Inwestycja w liczbach:
• Koszt prac budowlanych na ul. Smukalskiej - 25,5 mln zł.
• Długość nowej drogi rowerowej – 2,8 km
Nowe latarnie na kolejnych bydgoskich ulicach
Ustawimy nowe oświetlenie na trzech kolejnych bydgoskich ulicach.
Umowa z Wykonawcą podpisana.
Miejskie oświetlenie pojawi się w kilku punktach, które do tej pory nie były oświetlone. Ulice wzbogacą się o zupełnie nowe, energooszczędne latarnie.
Zadanie realizowane jest w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Zakres zadania obejmuje następujące ulice:
ul. Mochelska (Piaski) – dwie dodatkowe lampy doświetlające boisko MOKS
ul. Inwalidów na odcinku 200 m – droga pomiędzy ogródkami działkowymi
ul. Toruńska 388 (Łęgnowo) na odcinku 220 m – kontynuacja dotychczasowych robót na tym odcinku.
Umowa została podpisana.
Prace zajmą niespełna 3 miesiące.
W pierwszej kolejności wykonywana będzie dokumentacja projektowa, a następnie prace elektroinstalacyjne.
Kolejne ulice gruntowe z twardą nawierzchnią.
Ulice Wejherowska na Miedzyniu i Platynowa (Osowa Góra) to kolejne ulice, które zyskają twardą nawierzchnię, nowoczesne oświetlenie i elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych.
Wykonawcy weszli właśnie na teren budowy.
Rozpoczynają się prace budowlane.
Koszt inwestycji to blisko 4 mln zł.
Nowe ulice powstaną w oparciu o II edycję wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych.
Zadania są finansowane w oparciu o środki miasta.
W programie realizowane są zadania, które zdobyły najwięcej punktów w takich kryteriach jak:
- gęstość zaludnienia
- ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
- wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu
Ul. Wejherowska dla pieszych i samochodów
Ulica Wejherowska łącząca Nakielską ze Spacerową zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym około 280 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Przy skrzyżowaniu z ul. Spacerową powstanie parking, wyznaczonych zostanie również kilka miejsc parkingowych wzdłuż ulicy. Ulica będzie wyposażona w progi zwalniające, nowe oświetlenie oraz wpusty do kanalizacji deszczowej
Ul. Platynowa z wyniesionymi skrzyżowaniami
Na Osowej Górze planowane jest utwardzenie ul. Platynowej pomiędzy ulicami Kruszyńską i Ptasią, która została zbudowana w poprzedniej edycji wieloletniego programu utwardzania ulic. Pieszojezdnia powstanie na długości 210 metrów. Skrzyżowania z ul. Kanarkową oraz łącznikiem w kierunku ul. Złotej będą miały formę wyniesioną, co poprawi bezpieczeństwo. Chodnik pomiędzy posesjami 19 i 21 zyska nawierzchnię mineralną. Ulica zyska nowe energooszczędne oświetlenie oraz odwodnienie.
Wykonawca obu zadań: firma Betpol
Koszt budowy:
ulica Wejherowska to prawie 2 mln zł
ul. Platynowa - ponad 1,8 mln zł.
Przy sprzyajjących warunkach pogodwych prace potrwają do końca bieżącego roku.
W tym roku twardą nawierzchnię zyskają jeszcze ulice Odrzańska w Brdyujściu oraz Wycieczkowa w Opławcu a także ulice Strusia, Sowia i Rajdowa.
Przypominamy, że w ostatnich latach na terenie miasta powstało ponad 35 kilometrów utwardzonych ulic. Na ten cel miasto wydało już blisko 100 mln zł.