Trwają konsultacje społeczne związane z planami przebudowy ronda Jagiellonów.
Projektant po wielu analizach rekomenduje między innymi dobudowanie wind oraz wyznaczenie pasów rowerowych.
Dziś (24 kwietnia) o godzinie 16:30 zapraszamy na spotkanie on-line.
8 maja zaplanowany został spacer badawczy.
Jak zmieni się rondo?
W ramach opracowanej koncepcji projektowej zakłada się wykonanie ośmiu wind, po jednej w każdej ćwiartce skrzyżowania oraz na każdy peron tramwajowy.
Kabiny mają umożliwiać także swobodny transport rowerów czy wózków dziecięcych.
Dla bezpieczeństwa skorygowane zostaną jezdnie na wszystkich wlotach i wylotach skrzyżowania.
Projektowane są dodatkowe wyjścia w postaci schodów na perony tramwajowe po wschodniej stronie skrzyżowania.
Nad schodami prowadzącymi do przejścia podziemnego zaplanowano zadaszenia ze szklanymi okładzinami i załamaniami konstrukcji.
Przewiduje się remont istniejących schodów oraz samego przejścia podziemnego wraz ze zmianą zagospodarowania jego przestrzeni.
Nowością będzie wyznaczenie pasów dla rowerzystów na ciągu wzdłuż ul. Jagiellońskiej.
Czas na konsultacje
Oprócz opinii ekspertów zależy nam na uwagach bydgoszczan. Konsultacje społeczne odbywają się w dniach 18 kwietnia – 9 maja br.
Mają zasięg ogólnomiejski, są skierowane do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy.
Narzędzia konsultacyjne:
karta konsultacyjna dostępna na stronie www.bydgoszcz.pl/rondo
spotkanie online w dniu 24 kwietnia o godz. 16:30 – pytania przesyłamy na This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
spacer badawczy w dniu 8 maja o godz. 16:30 - spotkanie przy budynku Collegium Medicum
Pomogą nam unijne fundusze
Zakończenie prac nad koncepcją planowane jest jeszcze w tym roku. Kolejnym krokiem będzie zlecenie prac projektowych i uzyskanie niezbędnych zezwoleń.
Na prace budowlane planujemy wykorzystać między innymi Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).
Wartość unijnego dofinansowania na ten cel szacowana jest na ponad 27 mln zł.