W związku z zagrożeniem koronawirusem, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy swoją obsługę świadczy w oparciu o pośrednie źródła przekazu tj. pocztę tradycyjną, elektroniczną, ePUAP oraz udzielanie informacji telefonicznych.

1. Powyższe dotyczy całości spraw, wniosków, opinii jakie mieszkaniec zamierza uzyskać w ZDMiKP w tym m.in.:
• Wnioski dotyczące zajęcia pasa drogowego, uzgodnienia lokalizacji i umieszczenia urządzeń w pasie drogowym, na lokalizację zjazdu, związane z uzgadnianiem uroczystości, imprez, zawodów sportowych, dróg krzyżowych, ale także wnioski dotyczące zmian w organizacji ruchu, opiniowanie i zatwierdzanie projektów organizacji ruchu itp
• Projekty organizacji ruchu do zaopiniowania i zatwierdzenia proszę przesyłać również drogą pocztową na adres główny Zarządu. Zatwierdzone projekty wraz z opiniami będą odsyłane pocztą tradycyjną. Na życzenie projektanta jest dodatkowa możliwość przesłania skanu zatwierdzenia i opinii drogą e-mail.

Zwracamy się do Państwa z prośbą o szczególnie staranne wypełnianie wniosków przekazywanych pocztą tradycyjną i elektroniczną wraz z podaniem szczegółowych danych kontaktowych celem sprawnego procedowania wniosków przez naszą jednostkę.
Opinie i zatwierdzenia projektów czasowej organizacji ruchu, decyzje administracyjne będą do Państwa wysyłane za pośrednictwem poczty.

2. Informacje dla Pasażerów z zakresu funkcjonowania Wydziału Taryf i Płatnego Parkowania:

a). Bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a, można załatwiać następujące sprawy:

- Wydanie duplikatu Bydgoskiej Karty Miejskiej.
- Zakup biletów jednorazowych przez dystrybutorów.

Punkty obsługi interesantów zlokalizowane przy ul. Zygmunta Augusta 10, ul. Modrzewiowej 19 są nieczynne.

Abonamenty na parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania można zakupić bezpośrednio w punkcie ZDMiKP przy ul. Modrzewiowej 19 w godz. 08:30-15:30

b). Sprawy załatwiane wyłącznie drogą elektroniczną lub za pośrednictwem poczty:

- Wnioski o wydanie Bydgoskiej Karty Miejskiej (BKM) przyjmowane są:
• drogą elektroniczną - wniosek o wydanie karty drogą elektroniczną znajduje się pod adresem https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/card-proposal
• drogą pocztową - Wniosek do wypełnienia i przesłania znajduje się na stronie internetowej www.zdmikp.bydgoszcz.pl

Gotowe Bydgoskie Karty Miejskie są odsyłane wyłącznie drogą pocztową na wskazany we wniosku adres.

- Zakup biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem:
https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl
Przypominamy o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.

- Regulowanie opłat dodatkowych za parkowanie w SPP możliwe jest wyłącznie przelewem bankowym. Dane konta bankowego: nr 36 1240 6452 1111 0010 4816 9315

- Składanie reklamacji związanych z wezwaniem do zapłaty za przejazd komunikacją miejską, z parkowaniem w SPP oraz windykacją tych należności możliwe jest drogą elektroniczną
na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. lub drogą pocztową na adres:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,
ul. Toruńska 174 a,
85-844 Bydgoszcz.

c). Sprawy załatwiane bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a lub za pośrednictwem poczty:

- Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet.

Wniosek wraz z Bydgoską Kartą Miejską i paragonem można przesłać na adres ZDMiKP.
Bilet będzie anulowany od następnego dnia po nadaniu listu.

WYMAGANE DO PRZESŁANIA DOKUMENTY:
• wypełniony wniosek o zwrot pieniędzy z tytułu niewykorzystanego biletu okresowego,
• oryginał paragonu potwierdzającego zakup biletu lub wystawiona na jego podstawie faktura. Przy zakupie przez Internet (bez pobrania faktury) transakcja jest potwierdzana raportem generowanym z systemu BKM podczas rozliczania biletu,
• Bydgoska Karta Miejska– w celu usunięcia transakcji.
Karta po usunięciu biletu będzie odsyłana do Wnioskodawcy.

Ponadto informujemy, że wyznaczone przez ZDMiKP terminy składania dodatkowych dokumentów w sprawach reklamacyjnych i windykacyjnych prolonguje się o 30 dni.

Szczególne zasady załatwiania spraw obowiązują do odwołania.

3. W Strefie Płatnego Parkowania w Bydgoszczy jako alternatywa dla ogólnodostęnych parkometrów, istnieje możliwość uiszczenia opłaty poprzez aplikację w telefonie.
Lista aplikacji, które pozwalają płacić telefonem za parkowanie TUTAJ

Możecie Państwo kontaktować się z pracownikami urzędu telefonicznie lub e-mailowo
DANE KONTAKTOWE