Tuż przed świętami wykonawca remontu estakady na Wojska Polskiego ułożył na nowej konstrukcji wiaduktu samochodowego pierwszą warstwę nawierzchni.
Firma położyła tzw. „asfalt twardolany". To pierwsza warstwa nawierzchni, którą układa się na przeprawach drogowych. Różni się od tradycyjnej masy bitumicznej, używanej do remontu naszych jezdni tym, że jest w porównaniu z nią bardziej wytrzymała i szczelna. Jej zadaniem jest m.in. zabezpieczenie wiaduktu przed przenikaniem wody na konstrukcję stalową. Na warstwie twardolanej zostanie jeszcze ułożona ostateczna warstwa tzw. ścieralna. Termin ułożenia ostatniej warstwy bitumicznej jest uzależniony od warunków pogodowych. Wykonawca ocenia, że jeszcze w tym tygodniu uda się ułożyć warstwę ścieralną.
W miniony piątek 23 grudnia wykonana została także tzw. „kapa" chodnika oraz ścieżki rowerowej. Podobnie, jak w przypadku nowej nawierzchni jezdni wiaduktu do wykonania pozostały ostateczne warstwy obu duktów. Wcześniej zarówno chodnik, jak i ścieżka rowerowa były wyznaczone za pomocą betonowych wygrodzeń.
Dzisiaj tj. 27.12. rozpoczął się również montaż balustrad. Jednocześnie prowadzone są roboty na dojazdach do wiaduktu. Przypomnijmy, że koszt całego remontu to trzynaście milionów złotych.