Na moście przez Kanał Bydgoski zakończyły się prace izolacyjne nawierzchni jezdni. Wykonawca rozpoczął układanie tzw. asfaltu twardolanego.
Masy, która zabezpieczy nie tylko izolację mostu przed przenikaniem wody, ale również przedłuży czas trwałości obiektu. Następnie zostanie ułożona warstwa ścieralna. Po wykonaniu wszystkich prac bitumicznych będzie można rozpocząć próby obciążeniowe obiektu. Kolejnym krokiem będzie wystąpienie o pozwolenie na użytkowanie przeprawy. W dalszym ciągu będą prowadzone prace na rondzie Maczka. Tutaj również zostały wykonane wszystkie prace bitumiczne i wykonawca rozpoczął malowanie oznakowania poziomego grubowarstwowego. Widać również koniec prac modernizacyjnych sygnalizacji świetlnej. Wszystko wskazuje, że w najbliższym czasie będziemy mogli ją włączyć w tryb żółtego światła pulsującego. Budowa nowego wiaduktu kolejowego nad ulicą Grunwaldzką oraz mostu nad Kanałem Bydgoskim umożliwi płynny zjazd z ronda gen. S. Maczka w kierunku do centrum. Wydatnie skróci czas podróży z Osowej Góry do centrum i w kierunku powrotnym. Przypomnijmy koszt inwestycji to blisko 20 mln zł.