Trwa rozbudowa Węzła Zachodniego. Wykonywane są ostatnie prace przy drodze serwisowej w pobliżu gotowego już wiaduktu, a w rejonie nowego mostu nad Kanałem Bydgoskim trwa przebudowa kanalizacji deszczowej i sanitarnej.
W ostatnich tygodniach, przy nowym wiadukcie kolejowym, wykonano między innymi zabezpieczenia skarp i nasypów. Prowadzone są też ostatnie prace przy drodze serwisowej po wschodniej stronie obiektu, a niedługo rozpoczną się prace przy drogowej części inwestycji. Koszt tego zadania (przebudowa Węzła Zachodniego – etap II, realizacja – firma Strabag) wynosi w sumie 17 mln zł. Termin jego zakończenia: do 30 czerwca 2015 r.
Rozpoczęły się także prace w ramach sąsiedniej inwestycji (przebudowa Węzła Zachodniego – etap IIa, realizacja – firma Skanska), przy budowie nowego mostu nad Kanałem Bydgoskim. Wykonany został między innymi przewiert pod dnem Kanału niezbędny dla nowej instalacji kanalizacyjnej. Zakres tych robót obejmuje jeszcze przebudowę komory wpustowej strugi Flis na północnym brzegu Kanału. Podpory nowego mostu mają znaleźć się nad komorą - Struga Flis znajdzie się pomiędzy dwiema jezdniami (istniejącym wlotem na rondo gen. S. Maczka oraz budowanym wjazdem na most). Natomiast w najbliższych dniach, jak tylko pozwoli na to pogoda, wykonawca rozpocznie wykopy pod fundamenty. Większość pozostałych prac w tym rejonie zaplanowano w okresie wiosenno-letnim.
Przypominamy, że konstrukcja nowego mostu nad Kanałem Bydgoskim - o długości 96 metrów - umożliwi sprawny zjazd z ronda gen. S. Maczka w kierunku centrum. Całkowity koszt tego zadania to 20,3 mln zł, a termin zakończenia inwestycji: do 30 października 2015 r.
Warto wiedzieć
Struga Flis przecina Kanał Bydgoski dzięki instalacji znajdującej się pod jego dnem. Budowla z początku XX wieku była niezbędna, dla sprawnej pracy młyna zlokalizowanego przy ul. Młyńskiej, po południowej stronie Kanału Bydgoskiego. Obecnie w jego budynku znajdują się mieszkania, a struga Flis napędza w nim turbinę zapewniającą mieszkańcom część energii elektrycznej.