Aktualności
- Szczegóły
Przygotowujemy się do przebudowy kolejnego odcinka ul. Saperów - od ul. Żeglarskiej do A. Szamarzewskiego. Powstanie tam m.in. droga dla rowerów. W ostatnich latach zrealizowaliśmy szereg dużych inwestycji, które zdecydowanie poprawiły bezpieczeństwo i komfort jazdy pomiędzy Jachcicami, Piaskami i Smukałą. Wydaliśmy na ten cel ponad 30 mln zł.
Gotowa jest już koncepcja przebudowy odcinka od ul. Żeglarskiej do A. Szamarzewskiego o długości ok. 900 m. Zakłada ona remont i przebudowę ulicy w granicach pasa drogowego wraz z wyznaczeniem ciągu pieszo-rowerowego. Wprowadzone zostaną korekty geometryczne jezdni i skrzyżowań wraz z nową konstrukcją nawierzchni. Ulica zyska nowe odwodnienie i energooszczędne oświetlenie. Trwa kompletowanie niezbędnych pozwoleń do zlecenia prac. W budżecie na 2026 rok Miasto na nową inwestycję zabezpiecza 9 mln zł.
To już się udało
W ostatnich latach kosztem ponad 30 mln złotych przebudowaliśmy prawie cały ciąg ulic Saperów i Smukalskiej, łączący osiedla Jachcice, Piaski i Smukałę. Przed dwoma laty zakończyliśmy gruntowną przebudowę ulicy Smukalskiej na 3-kilometrowym odcinku od ul. Błądzimskiej do Rajskiej. Zbudowaliśmy od podstaw nową ulicę przystosowana do przejazdu autobusów, z zatokami, chodnikami, drogą rowerową, oświetlonymi przejściami i wieloma innymi elementami poprawiającymi bezpieczeństwo.
W poprzedniej dekadzie wyremontowany został odcinek ul. Smukalskiej od ul. A. Szamarzewskiego do ul. Błądzimskiej. Gruntownie zmodernizowana została część tej ulicy biegnąca w wąwozie, gdzie również dobudowany został szeroki ciąg pieszo-rowerowy oraz zabezpieczone zostały skarpy. Równie kompleksowy remont przeszła ulica Saperów od ul. Ludwikowo do Żeglarskiej. Dodatkowo wyposażyliśmy ją w doświetlone przejścia dla pieszych.
Sprawdzone rozwiązania
Nową infrastrukturę rowerową wzdłuż ul. Saperów projektujemy zgodnie z Bydgoskim Standardami Rowerowymi. Rozwiązania konsultujemy również ze środowiskiem rowerowym. Docelowo planowane jest dobudowanie infrastruktury rowerowej również wzdłuż ul. Smukalskiej od ul. A. Szamarzewskiego do wąwozu. Realizacje tego odcinka będzie wiązała się z pozyskaniem dodatkowego gruntu. Analizowany jest optymalny przebieg ciągu pieszo-rowerowego.
- Szczegóły
Tramwaje jeżdżą już nowym torowiskiem północnym. Obecnie trwają prace na torze południowym oraz na odcinku łączącym pierwszy z drugim wjazdem do zajezdni. Inwestycja zapewni szybszy i bezpieczniejszy przejazd przez ten ważny odcinek bydgoskiej sieci torowej.
Dzięki zamontowanym rozjazdom nakładkowym w ciągu ul. Toruńskiej ruch tramwajowy został poprowadzony nowo wybudowanym torem północnym na odcinku od ul. Kazimierza Wielkiego do drugiego wjazdu do zajezdni. Pozwoliło to na uniknięcie konieczności odcięcia jej od pozostałej części sieci podczas prac. Obecnie wykonawca realizuje roboty przy torze południowym oraz na odcinku torowiska łączącym pierwszy z drugim wjazdem do zajezdni.
Roboty, w ramach drugiego etapu modernizacji, mają zakończyć się w pierwszym kwartale 2026 roku. Przygotowujemy się także do rozpoczęcia głównych prac na odcinku od ulicy Równej do pętli Stomil.
Drugi etap modernizacji torowiska na ulicy Toruńskiej polega na:
- przebudowie torowiska tramwajowego łącznie z siecią trakcyjną, trzema wjazdami do zajezdni tramwajowej oraz układem drogowym,
- przebudowie peronów tramwajowych, które zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- budowie drogi rowerowej oraz chodnika po południowej stronie ulicy na odcinku od wysokości al. Prezydenta L. Kaczyńskiego do ul. Równej,
- remoncie części jezdni.
Inwestycja zapewni szybszy i bezpieczniejszy przejazd przez ten ważny odcinek bydgoskiej sieci torowej. Na jej realizację miasto pozyskało dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 w wysokości 34,3 mln zł oraz z KPO w wysokości 48,04 mln zł. Po zakończeniu wszystkich prac, w 2026 roku, cała trasa do Łęgnowa będzie mogła być obsługiwana przez nowoczesny tabor niskopodłogowy. Bydgoszcz wymieniła już prawie całą flotę tramwajową. Więcej informacji znajduje się TUTAJ.
- Szczegóły
Przed czasem skończył się remont nawierzchni na alejach Jana Pawła II. Nowa nawierzchnia została też ułożona na Szubińskiej, Akademickiej i W. Andersa. Wcześniej odnowione zostały odcinki ulic Bałtyckiej, Fordońskiej i Spokojnej. Inwestycje poprawiły bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Wymieniona została już nawierzchnia alei Jana Pawła II na odcinku od skrzyżowania z ulicą Kujawską do granicy miasta oraz fragment ulicy od przebudowywanego centrum handlowego do wiaduktu T. Mazowieckiego. Wykonawcy udało się zrealizować tę inwestycję tydzień przed czasem. Na realizację oczekiwanego remontu z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury Bydgoszcz zdobyła 3,8 mln zł.
Prace zakończyły się także na wiadukcie drogowym nad torami PKP na ulicy Szubińskiej oraz na fragmencie jezdni prowadzącej w kierunku centrum miasta. Do wykonania pozostało już tylko oznakowanie poziome. Latem natomiast sfinalizowaliśmy prace przy naprawie elementów konstrukcyjnych wiaduktu.
Wcześniej zakończyły się także roboty prowadzone na ulicy Spokojnej na Kapuściskach, gdzie wymieniono konstrukcję jezdni wraz z nawierzchnią, wybudowano wyniesione przejście dla pieszych, które poprawiło bezpieczeństwo, a remont przeszedł także chodnik po wschodniej stronie. Zadanie uzupełniło przebudowę układu torowo-drogowego w obrębie skrzyżowania ulic Toruńskiej i Perłowej zrealizowanego wraz z budową nowego mostu tramwajowego. Jesienią wymieniliśmy również nawierzchnię na odcinkach ulic Fordońskiej oraz Bałtyckiej.
Odnowiona została również nawierzchnia na ulicach Akademickiej, na odcinku od ronda Misji Pokojowych ONZ do ul J. Brzechwy oraz W. Andersa na odcinku od al. prof. S. Kaliskiego do ronda Misji Pokojowych ONZ. Wykonawca jeszcze w tym tygodniu planuje odtworzenie oznakowania poziomego.
- Szczegóły
Przypominamy. Ulicami miasta w piątek (05.12.) około północy przejedzie mierzący około pięćdziesiąt sześć metrów transport z kładką pieszo-rowerową, która połączy budowane drogi rowerowe wzdłuż ulicy Fordońskiej.
Transport wielkogabarytowy, w asyście pojazdów pilotażowych, wyruszy z hali produkcyjnej wykonawcy, którym jest firma Kormost, 5 grudnia około północy. Dotarcie na miejsce, czyli na ulicę Fordońską, zajmie szacunkowo 2- 3 godziny.
Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym i skrócić czas prac budowlanych, wykonywanych na południowej jezdni ul. Fordońskiej, wykonawca zmontował kładkę na swojej hali i przetransportuje ją w nocy na miejsce docelowego montażu. Rozładunek gotowej konstrukcji oraz montaż zostaną przeprowadzone na jezdni południowej ul. Fordońskiej, która zostanie wyłączona z użytkowania.
- Ruch na ul. Fordońskiej będzie odbywał się wyłącznie jezdnią północną, na której na ten czas zostanie wprowadzonyruch dwukierunkowy.
- Zamknięty zostanie również odcinek ul. Sochaczewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Fordońską.
- Utrudnienia potrwają od piątku, 05.12. (godz. 21:00-22:00) do godz. 4:00 w poniedziałek, 08.12.
Szkic pochodzi od wykonawcy firmy KORMOST realizującej budowę kładki.
Więcej informacji znajduje się TUTAJ.






