• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie
  4. Aktualności

Aktualności

Połączymy rowerowe drogi na Osowej Górze

Rowerowe1Otrzymaliśmy pozwolenie na budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy M. Kolbego na Osowej Górze pomiędzy ul. Kormoranów i granicą miasta. Inwestycja pozwoli połączyć wcześniej wybudowane odcinki dróg rowerowych w Bydgoszczy oraz gminie Sicienko.

W ramach planowanej inwestycji powstanie nowa droga rowerowa o długości kilometra. Pozwoli to na połączenie już istniejących odcinków ścieżek dla jednośladów biegnących od centrum miasta oraz wzdłuż drogi powiatowej na terenie gminy Sicienko. Zadanie jako jeden z priorytetów zapewniających spójność sieci rekomendował m.in. Zespół ds. Polityki Rowerowej.

Częścią zadania jest także wytyczenie nowego przejazdu rowerowego przez ulicę Kormoranów, co wiąże się ze zmianą sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu. Dostosowane zostaną także piesze ciągi wraz z dojściami do przystanków komunikacji publicznej. Otrzymaliśmy już pozwolenie na budowę, a obecnie trwają prace nad projektem technicznym tej inwestycji. Zadanie planujemy zrealizować w oparciu o Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27.  

Osiedle coraz bardziej rowerowe

DJI 0001Ścieżka wzdłuż ulicy M. Kolbego, pomiędzy ul. Grunwaldzką i Kormoranów, powstała w 2021 roku wraz z buspasem. Zadanie połączone zostało także z budową zbiornika retencyjnego, który rozwiązał problem zalewanych wcześniej przyległych ulic. Powiat bydgoski zbudował drogę rowerową wzdłuż drogi powiatowej, od granicy miasta do Trzemiętowa, w poprzedniej dekadzie. W ostatnich latach na Osowej Górze powstały drogi rowerowe wzdłuż ulic Grunwaldzkiej oraz Zalew. W ubiegłym roku oddaliśmy do użytku rowerowe miasteczko przy Zespole Szkół nr 24. Planowane są kolejne trasy m.in. wzdłuż ul. Podmiejskiej i Srebrnej.

Warto wiedzieć

Rozpoczęły się prace w ramach Wielkiej Pętli Fordonu, otrzymaliśmy też decyzję ZRiD na budowę drugiego odcinka rowerowej drogi na ulicy Sułkowskiego, powstaje również nowa trasa w ramach modernizacji torowiska na ulicy Toruńskiej. Na różnych etapach realizacji jest obecnie około 40 kilometrów rowerowych dróg. Więcej o inwestycjach dla jednośladów w Bydgoszczy przeczytasz TUTAJ.

Nowoczesna i bezpieczna pętla w Lesie Gdańskim coraz bliżej

ptla-las4Ogłosiliśmy przetarg na rozbudowę pętli Las Gdański. Dzięki tej inwestycji linie kursujące do Myślęcinka będą miały własne perony, powstaną zielone torowiska, a cała infrastruktura zostanie dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. To jedna z kilku planowanych inwestycji tramwajowych w najbliższych latach w Bydgoszczy.

Dzięki między innymi wybudowaniu dodatkowych torów tramwaje będą mogły się wymijać bez konieczności wycofywania. Powstaną też zielone torowiska, ustawione zostaną wiaty, w tym rowerowa, które będą obsadzone roślinami na dachu oraz otoczone oplecionymi pnączami stelażami. Łącznie w obrębie pętli funkcjonować mają trzy perony początkowe oraz dwa końcowe, a wszystkie dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz wymienionego taboru.

Las-Gdanski-czlowiek-V4Właśnie ogłosiliśmy przetarg na to zadanie, które podzielone zostanie na dwa etapy. W pierwszy wykonawca przebuduje przyległą do pętli część ulicy Rekreacyjnej, która zostanie zawężona. Powstaną też wyniesione przejścia dla pieszych. Natomiast drugi etap będzie polegał na budowie nowoczesnej pętli oraz budynku socjalnego, w którym motorniczowie będą mogli odpocząć i zjeść posiłek podczas zaplanowanych przerw. Wykonawca na realizację zadania będzie miał rok od podpisania umowy.

Inwestycję sfinansujemy z wykorzystaniem pozyskanych przez Bydgoszcz Funduszy Europejskich na Klimat, Infrastrukturę i Środowisko.

ptla-lasObecnie do pętli Las Gdański docierają trzy regularne linie tramwajowe (nr 1, 2 i 10), a w wakacje na trasie od ul. Rycerskiej kursuje tam jeszcze zabytkowa linia numer 0. Jedynie dwa perony dla osób wsiadających utrudniają koordynację odjazdów poszczególnych linii, dlatego ta przebudowa jest potrzebna. Z myślą o wzmocnieniu atrakcyjności komunikacji publicznej w tej części miasta, w ostatnich latach ulica Gdańska została rozbudowana o nowe rondo przy ul. Rekreacyjnej, powstał również buspas. Zmodernizowaliśmy także pętlę autobusową Myślęcinek i wybudowaliśmy parking P+R.

Modernizujemy i rozbudowujemy dalej

Intensywnie przygotowujemy się do dalszego wzmacniania komunikacji tramwajowej. Najważniejsze zadania to:

  • modernizacja torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej (w trakcie),
  • modernizacja zajezdni tramwajowej (w trakcie), 
  • budowa torowiska na Szwederowo (przygotowania do przetargu na budowę),
  • modernizacja ronda Jagiellonów (prace projektowe).

Wygodne perony i nowe wiaty

Peron-batykaRozpoczęły się prace związane z przebudową peronów na przystanku Fordońska/Bałtycka. To kolejny element pakietu naszych działań związanych z poprawą bezpieczeństwa oraz dostępności do transportu publicznego. Wygodne perony powstają też m.in. wzdłuż torowiska na ul. Toruńskiej.

Prace na Bartodziejach będą polegały na poszerzeniu peronów oraz wyrównaniu nawierzchni. Z myślą o osobach słabowidzących na peronach i w okolicy przejść dla pieszych zostaną zamontowane płytki kierunkowe. Na przystankach będą ustawione także wiaty: czterometrowa w kierunku Fordonu i sześciometrowa w stronę centrum miasta, ponieważ z tego przystanku korzysta większa liczba pasażerów. Wcześniej znajdowały się tam mniejsze wiaty bez bocznych ścianek. 

Na czas przebudowy zostały wprowadzone tymczasowe zawężenia jezdni do jednego pasa ruchu w obu kierunkach z odcinkowym ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Tramwaje nadal będą się zatrzymywać zgodnie z dotychczasowym rozkładem. Prace zakończą się na przełomie września i października. Zadanie jest częścią pakietu naszych działań związanych z poprawą bezpieczeństwa i komfortu korzystania z komunikacji publicznej.

plac-WolnociW zeszłym roku oddaliśmy do użytku bezpieczne przystanki na placu Praw Kobiet, a na początku tego roku przy placu Wolności. Pojawiły się nowe wiaty przystankowe i oznakowanie, a część jezdni została przebudowana na podniesiony peron bez możliwości przejazdu samochodów. Dzięki przebudowie znacznie łatwiej wsiąść do tramwaju m.in. seniorom oraz osobom z niepełnosprawnościami. 

W tym roku trwają też prace przy modernizacji torowiska wzdłuż  ulicy Toruńskiej. W zakres tej inwestycji wchodzi między innymi budowa nowych peronów tramwajowych dostosowanych do taboru niskopodłogowego. Nawierzchnie uwzględniają potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

RR-88Kontynuujemy też prace projektowe, które pozwolą przebudować rondo Jagiellonów. Jeszcze w tym roku planujemy również ogłosić przetarg na zaprojektowanie oraz wybudowanie czterech kolejnych przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej na wysokości Polskiego Radia oraz przed skrzyżowaniem z ul. Kamienną.

W ramach planowanego remontu torowiska na ulicy Jagiellońskiej, pomiędzy rondem Fordońskim a Jagiellonów, przebudowany zostanie także przystanek tramwajowy na wysokości ulicy Łużyckiej, co poprawi jego funkcjonalność oraz bezpieczeństwo na pobliskim przejściu dla pieszych.

Wandale w akcji

wandal-ekran1Tylko w ostatnim czasie zniszczone zostały szyby w wiatach przystankowych oraz ekrany dźwiękochłonne wzdłuż ulicy Akademickiej w Fordonie, a także latarnie na ulicy Siedleckiej na Czyżkówku. Sama wymiana powybijanych szyb na przystankach w zeszłym roku kosztowała ponad 150 tysięcy złotych, co stanowi prawie 1/3 środków przeznaczonych na prace remontowe.

Wandale upodobali sobie wiaty przystankowe oraz ekrany dźwiękochłonne w Fordonie. W wakacje zniszczonych zostało siedem ekranów oraz przystanki autobusowe i tramwajowe wzdłuż ulicy Akademickiej między innymi na wysokości ul. S. Kaliskiego, I. Romanowskiej, M. Rejewskiego, a także Matki Teresy z Kalkuty/ L. Rydygiera i W. Korfantego/J. Prejsa.

Warto wiedzieć, że koszt wymiany jednej szyby na przystanku wynosi, w zależności od jej wielkości, od ponad 800 do 1200 złotych. Za naprawę ekranu dźwiękochłonnego trzeba zapłacić jeszcze więcej, ponieważ prawie 9 tys. zł, a to cena jedynie samego panelu. Do końcowej wyceny należy doliczyć jeszcze między innymi transport oraz robociznę.  

wandale-lampy5Ofiarami bezmyślnych działań padło również sześć opraw świetlnych na ulicy Siedleckiej na Czyżkówku przy ulicy Koronowskiej, które wyglądają, jakby ktoś zrobił z nich tarczę strzelecką.

Przypominamy, że wszelkie takie naprawy są wykonywane ze środków budżetu miasta, co uszczupla wydatki na inne, bardziej potrzebne działania.

  1. Rozpoczęły się prace na ulicy Fordońskiej
  2. Ulica Podleśna – umowa podpisana
  3. Ulica W. Korfantego po remoncie
  4. Trwa rewitalizacja placu Wolności. Od 1 września zmiany w organizacji ruchu

Strona 6 z 472

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025