Aktualności
- Szczegóły
Przed czasem skończył się remont nawierzchni na alejach Jana Pawła II. Nowa nawierzchnia została też ułożona na Szubińskiej, Akademickiej i W. Andersa. Wcześniej odnowione zostały odcinki ulic Bałtyckiej, Fordońskiej i Spokojnej. Inwestycje poprawiły bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Wymieniona została już nawierzchnia alei Jana Pawła II na odcinku od skrzyżowania z ulicą Kujawską do granicy miasta oraz fragment ulicy od przebudowywanego centrum handlowego do wiaduktu T. Mazowieckiego. Wykonawcy udało się zrealizować tę inwestycję tydzień przed czasem. Na realizację oczekiwanego remontu z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury Bydgoszcz zdobyła 3,8 mln zł.
Prace zakończyły się także na wiadukcie drogowym nad torami PKP na ulicy Szubińskiej oraz na fragmencie jezdni prowadzącej w kierunku centrum miasta. Do wykonania pozostało już tylko oznakowanie poziome. Latem natomiast sfinalizowaliśmy prace przy naprawie elementów konstrukcyjnych wiaduktu.
Wcześniej zakończyły się także roboty prowadzone na ulicy Spokojnej na Kapuściskach, gdzie wymieniono konstrukcję jezdni wraz z nawierzchnią, wybudowano wyniesione przejście dla pieszych, które poprawiło bezpieczeństwo, a remont przeszedł także chodnik po wschodniej stronie. Zadanie uzupełniło przebudowę układu torowo-drogowego w obrębie skrzyżowania ulic Toruńskiej i Perłowej zrealizowanego wraz z budową nowego mostu tramwajowego. Jesienią wymieniliśmy również nawierzchnię na odcinkach ulic Fordońskiej oraz Bałtyckiej.
Odnowiona została również nawierzchnia na ulicach Akademickiej, na odcinku od ronda Misji Pokojowych ONZ do ul J. Brzechwy oraz W. Andersa na odcinku od al. prof. S. Kaliskiego do ronda Misji Pokojowych ONZ. Wykonawca jeszcze w tym tygodniu planuje odtworzenie oznakowania poziomego.
- Szczegóły
Przypominamy. Ulicami miasta w piątek (05.12.) około północy przejedzie mierzący około pięćdziesiąt sześć metrów transport z kładką pieszo-rowerową, która połączy budowane drogi rowerowe wzdłuż ulicy Fordońskiej.
Transport wielkogabarytowy, w asyście pojazdów pilotażowych, wyruszy z hali produkcyjnej wykonawcy, którym jest firma Kormost, 5 grudnia około północy. Dotarcie na miejsce, czyli na ulicę Fordońską, zajmie szacunkowo 2- 3 godziny.
Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu drogowym i skrócić czas prac budowlanych, wykonywanych na południowej jezdni ul. Fordońskiej, wykonawca zmontował kładkę na swojej hali i przetransportuje ją w nocy na miejsce docelowego montażu. Rozładunek gotowej konstrukcji oraz montaż zostaną przeprowadzone na jezdni południowej ul. Fordońskiej, która zostanie wyłączona z użytkowania.
- Ruch na ul. Fordońskiej będzie odbywał się wyłącznie jezdnią północną, na której na ten czas zostanie wprowadzonyruch dwukierunkowy.
- Zamknięty zostanie również odcinek ul. Sochaczewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Fordońską.
- Utrudnienia potrwają od piątku, 05.12. (godz. 21:00-22:00) do godz. 4:00 w poniedziałek, 08.12.
Szkic pochodzi od wykonawcy firmy KORMOST realizującej budowę kładki.
Więcej informacji znajduje się TUTAJ.
- Szczegóły
Podczas prac na zlecenie MWiK ekipy budowlane odsłoniły zabytkowy bruk oraz tory tramwajowe, po których od 1901 roku kursowała linia „biała”.
Trwa budowa zbiornika retencyjnego na ulicy Ks. A. Kordeckiego. Podczas prac odkopano dawne tory tramwajowe. Przebiegająca przez tę część miasta linia została uruchomiona w 1901 roku i była trzecią w Bydgoszczy. Trasa biała, nazywana również C, biegła od Skrzetuska przez ul. Jagiellońską do placu Teatralnego, a następnie przez Marszałka F. Focha, Ks. A. Kordeckiego, św. Trójcy, Nakielską na Wilczak. Tramwaje kursowały co 12 minut.
Do 1920 roku była to linia podmiejska, ponieważ dzielnice Wilczak i Skrzetusko (dawniej Szretery) znajdowały się poza granicami miasta. Podczas wojny zniszczone zostały mosty nad Brdą, przez co po 1945 roku tramwaje kursowały jedynie do placu Teatralnego. Ruch tramwajowy powrócił do rozkładów sprzed wojny w 1947 roku, a rok później zmieniły się oznaczenia. Linia „biała”, czyli C została ostatecznie przekształcona w linię numer 3.
W 1973 roku powstały nowe torowiska, a „trójka” zmieniła swoją trasę i zaczęła jeździć na Wilczak przez rondo Grunwaldzkie. Układ torowy w okolicach ulicy Świętej Trójcy został wówczas zlikwidowany.
Informacje zaczęrpnięte z publikacji "Bydgoskie tramwaje" autorstwa Stanisława Sitarka i Dariusza Walczaka.
- Szczegóły
Trwają przygotowania do modernizacji wiaduktu nad ulicą Brzechwy w Fordonie. Wstępna koncepcja zakłada między innymi poszerzenie konstrukcji oraz wybudowanie brakującego chodnika i nowych schodów. Lepiej skomunikuje to miejską infrastrukturę z przebudowaną stacją Bydgoszcz Fordon.
Drogowy wiadukt nad ulicą Brzechwy wybudowano wraz z kolejowym na początku lat 80. XX wieku. Konstrukcja wymaga wykonania robót budowlanych, które zapewnią dalsze bezpieczne użytkowanie. Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na wyłonienie wykonawcy prac w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Zakres zadania będzie obejmował:
- wzmocnienie konstrukcji i nałożenie nowej izolacji przeciwwodnej,
- poszerzenie wiaduktu o chodnik po stronie południowej (od strony ul. Fordońskiej),
- ułożenie nowego chodnika po stronie północnej,
- rozbiórkę starych schodów prowadzących po stronie wschodniej z wiaduktu ze stacji na ul. Brzechwy i zastąpienie ich nowymi,
- budowę nowych schodów po stronie zachodniej, które będą prowadziły ruch ze stacji i z wiaduktu na ul. Brzechwy,
- przystosowanie przestrzeni podmostowej do poprowadzenia ciągów rowerowych wzdłuż ul. Brzechwy.
Dysponujemy już zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej. Przetarg planowany jest w pierwszej połowie przyszłego roku. Miasto zabezpiecza na ten cel 2,5 mln zł.
Dzięki tej inwestycji ułatwimy też dojście do modernizowanej stacji Bydgoszcz Fordon. Trwają na niej prace związane z przebudową układu torowego i elektryfikacją co pozwoli zwiększyć przepustowość linii w stronę Chełmży, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zakres zadania obejmuje też naprawę wiaduktu kolejowego nad ul. J. Brzechwy. W inwestycji prowadzonej przez Polskie Linie Kolejowe pomagają europejskie środki z Krajowego Planu Odbudowy. Więcej informacji o tym zadaniu znajduje się TUTAJ.
Warto wiedzieć
Stacja Bydgoszcz Fordon została przebudowana w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych, kiedy to wybudowano ul. j. Brzechwy, a przy zmodernizowanej stacji ulokowano pętlę autobusową, umożliwiającą przesiadkę z autobusu do pociągu niemal „drzwi w drzwi”. Przez kilka lat kończyła się tutaj trasa autobusów linii nr 70 i 104 oraz kursy kolejki elektrycznej relacji Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Fordon. Ulicę J. Brzechwy wyremontowaliśmy w 2016 roku.






