Aktualności

Czytaj więcej...Trwają przygotowania do budowy kolejnej trasy rowerowej, która pozwoli bydgoszczanom bezpiecznie dojechać nad Zalew Koronowski. Przy okazji powstanie bezpieczny dojazd do działek położonych na terenie osiedla Janowo.

Nowa trasa rowerowa o długości ponad 6 kilometrów połączyć ma istniejące już scieżki wybudowane wzdłuż Szosy Koronowskiej (przedłużenie ul. Koronowskie) oraz wzdłuż drogi powiatowej z Bożenkowa do Koronowa.

Ścieżka na odcinku od skrzyżowania przy barze „Ugotowani" do skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 244 z ulica Biwakową będzie zbudowana po południowej stronie drogi. Otrzyma nawierzchnię z asfaltu. W ten sposób rowerzyści zyskają bezpieczny dojazdz centrum Bydgoszczy do ul. Biwakowej przy której zlokalizowane są dwa kompleksy ogrodów działkowych oraz camping PTTK.

Inwestycję zlecił Powiat Bydgoski korzystający z dofinansowania unijnego.Obecnie trwa przetarg na wykonanie prac budowlanych. Ich zakończenie wstępnie planowane jest za rok. Warto dodać, że starostwo planuje też wyposażenie istniejących dróg rowerowych w nowe altany rekreacyjne.

W poprzednich latach dzięki współpracy miasta z powiatem udało się wybudować atrakcyjna trasę wzdłuż Szosy Koronowskiej. Jej częścią jest odnoga prowadząca do ogrodów działkowych w Janowie zlokalizowanych przy ul. Relaksowej.

Wcześniej ze środków miasta powstały drogi rowerowe wzdłuż części ulicy Koronowskiej oraz wokół węzła zachodniego. W ubiegłym roku oddaliśmy do użytku ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej (węzeł zachodni-rondo Grunwaldzkie).

Czytaj więcej...Trwają prace, które umożliwią jeszcze w tym roku uruchomienie torowiska tramwajowego na ul. Kujawskiej. Betonowane są ostatnie sekcje torowiska w wykopie, a nad torowiskami rozwieszane są przewody trakcyjne.

Zobacz jak wygląda największy plac budowy w mieście na ujęciach z drona.

Wzdłuż ulicy Kujawskiej rozpoczęło się podwieszanie sieci trakcyjnej. Część tych prac była wykonywana również w weekend.

Czytaj więcej...Na zachodniej jezdni ulicy Bernardyńskiej (od strony pl. Kościeleckich) trwają intensywne prace związane z wykonywaniem nowej nawierzchni. Na rondzie Bernardyńskim natomiast kończy się budowa ostatniego fragmentu jezdni wokół wyspy centralnej. Znacznie ułatwi to poruszanie się w tej części miasta.
W obrębie Zbożowego Rynku kontynuowane są natomiast prace przy chodnikach i nawierzchni.

Czytaj więcej...Na ulicy Kujawskiej w tym tygodniu zabetonowane zostaną ostatnie segmenty torowiska. Również rondo Kujawskie zaczyna już przypominać skrzyżowanie z ruchem okrężnym.
Obecnie trwa układanie nowej nawierzchni przy stacji benzynowej od strony ul. Tucholskiej. Po przełożeniu ruchu na nową jezdnię, możliwe będzie dokończenie przebudowy wlotu od strony ul. Solskiego i zjazdu w kierunku ronda Inowrocławskiego (zachodnia jezdnia ul. Kujawskiej).

Czytaj więcej...Dobiegają też końca prace na ulicy Chołoniewskiego. Przy ulicy kontynuowane są prace przy budowie chodników. Już niebawem ulica zostanie udostępniona do ruchu i pozwoli dojechać do tymczasowego ronda na ul. Solskiego. W obrębie ronda  kontynuowane są też prace brukarskie oraz roboty ziemne. 



Czytaj więcej...Przypominamy, że trwają konsultacje dotyczące nowego układu linii tramwajowych i autobusowych po oddaniu do użytku torowiska wzdłuż ul. Kujawskiej.

Więcej informacji i ankiety znajdują się TUTAJ

 


fot. M. Zaborowski

Zapraszamy do zapoznania się z animacją komputerową nowej trasy tramwajowej, łączącej ulicę Fordońską z Toruńską. Trwa przetarg, w którym wybierzemy wykonawcę prac budowlanych.

Najważniejszym elementem nowej inwestycji będą dwa obiekty mostowe zlokalzowane przy istniejącym moście w ciągu ul. Kaziemirza WIelkiego.

Czytaj więcej...Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami. Most tramwajowy o długości ponad 250 metrów, będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodowa. Obiekt będzie miał charakter konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej liczącej 5 przęseł. Na moście tramwajowym wykonane zostaną niewielkie kapy chodnikowe, na których instalowane będą bariery.

Czytaj więcej...Podobną konstrukcję będzie miała przeprawa dla samochodów jadących z Kapuścisk w stronę Bartodziejów (też 5 przęseł i konstrukcja zespolona). Na jezdni wytyczone zostaną dwa pasy ruchu. Po stronie wschodniej zarezerwowano miejsce pod szeroki ciąg pieszo-rowerowy. Most będzie wyposażony w oświetlenie na słupach. Jezdnie od ciągu pieszo-rowerowego oddzieli bariera sprężysta.

Jezdnia na istniejącym moście Kazimierza Wielkiego po zakończeniu inwestycji będzie prowadzić ruch wyłącznie w kierunku Kapuścisk.

Czytaj więcej...Deszczówka nie trafi bezpośrednio do rzeki. Wody opadowe i roztopowe spływające po jezdni zostaną przechwycone przez żeliwne wpusty mostowe. Następnie woda będzie odprowadzana do dwóch kolektorów zbiorczych zlokalizowanych pod płytą pomostu przechodzących przez przyczółki. Kolektory zostaną przyłączone do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej.

Pod mostami od strony Bartodziejów powstanie też droga wewnętrzna i fragment ciągu pieszo-rowerowego prowadzące do planowanych bulwarów na lewym brzegu Brdy.

Więcej informacji o całej inwestycji i trwającym postępowaniu przetargowym znajduje się TUTAJ

Mosty w liczbach:
 Długość
o Tramwajowy – 255m
o Samochodowy z ciągiem pieszo-rowerowym – 253 m
• Szerokość jezdni – 7m
• Szerokość ciągu pieszo-rowerowego – 5,5 m

Czytaj więcej...Przebudowa ul. Stawowej na Błoniu pochłonie ponad 1,6 mln zł. Ulica na odcinku od nowego ronda przy ul. W. Broniewskiego do ul. ks. J. Schulza zostanie wyposażona w bezpieczne przejścia i progi zwalniające. Umowa została podpisana. Ruszają prace budowlane.

Projekt zakłada usunięcie całej konstrukcji jezdni i zatok parkingowych na odcinku od W. Broniewskiego do ul. ks. Schulza. Następnie od podstaw powstanie konstrukcja nowej ulicy z miejscami postojowymi. Jezdnia zostanie wyposażona w szereg elementów podnoszących bezpieczeństwo. 

Z myślą o osobach z niepełnosprawnościami stosowane będą też w rejonie przejść płytki kierunkowe oraz elementy ryflowane (ułatwiające orientację).
Część miejsc postojowych zostanie oznaczona niebieskimi kopertami.

Ponadto zainstalowane będą wyspowe progi zwalniające rozdzielone separatorami.
Cała ulica objęta będzie strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h.

Czytaj więcej...W przetargu wpłynęła jedna oferta. Firma zainteresowana prowadzeniem prac wyceniła je na wartość ponad 1,6 mln zł. Umowa została podpisana. Ruszają prace budowlane, które zakończą się do końca października.

Przebudowa będzie prowadzona w dwóch etapach, dzięki czemu uda się zminimalizować utrudnienia związane z dojazdem do przyległych bloków i posesji.
W pierwszej kolejności zamknięty zostanie odcinek ul. Stawowej od ul. Madalińskiego do ul. Słupskich. Po niespełna miesiącu Wykonawca przystąpi do realizacji odcinka od ul. Słupskich do ronda przy u. Broniewskiego.

Czytaj więcej...Z uwagi na prowadzone roboty, nastąpi też tymczasowa zmiana trasy linii nr 57.

Linia w obu kierunkach będzie skierowana ulicą Władysława Broniewskiego. Z obsługi pasażerskiej zostanie wyłączony przystanek ks. Schulza / Stawowa.



Czytaj więcej...Inwestycja uzupełnia szereg remontów zrealizowanych na Błoniu w ostatnich latach m.in. na ul. Madalińskiego, Broniewskiego, Władysława IV.  W ubiegłym roku rozpoczęły się też inwestycje, w których kluczowe jest podnoszenie bezpieczeństwa. Stąd między innymi budowa ronda na połączeniu ul. Stawowej i Broniewskiego oraz instalacja azyli dla pieszych na ul. 16 Pułku Ułanów Wlkp.