W związku z kończącą się w przyszłym roku umową na obsługę dużego pakietu przewozów autobusowych, ogłosiliśmy przetarg mający na celu wyłonienie operatora na kolejne lata.
Zamówienie zostało skonstruowane w oparciu o Plan Transportowy uchwalony przez Radę Miasta w 2013 roku. Zgodnie z jego założeniami ok. 25 procent autobusowej pracy przewozowej realizowana jest na podstawie procedury przetargowej (prowadzona obecnie), a ok. 75 procent jest obsługiwane przez podmiot wewnętrzny Gminy.
Zgodnie z warunkami przetargu zwycięska firma ma świadczyć usługi do 2031 roku.
10 sierpnia otwarte zostały oferty w przetargu, w którym poznaliśmy firmy zainteresowane obsługą 11 linii autobusowych w Bydgoszczy.
Nowy przewoźnik będzie musiał zakupić też blisko 50 nowych pojazdów.
Do przetargu zgłosiło się 4 oferentów (firm i konsorcjów).
Potencjalni przewoźnicy realizację tego zadania (w samym tylko roku 2023) wycenili od ponad 26 mln zł do ponad 33 mln. zł.
W kolejnych latach stawki jednostkowe będą waloryzowane o wskaźnik inflacji oraz paliwowy.
Teraz wszystkie oferty zostaną dokładne sprawdzone a następnie ogłoszona zostanie oferta najkorzystniejsza.
Nowe autobusy na bydgoskich ulicach. Zależy nam by w 2023 roku przewoźnik, który chce obsługiwać linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85 zakupił też nowe pojazdy.
Do obsługi tych tras Wykonawca musi łącznie dysponować 45 pojazdami.
Tabor powinien składać się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich.
Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów.
Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych.
Tabor musi być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu).
Autobusy muszą być fabrycznie nowe co oznacza, że norma spalania nie może być niższa niż Euro VI.
O postępach procedury przetargowej będziemy informować na bieżąco.
Komunikacja autobusowa w liczbach:
Obecnie w Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje 2 przewoźników:
• MZK Bydgoszcz – 36 linii
• Irex - 11 linii
Koszt funkcjonowania – 122,5 mln zł
• Liczba linii
- 30 dziennych
- 6 nocnych
- 11 międzygminnych
• Liczba autobusów kursujących w szczycie:
- przegubowców 96
- krótkich 81