Przystanek-2Przystanki autobusowe na ulicy Bronikowskiego przy Śluzowej zyskały nowe perony. Jeszcze w czerwcu planowany jest montaż kolejnych wiat przystankowych w mieście oraz uruchomienie kilku nowych przystanków.




- Nowa wiata zostanie zamontowana na przystanku Saperów – Ludwikowo w kierunku Dworca Głównego. Zadanie realizowane jest w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Propozycje do kolejnej edycji programu można zgłaszać TUTAJ

- Jeszcze w czerwcu montowana będzie również czterometrowa wiata na przystanku Park Przemysłowy – Paciorkiewicza w kierunku Glinek a dla usprawnienia przejazdu autobusów w Łęgnowie, zostaną uruchomione dwa nowe przystanki dla linii nr 73.

- Obecnie w mieście prowadzone jest też (coroczne) malowanie blaszanych wiat przystankowych. Estetycznego wyglądu nabierze 25 wiat przystankowych, między innymi wzdłuż ulic: Fordońskiej, Twardzickiego, Barwnej, Nad Wisłą czy w Smukale.

Nowe inwestycje – nowe przystanki
Wraz z rozbudową ulicy Grunwaldzkiej wiaty zyskały przystanki zlokalizowane na terenie zrealizowanej inwestycji.
Natomiast po zakończeniu budowy buspasa na ulicy Gdańskiej, zostaną uruchomione nowe przystanki: Gdańska – Las (dla obu kierunków jazdy) oraz wiaty na pętli w Myślęcinku.
Niebawem planowane jest też uruchomienie nowego przystanku przy basenie Astorii na ul. Królowej Jadwigi.

Wiaty przystankowe montowane są sukcesywnie na bydgoskich ulicach .
W tym roku nowe zadaszenia pojawiły się kilku ulicach, między innymi na ul. Glinki, moście Kazimierza Wielkiego czy ul. Witebskiej.

W Bydgoszczy mamy prawie 553 wiaty przystankowe a kolejne sukcesywnie dostawiamy w różnych częściach miasta. Stawiane są one zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku. Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika, który w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości dla wiat ze ścianami bocznymi oraz ok. 2,2 m dla wiat bez ścian bocznych ( w zależności od typu wiaty). Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy.

Obecnie na terenie miasta już ponad 93 % pasażerów korzysta z wiat przystankowych.